Skocz do zawartości

[E61, M47, 520D, 163hp] problem ze startem przy niskich temp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czytam to forum przy roznych okazjach, ale to moj pierwszy raz gdy pisze, takze z gory sorka jesli cos jest zle. Pytanie dotyczy startu rano przy minusowych temperaturach. Kiedys znalazlem tu podobny opis ale zniknal i nie widzialem zadnych odpowiedzi. Od razu powiem, ze jestem po wymianie wszystich swiec zarowych i kontrolera. Wymienilem rowniez filtr paliwa. Wczoraj ze znajomym robilismy diagnostyke aplikacja Carly, nie mam zadnyh bledow. Teraz problem, rano po zimnej nocy i to moze byc zaledwie -1, auto kreci normalnie i odpala ale po 1-2 sek gasnie, po paru takich razach przestaje gasnac i moge ruszac. W momencie ruszania jest bardzo slabo z moca, pedal gazu jakby nie reagowal, auto ledwo jedzie dopoki nie wejdzie powyzej 2k rpm. Jesli odpale i poczekam 2-3 min, sprawa wyglada lepiej, auto zachowuje sie normalnie. Jesli temp w nocy spada do -5 i nizej, bardzo trudno juz odpalic, wyglada to tak samo. W czasie tych prob zapala sie ikonka grzania swiec, ale nie za kazdym razem. Zdarza sie ze nie odpalam i daje spokoj i zostawiam auto w domu. Jeszcze odnosnie diagnostki Carly, jedyna anomalia, ktora wykazala to bardzo niska temp plynu chlodzacego, ok. 50st po 30min jezdzie autostrada. Czytalem tu ze powinno byc ok 90st. W watkach o zimnym starcie czytalem tez cos o czujnikach temperatury, ktore jesli sa uszkodzone, moga miec wplyw na zimny start. Dodam jeszcze ze jestem po wymianie dpf na nowy, takze to nie powinno miec zwiazku z dpf.

Znalazlem ponizszy watek z bardzo podobnyn problemem, zastanawia mnie czy to moze miec zwiazek z temp plynu chlodzacego.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=335604#p2450665

Ktos mial podobny problem? Z gory dzieki za odpowiedzi. Arek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli temperaturę masz 50 stopni to nie uruchomi się procedura wypalania DPF-a i możesz być pewny że filtr się zapcha jeśli już nie jest. Podłącz Carly i sprawdź jakie jest ciśnienie przed filtrem. Oczywiście termostaty do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie bardzo orientujesz się jak to wszystko funkcjonuje. DPF w sprawnym samochodzie wypala się automatycznie co kilkaset km bo jeśli by to nie nastąpiło to filtr się zapcha i auto straci moc i przestanie jeździć ale aby wypalanie się uruchamiało automatycznie to muszą być spełnione odpowiednie warunki do tego takie jak np. minimum 10 litrów paliwa w baku, temperatura cieczy chłodzącej minimum 75 stopni i kilka innych. U ciebie temp. cieczy to 50 stopni podczas jazdy dlatego procedura wypalania się nie uruchomi i masz problemy gotowe, wielce prawdopodobne że to zabiło twój poprzedni filtr dpf i jeśli tego nie naprawisz to za chwilę nowy będzie do wymiany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


I jak tam rozwiązywanie twojego problemu? Rozwiązałeś problem odpalania na zimnym. Mam ten sam problem od ponad roku. Tylko zima oczywiście.

Opublikowano
Dzisiaj przyjechaly termostaty i bede wymienial. Zamierzam tez sprawdzic i wyczyscic czujnik cisnienia, ktory siedzi za kolektorem od strony szyby, ten o ktorym pisza w linku w moim pierwszym poscie. Po wykasowaniu bledow w carly, odpalanie jakby sie polepszylo, ale dopoki sie auto nie rozgrzeje 2-3 minuty to gaz nie reaguje dalej. Watpie zeby to mialo zwiazek z termostatami. Jak to zrobie to wypale dpf. Mam nadzieje, ze jakas poprawa bedzie. Dam znac.
Opublikowano

Jestem autorem tego tematu do ktoregO dales linka :D Proeblemu nie rozwiazalem. Od lutego spokoj byl Aa teraz przyszly mrozy i przy odpalaniu przez chwile pracuje nie rowno :duh:

chyba sterownik

Opublikowano

W jednym z tematów podobnych kolega miał podobny problem i wszystko było spowodowane zimnym łutem w sterowniku. U mnie sterownik był podmieniony ale efekt ten sam.


Może u ciebie będzie inaczej.


Ja teraz chce spróbować z przepływomierze. Zintegrowany w nim jest czujnik temperatury być może on szwankuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiedzialem o tym. Wielkie dzieki za pomoc.

 

A wymiana dpf-a została zapisana w samochodzie?

 

W jednym z tematów podobnych kolega miał podobny problem i wszystko było spowodowane zimnym łutem w sterowniku. U mnie sterownik był podmieniony ale efekt ten sam.


Może u ciebie będzie inaczej.


Ja teraz chce spróbować z przepływomierze. Zintegrowany w nim jest czujnik temperatury być może on szwankuje.

To na pewno da się zczytac komputerem, madz 2ogole jakieś błędy?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dpf byl wykasowany w menu serwisowym, tak samo jak sie kasuje olej po wymianie. Tylko dpf ma cykl 200tys. Gdzies indziej trzeba to jeszcze robic? Od razu mowie, ze nie wiem jak wejsc w ukryte menu, gdzie np. Widac temp. Cieczy chlodzacej. Ja robie to na Carly, ostatnio zakupilem. Mierzylem roznicowe cisnienie dpf i na biegu jalowym, automat, pokazuje ok. 25hPa. Wyskakuje mi blad 0480, ale moge go wykasowywac i przez jakis czas nie wraca. Z tego co tu czytalem po wymianie termostatow, jak mi temp. wroci do normy to powinien sie zaczac regenerowac automatycznie, przy spelnieniu pozostalych warunkow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak termostaty wymieniłeś to pasowało by abyś wymusił wypalanie DFP-a ale wcześniej trzeba wykasować ten błąd 0480 bo inaczej procedura się nie uruchomi.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam w Nowym Roku!

Chcialem podziekowac za pomoc i dobre rady. Wymienilem oba termostaty, 3h mi zeszlo. Termostat EGR mial zupelnie otwarty przelot. Temperatura cieczy chlodzacej ladnie trzyma teraz 88 stopni.

Zniknely problemy z odpalaniem na zimnym i wrocila mi moc od razu po odpaleniu. Z tego co czytalem, przyczyna tych problemow moze byc termostat EGR i brak cisnienia.

Po dlugiej podrozy wypalil mi sie rowniez DPF, cisnienie mi spadlo do 1-2hPa. Wartosci sadzy i popiolu rowniez poszly mocno w dol. Nawet nie resetowalem dpf w systemie bo w Carly nie ma takiej opcji, a w BTool Expert cos nie moglem sie polaczyc i dalem sobie spokoj. Takze na razie ciesze sie jazda i brakiem problemow.

Najlepszego w Nowym Roku!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w BTool Expert cos nie moglem sie polaczyc i dalem sobie spokoj.

 

Carly koliduje z Btool-em dlatego przed próbą połączenia musisz w telefonie wymusić zamknięcie Carly żeby się połączyć z inną apką do diagnostyki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.