Skocz do zawartości

Active steering & dynamic drive do wywalenia?


Bmw545i

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, czy ktoś z was kiedyś wyrzucił active steering i dynamic drive ze swojej e60 i założył zwykłą pompę wspomagania itd. Mam wyciek oleju z układu wspomagania i się zastanawiam czy jest to w ogóle możliwe bo koszt nowej pompy to 6k zł... oczywiście wszystko by się wiązało z obniżeniem komfortu ale jak dla mnie active steering to gadżet i dałoby się bez niego obejść bo to tylko przy parkowaniu ma sens. Ktoś coś? Żaden mechanik dotychczas nie chce się podjąć rozbierania tego bo tam jest podwójna pompa z taką gruszką i jak na razie oprócz ubywania płynu wspomagania to nic się nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu zlokalizowałbym wyciek i go naprawił. (najtańsze i najlepsze rozwiązanie dla auta, dla portfela i dla psychiki)

Być może przewód puścił (ja tak miałem ale lało się ciurkiem bo ciśnienie rozerwało stalowy kort) zanim dojechałem do domu, wlałem z 2 litry płynu aby nie było pusto w zbiorniczku, nowy przewód w ASO kosztował 309PLN (odcinek 20 cm) i od wymiany spokój i wszędzie sucho.


active steering ma duży wpływ na prowadzenie przy wysokich prędkościach.

Poza tym wywalenie DD i AS to porównanie jak z diesla x driva chciałbyś zrobić benzyne RWD ( kompletnie bez sensowne, nieopłacalne i problematyczne czyli druciarstwo przy kwotach kilkunastu tys...)


Te systemy tu kupa hydrauliki z dwoma hydraulicznymi zaworami ( przy tylnym i przednim nadkolu)plus dwa aktywne stabilizatory i maglownica

Do tego masa przewodów hydraulicznych wokół silnika i całym podwoziu, podwójna pompa (tak zwany tandem), sterowniki i masa wiązek elektrycznych)


Śmiało powiem, że wyrzucenie tego i zrobienie standardu jak w fabryce aby działało bez błędów w DDE i innych modułach przewyższy koszt i wartość całej twojej e60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć


Ja u siebie usuwałem Active Steering i Dynamic Drive. Powody były 2:

- zmieniałem u siebie zawieszenie na twardsze (wahacze z M5 + gwint) i drążki stabilizatora też chciałem dać z M5

- potrzebowałem bardziej bezpośredniej przekładni kierowniczej


Żeby to usunąć tak jak trzeba potrzebujesz:

- przekładnie kierowniczą bez AS

- drążki stabilizatora bez DD

- zwykła pompa wspomagania

- sterownik DSC z auta bez AS

- powypinać wtyczki od magla, pompy, elektrozaworów DD oraz modułów (są 2 pod wykładziną pasażera)

- wykodować z modułów samochodu DD i AS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się biłem z myślami czy czasami tego nie wywalać jak traciłem płyn co chwile...

Koniec końców... zakupiłem potrzebne rzeczy i co było potrzebne powymieniałem.


Auto nie jest używane do sportu więc skoro coś może pomagać w codzienniej jeździe i czynić ją bardziej komfortową to czemu to wywalać ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.