Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Haha :D Szczególnie kiedy ma błotnik w innym odcieniu, i kopci na niebiesko :D Ale poza tym, jeśli działa normalnie, to polecam, przyjemnie sie nią jeździ :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po takim swapie (M52tuB25) i mam problem z przepustnicą :( Nie wkręca się na obroty, gaśnie po dodaniu gazu, błąd przepustnicy :( Niby sprawa jasna, ale już wkładałem 3 używane przepustnice, niby sprawdzone i nadal problem...

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną??

Opublikowano

Wtyczkę od przepustnicy czysciles? Ja u siebie miałem brudną ufajdana w oleju i brudzie, po oczyszczeniu miód malina.

 

A druga opcją jest sprawdzenie kabli idących do komputera, czytałem o takim przypadku ze komuś zasniedzialy, tak samo jak Ty wymieniał kilka przepustnic i nic mu to nie dawało.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Jestem w trakcie swapa autka tak jak w tytule. Potrzebuje pomocy w rozwikłaniu moich wątpliwości może ktoś coś takiego robił i jest w stanie odpowiedzieć mi na moje pytania :D a wiec

- planuje zostawić narazie tylny most ale przy ewentualnej wymianie czy półosie będą pasowały do piasty koła z pojemności 1.8

-wyczytałem gdzieś na forum ze trzeba przelutować jakoś przewód żeby działał obrotomierz czy to prawda ? Jeżeli tak to czy ktoś ma jakiś schemat bądź instrukcje jak to zrobić?

- co z chłodnicami czy wymienić na chłodnice z pojemniści 2.8?

ps. jestem na etepie wyjecia silnika z 318 i 328 jutro przyjeżdża sprzegło zimering na wał oleje filtry itp.

Prosze o konkretne odpowiedzi hejterom i osoba wypowiadajacym nie na temat nie majacych pojecia o czym mowia z gory dziekuje :)

Opublikowano
Nie zapomnij o nowych - większych tarczach i klockach. 1, 3 - realoem.pl - wejdź i sprawdź czy będzie pasować. To samo tyczy się chłodnicy. Jak była większa to wypadałoby wymienić.
Opublikowano
Ogólnie jakbym miał już robić swapa wymieniłbym całe przeniesienie napędu, heble bo moc silnika to nie wszystko musi to też odpowiednio hamować.
Opublikowano
Tak mam cała budę wiec hamulce tez przełożę , ale chciałbym w wymianę hamulcu się pobawić w nowym roku stąd moje pytanie czy półosie będą pasowały w piastę od 318
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Otóż w mojej buni e46 316 105 hp silnik się kończy.... i chciałbym zmienić silnik po najmniejszych kosztach czyli bez zmieniania dyfra,wiązek itd.

 

jaki silniczek by wszedł "bez problemu"?

 

pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, na początku chciałbym spławić wszystkich 'odsyłaczy' do opcji 'Szukaj', forum jest miejscem dyskusji, wzajemnej pomocy wiec błagam wstrzymajcie się z komentarzem ze takich tematów bylo sporo, wiem czytałem, jednak moja umiarkowana wiedza w sprawie mechaniki samochodowej skłania mnie do założenia nowego tematu by zebrać wszystkie potrzebne Mi informacje w jednym miejscu dlatego liczę na pomoc.



Więc chyba znane wszystkim BMW 318i 118km M43 i pier.. panewki, przekręciły się na amen, silnik po odpaleniu klekocze jak traktor, nie mówiąc juz o dodaniu gazu czy jeździe przez miasto przy 3000tys obrotów i to tyle jeśli chodzi o ten silnik i nie chce o nim nawet myśleć i rozmawiać.


Buda w mojej E46 jest wręcz we wzorowym stanie tak jak podłoga, caly lakier po prostu stan idealny plus sentyment do tego samochodu karze mi nie zostawić na pierwszym lepszym złomie i chce przywrócić go do życia.


Jako ze budżet jako taki jest, chciałbym włożyć silnik 2.5, 2.8 lub 3.0 z naciskiem na ostatnie dwie opcje.

Chciałbym wypunktować wszystkie mi potrzebne rzeczy i porady, jakie rzeczy zakupić by zawieźć auto na lawecie do mechanika.

Na co zwrócić uwagę co ewentualnie zlecić do zmodyfikowania po takiej przekładce.

Wielkie dzięki za każdą pomoc i wskazówke :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proponuje zawieźć mu na drugiej lawecie dawcę-anglika, będzie prościej i taniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

co do mechanika to nie mam jednego stałego, jeden u którego stale robilem elementy zawieszenia i inne pierdoły to garażowy zajawkowicz lecz swap odpada

co do Anglika to wrócę do tematu budżetu 'jako taki jest'

nie chce oszczędzać aczkolwiek myślę że wyjdzie mnie trochę taniej kupując silnik, skrzynie(z tego co wyczytalem trzeba) i inne podzespoły niz kupując anglika z danym silnikiem 2.8 lub 3.0 za 7-10 tysięcy PLN w zależności od jego stanu.

Chciałbym zrobić jeszcze wszystko w tym roku i pocieszyć się tym autem jeszcze z 2 lata i oddać w dobre ręce.

Oczywiście wracając do mechanika, zespołu odpowiedzialnego za swap to musze w okolicy Śląska lub zachodniopomorskie kogoś znaleźć

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Anglika 328i znajdziesz spokojnie poniżej 5 tys. (nawet za 3 można kupić coś lekko uderzonego), w zeszłym roku szukałem, ponieważ miałem kupić 328i z zajechanym silnikiem. Nigdy w życiu nie kupisz taniej silnika i reszty gratów, za sam kompletny silnik krzyczą 2,5-3 tys.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pomyśl też że kupując anglika wyjmie się komplet wszystkich rzeczy z niego, a reszte można sprzedać, oddać na złom itp a to koszta które Ci się zwrócą. Na twoim miejscu też poszukałbym anglika, najtańszy i chyba najlepszy pomysł, tym bardziej że takim autem możesz się przejechać, sprawdzić silnik, układ napędowy czy wszystko gra itp. Tak to wszystko kupujesz w ciemno, kupisz 3,0 wsadzisz a okaże się że ten silnik to złom, zaznaczam ze m54 do trwałych nie należały.
Opublikowano

A dlaczego obrocily Ci się panewki? Pytam bo mam ten sam silnik m43 i troszkę zaniepokoilo mnie to bo ponoć jest to pancerna konstrukcja.

A swap na 2.8 z robocizna ile razem by wyniosl? Zakładając ze sporo rzeczy od mniejszego silnika sprzeda się?

Opublikowano
A dlaczego obrocily Ci się panewki? Pytam bo mam ten sam silnik m43 i troszkę zaniepokoilo mnie to bo ponoć jest to pancerna konstrukcja

 

kolego moze i jest on pancerny bo nigdy mnie nie zawiódł ale panewki to problem w kazdej M43 tak jak i uszczelka podstawy filtra oleju, jeśli jeszcze nie słyszysz panewek to się ciesz ale jesli usłyszysz to zrób to odrazu lepiej bo skończy jak moja :(

Opublikowano
A przy jakim przebiegu (licznikowym, któż to wie jakim realnym... ;) ) obróciły Ci się te panewki?
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.