Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To moja pierwsza zima z welurowymi dywanikami stąd pytanie.

Jakie są Wasze doświadczenia, wymieniacie na zimę na gumowe czy zostajecie przy welurowych?

80% jazdy to miasto plus wypady na narty.


Jeżeli macie do polecenia jakieś konkretne gumowe to również chętnie skorzystam.


Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zostawiam od wielu lat welury, są też podgumowane więc nic niżej się nie zmoczy.

Jeśli naniesiony będzie w dużej ilości śnieg to wtedy warto wyjąć do wysuszenia.

Opublikowano

Dla mnie niewyobrazalne welur na zime... brudne wilgotne, latwo moga zaplesniec. Naaah mam gumowe oryginaly wynegocjowane w cenie auta a welury na lato

I tak je pralem bo sie od kurzu zasyfily a co dopiero po zimie :mad2: dla mnie zdecydowanie nie... lubie dvac o swoje autko i czywtosc jest czyms co mnie uspokaja w aucie. A ciapa pod nogami to zd3cydowanie hardcore.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy nie miałem błota pleśni itp na dywanikach, chyba że ktoś podróżuje po budowach...

Jeśli faktycznie są mokre bo codziennie jest dużo śniegu na butach to na wieczór wystarczy wyjąć je w garażu i rano są suche.

Nie raz widziałem zwykłe gumowe gdzie woda na zakrętach się wylewala...

Na wiosnę pranie i sa jak nowe. Co 3 lata wymiana.

Szczerze to właśnie gumowe dywaniki wyglądają tragicznie i burzą cały urok czystego i eleganckiego auta.


Ps. Przejeździlem tak już wiele zim.

Opublikowano

Posiadam auta od 20 lat i nigdy nie dałem rady z gumowymi. Awaryjnie tylko w przypadku wyjazdów w okolice 'błota'. Welur wchłania wodę, ale dla mnie to zaleta. Łatwo się jej pozbyć (trzepanie + suszenie co pewien czas). Na gumie woda stoi i często moczy nogawki w czasie jazdy (szczególnie od garnituru). Zabrudzenia na gumie wyglądają nieznośnie. Dywanik gumowy wygląda dla mnie w sposób nieakceptowalny. Mam dwa komplety - lato i zima. Z niefirmowych Petex dają radę zarówno welur jak i guma oraz WeatherTech (guma w ilościach ekstremalnych).

Obstawiam, że wyjdzie pół na pół w preferencjach.

Opublikowano
W gumowych odpowiedniej jakości są głębokie rynienki więc jeszcze nie miałem problemu ze stojącą wodą i brudzeniem nogawek. Na butach nie jest możliwe przeniesienie tyle wody żeby się wylewało no chyba, że ktoś wchodzi z butami obklejonymi na maxa śniegiem ale od tego trzeba buty obtupać przed wejściem i już. Zero problemów z gumowymi dywanikami dobrej jakości. To nie to co kiedyś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na butach nie jest możliwe przeniesienie tyle wody żeby się wylewało no chyba, że ktoś wchodzi z butami obklejonymi na maxa śniegiem ale od tego trzeba buty obtupać przed wejściem i już.

 

i dlatego welurowe się też sprawdzają, więc jak kto woli :)

Opublikowano
Na butach nie jest możliwe przeniesienie tyle wody żeby się wylewało no chyba, że ktoś wchodzi z butami obklejonymi na maxa śniegiem ale od tego trzeba buty obtupać przed wejściem i już.

 

i dlatego welurowe się też sprawdzają, więc jak kto woli :)

 

Dokładnie - od 10 lat welurowe mam 365dni w roku i nie zamierzam wracać do gumowych.


Ale uwaga - zauważyłem, że jak samochód nie jest garażowany, to dywaniki welurowe mają gorsze życie w zimie, wolniej schną, czasem robią się sztywne z mrozu itp. Natomiast przy ogrzewanym garażu prawie zawsze są suche i bezproblemowe.

Opublikowano

Ale uwaga - zauważyłem, że jak samochód nie jest garażowany, to dywaniki welurowe mają gorsze życie w zimie, wolniej schną, czasem robią się sztywne z mrozu itp. Natomiast przy ogrzewanym garażu prawie zawsze są suche i bezproblemowe.

 

No właśnie, moje auto stoi na dworze. Mimo, że stoję pod domem przed garażem to nie zamierzam codziennie nosić dywaników do garażu żeby wyschły.

Może kupię tylko przód gumowe. Lokalnie dealer ma je za 320 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od zawsze w każdym samochodzie welurowe na lato, gumowe na zimę. Oba komplety zawsze oryginalne. Jak mam mokry gumowy dywanik w zimie, bez wyciągania, w garażu przetrę szmatką i czysto i sucho i schludnie, bez zacieków od soli. Zawsze porządnie wytrzepuję buty, aby nie nanosić śniegu i nigdy nic się nie wylewa :wink: Dywaniki gumowe w zimie, tak jak zimowe felgi, auto z nimi może nie wygląda atrakcyjnie w porównaniu z letnim setupem, ale za to spełnia swoją rolę i oto chodzi.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Witam.

Dzisiaj założyłem nowe dywany gumowe (fabryczne BMW) i pojawił się duży problem.

Pierwsze co mnie zdziwiło, to wsiadając do auta prawa stopa ujechała mi na macie. Ale nic to, pomyślałem, trzeba będzie na przyszłość uważać. Prawdziwy problem zaczął się podczas prowadzenia samochodu, kiedy pięta prawej stopy zaczęła ześlizgiwać się do przodu, gdy ją normalnie opieram wciskając gaz czy hamulec. Buty mają zwykłą podeszwę Vibram i nigdy się z takim zjawiskiem wczesniej nie spotkałem.

Maty może owszem, wyglądają przebojowo z rowkami wzdłuż osi auta, jednak jest to wyjątkowo niepraktyczne i co gorsza niebezpieczne.

Czy jest na to jakaś rada? Może powinienem przed użyciem wyszorować powierzchnię mat jakimś detergentem, żeby nie były takie śliskie? Karbowanie wzdłużne temu nie pomaga.

Plz hlp.

Opublikowano
a to ciekawe. Ja od dwóch lat użytkuje ori gumy BMW w F30, też z tymi podłużnymi rowkami. I nigdy nie zauważyłem takiego problemu, jeżdżąc w różnym obuwiu, z różnymi podeszwami.
Opublikowano
Kolego no to masz albo coś nie tak z dywanikami albo obuwie pechowe. Ja mam dywaniki ori i nigdy nie miałem problemu mając wiele różnych butów, żona również. Od wyjazdu z salonu bez problemu. Może przemyj je jakimś APC. Może są pokryte czymś co powoduje ślizganie butów.
Opublikowano
Może przemyj je jakimś APC. Może są pokryte czymś co powoduje ślizganie butów.

Jak tylko wrócę z pracy to tak zrobię, może coś się zmieni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam, w F30, a teraz w X3 mam takie orygibalne dywaniki i też nic takiego się nie dzieje.
Benzyna zamiast krwi...
  • 3 lata później...
Opublikowano
W ofercie dywaników gumowych (oryginał) są dwie wersje do aut z systemem rekuperacji i bez. Myślałem, że G30 zawsze ma taki system, czy tylko jak u mnie 530e? Czy to o to chodzi? I jakie są różnice w dywanikach?
Opublikowano

Dywaniki są naładowane dodatkowym potencjałem elektrycznym. Podczas pocierania obuwiem wytwarza się dodatkowa energia, która system rekuperacji pozyskuje z nich. :twisted:

Tak na poważnie, to może jest trochę inny kształt podłogi lub tunela.

Opublikowano
Pewnie podloga. W kazdym razie jak pytalem o dostepnosc, musialem podac vin w celu weryfikacji, które będą pasować.
Opublikowano (edytowane)
Teraz się okazuje, że w vinie nie mam kodu dot. systemu rekuperacji... Możliwe to w ogóle w hybrydzie? :) Edytowane przez deusexe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.