Skocz do zawartości

[e39] M57 530D. brak sterowania elektrozaworem turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Myślałem, że na forum są juz odpowiedzi na każdy pytanie i problem. Jednak do mojego problemu nie odpowiedzi nie znalazłem :roll:

Problem wygląda następująco:

brak podciśnienia na przewodzie miedzy gruszką turbiny a elektrozaworem który steruje tym podciśnieniem.


Co sprawdziłem i zrobiłem? :8)

- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia w aucie (przy servo też)

- sprawdzenie akumulatora podciśnienia

- dźwignia od łopatek chodzi płynnie- reaguje na podciśnienie i trzyma je.

- wymiana elektrozaworu sterowania podciśnieniem przy turbinie (nowe, używane, zamienniki i oryginały- wszystkie kombinacje)

- wartość podciśnienia w układzie na wolnych obrotach (-0,75bar) - mierzone z zaślepki na magistrali i na wyjściu z akumulatora ciśnienia

- podłączenie diagnostyki (delphi)

- wymiana sterownika silnika (zrobiony klon z fabrycznego sterownika)

- sprawdzenie wiązki od elektrozaworka do silnika

- sprawdzenie przewodów masowych dochodzących do sterownika


Błędy:

-Wentylator chłodnicy (????!!!) - mam wisko

-Uruchamianie leżakowania silnika (????) nie mam pojęcia co to jest

-Regulacja ciśnienia w kolektorze


Krok dalej poszedłem w parametry podczas pracy:

Ciśnienie w kolektorze mniejsze od zadanego powyżej wolnych obr o około 500mBar

Przepływomierz pokazuje mniejsze wartości od zadanych

Pompka pod progiem na wolnych obrotach 3.7Bar, pod pełnym obciążeniem 3.3Bar

Regulacja ciśnienia w kolektorze ma wartość 31% i nie zmienia się w żadnych warunkach


Miernik w łapkę :)

Wtyczka od elektrozaworka turbiny (na podłączonym i odłączonym elektrozaworku mierzone)

Przewód zasilający + masa silnika = 14,01V

Przewód sygnałowy + stały plus z akumulatora = 0,39V

Wartości nie zmieniają się ani pod obciążeniem ani pod obrotami.


Ja, dwóch kumpli i tuner rozłożyliśmy już ręce.


Dodam ze to moje 3 BMW i każde z nich było tak awaryjne jak (Laguna 1.9DCI + Alfa 156 1.8TS) x Focus 1.8 TDCI podniesione do potęgi 7 :)

Kończą mi się pieniądze i bilet miesięczny na tramwaj. POMOCY!!! :cry:

Opublikowano

Poczekaj, podsumuję:

Masz podciśnienie przed zaworem, nie masz go za zaworem, ale zawór otrzymuje odpowiednie sterowanie i był wymieniany wielokrotnie?

Czyli ogólnie "wszystko jest dobrze, ale nie działa"?


edit: Doczytałem, zawór nie dostaje sterowania (wnioskuję po napięciach).

Opublikowano

Dokładnie. Brak sterowania zaworkiem, a tym samym brak podciśnienia na gruszce.

Czy ktoś jest w stanie zmierzyć napięcie u siebie na tym zaworku?

Chodzi mi o wartość sygnału (nie zasilania) na wolnych obrotach z odpietej i podpiętej wtyczce. Być może problem jest z tym że wiązka jest uszkodzona i mały prąd przepływa (miernik przedzwonił przewody ale jemu wystarczy najcieńszy włosek przewodu żeby pokazac przejście)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj kody tych błędów a najlepiej podepnij auto pod inpa, leżakowanie bardzo mnie intryguje :8) skoro masz błąd czujnika ciśnienia doładowania to nie licz na odpowiednie sterowanie turbiną, ponieważ skąd ma być wiadomo jakie jest i ma być ciśnienie :roll: podstawa to inpa i screen'y błędów, tam jest wiele informacji, które prawdopodobnie pokażą rozwiązanie.

Jeżeli chodzi o błąd wentylatora to masz taki przed chłodnicą, ale tak właśnie wygląda diagnostyka przy pomocy srelfi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No tak myślałem że jest to jakiś wentylator na chłodnicy klimy... :P

Błąd mam w regulacji ciśnienia w kolektorze a nie sam czujnik ciśnienia. Czujnik pokazuje wartości. Jak podobne gruszke turbo na sztywno do podciśnienia to auto jedzie ale wartości przy ciężkiej nodze są na poziomie 2500mBar.

Inpa jeszcze nie wpadła w nasze ręce ale zgodnie w sugestia na pewno ja zdobędziemy i podlaczymy ;)

Może zmienia się nazwy błędów :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.