Skocz do zawartości

M62TU , nowa pompa wody , wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Pacjent z silnikiem m62tu , tydzien temu wpadla nowa pompa wody SKF bo stara(tez SKF) lekko kapala jak samochod byl wystudzony , nie przejechalem nawet 15 km w tempie nie szybszym niz 70km/h a patrze po kilku dniach rano i w tym samym miejscu tez moze dwie krople plynu chlodniczego pod autem. Oczywiscie samochod nigdy sie nie grzal , temteratura w pionie , zero jakichkolwiek wyciekow poza pompa wody.


Teraz pytanie o co tutaj chodzi ? visco nie wydaje dziwnych odglosow i ,,chodzi'' + samochod trzyma temperature wiec zakladam ze jest sprawne , czy uszkodzone lozysko w visco moze niezauwazenie tak szybko rozwalic pompe w ciagu 10 czy 15 km ? :mrgreen: czy to raczej historie rodem z sience fiction ? :mrgreen: troche nie chce mi sie wierzyc w takie rzeczy . moze wadliwa pompa ? nie wiem jakimi argumentami sypac w poniedzialek w warsztacie .

Opublikowano
To masz aż tak rozwalone wisko? Wątpliwe by przez to pompa tak szybko padła. Cieknie spod obudowy czy skąd? Dobrze była cała powierzchnia na bloku wyczyszczona? Pewnie przy tamtym wycieku nazbierało się sporo suchego płynu który robi twardą skorupę
Opublikowano

dwie krople pod autem znalazlem w tym samym miejscu co przed wymiana pompy wiec plyn raczej ,,nowy'' no chyba ze jeszcze z wymiany zostalo i dopiero teraz poplynal ,ale watpie :) Mam zbyt slabe swiatlo zeby zobaczyc skad cieknie ,ale same krople pod autem w tym samym miejscu co przed wymiana pompy.


Wlasnie ,gdyby wisko bylo tak rozwalone to by jakos to sie objawialo w slyszalny albo widoczny sposob a tutaj nic....... pewnie po prostu na wadliwa pompe trafilem . Doszedl po wymianie dziwiek ktorego wczessniej nie bylo , jakbyy cos ocieralo. Pojawil sie odrazu jak wrocilem z warsztatu.

Opublikowano
Sprawdź skąd cieknie. Co z tego ze na ziemi jest w tym samym miejscu? Przecież może być to inny wyciek który spływa po osłonach plastikowych silnika i spływa w tym samym miejscu po niej
Opublikowano

Sprawdź skąd cieknie, to będziesz mógł dyskutować. Jak nie będziesz wiedział, to tylko się ośmieszysz, jeżeli to coś innego albo głupiego.


Jak cieknie z tego samego miejsca, pokazujesz palcem i mówisz "panie, robił pan i kapie". Jak z innego, to trzeba się zastanowić co, dlaczego i jak to naprawić.

Opublikowano
no ok , macie racje , nie zaprzecze ale to moj mechanik i moze nie bedzie az takich problemow . Dochodzi do tego fakt ze pompa wydaje dziwny dzwiek , no chyba ze jakis pasek albo rolke zle skrecili przy zakladaniu nowej pompy. Wczesniej tego dzwieku nie bylo wiec cos ewidentnie jest nie tak. Wczolgalem sie pod auto i trudno powiedziec tak naprawde. Okolice pompy nadal mokre po ostatniej wymianie bo plyn przy wyjeciu wezykow zawalil caly przod silnika i jeszcze sie nie wypalil a autem nie jezdzilem duzej ilosci km bo nie chce sobie narobic problemow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powycieraj wszystko w okolicy z płynu a następnie odpal go gdy będzie zimny i obserwuj, jak to świeży wyciek to będzie widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
dobralem sie do mocnej latarki , plyn saczy sie jakby z obudowy pompy na laczeniu silnik-pompa wody. Zle zalozyli glowna uszczelke pompy albo moze te dwie male uszczelki na te rurki idace do pompy ? ehhhhh :duh:
Opublikowano
dobralem sie do mocnej latarki , plyn saczy sie jakby z obudowy pompy na laczeniu silnik-pompa wody. Zle zalozyli glowna uszczelke pompy albo moze te dwie male uszczelki na te rurki idace do pompy ? ehhhhh :duh:

Teraz masz z czym iść do mechanika. Niech poprawia po sobie.

Opublikowano
Teraz wiesz chociaż że to wina mechanika lub pompy. Ważne jest dobrze wyczyścić powierzchnię bloku. Małe smarki/nalot starego płynu powodują wyciek albo szybkie uszkodzenie uszczelki. Ale może być też przez krzywą obudowę pompy, uszkodzona uszczelke przy montażu lub od kupna. Auto i tak do poprawki do tamtego mechanika i niech albo sobie reklamuje u producenta albo poprawia sam po sobie
Opublikowano
tam jest chyba z 6 srub . Z tego co widze to cieknie z uszczelki kolo jednej ze śrub . Moze niedokrecili wystarczajaco i tyle. Niestety nie mam klucza na wysiegniku ale z tego co widze to jest tam dosyc dobry dostep zeby wlozyc taki klucz i sprobowac dokrecic. Powiem im o tym a jak nie pomoze to niech rozbieraja i jeszcze raz skladaja bo to ewidentnie ich wina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.