Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam BMW e46 z 1999r z silnikiem 1.9 (118KM). Autko mam zadbane i "doinwestowane", jednak jest po prostu za słabe:/ Trafia mi się do kupienia za nieduże pieniądze silnik z z e46 2.8, skrzynia, ews, kluczyk, komputer, sprzęgło, wiązka elektryczna. Wiem że jeszcze trzeba by dokupić dyfer i hamulce, mam nadzieję że przedniego zawieszenia nie będę musiał wymieniać (są założone twardsze sprężyny). Ale czy trzeba na przykład wymienić licznik (bo obiło mi się o uszy że tak). Czy jeszcze coś trzeba wymienić? Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy most od 1.8 wytrzyma silnik 2.8 ? Nie zależy mi na prędkości max bardziej na elastyczności i przyspieszeniu samochodu.
Opublikowano
Widzę że nikt nie podejmuje tematu:) Silnik i skrzynie kupiłem. Od przyszłego tygodnia biorę się za montaż. Jest to silnik od e39 czy miska olejowa od e39 będzie pasować do e46? Z realoem wynika że mają inne numery. Może jednak można to jakoś spasować? Może ma ktoś wiedzę w tym temacie?
Opublikowano
nie lepiej było sprzedać (wiele osób szuka ładnego, ekonomicznego 318i), dołożyć troche i kupić 328i lub 330i? Wg mnie będziesz miał masę zabawy z tym wszystkim, począwszy od zawiechy (twardsze, bo silnik cieższy), hamulców (skuteczniejsze), akumulator przelozyc musisz do bagażnika i takie inne pierdoły... A jaki masz stan teho nowego silnika? Wiesz na pewno czy po wlozeniu nie okaze sie zajeżdzoną padaczką?
Opublikowano
Jeśli chodzi o zawieszenie to już jest twardsze. Hamulce trzeba będzie wymienić, z akumulatorem żaden problem przełożyć do tyłu. Boję się teraz o tą miskę. Stan silnika zobaczę jak odpalę i się przejadę:) Zawsze jest jakieś ryzyko i nie ważne czy kupię cały samochód czy sam silnik. Martwi mnie teraz misa olejowa, podejdzie czy nie?
Opublikowano

Dużo rzeczy jest do wymiany.

Nie wiem czy hamulce też bo do większej poj. są większe tarcze, pozatym cały układ wydechowy jest do wymiany.

 

Roboty dużo bo duża różnica pojemności czyli waga i moc. Pozatym 2.8 jest 6 cyl a 1.8 tylko 4.

 

Pozatym prawnie nie wim czy będziesz zgłaszał w urzędzie zmianę silnika ?? bo wiąże się to z większym OC itd

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

to własnie koledze chcialem uswiadomic, ze mial lekkiego 4-cylindrowca, a teraz chce mieć cieższego 6-cylindrowca. Zamienić np 2,0 na 3,0 niewielki problem... Twardsze zawieszenie nic nie da, bo tył auta pozostaje sie taki sam (waga), a przód usiądzie ci, a twardośc bedzie mniejsza... Mam nadzieje, ze odpaliles silnik który kupiles, zanim za niego zaplaciles... Bo jak nie to mogłeś równie dobrze kupić z obróconymi panewkami, klepiącym lub urwanym zaworem lub bez kompresji...

a kupując auto z wiekszym motorem mozesz sie przejechac, posluchac silnika i wogole... a takie przekładki to wg mnie druciarstwo, sorry :mad2:

Opublikowano
Nazywajmy rzeczy po imieniu , jest to totalne druciarstwo . Tak jak koledzy piszą problem spory bo zamienisz 4 na 6 , nie będę rozpisywał części bo jak nie wątpię przed zakupem części chyba pomyślałeś i ogarnąłeś temat żeby wiedzieć co będzie potrzebne . Bardzo chętnie zobaczę twoją relację z całej pracy i efekt końcowy jesli w ogóle uda ci się to ogarnąć . Tu nie tylko koszt jest spory tu masa konkretnej pracy musi wejść teraz w samochód . Rozumiem że doinwestowałeś sobie w samochód ale co ci przyszło do głowy żeby zrobić sobie takie koszta zamiast sprzedać i zmienić po prostu samochód ?
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano

Trochę mnie tu zaskakujecie. Nie pytam co sadzicie o SWAP, sprawa OC to też moja sprawa. Ludzie do silników 1.8 zakładają TURBO, to zwykłych wersji wkładają silniki M, Stan z e46 2.3 zrobił "potwora" z 400KM pod maską. Mam konkretne pytania i liczyłem na konkretne odpowiedzi. Więc doszło mi jeszcze kilka pytań:

1. W e46 1.8 jest wiatrak elektryczny do chłodzenia i chyba klimy jednocześnie. Silnik 2.8 ma mieć wisko. Jak to rozwiązać? Zostawić elektryczny (tylko skąd wziąć sterowanie wiatrakiem) czy może dołożyć visko (ale wtedy musiałbym jakoś przełożyć wiatrak z przodu chłodnic).

2. Jak podłączyć ASC ? Z tego co wyczytałem to ten silnik jest wyposażony w przepustnicę z ASC, czy po podłączeniu wtyczek zacznie to normalnie działać?

3. Co z licznikiem? Czy od 4 cylindrów będzie chodził z 6? Zmienić czy można przeprogramować?

4. Czy wiązka silnika z e39 2.8 będzie jest taka sama jak z e46 2.8 (oba silniki na podwójnym vanosie).

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Mam konkretne pytania i liczyłem na konkretne odpowiedzi. Więc doszło mi jeszcze kilka pytań:

1. W e46 1.8 jest wiatrak elektryczny do chłodzenia i chyba klimy jednocześnie. Silnik 2.8 ma mieć wisko. Jak to rozwiązać? Zostawić elektryczny (tylko skąd wziąć sterowanie wiatrakiem) czy może dołożyć visko (ale wtedy musiałbym jakoś przełożyć wiatrak z przodu chłodnic).

2. Jak podłączyć ASC ? Z tego co wyczytałem to ten silnik jest wyposażony w przepustnicę z ASC, czy po podłączeniu wtyczek zacznie to normalnie działać?

3. Co z licznikiem? Czy od 4 cylindrów będzie chodził z 6? Zmienić czy można przeprogramować?

4. Czy wiązka silnika z e39 2.8 będzie jest taka sama jak z e46 2.8 (oba silniki na podwójnym vanosie).

 

Pozdrawiam.

Jesteś nieprzygotowany zupełnie kolego... Kto ci to wogóle będzie robił? Bo jeśli ktoś, kto sie na takich rzeczach zna, nie było by takich pytań z twojej strony, ale jednak chyba jest inaczej... :duh: :mad2:

Zanim zabierzesz się za robotę, rozkręcisz i unieruchomisz sobie auto na pół roku, to weź się POWAŻNIE zastanów, dobrze ci radze...

Ja swojego czasu w E30 przerzucałem silnik z 2.0 na 2.5, to magikowi co się zajmuje TYLKO samochodami BMW zajęło niecałe 2 (czytaj: dwa) dni! Wieczorem zaprowadzilem mu auto i przyjechal za nim silnik. Wróciłem z kierowcą, co przywióżl mi silnik (2,5). minął jeden dzien, a na drugi pod wieczór auto było do odebrania! Dodam, że dodatkowo zamienił mi z tyłu będny na tarcze, hamulec ręczny przerobił (mocowania tarcz i będnów inne), skrzynię zostawił od 2.0, bo był dłuższy bieg, wymienił olej w silniku, skrzyni, założył dyfer ze szperą, zawory wyregulował, chłodnice wyczyścił i dołożył chłodnicę oleju (której nie było ori w silniku 2,0)... Konkretna widzisz robota! Szybko i na temat. A u ciebie to cienko widze...

Wiem że są tacy, co nawet z e30 wkładają silnik 4,4l V8 lub nawet z M5 e39, ale powiem ci dwie rzeczy: przygotowanie mają profesjonalne i całe zaplecze częsci do tego potrzebnych (tylko robota), do tego kasy w ch*j, bo takie manerwy kosztowne niestety...

Tak czy siak ja bym sprzedał twoje autko i kupił ładne 328i lub 330i... I będziesz mial ori, co przy sprzedaży będzie ładnie sie prezentować, a takie przeróbki cięzko sie sprzedaje, uwierz mi...

Opublikowano
Przecież nie pytałem co o tym sądzisz. Będzie mi to robił mój mechanik - brat:) A pytam bo nigdy nie robił takiej przekładki. Pieniądze się znajdą - moja sprawa, drugie auto się koło domu jakieś znajdzie na wszelki wypadek. Liczę że więcej niż 4 dni z tym nie zejdzie więc dlatego pytam żeby być do wszystkiego przygotowanym. Zresztą do tego jest chyba to forum żeby pytać a ktoś kto ma większą wiedzę w temacie może odpowie. Moje auto - zachciało mi się przekładania to sobie przekładam:) Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Opublikowano
Przekładasz silnik, do silnika masz komputer, tak? A do komputera masz licznik i kluczyk(i)? Chodzi o imobiliser... Do tego stacyjka i wkładki do drzwi, no chyba że przełożysz sobie same bebechy z kluczyka... Myślę że nie wyrobisz sie w tym terminie co podałeś, tym bardziej człowieku jak nigdy tego nie robiles. Ale życze wam powodzenia i dobrej zabawy w patroszeniu auta. Daj znać jak zaczniesz i daj znac jak skonczysz.
Opublikowano
Tak kompletną wiązkę mam z komputerem, kluczykiem i EWS. Napewno zamków nie będę przekładał tylko właśnie samą kość kluczyka. Zacznę pewnie za jakieś 2 tygodnie jak reszta gratów przyjdzie.
Opublikowano
Muszę ruszyć trochę ten tamat:) Koledzy jaj kuż pisałem mam silnik M52B28TU ale z tego co widzę to mam misę olejową z M52B28 z 1 Vanosem z e39. Silnik z tą misą wchodził do e39 do 1998 roku potem był nowy silnik z nową misą bez żadnych modyfikacji w komorze silnika. Czy silnik z tą misą (starą z e39 przed '99 rokiem) wejdzie do e46? Chcę już rozebrać swoje auto ale chcę mieć pewność że wszystko mi spasuje. Może ktoś orientuje się w temacie i mi odpowie czy muszę jeszcze misę zmieniać?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie. Temat ruszył do przodu tzn silnik juz siedzi w aucie i bezproblemowo odpala (wyciągnięcei i włożenie nowego 1,5 dnia) . Jednak wyskakują mi następujące błędy z Carsofta:

11 Tank pressure sensor (EVAP System)

119 Throttle valve sensor mechanical error

130 Can Signal ASC

 

Z tego co wyczytałem to musze jakoś adaptować sterownik ASC do nowego komputera (może ktoś wie jak to zrobić).

Co to za czujnik Tank pressure sensor?

Throttle valve sensor mechanical error - chyba coś z przepustnicą.

 

Może ktoś wie co to za błędy i jak się można ich pozbyć?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pompa paliwa w zbiorniku jest taka sama.

 

PS. pomysł uważam za dobry.

Opublikowano

Filtr paliwa to zart przy swapie silnika ktos ma sie przejmowac filtrem??

Warto zrobic takiego swapa Nie jest zbyt trudne a napewno lepsze niz chipy i i strumienie

potrzebny silnik skrzynia wiazka silnika z ews i lapy silnik

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po przerwie. SWAP ukończony. Wiedziałem że to auto będzie fajnie jeździć ale naprawdę nie przypuszczałem że aż tak będzie :P. Narazie dyfer zostawiłem od 318 więc przyśpieszenie i elastyczność do normalnie masakra jak dla mnie. Dzięki za wszystkie sensowne odpowiedzi i wskazówki. Pozdrawiam!
  • 1 rok później...
Opublikowano

bmw e46 98 rok 316i

silnik m43b19 czyli 1895 cm3 moc 105 km

 

jaki silnik mozna wstawic zamiast niego na zasadach plug&play?

 

M43b18 z e36 podejdzie czy tylko to nieszczesne 1.9 ?

 

dzieki z gory za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym na twoim miejscu wkładał 3.0 albo chociaż 2.8 a na, klapie z tylu zostawił oznaczenie 1,6 jesli je masz , wtedy to sie by ludzie zdziwili na światłach :D :D :D
Opublikowano
Nie ma plug&play, ale fakt z gamy E46 będzie najłatwiej bo buda jest przystosowana (mocowania).
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

3.0 nie bedzie 2.8 tez nie, latwiej po prostu takie kupic.

 

mialem nadzieje ze slupek z jakiegos innego m43 mozna wrzucic i jezdzic dalej

 

ale skoro zamiast tego 1.9 nic nie spasuje pozostaje szukac takiego silnika - niestety

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.