Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Panowie


Zakupiłem około 2 miesiące temu używana bmw z salonu

Auto to Bmw f30 318D 2013r silnik n47t automat przebieg auta udokumentowany 98 000 km. Na auto dostałem 2 letnie ubezpieczenie Premium selections.


Wcześniej jeździłem e90 318i i może jestem trochę przewrazliwiony ale wolę zapytać was.


Otóż jak odpalam z rana auto to wiadomo standardowo obroty leca na około 1000 i jest wszystko ok, ale jak auto schodzi z obrotów bo łapie temperaturę a zawsze zanim ruszę daje mu około nawet 5 minut to czuje lekkie jak by zachwiania silnika czuć to tak naprawdę tylko na fotelu i trwa to około 1 minuty zanim obroty już całkiem nie zejdą do tych najniższych roboczych bo potem już jest całkiem ok i nic nie drga. Wczoraj próbowałem dokładnie się przyglądać na zegarach to podczas takiego pojedynczego lekkiego zadrgania silnika widzę że obroty tak naprawdę delikatnie podskoczy w górę i dół zakres to może być nawet około 1 mm. Mówię jest to tylko z rana i wyłącznie jak auto schodzi z podwyższonych obrotow.


Nie wiem może ten typ tak ma w końcu to diesel całkowicie inna kultura pracy silnika niż benzyna która dotychczas miałem:)


Będę wdzięczny za podzielenie się z waszymi odczuciami może poprostu jestem przewrazliwiony:)


Ps filtry i oleje były wymieniane w sierpniu przez poprzedniego właściciela. Jedyne co udało mi się ustalić to że świece od nowości raczej nie były ruszane. No ale auto odpala równo i płynnie więc świece raczej są jeszcze ok ?

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mysle, ze warto zaaplikowac czyscik do Diesla (Diesel Spulung chyba sie to nazywa) do BMW.

Kosztuje okolo 50zl w ASO.


Sa podzielone zdania co do tego, co to robi (czy czysci, czy smaruje) - ale raczej jest zgodnosc co do tego, zeby przed sezonem zimowym zastosowac. Mialem kiedys taka sytuacje, ze stojac na wolnych obrotach E90 LCI 320d, rowniez z N47T, tak sie pogubil, ze az zatrzasl buda auta.

Wystarczylo przegazowac go troche, potem zalalem ten czyscik - i juz sie "uspokoil". Zwlaszcza wtedy, gdy na stacjach sie pojawia "zimowa" ropa ktora jest bardziej sucha, a co za tym idzie mniej smaruje, niz ropa "letnia".


Tak wiec mysle, ze warto sprobowac, jesli nie zalewales, wydatek maly, a moze sie poprawic.


Mozesz jeszcze sprawdzic, jak sie na filtr paliwa.

Tez sie go wymienia, a przy ostatnich nizszych temperaturach - i mozliwych jeszcze resztach diesla letniego mogl sie przytkac parafina.

Jaki przelot tego pojazdu?

Opublikowano

98 tyś historia w Aso ostatni serwis zarejestrowany 5 Tys km temu i wtedy był wymieniany po raz drugi od początku tego auta filtr paliwa.


Spróbuje z tym czyscikiem o którym mówisz.

Bo tak jak wspominałem autem delikatnie czasem zabuja zaraz po odpaleniu. Później już nie ma takich objawów aż do następnego poranka :)

Opublikowano

jest jeden dużo lepszy środek od LM Diesel Spulung.



po raz pierwszy kupujesz Archoil AR 6400-D MAX 400 ml i wlewasz cały przed tankowaniem do pełna.


Następnie co tankowanie dolewasz 1ml ARCHOIL 6900-D MAX na 1l tankowanego paliwa, czyli 50ml od rezerwy.


Po 8kkm (na tyle wystarczy 6900) powtarzasz procedurę.


W moim 318d dzięki temu spalanie spadło o ok 0,5l do 0,7l na 100km. Dodatkowo nie trzeba lać uszlachetnianego paliwa, więc wychodzi bardziej ekonomicznie.

Jedyną wadą jest to jak wyglądasz dolewając 50ml przed dystrybutorem (dolewanie na pełen bak nie działa, pownieważ dolewasz tak małe ilości, że pełna dawka nie spłynie do baku..)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć Panowie,

Kupiłem ten czyścik do diesla w salonie bmw zalałem cała butelkę wyjeździłem cały bak i nie widzę żadnej poprawy :)

W między czasie kupiłem złącze obd aby sprawdzić ewentualne błędy wtryski i dpf i według mnie wygląda to bardzo dobrze,


Tylko skąd te chwilowe zachwiania z rana?

Tak jak pisałem już wcześniej zaraz po odpaleniu jest wszystko ok zaczyna być to odczuwalne po 2 minutach od odpalenia kiedy obroty zaczynają schodzić do tych roboczych wtedy na fotelu wyczuwam bujnięcia silnikiem, oczywiście nie są jakieś kolosalnie mocne aczkolwiek są bo je wyczuwam :) wiem ze jestem dość uczulony ta tego typu problemy więc pewnie inny użytkownik auta by nie zwrócił na to uwagi, ale pytanie czy ktoś inny ma podobne objawy albo się z nimi spotkał ?

Filtr paliwa silnika itp wymienione nie dawno.


Załączam kilka screenów z programu do diagnozy auta

Tutaj ogólnie podgląd live czyli dpf itp

https://drive.google.com/file/d/1NjUsdlNP9w0htggwyowIKT7sM1RY_URv/view?usp=sharing



Tutaj test wtryskiwaczy na rozgrzanym aucie

https://drive.google.com/file/d/1yq2AJY4Ge5RGzoEbJiGKBIRwxrwg3gxa/view?usp=sharing


Tutaj test wtryskiwaczy na zimnym aucie zaraz po odpaleniu


https://drive.google.com/file/d/1mYpCPVCfJawysEdlBJ_lgOR-TxZBRNwz/view?usp=sharing


Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi, bo może się okaże ze to nie jest nic nadzwyczajnego i te silniki mogą tak mieć..?

Opublikowano

Coz... kultura pracy N47 jakos specjalnie rewelacyjna nie jest.

Jesli bym mial kontynuowac szukanie, to mysle, ze sprawdzilbym poduszki silnika- moze sa sparciale/wybite.

Chociaz... po rozgrzaniu akurat powinny sie robic bardziej miekkie..

Opublikowano

A to nie jest za mały przebieg na poduszki?

No i te bujniecia jak auto po odpaleniu tak pochodzi z 5 min od odpalenia to całkowicie znikają i już ich nie ma cały dzień aż do następnego poranka

Opublikowano

Poduszka silnika na początku produkcji miała wadę fabryczna i została przekonstruowana.

Jak najbardziej możliwe ze jest wadliwa.

Często sie zdarza że tez nie jest przykrecona odpowiednim momentem i po odkręceniu/poluzuwaniu uszkodzila gumowa tuleje.

W tym wypadku tez nadaje sie do wymiany.

Proszę kupić oryginał lub zamiennik corteco.

Lemfordera można sobie darować bo dziady wycofane oryginały z zatartym numerem wrzucili do pudelek ZF/SACHS.

MADE IN PRL
Opublikowano

Hmm w środę jadę na akcje serwisowa związana z przekładnią kierownicza, będą przy okazji robić przegląd auta to może coś sprawdza z poduszkami.

Zobaczymy dam znać napewno.


Ale generalnie uważacie za raczej nic innego nie może być przyczyną moich problemów?

Opublikowano
Poduszki silnika dostaja popalic przez dzialanie systemu start/stop, szczegolnie jesli poprzedni wlasciciel jezdzil stosunkowo duzo w ruchu miejskim. W moim poprzednim 320d juz przy 60 tysiacach przebiegu bylo czuc wyraznie przenoszenie drgan silnika na karoserie.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Roznie bywa. Jak sa rozerwane, to czasem na oko widac.

W przypadku mniejszych uszkodzen - nie zawsze.


A co to za akcja na kolumne kierownicza?

Opublikowano

Sprawdzenie jakiś śrub jeżeli będą wadliwe to podobno cała przekładnie wymieniają.. Ale ile w tym prawdy zobaczymy w środę.


Co do tych poduszek to co lepiej wymienić odrazu wszystkie?

Jaki to koszt łącznie poduszki i robocizna ?

Opublikowano

No właśnie nie zawsze widac uszkodzenie poduszki a często nawet ledwo po jej demontażu.

Oczywiscie ze najlepiej wymienić dwie na raz szczególnie gdy auto ma wiecej niż 5 lat.

Niektórzy tez wymieniają te pod skrzynia w tym samym czasie.

Cena wymiany to koszt poduszka L i P plus wymiana razem ok 800zl gdy wstawisz corteco,oryginał będzie droższy.

W ASO podejrzewam ze jakieś 1200-1400

Nowe śruby do poduszek tylko w ASO dostępne.

Można tez wstawić ekonomicznie poduszki febi na stare nakrętki wtedy będzie taniej i razem ok. 600???

MADE IN PRL
Opublikowano

Taniej to super ale żeby nie było gorzej niż przed wymianą :)


Jedno mnie tylko zastanawia czy jeżeli miał bym uszkodzone poduszki to nie sądzisz ze te bujnięcia silnikiem występowały by przez cały czas ? a nie tylko przez 1 minute po odpaleniu z rana ? i to też nie od razu tylko po 2 min po odpaleniu auta jak już obroty schodzą na robocze.


Już sam nie wiem co o tym myśleć, może ktoś ma identyczny silnik w f30 i jest w stanie się wypowiedzieć czy zauważył u siebie podobne objawy ?


Nie mogę sobie przypomnieć teraz ale wydaje mi się ze jak go kupowałem w wrześniu jak było ciepło na dworze to nie było takich objawów hmmm

Opublikowano

Z uwagi na nizsze temperatury guma jest twardsza.

Pewnie ustepuje po nagrzaniu troche silnika, gumy tez robia sie od tego bardziej miekkie.


Ja bym to przez zime zostawil i wrocil do tematu na wiosne, jesli nie bedzie ustepowalo.

Opublikowano

To chyba logiczne ze występują po odpaleniu a nie wtedy gdy silnik sie juz nagrzeje i pracuje rowno :D

Wtedy gdy trzęsie cały czas to juz jest zerwana poduszka i nie trzeba nic diagnozować :mrgreen:

Oczywiście ze lepiej robić to po zimie która dobija wszelkie elementy gumowe.

MADE IN PRL
Opublikowano

Zorbie tak jak mówicie poczekam na wiosnę i wymienię obie.


Tylko nie jestem pewien czy mnie dobrze zrozumieliście albo może ja źle to rozumiem za co z góry przepraszam.


Mnie dziwi jedno ze jak odpalę auto to do póki obroty są na poziomie 1000 obrotów to jest ok i zanim obroty zaczną schodzić po porannym odpaleniu mija jakieś 2 minuty i przez ten czas nie mam najmniejszych zastrzeżeń nie wyczuwam żadnych szarpnięć itp, dopiero jak po wskazówce obrotomierza widzę ze obroty zaczynają schodzić do powiedzmy 800-900 to przez tą fazę przejściowa własnie wtedy odczuwam te bujnięcia silnikiem które są wyczuwalne na fotelu kierowcy.

Jak już obroty zejdą do roboczych najniższych to jest już idealnie,

Tak jak wspominałem wcześniej jak jest zimno na dworze to zawsze z rana po odpaleniu daje aucie około 5 min zanim ruszę. Gdybym ruszał po 2 min to pewnie bym tego nawet nigdy nie zdiagnozował :) bo objawy pojawiają się dopiero po lekkim złapaniu temperatury przez silnik


Przepraszam ze moją upierdliwość ale naprawdę jestem uczulony na punkcie sprawnego auta,

Opublikowano

Jak ciebie stać to wymien sobie te poduszki od razu w kwietniu i będzie po kłopocie.

Poduszka po 5 latach zawsze jest juz troche zużyta więc twoja inwestycja nie pójdzie na marne.

Sprawdź tylko na realoem numery poduszek bo spotkałem sie z tym ze bmw w 316d zalecal dwie lewe gdy w większych dieslach dwie rożne.

Grzanie silnika na postoju zależy od temperatury zewnętrznej i jest to dość dobrze opisane na forum kanadyjskim diesla.

Z tego co pamietam 5 minut to dopiero gdy jest na zewnątrz -20 stopni?

MADE IN PRL
Opublikowano

Witam,


Ja mam F30 318d przebieg +260tys i nie ma nawet najmniejszych drgan na zimnym (nawet przy minusowej temperaturze) - dzis rano specjalnie sprawdzalem i nic sie nie dzieje... Schodzi z obrotow idealnie plynnie i rowno.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam,


Ja mam F30 318d przebieg +260tys i nie ma nawet najmniejszych drgan na zimnym (nawet przy minusowej temperaturze) - dzis rano specjalnie sprawdzalem i nic sie nie dzieje... Schodzi z obrotow idealnie plynnie i rowno.

Pozdrawiam

 

Holender masz szokujący przebieg jak na ten silnik.

Łańcuch zmieniałes?

Widziałem dwie belgijskie 318d z przebiegiem 285 i 305 które miały zerwany łańcuch.

MADE IN PRL
Opublikowano

Panowie dzwoniłem dzisiaj do zaprzyjaźnionej hurtowni części, i gość polecał mi w cenie 250 zł za sztuke poduszki firmy LEMFORDER czy macie coś do powiedzenia na ich temat ?


Mam do zmiany też klocki tył do wyboru mam ate albo trochę tańsze TRW

Opublikowano

Panowie zamówiłem 2 poduszki LEMFORDER łącznie wyjdzie 480 zł

Wymiana na poniedziałek za obie około 250 zł (mam nadzieje ze mnie nie orżnęli :) )


Mam nadzieje tylko ze po wymianie nie będzie gorzej niż przed :D bo już rożnych rzeczy się naczytałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.