Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kumpel - mechanik, który siedzi trochę w dieslach przekonuje mnie, żeby za nic nie kupować E60 530d 231/235 KM tylko wybrać starszą wersję 218 KM. Straszy mnie, że w tym nowszym jak szlag trafi wtryskiwacze to czeka mnie wydatek prawie 15 tysięcy złotych. Mówi że w tych autach padają wtryski bo są piezo i są one mało trwałe i nie da się ich zregenerować. Do tego pada pompa CR i sam sterownik silnika DDE, który lubi się sam od siebie spalić przy padających wtryskach piezo.


Pytanie czy to prawda?


Czy ktoś z Was naprawdę do tego auta wydał tyle na układ wtryskowy?


Pytam bo o ile wymianę dwumasy czy regenerację turbo jestem w stanie przeżyć to 15 tyś na wtryski to dla mnie masakra: musiałbym brać kredyt.


W tej 218 KM podobno wtryski można relatywnie tanio zregenerować (koszt 3000 - 4000 zł).

Opublikowano
Więcej nie jedz do tego mechanika :duh: jak kupisz z normalnym przebiegiem zadbane -żadne wtryski się nie psuja ...
Opublikowano
Jest jedna rzecz która przemawia za kupnem 218km, mianowicie pancerne łańcuchy rozrządu. W silnikach 231, 235km potrafią szczelic dosyć szybko. Poczytaj sobie forum a nie pytaj mechaników który gdzies coś słyszał.
Opublikowano
Jest jedna rzecz która przemawia za kupnem 218km, mianowicie pancerne łańcuchy rozrządu. W silnikach 231, 235km potrafią szczelic dosyć szybko. Poczytaj sobie forum a nie pytaj mechaników który gdzies coś słyszał.

 

To jaka jest trwałość wtryskiwaczy w 530d? Ile ktoś max km na nich zrobił wiedząc, że od nowości nie były wymieniane. Wg netu:


"W silniku 6-cio cylindrowym, ze względu na niższe obroty silnika wtryskiwacze piezo wytrzymują 200 000 – 300 000 km."


http://www.pojazdy.net/silniki/trwalosc-wtryskiwaczy-piezoelektrycznych/


Co do łańcuchów. Czy da się jakoś sprawdzić jego rozciągnięcie po zakupie auta, czy po prostu trzeba profilaktycznie wymienić jak pasek rozrządu?

Opublikowano

Witam. 530d 231KM. Ja wymieniłem jeden przy przebiegu 280tyś. Wtryski od nowości.

Kupiłem używany na Allegro za 290zł. Wybrałem taki z najlepszymi

parametrami i z oryginalnym nr oem. Wstawiłem i zakodowałem.

Jest ok.

Ponoć jak wstawisz jeden nowy obok starych może mieć to negatywny

wpływ na resztę.

Opublikowano
Witam. 530d 231KM. Ja wymieniłem jeden przy przebiegu 280tyś. Wtryski od nowości.

Kupiłem używany na Allegro za 290zł. Wybrałem taki z najlepszymi

parametrami i z oryginalnym nr oem. Wstawiłem i zakodowałem.

Jest ok.

Ponoć jak wstawisz jeden nowy obok starych może mieć to negatywny

wpływ na resztę.

 

Jak dawno to było (ile miesięcy, lat)? Ile km już zrobiłeś po wymianie? Chodzi mi o to czy jak padnie jeden to za miesiąc drugi, za 3 m-c 3-ci itp. itd.


W jaki sposób wybrałeś taki z najlepszymi parametrami bo chyba sprzedający z serwisu na literkę A nie dał Ci go sprawdzać na maszynie Boscha?

Opublikowano
Witam. 530d 231KM. Ja wymieniłem jeden przy przebiegu 280tyś. Wtryski od nowości.

Kupiłem używany na Allegro za 290zł. Wybrałem taki z najlepszymi

parametrami i z oryginalnym nr oem. Wstawiłem i zakodowałem.

Jest ok.

Ponoć jak wstawisz jeden nowy obok starych może mieć to negatywny

wpływ na resztę.

 

Jak dawno to było (ile miesięcy, lat)? Ile km już zrobiłeś po wymianie? Chodzi mi o to czy jak padnie jeden to za miesiąc drugi, za 3 m-c 3-ci itp. itd.


W jaki sposób wybrałeś taki z najlepszymi parametrami bo chyba sprzedający z serwisu na literkę A nie dał Ci go sprawdzać na maszynie Boscha?

Znajomy ma e60 3.0d 218 koni , przebieg 354 000 km , żaden wtryskiwać nie był wymieniany, auto chodzi jak zegarek :cool2:

Opublikowano

Wymieniałem w kwietniu tego roku. Czyli 7 miesięcy temu.

Korekty wtrysków są ok.

Auto odpala i jeździ.

Co do parametrów to każdy wtryskiwacz miał wydruk

z maszyny i wybrałem ten o najlepszych papierach.

W wyborze pomógł mi bardziej obeznany w temacie szwagier.

Wymiana jeden dzień. Przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy

i cały dolot od turbo + nowe wszystkie uszczelki.

Co do łańcucha to się nie wypowiem bo go nie ruszałem.

Jest oryginalny.

Opublikowano
Wymieniałem w kwietniu tego roku. Czyli 7 miesięcy temu.

Korekty wtrysków są ok.

Auto odpala i jeździ.

Co do parametrów to każdy wtryskiwacz miał wydruk

z maszyny i wybrałem ten o najlepszych papierach.

W wyborze pomógł mi bardziej obeznany w temacie szwagier.

Wymiana jeden dzień. Przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy

i cały dolot od turbo + nowe wszystkie uszczelki.

Co do łańcucha to się nie wypowiem bo go nie ruszałem.

Jest oryginalny.

 

Ty wymieniłeś jeden a może przejechałeś 5000 km autem. A może poprzedni właściciel też wymieniał po jednym wtrysku co 5000 km. To żadna statystyka.


Czy przy zdjętej pokrywie zaworów będzie ładnie widać łańcuch? Dużo to roboty?

Opublikowano

Jaka statystyka? Zadajesz pytania dostajesz odpowiedź.

A ty sam sobie starasz się na nie odpowiedzieć.

Więcej wiary i optymizmu.

Do wymiany wtryskiwaczy nic poza kolektorem ssącym

nie musisz zdejmować. No może jeszcze górną osłonę silnika.

Opublikowano
Jaka statystyka? Zadajesz pytania dostajesz odpowiedź.

A ty sam sobie starasz się na nie odpowiedzieć.

Więcej wiary i optymizmu.

Do wymiany wtryskiwaczy nic poza kolektorem ssącym

nie musisz zdejmować. No może jeszcze górną osłonę silnika.

 

Pewnie miał audi a6 3.0tdi , dla tego pyta , o wtryski, łańcuch ..... :wink:

Opublikowano

Co prawda to prawda ale chyba nie ma technologi na piezo i regeneracje,wiec zostają Ci nowe lub kupno uzywki,a ceny mozna sobie sprawdzic nowy kolo 1250 na alledrogo;)

Silniki 218 i 231 sa na zeliwnym bloku i według opinie forumowych łańcuch jest bardziej trwały niz w wersji 235km

Opublikowano

Jak się założy, że co 5 tys km konieczna jest inwestycja 15 tys pln, to będzie to bardzo bezpieczne założenie.


A jak wyjdzie, że co 6 tys km, to będzie przynajmniej miła niespodzianka.

Opublikowano
No i właśnie lepiej kupic M57N2 z końcówki produkcji i zmienić rozrząd ;) Jest z przodu silnika.... a koszt części to tyle co zwykły pasek do zwykłego auta ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Ok tak gadacie o tym aluminiowym bloku ale czy ktoś miał z tej przyczyny jakąś usterkę? Czy to jakoś wpływa na żywotność silnika? Ja nic takiego nie słyszałem, rozumiem że np. rozrząd jest słaby w tych jednostkach z n2 ale co ma piernik do wiatraka tak samo jak wtryski? Rozrządu w moim przypadku nie dało się poznać zużycia, po rozebraniu okazało się że to był ostatni moment na wymianę, łańcuch był luźny i nawet ocieral się o obudowę. Przebieg mojego auto to 300k tyś. Wymiana rozrządu u mnie kosztowała 2,5 tyś, gdzie niektórzy mechanicy z działu "polecane" na Śląsku wyceniali robotę na 5-7tys i do tej operacji chcieli silnik wyciągać...
Opublikowano
Kurcze ja kompletnie nie wiedziałem o takich dużych różnicach w silnikach o tak nieznacznej różnicy w mocy. Mam e61 3.0d N57N2 rok produkcji 5.03.2007. To chyba jest 231KM ale pewny nie jestem. Oryginalny przebieg 105ty mil około 169tys km. Wtryski oryginał. I chodzi pięknie. O rozrządzie nic nie powiem bo go nie słychać. Nigdy tam nie zaglądałem. Narazie tylko zdemontowalem klapki na kolektorze dla świętego spokoju ale i te były w idealnym stanie. Ale po Waszych informacjach nabrałem trochę obaw..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.