Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć.


Przy okazji zgłębiania tematu odmy w N53 znalazłem taki oto ciekawy link:


http://diaryofanengineer2.azurewebsites.net/bmw-630i-n53-heavy-oil-consumption/


Najciekawsze jest na końcu: :shock:


...After a couple of thousand miles, my estimation of oil consumption is around 1 litre per ~1000-1500 miles, which is quite an improvement over the original 1 litre per 350-400 miles. Previously after my 15 mile drive to work there was a light grey smoke from both tailpipes. This has now also completely gone.


BMW spec up to 0.7 litre per 1000KM (~620 mile) consumption for this engine, which while still horrendous, the car would actually now be in spec.


Koleś wymienił pokrywę z odmą i nic to nie dało, potem rozebrał silnik i efekt jaki osiągnął jest ....no właśnie.


Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N53 bierze olej, niestety jak ktoś twierdzi, że nie to ściemnia. Mam ten samochód od praktycznie nowości i odkąd pamiętam litr w trakcie całego interwału wymiany oleju (8-10) to była norma.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Litr na wymianę, a litr na 1500-2000 mil to znaczna różnica.

Wymieniałeś odmę/pokrywę? Była jakaś poprawa? Jaki lejesz olej?


O ile dobrze kojarzę to zdjąłeś katalizatory, jak wyglądały przy takim spalaniu oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W poniedziałek odbieram samochód :-) kompletny custom z kwasiaka od silnika, wywalony cały seryjny wydech z osprzętem. W poniedziałek dam znać :-) odmę zintegrowaną wymieniłem membranę z dekielkiem ;-) spalanie oliwy bez zmian, ale delikatnie świst był więc z racji, że jestem mega pedantem jeśli chodzi o samochód nie czekałem i wymieniłem.



Co do oleju - najpierw był liqui moly toptec 4100 5w40, ale miałem wrażenie, że trochę silnik głośniej chodził, po wlaniu neste city pro 5w40 mega poprawa i cisza. Aktualnie najlepsza dla mnie kombinacja czyli ravenol vst 5w40 mega cisza i gładka praca silnika.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo te silniki i n52 też, jak są nowe to już biorą olej przez pierścienie a koleś wymienił uszczelniacze co tylko ograniczyło zużycie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co tam niby z pierscieniami jest nie tak?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Jak kupiłem auto wlany był 0w30 i po 2tys jazdy musiałem dolać 0.7, teraz mam motul x-clean 5w40 zrobione 8tyś i nic nie wzięło.

W tygodniu zmieniam odme bo jest fabryczna, duzą dise bo nie ma klapki i małą przy okazji :D Przebieg to ponad 188000.

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co tam niby z pierscieniami jest nie tak?

Nie z pierścieniami tylko z tłokami. Porównaj sobie tłoki z m52 z tymi z m54/n52/n53 i poczytaj kiedy zaczęły się problemy z konsumpcją oleju przez te silniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w n53 nie ma problemu wadliwych tloków...


przed chwilą sam napisałeś, że pierścienie, teraz, że tłoki. Wadliwe tłoki z serii KS były w N52B25

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kupiłem auto wlany był 0w30 i po 2tys jazdy musiałem dolać 0.7, teraz mam motul x-clean 5w40 zrobione 8tyś i nic nie wzięło.

W tygodniu zmieniam odme bo jest fabryczna, duzą dise bo nie ma klapki i małą przy okazji :D Przebieg to ponad 188000.

 

Jakie DISY kupiłeś? ORI czy jakieś zamienniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no odmy to raczej nie wymienisz, chyba, że membranę z zestawu naprawczego, który osobiście mega polecam - jeśli wzięty z pewnego źródła, bo są też chinole z ebaya.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale jeden, jak i drugi ma apetyt na olej mimo wszystko, co raczej wynika ze stylu jazdy -u mnie jest często dynamicznie, jednak prawie 300koni pod machą zachęca do przyciskania :) u mnie zużycie w zależności 250ml na 1000-2000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Disy kupiłem oryginalne odmę też.

Ja przez 8tys km jeszcze nie dolałem oleju, a deptam cały czas :)

1l na 8-10 tys to norma w n53 wg bmw

Znam n55 gdzie od wymiany dolalo już 2 litry tego motula

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak oryginalną odmę, jak tu nie ma odmy zewnętrznej, występuje cała zintegrowana w pokrywie zaworów... dwa - dolewka mam na myśli utrzymywanie ciągle stanu bliskiego max, tj. dolewam 250ml, gdy poziom spadnie z maxa do 3/4.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

No wiadomo że cała pokrywa za jedyne 2000

Pisałem Ci przecież na messengerze :) kojarzysz?

A olej sprawdzasz tylko w idrive? Chyba że Masz cic

Ja mam ccc i cały czas jest na Max puki co :)

Diagnoza n53/n43 info pw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ło Panie, do mnie tyle ludzi pisze, że ciężko to potem pokojarzyć :) w navi sprawdzam ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.