Skocz do zawartości

E90 320D M47 163km - Brak mocy po usunięciu klapek wirowych


Czapeiro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Klapki usunięte, gruszka zostawiona(cięgno usunięte), nowe zaślepki aluminiowe i wszystkie uszczelki. Czyszczony również przy okazji EGR. Wszystko robione na odłączonym akumulatorze. Przewody podpięte jak należy i auto nie ma mocy :/


podczas jazdy słyszę jakby dmuchanie powietrza pod maską(coś w tym stylu)


Ktoś ma jakiś pomysł lub spotkał się z czymś podobnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Klapki usunięte, gruszka zostawiona(cięgno usunięte), nowe zaślepki aluminiowe i wszystkie uszczelki. Czyszczony również przy okazji EGR. Wszystko robione na odłączonym akumulatorze. Przewody podpięte jak należy i auto nie ma mocy :/


podczas jazdy słyszę jakby dmuchanie powietrza pod maską(coś w tym stylu)


Ktoś ma jakiś pomysł lub spotkał się z czymś podobnym?

 

Do sprawdzenia:

- rura idaca do EGR, dokładnie uszczelka która jest w rurze.

- oczywiście na zaślepkach byly oringi :)

- uszczelka pomiędzy EGR a kolektorem.


Zobacz tez, czy nie widzisz gdzieś mokrego kolektora na łączeniach. Moze masz pękniecie. Śruby oczywiście dokręcałeś kluczę dynamometrycznym, łatwo uszkodzić kolektor albo będzie przekrzywiony.



PS. Każdy robi jak uważa, ale ja wróciłem do klapek. Większość użytkowników po usunięciu klapek nie odczuwa spadku mocy ponieważ przy okazji czyszczą kolektor i EGR. Ja u siebie zrobiłem test. Wywaliłem klapki, wyczyściłem kolektor i zamontowałem. Auto jeździło prawie tak samo. Następnie wstawiłem klapki do wymytego kolektora i auto jeździ o wiele lepiej z dołu. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu nie ma różnicy, odczuwa sie to przy delikatntnym przyspieszaniu od 1500obr np. na 4 biegu. Auto jest o wiele dynamiczniejsze z dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten silnik nie ma przepustnicy. Jest EGR i klapa gasząca. Jeśli słychać syczenie to bankowo gdzies ucieka powietrze. Najprościej sprawdzić nieszczelność kupując jakąś redukcje chyba 58mm i nasadzasz na turbo,i nabijasz powietrzem pod ciśnieniem. Wszystkie nieszczelności zaraz wyjdą :D ja powymieniałem wszystkie uszczelki na rurach od IC,turbo a okazało sie że ucieka własnie przy rurze gdzie nasadzasz na EGR.Chyba 23zł w ASO i załatwione
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer pokazuje, że przepustnica :P a dokładnie ta część -> https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7804384-przepustnica


3 błędy(nie pamiętam kodów): Aktywacja przepustnicy, przepustnica, przepustnica.


Co prawda błąd: aktywacja przepustnicy miałem już od dawien dawna, ale teraz doszły te 2 kolejne. Mechanior mówi, że walnięta bo być może jak ściągałem kolektor z egrem(i go czyściłem) i przepustnicą to doszło do jej uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No i niestety Panowie, ale skończyło się na zakupie kolektora z wzmocnionym mocowaniem klapek ~420zł. Wszystko działa jak należy. Przez te wymontowane poprzednio klapki nawet dpf mi się zapchał. Dziwne tylko, że u wszystkich działa, a u mnie nie podziałało - być może trzeba było coś kodować. Problem z głowy. Żadnych błędów, klapa gasząca też śmiga już jak powinna. Edytowane przez Czapeiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Brak mocy wynika z nieprawidłowego dokonania czynności usunięcia, a nie z samego usunięcia. Żadne testy na hamowni nie potwierdziły że po usunięciu klap pogarszają się charakterystyki pracy silnika.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie gdyby nie musiało być klapek do poprawnej pracy silnika to po cholerę Niemiec by je montował.

Po to montował bo musiał sprostać normą emisji spalin EURO 4 i więcej. Silniki magicznie zmniejszające zanieczyszczenia to u VAG.


2 lata temu zaślepiłem klapki, zaślepki z tworzywa, zero problemów, moc ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Biorąc pod uwagę to, że nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków wywalenia klapek (oprócz pewnie tych ekologicznych) wolę ich nie mieć niż regenerować kolektor i potem martwić się, że następne powiedzą "papa" albo że zaczną znowu pocić się na uszczelnieniach.

Orientowałeś się jakie mają ceny za ten regenerowany kolektor (nie wliczając kaucji)?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koszt ok. 500 zł. Jednak postanowiłem usunąć klapki, jutro wizyta u mechanika. Zauważyłem pod kolektorem zarzygany silnik olejem więc na pewno uszczelniacze już nie trzymają stąd ta decyzja. Dam znać jak auto funkcjonuje po zabiegu. Mam tylko jeszcze pytanie o filtr DPF. Czy po wstawieniu zaślepek jest bardziej narażony na zapchanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki usunięte. Dodatkowo 1x świeca Beru wypalona (wymieniłem wszystkie 4) oraz sterownik nie dawał prądu na świece (również wymieniłem). Koszt całej operacji z wymiana 800 zł. Po podłączeniu kompa i odpaleniu auta 0 błędów. Po pierwszej jeździe od wymiany nie zauważyłem spadku mocy, wręcz przeciwnie nieco żwawsza jest :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.