Skocz do zawartości

320d wysoki stan płynu po jezdzie i odkręceniu korka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam proszę o pomoc bo nie wiem czy tak ma być czy nie.Otóż po jezdzie około 20km prędkościami do 120km/h wrócilem,zgasiłem auto otwieram maskę i słyszę w zbiorniczku jak by płyn powracał.Odkręciłem korek dodam zaraz po zgaszeniu auta powoli i ukazał się taki stan płynu


https://zapodaj.net/7c245ab4ed8e0.jpg.html


rano jak sprawdzam to ten płyn nie jest tak wysoko tylko normalnie na dole ale wskaznik jest na max zawsze.Tylko bezpośrednio od razu po jezdzie jak odkręciłem korek to taki stan zobaczyłem i nie wiem co mam o tym myśleć

Edytowane przez MiłyOn92
Opublikowano
Jest to całkiem normalne ponieważ płyn ma dużą rozszerzalność i pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość jeśli po wystygnięciu jego poziom jest znów taki sam jak przed odpaleniem to nic się nie dzieje , z tego powodu poziom płynu sprawdza się na zimnym silniku...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... również dlatego, żeby nie poparzyć sobie gęby płynem o temp. 80-90stopni :? Na korku też jest narysowane i napisane, żeby sprawdzać na zimnym.
Opublikowano

Panowie pomoże ktoś? otóż rano sprawdzając płyn wskaźnik był na maximum :roll: odciągnąłem 150ml płynu wskaźnik lekko opadł po czym było widać,że sam wraca do poziomu tego co był :roll: Postanowiłem odpowietrzyć układ po raz kolejny.Po odciągnięciu tych 150ml gdy wskanzik mi się podniósł od nowa do max poszedłem odpalić auto.Odpaliłem i wtedy wskaźnik opadł nie na samo dno tylko do minimum patrząc na schemacie lecz przelew był dalej.Generalnie odciągnięte było około 150ml po czym dolałem trochę 100na pewno i wskaznik poszedł tak można powiedzieć między min a max i więcej nie dolewałem tylko odkręciłem odpowietrzniki.Pierw przy korku wlewu.Wyleciał sam płyn bez powietrza.. drugi na egr termostacie to samo,trzeci na sztywnym przewodzie powrotnym koło pompy wspomagania to samo,i ostatni przy grodzi od nagrzewnicy też czysty płyn.Odkręciłem korek i sprawdziłem czy nie opadl stan płynu.Nie opadł to jeszcze raz powtórzyłem po kolei każdy odpowietrznik.Czekałem około 2h przy obecnej temperaturze aż silnik osiągnął 87stopni na wolnych obrotach i puścił termostat.Rano sprawdzę stan płynu.Ale dam sobie rękę uciąć,że rano znów będzie MAX wskaznik.. i znów odciągnę ze 100 odpalę i wskaznik poleci na min...


nie wiem co jest grane :/ termostat główny oe bmw.Termostat egr w marcu behra kupiony.Zbiorniczek behra nowy.Korek zbiorniczka 1.4bara nowy behra.Płyn świeży prestone.Chłodnica raczej szczelna bo nic nigdzie nie kapie ani płynu nie ubywa.


Test CO2 zrobiony testerem z alledrogo na płyn.Kolor niebieski jak był tak był cały czas.Zastanawiają mnie tylko te bąbelki w zbiorniczku jak poświeci się i popatrzy na płyn,ale kurde wszystko szczelne wszędzie.Nowe wszystkie oringi z vitonu odporne na wysokie temperatury,nigdzie nic nie poci się ani nie cieknie..Płyn w zbiorniczku zielony,przejrzysty


Co mam zrobić jutro na zimnym silniku? jeśli odkręce korek i będzie wskaznik na max? hmm odciągnąć z 50ml,odpalić auto i sprawdzić czy nie opadnie? jesli nie opadnie.Zgasić i znów z 50 odciągnąć i ponownie odpalić? i sprawdzić czy stan nie opadł? bo dzisiaj od razu 150 odciągnąłem strzykawką i tak jak mówię wskaznik opadł po czym jak mu się przyglądałem powolutku znów do góry wypływał i znów do max.. odpaliłem auto i poszedł od razu na min...


Aha i podczas jazdy auto nie przegrzewa się,płynu nie wywala nigdzie


Pomoże mi ktoś? bardzo bym prosił

Opublikowano
Z tego co czytam to dolewasz, odciagasz znów dolewasz znów odciagasz...... zapomnij o tym i jeździj nic dziwnego się nie dzieje jak temperatura ok...

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

proszę pomóżcie tutaj filmik





auto stało 48h po odkręceniu pływak jest na max.Odpalam auto odkręcam korek i pływak poniżej minimum.. gaszę auto pływak z tego ''minimum'' rośnie sobie powoli znów do max... co się dzieje Panowie?

Opublikowano

Odkręcasz korek i jest max. Ok... to czego Ty tak naprawdę szukasz? Na siłe problemów?

Bez urazy, kolego, ale się ogarnij. ;)

Opublikowano

nie chodzi o to,że tutaj pokazuje mi max..a po odpaleniu spada pływak poniżej minimum..a po wyłączeniu auta znów wzrośnie tak jak był przed odpaleniem na max.. i chodzi mi o to czy jeśli po odpaleniu jest tak jak w zbiorniczku,że wskaznik jest poniżej minimum to powinienem dolać płynu czy nie? bo dodam rano czy doleje czy nie i tak wskaznik na zimnym będzie max.. tylko chodzi mi o to po odpaleniu


jak widac w zbiorniczku po odpaleniu wskaznik jest poniżej minimum.. wiem,że on wraz z rozgrzewaniem silnika wzrośnie.. tylko chodzi mi o stan od razu po odpaleniu czy taki ma być czy mam dolać płynu :)

Opublikowano
oki to w takim razie Ci dziękuje kolego.Bo tak jak mówię dzisiaj odkręciłem korek tak jak na filmie i byl max.Odpaliłem auto i zaskoczyło mnie,że spadł wskaźnik poniżej min.. a byłem przekonany,że nie spadnie tylko będę musiał odciągnąć trochę płynu :roll: nic zostawię tak jak jest :roll:
Opublikowano
To jest normalne po uruchomieniu silnika, dlatego sprawdza sie na zimnym i wyłączonym silniku. Po włączeniu silnika pompa wody tłoczy płyn w układ, a jak się przyjrzysz, to zobaczysz wyżej położone elementy chłodzenia niż jest wlew chłodnicy. W tych elementach, np przewodach jest powietrze. Zwykła zasada naczyń połączonych. No i wracając do pompy tłoczy ona płyn w układ, wypełniając wszystkie wolne przestrzenie w przewodach. To normalne że poziom płynu w chłodnicy opada. Jakbyś dolał płunu na pracującym silniku to po zgaszeniu wyleje sie nadmiar. Poziom płynu w całym układzie wyrówna się z poziomem wlewu do chłodnicy.
Opublikowano
oki dziękuje Ci kolego tak więc zostawię tak jak jest :) nie uśmiecha mi się odpowietrzać kolejnyraz bo przy obecnej temperaturze 0stp auto musi chodzić z 2h zanim osiągnie 87/88stp i wąż dolny będzie bardzo gorący
Opublikowano
Jeżeli rano przed pierwszym uruchomieniem silnika masz maksymalny stan płynu, to znaczy że nie masz zapowietrzonego układu ;)
Opublikowano
Jeżeli rano przed pierwszym uruchomieniem silnika masz maksymalny stan płynu, to znaczy że nie masz zapowietrzonego układu ;)

 

tak własnie jest mam maksymalny stan płynu rano :) po zrobieniu 180km nigdzie nic nie ciekło a ni nie wywaliło płynu :) mi tylko chodził o to właśnie po odpaleniu,że opadła wskazówka znacznie i balem się,że za mało płynu.Ale potem myślę jak kurde za mało jak wyłączę auto i będzie wskaźnik na full :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.