Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kilka argumentów i klega się już obraża :norty:


F1 ma napęd na tył z wielu powodów, ale żaden z nich nie przemawia za użytecznością tego bolidu na normalnej drodze.

A dragster na tyle powera na tylnych kołach, że przednie przy starcie nie mają kontaktu z asfalterm.


Niektóre subaraki i audice - te z napędem stałym sprawdzają się w terenie, ja osobiście szanuję. Z kolei przedni z dołącznym tyłem już nie :P

Sam szukałem również w A6, w podobnej konfiguracji, ale V-ki do mnie nie przemawiają, za dużo komplikacji i dużo mniejszy wybór na rynku.

No i właśnie sedno sprawy, skoro ktoś kupił taką furę jaką ma, to chyba się nie spodziewasz, że po przeczytaniu setek stron dniach rozważania za i przeciw teraz Ci przyzna, że dokonał złego wyboru. :lol:

Mi żyło się znakomicie z napędem na tył, ale czasy się zmieniają i furę też trzeba było zmienić, na taką dostosowaną do nowych warunków, których jeszcze nie doświadczyłem, ale osobiście żonie wolę dać furę z x drive niż bez. :mrgreen:

Edytowane przez madseason
Opublikowano

@czub1, wiesz dlaczego samochody F1 mają napęd na tył ? ...bo takie są przepisy, tj. nie można stosować napędu na 4 koła.

Porównaj sobie czasy przejazdów samochodów z nadędem awd i rwd w zawodach WRC.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@czub1, wiesz dlaczego samochody F1 mają napęd na tył ? ...bo takie są przepisy, tj. nie można stosować napędu na 4 koła.

Porównaj sobie czasy przejazdów samochodów z nadędem awd i rwd w zawodach WRC.

 

To też nie tak do końca.

Polecam filmik o Hondzie type R - nie daje szans konkurencji z AWD w odpowiednich warunkach.

Opublikowano
@czub1, wiesz dlaczego samochody F1 mają napęd na tył ? ...bo takie są przepisy, tj. nie można stosować napędu na 4 koła.

Porównaj sobie czasy przejazdów samochodów z nadędem awd i rwd w zawodach WRC.

 

To też nie tak do końca.

Polecam filmik o Hondzie type R - nie daje szans konkurencji z AWD w odpowiednich warunkach.

Mnie nie musisz przekonywać :wink:

...miałem R26 F1, ...to był fajny gokart :cool2:

Opublikowano

Czub1 Czemu tak bardzo uparłeś się mieszać do tego sporty motorowe ?


F1 ma napęd na tył i opony szerokości walca do ugniatania trawy (tył 405mm). Inne mieszanki gum i wogóle nie wiem po co gadać o tym jak to całkiem inna rzecz niż zwykłe auto na drodze :duh: Dragster to samo :cool2: Tam są koszmarnie wielkie opony za koszmarnie wielkie pieniądze które mogą się zużyć w jeden wyścig ale mają zapewnić zwycięstwo.



Wychodząc z zakrętu masz tył bardziej dociążony. Ale nie rozumiem dlaczego o to pytasz ?



Żeby nie było że jestem przeciwnikiem RWD..... Uczyłem się jeździć Fiatem 125p. Zima nie zima.. jeździło się super. Później miałem Poloneza i też uwielbiałem to auto. RWD jest fajnym napędem ale w dzisiejszych czasach nie oferuje niczego ciekawego (nie mówię o upalaniu czy sportach).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano (edytowane)

Nie że się uparlem poprostu dla mnie xdrive jest zbędny.

I żaden z argumentów nie przekonuje mnie do zmiany zdania i co za tym idzie napędu. Moja żona jeździ też napedem na tył co prawda tylko 143km ale radzi sobie doskonale, a dodam jeszcze że mieszkamy w górach... Wiadomo jak jest dużo śniegu to mieli sie powoli do przodu i przez te kilka dni w roku x drive by się przydał. Ale rok ma 365 dni a zim praktycznie nie ma.

Edytowane przez Czub1
Opublikowano
Bo nie mają w traktorach xDriva :cry2:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaa i jeszcze zapomnieliscie zaprzeczyć że Audi i Subaru ma lepszy napęd na 4. Pewnie tak nie jest bo nie nazywa sie xdrive i nie macie go u siebie w samochodzie...

 

Nie zmienia to faktu, że trakcja w BMW z xdrive jest lepsza jak bez niego. I tak jak już napisali wszyscy poprzednicy, zostałbyś w lesie z napędem na jedną oś w konfrontacji z xdrive w każdych warunkach oprócz być może startu spod świateł ale tylko przy suchym asfalcie. :mrgreen: Takie są fakty ale faktem też jest, że więcej radochy z jazdy miałem 330Ci. :cool2:

Opublikowano
Aaa i jeszcze zapomnieliscie zaprzeczyć że Audi i Subaru ma lepszy napęd na 4. Pewnie tak nie jest bo nie nazywa sie xdrive i nie macie go u siebie w samochodzie...

 

Nie zmienia to faktu, że trakcja w BMW z xdrive jest lepsza jak bez niego. I tak jak już napisali wszyscy poprzednicy, zostałbyś w lesie z napędem na jedną oś w konfrontacji z xdrive w każdych warunkach oprócz być może startu spod świateł ale tylko przy suchym asfalcie. :mrgreen: Takie są fakty ale faktem też jest, że więcej radochy z jazdy miałem 330Ci. :cool2:

Nawet na suchym nie ma szans. Przytaczałem już wcześniej konkretny przykład...

Opublikowano

480konne 535d wyprzedza mnie dopiero przy 120-130 km/h :norty:


Pozdrawiam posiadaczy RWD :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem wiele BMW RWD, teraz mam xdrive i nie wiem jak e60 ale e90 x-drive prowadzi się w zakrętach gorzej z uwagi na ciężar, szczególnie na przodzie.

Przy czym ja jeżdżę na codzień dosyć spokojnie, nie robię startów od zera spod świateł. Tyle, że nie zwalniam w zakrętach :D

Auto trochę za to odwdzięcza się na mokrych nawierzchniach :)

Opublikowano
480konne 535d wyprzedza mnie dopiero przy 120-130 km/h :norty:


Pozdrawiam posiadaczy RWD :D

Potwierdzam :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.