Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zgłaszam się z problemem dotyczącym DPF i wgranego softu. Po wywaleniu DPF poprzedni właściciel przekombinował coś z softem. Nie zdawałem sobie z tego sprawy do pierwszego kasowania inspekcji po wymianie klocków. Komputer sygnalizował że cały czas wymaga wypalenia DPF. Po wielu próbach modyfikacji softa, został wgrany fabryczny i na czystym wywalony DPF jak bozia przykazała. Niestety również po tej operacji coś jest nie tak. Cały czas chce wypalać DPF. Czuć gryzące spaliny więc leje paliwo do wypalania. Spalanie na poziomie 12l/100 tez by wskazywało, że na cos oprócz jazdy jest ono zużywane. Magic który wgrywał softa mówił że są problemy z pamięcią podręczną i pomimo nowego softu w pamięci podręcznej ciągle istnieje wpis o wypalaniu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ISTA , wejdź w status filtra i sprawdź czy istnieje

będą dane o ostatnim wypalaniu nawet po usunięciu filtra ,

dane o ostatnim wypalaniu są zapisane w sterowniku czy rzeczywiście nadal jest wypalanie czy problem np z EGR podobne objawy

uszkodzony wtryskiwacz lejący też daje duże spalanie

powiem Ci że wypalanie dpf nie daje tak dużego spalania tu jest inny problem

to EGR dusi spalinami i brakiem tlenu całkowite spalanie paliwa które przedostaje kolektora wydechowego a ptem do filtra dpf i tam się spala

dlatego nie ma żadnego dużego spalania nie jest potrzebne

sprawdzaj poziom oleju przy niecałkowitym spalaniu pewnie przedostaje się oleju podwyższając jego poziom

aby zablokować wypalanie dpf wystarczy odpiąć czujnik temp dpf sprawdź czy poprawi sytuacje,

czujnik ciśnienia zostaw aby monitorować ciśnienie spalin ,

wypalanie bez dpf (usuniętym fizyczne) nawet z oryginalnym softem powinno być bardzo rzadkie co

800 - 1000 km takie zapobiegawcze,

po wgraniu oryginalnego softu trzeba było przeprowadzić wymianę filtra i wyczyścić błędy ecu

jak starszy model bmw serii E to można wgrać oryginalny soft bez dpf jest temat na forum

Opublikowano
Din76 - czy mozesz doprezycowac co miales na mysli piszac "po wgraniu oryginalnego softu trzeba było przeprowadzić wymianę filtra i wyczyścić błędy ecu ". O jakim filtrze tu napisales? Nie sadze zeby ten model wychodzil bez DPF wiec soft bez dpf nie wchodzi w rachube. Czy czujnik cisnienia spalin nie odpowiada tez za wypalanie. Jesli filtr jest przypchany to powstaje roznica cisnien przdd i za filtrem. Jesli jest wywalony fizycznie to faktycznie tej roznicy nie powinno byc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Din76 - czy mozesz doprezycowac co miales na mysli piszac "po wgraniu oryginalnego softu trzeba było przeprowadzić wymianę filtra i wyczyścić błędy ecu ". O jakim filtrze tu napisales? Nie sadze zeby ten model wychodzil bez DPF wiec soft bez dpf nie wchodzi w rachube. Czy czujnik cisnienia spalin nie odpowiada tez za wypalanie. Jesli filtr jest przypchany to powstaje roznica cisnien przdd i za filtrem. Jesli jest wywalony fizycznie to faktycznie tej roznicy nie powinno byc.

Wymianę programową filtra DPF, tak się robi aby wyczyścić dane filtra zapchanego na oryginalnym sofcie , po jego usunięciu fizycznym ,

co do różnicy ciśnień to masz racje (ale nie zawsze są dwa czujniki ciśnienia za i przed bywa też że jest tylko przed filtrem dpf i katalizatorem )

podaj vin to dokładnie bede wiedział czy masz dwa czujniki czy jeden

ale teraz pytanie czy wycięty został tylko wkład ceramiczny dpf, a pozostawiony katalizator

czy zostało wycięte wszystko sam puszka pozostała pusta ,

jeśli pozostał tylko katalizator to może on też jest zatkany np olejem ponieważ wątpię że sadzą , sadza na ogół się wydmucha w miarę upływu czasu

wtedy sterownik dde nie ma pojęcia że to tylko katalizator i próbuje wypalić filtr dpf mimo że go nie ma ,

ale nawet przy usuniętym DPF w oprogramowaniu jeśli czujnik ciśnienia rozpozna trudności z przepływem spalin to może pokazać błąd dpf

ale to rzadko polecam pozostawienie katalizatora i wycięcie samego wkładu ceramicznego nie czuć tak gryzących spalin w dieslu

w zasadzie wycięcie dpf i pozostawanie oryginalnego oprogramowania powinno zatrzymać wypalanie i tu nie ma co się bać

jest wypalanie bierne (na autostradzie z dużą prędkością samoczynnie się wypala dpf z powodu dużej temp powierzchniowej filtra dpf )

więc nie ma reguły że musi się co 100km wypalać tu czynnikiem decydującym jest ciśnienie spalin przed filtrem ,

a za filtrem czujnik jest tylko po to aby wyłapać wycięty filtr dpf ,

Co do softu oryginalnego bmw bez dpf, to sory ale tu na forum są lepsi specjaliści niż Ty do których jechałeś, soft na pewno jest do

dde6 z 2007 EURO 4 a bez dpf to EURO3 roku tylko inny problem czasami wchodzi jest ale to kwestia sprawdzenia

zobacz https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E92/Cou/BMW+330d+M57N2/ECE/18_0635

jest nawet do dde7 ale na ogół trzeba wymienić wtryskiwacze co się juz nie opłaca

myślisz dlaczego jest tyle numerów w winkfpt każdy ma coś innego tylko trzeba wiedzieć jak to znaleźć co :idea:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=304812

Opublikowano
Wywalony sam DPF pierwotnie ale po jakims czasie stracil moc i mechanik ktory sie tym zajmowal wycial reszte z katalizatora bo dal mi reklamowke zelastwa. Nie mam pojecia juz co robic. Z tego co wiem to soft wgrany orginalny i wywalony DPF oraz EGR. Wspomianl gosc ze odpial tez jakies czujniki i zeby ich nie przypinac. Spalanie spore bo 11,5-12 to moim zdaniem sporo za duzo. No i te gryzace spaliny. Wspomnial tez zeby wymienic filtr odmy ale nie sadze zeby to bylo powiazane. Moze polecicie kogos dobrego w Toruniu lub okolicach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, szukaj w diagnozie komputerowej ja jestem z innego końca Polski z lubelskiego

Znasz numery ZUSB (ZBnr) oprogramowania DDE (INPA > functional jobs > read AIF)

zobaczę czy da redę ori soft wgrać

ale poszukaj kogoś z ISTA aby dokładnie zdiagnozować problem , trzeba sprawdzić korekcje wtrysków to główny problem dużego spalania i dymienia ,

czujniki powinny być nawet bez dpf to informacja dla sterownika silnika , nie wiem kto to ci kasował w sofcie ale czujniki powinny zostać na miejscu

katalizator obowiązkowy szkoda ze wyciął strasznie śmierdzi a tak to nawet nikt nie zauważyłby że nie masz dpf

dobry tuner obok wykasowania dpf opcji wypalania , powinien zmodyfikować mapy aby powstawało mniej cząstek stałych czyli tlenu więcej

a mniejszy udział spalin z EGR ale nie całkowicie zablokowanie , praca silnika na wolnych obrotach jest twarda

są zamienniki DPF cena dość przystępna https://allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-bmw-3-e90-e91-330d-325d-i7121580494.html

ale w pierwszej kolejności sprawdź wtryski korekcje na gorącym silniku (mnimum 80stopni ) bieg jałowy i nie powinny przekraczać 2 na plusie i na minusie

Opublikowano
Nie, szukaj w diagnozie komputerowej ja jestem z innego końca Polski z lubelskiego

Znasz numery ZUSB (ZBnr) oprogramowania DDE (INPA > functional jobs > read AIF)

zobaczę czy da redę ori soft wgrać

ale poszukaj kogoś z ISTA aby dokładnie zdiagnozować problem , trzeba sprawdzić korekcje wtrysków to główny problem dużego spalania i dymienia ,

czujniki powinny być nawet bez dpf to informacja dla sterownika silnika , nie wiem kto to ci kasował w sofcie ale czujniki powinny zostać na miejscu

katalizator obowiązkowy szkoda ze wyciął strasznie śmierdzi a tak to nawet nikt nie zauważyłby że nie masz dpf

dobry tuner obok wykasowania dpf opcji wypalania , powinien zmodyfikować mapy aby powstawało mniej cząstek stałych czyli tlenu więcej

a mniejszy udział spalin z EGR ale nie całkowicie zablokowanie , praca silnika na wolnych obrotach jest twarda

są zamienniki DPF cena dość przystępna https://allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-bmw-3-e90-e91-330d-325d-i7121580494.html

ale w pierwszej kolejności sprawdź wtryski korekcje na gorącym silniku (mnimum 80stopni ) bieg jałowy i nie powinny przekraczać 2 na plusie i na minusie

 

Czarna magia dla mnie. Z tym katalizartorem to tez mi cos nie pasowalo czemu wywalil caly. No ale efekt przynioslo. Obecny mechanik twierdzi ze w sofcie wczesniej bylo niezle namieszane dlatego wracal do wersji orginalnej. W pierwszej kolejnosci sprawdzal tez czy lusterka sie grzeja. Wedlug tej teorii auto wlacza dodatkowy popbor pradu aby utrzymac temperature silnika do wypalania. I taki faktycznie byl efekt, cieple lusterka i gryzace spaliny. Watpie zebym dowiedzial sie cos o tych numerach o ktore pytasz. Prawdopodobnie mozna to odczytac ale trzeba miec sprzet :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

. Obecny mechanik twierdzi ze w sofcie wczesniej bylo niezle namieszane dlatego wracal do wersji orginalnej. W pierwszej kolejnosci sprawdzal tez czy lusterka sie grzeja. Wedlug tej teorii auto wlacza dodatkowy popbor pradu aby utrzymac temperature silnika do wypalania.

 

Zmień mechanika co mają lusterka wspólnego z dpf , przecież to podgrzewanie elektryczne prądem z alternatora lusterek , niby po co miały by się grzać lusterka

wypalanie dpf w BMW jest tylko podczas jazdy, jak się zatrzymasz to wypalanie też się blokuje i rozpoczyna się ponownie aby dokończyć procedurę po

następnym uruchomieniu silnika i jak zostaną spełnione warunki wypalania dpf

czyli temp silnika minimum 80stopni (po co lusterka czy szyby grzać jak może to zrobić dogrzewać , dde)

temperatura spalin przed filtrem dpf osiągnie 270stopni (dlatego jak zepsuty czujnik to nie wypala czynnie poprzez procedurę dde, tylko biernie)

prędkość jazdy minimum 40km/h

dopiero wtedy może wypalać DPF w silnikach BMW , wypalanie ma być nie zauważalne dla kierowcy,

i tak jest, jedyne co to może delikatnie tłumić moc ,

własnie z powodu większe ilości spalin dopuszczanych do dolotu ,

aby stłumić całkowite spalanie mieszanki paliwo- powietrze , gdzie dopala się w filtrze przelatując przez katalizator ,

bardzo sprawna procedura jak wszystko jest w porządku, dlatego należny dbać o czujnik ciśnienia przez filtrem, czujnik temp przed filtrem, sonde lamda

zawór EGR, i termostaty , mimo wszystko po 150tyś już sprawność filtra maleje nie z powodu sadzy ale popiołu który osadza się na dnie filtra, a wraz ze wzrostem

przebiegu stopniowo go zapycha,

i już żaden środek magiczny dla dpf nie pomoże , mniejsze cząstki można wydmuchać ale większe zablokują kanaliki ,

filtr dpf traci swoje zdolności do magazynowania sadzy , co w konsekwencji doprowadza do momentu że już po kilkunastu kilometrach zapycha się i trzeba wypalać

znowu , zapisze się błąd przekroczenia maksymalnej liczby wypaleń , też będzie koniec wypalania,

tu niektórzy robią wymianę filtra na nowy ale to tylko chwilowo pomaga ,

250tyś to racze kres filtra i szkoda silnika aby go tak długo trzymać ,

przy tak dużej ilości wypaleń zwiększa się stan oleju silnikowego, ponieważ niespalone paliwo zawsze dostaje się oleju silnikowego poprzez tłoki, dodatkowo nadciśnienie w układzie wylotowym z niedrożnego filtra zwiększa przechodzenie oleju napędowego do skrzyni korbowej poprzez pierścienie tłoków ,

polecam wymianę na nowy ,

Lusterka szyba z tyłu czy radio nie mają wpływu na dpf w BMW ,

co by było jak załączy lusterka w temperaturze 30stC w cieniu w lecie przecież one na słońcu by się rozpuściły , nie wiem kto wymyśla takie argumenty

pokaże ci skren z ista jak powinno to wyglądać prawidłowo

każde ostatnie wypalanie jest zapisane w DDE nawet u tych co usunęli dpf programowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.