Skocz do zawartości

Bmw E36 Coupe 318is 1992


godeik43

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Chciałbym wam przedstawić moją E36 coupe z silnikiem 1.8is która została zakupiona w dość opłakanym stanie a szczególnie blacharsko czego może nie widać na pierwszy rzut oka ale po odkryciu faktycznego stanu (ukrytego) doszło mi trochę roboty :( Co do wyposażenia to niestety bieda edyszyn lecz żwawo to zmieniam :D


Tak wyglądała chwile po zakupie :

uc?export=view&id=1Z0XhDEFPQmmYW7Cfq09SzOJyL8ccq_Kt

uc?export=view&id=1K5dER0ORmYYAcmZZSZuVNIEnXiW0pKEq

uc?export=view&id=1qAw-0HiLG1DvY4Ep9SoY6PY-XG0Xxqtv


A teraz ta nieszczęsna blacharka, po zdjęciu błotników najgorzej wyglądała lewa strona kierowcy, zjedzony był kawałek progu, podłogi jak i dół błotnika. :evil: Wszystko zostało wycięte i zostanie wstawione ze zdrowego progu od innej E36

Nie chciałem kupować zamienników więc został odcięty dół błotnika i będą dospawane reperaturki. :cool2:


uc?export=view&id=1A-9RHuEIAcb9-5H-wIosPGd4QP9p7Woc

uc?export=view&id=1Bq_EWcdvJvKZlA7yh-fNWhhVoRZt1XkX

uc?export=view&id=1NXtBxVwuR9ptYpOR1bMoZro8_6VJZ9tt


Na szczęście nie zdażyło się jeszcze bardzo rozprzestrzenić :roll:

Wszystko za sprawą pianki w początku progu... W miejscu gdzie woda znajduje swój odpływ było wszystko zalepione kitem i pianką więc jasna sprawa że ta woda się zbierała wszystko nasiąkało wraz z dywanem i mamy efekty.. :cry:

No ale dobra pianka usunięta, blacha odsłonięta i tu w ruch wchodzi wiertarka z kątówką :


uc?export=view&id=1rn87MfbQnlAeU0BybmSTx8dLEqMYK2cl

uc?export=view&id=1p1X-h5-CJFrybmdD_tch-f4oh7uk-vK4

uc?export=view&id=1IK2IzON1T4eKUNJBV-IXZHbN6J03WnN1

uc?export=view&id=1NZHnl3deqDCPnoo0cjqEhVObWdt90ZNi


Dalej już będzie bawił się z tym blacharz aby było wszystko zrobione jak najlepiej, wolę oddać to w dobre ręce. Dorwałem też próg wraz z podłogą kierowcy i elementami które potrzebuje :)


uc?export=view&id=1g5q9DX7qwlkC98T5OlMzTmgRIREMMpdb

uc?export=view&id=1HGXQG5kNWko13zIBHhZRHYSylU6Wsimb


Dalej... Zawieszenie :

-Wpada zawieszenie gwintowane. Jak na razie Ta-Technix

-Do kompletu camber plates

-Wahacze zostały wyjęte wyczyszczone i pomalowane, oczywiście z nowymi tulejami i sworzniami

-Końcówki drążków kierowniczych

-Drążki kierownicze

-Łączniki stabilizatora


uc?export=view&id=1PW1J7OWltQRXW3Mo29beJWaBokMzd5jD

uc?export=view&id=1kQ55oY9Lv3TQgV5limsH_R18ZtTvSSWD

uc?export=view&id=1oQWGsFOdN78qpNgSnX9Buu8p2oSLsJGb

uc?export=view&id=1LpJUfO4QAPNiVcc43OxLWkUSeSNr5U0-

uc?export=view&id=1-uYF7zlY7bD4kzgdv-_ovYeYyI9x64Hk

uc?export=view&id=1ACJ98yyyN2L8voeZG6Csxn3W4BTRKZeZ


To tyle co do zawieszenia z przodu, tył jeszcze będzie do ogarnięcia. Chce wyrzucić cały wózek, oddać w piasek, proszek i pozakładać nowe gumy i tuleje :)

Dalej trzeba było się przyjrzeć hamulcom:

Zaciski przód zostały odnowione, uszczelniacze wymienione, pomalowane a wyglądało to tak:


uc?export=view&id=1tGNPXfOPTJ5_oXPio2hX-scEE4WohLxF

uc?export=view&id=1A3-_pXq5PwuuWfFUOvTwsUyGrj_wud2e

uc?export=view&id=1WmYZJIGcPvLqvLaLM3NLCOb4y2sLm7LX

Tak są tam uszczelniacze :roll: Zamiast pchać papier po prostu zostawiłem stare uszczelniacze :D

uc?export=view&id=12k_Ra3VB-mVwF7UZ0lctiU3tf718KP8m

I efekt końcowy!

uc?export=view&id=1KCICZQR1w5obmeSjIot0EXwLni1A53du


Nowe tarcze wentylowane Mikoda są o nich różne opinnie ale zosbaczymy jak się spiszą :lol: Do tego oczywiscie nowe klocki :wink:


Hamulce z tyłu czekają na swoją kolej tu za to pojawia się ATE i FEBI :

-Tarcze kotwiczne

-Kpl sprężyn

-Tarcze hamulcowe

-Okładziny

-Klocki


uc?export=view&id=1tzeT_5shpMP_gSnkbVHFw787f639Ash8

uc?export=view&id=1racfiw5nLe5eOytI8xpenkdvqfhyrRYx


A teraz trochę plastikowych zabaweczek:


uc?export=view&id=1E5bJuYTyTZuXyDCSdDuyXcFUR6hCP5ZC

uc?export=view&id=1X7_VAzcb2G_3ufJ8aOSzhPlbQ84ybrVm

uc?export=view&id=18SxTn9nAVtPRztOsnCIpL-jdCI5zNWm6

uc?export=view&id=1kACiwZzPbxBAJscTRb7FUQelT051b9vj


Co do środka:

Jestem już w posiadaniu foteli sportsitze które oddaje do tapicera aby welur zmienił na skórkę, tylne boczki już czekają na swoją kolej w ciepłym miejscu :D Zostają do znalezienia przednie... a to wiadomo z czym sie je... :roll:

uc?export=view&id=1Lq2QwJE6Uh-kqql3XPdlSw_40ylKGd2L

uc?export=view&id=1c5jPf-LDrFvj9hol8lHbtAnjj7_HLk64


Kierownica też została zamieniona na serducho z multifunkcją (działającą)! :) Jeśli ktoś by miał problem z podłączeniem chętnie pomogę ! :cool2:


uc?export=view&id=1fMWup2YDgKBsabwYcx6NQW3SXMJUcZZM Tak ten czerwony mieszek i gałka zmiany biegów już opuściły te skromne progi :mrgreen:

uc?export=view&id=1ENwB4jj-CPnCWB9-mb0fy-6CfyOUizlV

uc?export=view&id=1t3sop8_1ZQ5OkuGcCPFdcLimND3a2p-w

:D

Do tego trochę rzeczy czeka na nowy lakier tak jak przedni zderzak m-pakietowy z atrapką :

uc?export=view&id=10AUp-d-lTnvJhJ5xIVZXF7Ek1MB1TCV1


I to by było chyba na tyle na tą chwilę :wink: Jeszcze masa pracy ale liczę na świetny efekt końcowy ! I z pewnością nie będzie to upalarka do katowania :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Ślicznie powodzenia .Pozdrawiam Mat :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

BMW to:

images?q=tbn:ANd9GcRjZ9J1b4KGRKJ3PVqIcPYtH7J9I55YFlBpTgEMdMmJBr-LKX93tw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Wreszcie coś poszło do przodu...

Dziś w moje ręce wpadło nowe serduszko a mianowicie M50B25 192km z E34 :D

uc?export=view&id=1VoankfihqlPwluY5PyBQ5wNJkojKlPDS


I zaczynamy renowacje silniczka :twisted:


uc?export=view&id=1oZwLJhlztLFXgpgFiexmghoONWQ-GbeL


Motor stał nieruszany ok 8 lat... Więc pod pokrywą było dość ciekawie :?

Za to po za olejem który zmienił się w nutelle cała reszta jak z fabryki :cool2:


uc?export=view&id=1YdJO-mC1_zhcYnjhhFldZ0G-CaXECl7s

uc?export=view&id=1hzbjNmiEFzeT4P3IsGOREA2LMGIUj3M5


I mały smaczek na koniec :D


uc?export=view&id=165SXyY7fnHz_rmkZQYM8U0jnuvn3T6AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jak by ktoś się zastanawiał a wiem że jest sporo takich osób skąd bierze się woda pod dywanem kierowcy/pasażera to pierwsza rzecz do sprawdzenia to nagrzewnica, a dokładnie uszczelka między nią a ścianą grodziową. Od strony silnika znajdują się tam 2 odpływy wody (2 gumowe rurki [rys.1]) bardzo łatwo się zatykają śmieciem a woda stojąca przed nagrzewnicą przesiąka do środka co za tym idzie uszczelka po jakimś czasie parcieje i woda bez problemu wpływa.

U siebie powiększyłem przepływ w tych gumowych odpływach zeby nic go nie zablokowało i oczywiście wymiana uszczelki między nagrzewnicą a ścianą grodziową.


uc?export=view&id=1CDtn5NPnLB-gO1os-2NgbliUt4ei52Fk

uc?export=view&id=18zM4hSAxB1xUYwfyD4f_PwnDCCTbbx9M

uc?export=view&id=1OuVmm-GDrKD8F2jgiE4qI80cmjCaW9Ba

uc?export=view&id=1RnfGxZ_8vyUfILk4M-ZwTaU-bVK_WrM5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po małej przerwie zabrałem się za nadkola, to co zaczęła trawić ruda zostało powycinane (głównie mocowania nadkoli) i dorobione nowe fragmenty.

Na całość poszedł podkład epoksydowy i sikaflex 529 at i powłoka do konserwacji podwozi TEROSON RB R2000 HS


uc?export=view&id=10Cncc-rpiANk4mxm2JYzFf4OK9EqMNJ4

uc?export=view&id=10iGcHhxFmeencoEKd0QBYPU3SOJBTdFe

uc?export=view&id=11SGGHp6bzjH8ifjlxR4V3M_frLM-RScc

uc?export=view&id=1-wBXC9kH0-QFosJoeUdN9rsBtU3rOLbo

uc?export=view&id=1-vqWurj8afRyC0cXcTWoqio5p0qsTcku

uc?export=view&id=11XaFt5xusnLg6ZCXa3B3EX26Wx1oiRQF

uc?export=view&id=1-mLlApYhC5d9cN0rd1QJVY_zlpDd04WO

uc?export=view&id=13dfKTqyqP8F8YJkSTdxU5sOHbhM6btUa

uc?export=view&id=11NgRXNU-ALZGpHOg66FN85S_Rt1m_PRL

uc?export=view&id=13AGC9qZTsLMeYG_2SSxOLdn6DSShACeI

uc?export=view&id=10hjUYvjmewBhazhVRXzyQiwM6vRllK93

uc?export=view&id=10-hELYTnz5A6KgzJaqprOFpDrehCqDc5

uc?export=view&id=13er3WvLCsP0Y7j9i9PEeSXJmFAZ_oBzD

uc?export=view&id=12mWxnKkiXpzOmMk7pMCG5cedHckKwRbf

uc?export=view&id=121WVblysaUcsc4s1mgsSpGrMIXhHlMZw

uc?export=view&id=13l-bVv71046hy_8cpwiPOz4WnKe2aVYE


A w między czasie została wygłuszona podłoga :D

uc?export=view&id=13XAsf_-rSbvYXBEY3GF6FPcPlMykBvSY

uc?export=view&id=13cBvjWksyXQfm64Tfitg7fPwn9Kvc84t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...

Troche zaniedbałem projekt z braku czasu i $$ ale cały czas coś się dzieje :roll:

To tak, dojechało troche nowych częsci czym na pewno się pochawlę, a teraz zabrałem się za ratowanie ori błotników. Szkoda było zakałdać kiepskiej jakości zamienniki lecz ruda szmata wymusiła przespawanie samcyh dołów i myśle ,że całkiem dobrze mi wyszło ratowanie oby błotników :8)

82d144483e38.jpg

b3d8595bf636.jpg

1d4706f72114.jpg

2ea914cabbcf.jpg

a99cd5ba9075.jpg

88920094eab2.jpg

2e457e2004c4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wreszcie składamy serduszko :twisted:

Z 2/3 dni mycia częsci ale chyba było warto :cool2: Czapa po sprawdzeniu, splanowaniu, wymienione zawory. Wszystkie nowe uszczelki (wszystkich na zdj jeszcze nie ma) nowe panewy główne jak i korbowodowe. Blok po honowaniu i odnowieniu ,zaraz składamy :D

545a26b902b4.jpg

79d2088f7184.jpg

535f3d18715d.jpg

fe4f016fc06a.jpg

9c9a59e6f825.jpg

dc3605e81365.jpg

ea64f7ba18a2.jpg

fa1e48cf31a6.jpg

e28265ed8a22.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.