Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.


Pacjent: e39 530d touring polift


Proszę rzućcie okiem na zdjęcia z inpy oraz na test przelewowy i powiedźcie czym i w jakiej kolejności powinieniem się zająć.

Test przelewowy zrobiony ok miesiąca temu trwałą ok 1m:40s

ae1fafe8e95ac612med.png


i zrzuty z INPA v5

bcf040d872ee24d8med.png

a78dc117c3f31ab1med.png

6d3e6b1222acb3e9med.png

ac9e40fd6a92ac79med.png


Wydaje mi się, żę warto mi już zregenerować wytryski 2 i 5. A co z resztą silnika?

Edytowane przez dylon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli chodzi o przelewy to na 2 cylindrze delikatnie przekroczył normę a na 5 jest na granicy, osobiście do puki nie jakichkolwiek problemów z rozruchem to nie ruszałbym jeszcze. Natomiast korekcje przy jakiej temperaturze silnika pokazałeś? Wklej na w pełni rozgrzanym oraz na zimnym, zaraz po odpaleniu. Coś ogólnie się dzieje? Jakieś wibracje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zrzuty na zimnym zrobię później.


Szukam co go boli bo:


1. trochę ciężęj pali (przedtem palił od strzała, teraz rozrusznik sekundę lub dwie pokręci)

2. ostatniej zimy przy mrozach <-20C ciężko zapalał, a po odpaleniu kilka/kilkanaście sekund chodził jakby na połowie cylindrów (trochę się boję zmieniać świece żarowe, bo nie mam w pobliżu nikogo znajomego ze sprzętem do wykręcania urwanych, a ceny rynkowe takich usług zabijają)

3. wibracje przy zapalaniu i gaszeniu (poduszki pod silnikiem i skrzynią wymienione)

4. średnie spalanie wzrosło w ostatnich 2 latach o ok 2l/100km (bez zmian w typie trasy oraz stylu jazdy)

Opublikowano
Jak miałem 1 świecę uszkodzoną, to nadal palił od razu. Może masz więcej świec uszkodzonych, choć ich podgrzewanie zaczyna działać dopiero chyba przy około 0 st.C, a do tej pory nie było jeszcze mrozów.
Opublikowano

Silnik zimny:

51cfa232e28a1aacmed.png

071e2e3132d8f6f8med.png

78626f21cd817ba7med.png

46b01429ed007d39med.png


Silnik rozgrzany do temp roboczej (wskazówka w pionie):

bfe67ca3d870ed05med.png

deafca19a93487e9med.png

ffb7b74e752882fdmed.png

65f2c9f5c8d8db87med.png


Przy okazji sprawdziłem błędy i mam coś z egr-em (był dokładnie czyszczony w zeszłym roku) i świecami żarowymi :( (te dwa błędy wracają po skasowaniu)

c7adad0c60713b1cmed.png

6591bcd19dc52d48med.png


Jak widzę, egr jest dość drogi :( chyba go całkiem zaślepię...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece do sprawdzenia fizycznie miernikiem, ponieważ m57 nie pokazuje błędów na poszczególnych cylindrach, ale od razu przygotuj się na wymianę 6 szt. Porządnie rozgrzej silnik i powinno być ok, wcześniej zdemontuj wszystkie niezbędne plastiki, aby szybko zrzucić kolektor. Podciśnienie masz podpięte do zaworu egr? Jak nie zacina się sam zawór to prawdopodobnie przyczyną jest przetwornik ciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EGR wygląda jakby nie działał (stale zamknięty), bo masz dużo większą ilość powietrza dostarczanego w stosunku do oczekiwanego. Zdejmij wężyk podciśnieniowy i po zaślepieniu daj Analog 2 jeszcze raz. Spalanie 2litry większe to już sporo. Nie dymi Ci auto jak stary Jelcz ? Zalej LIQUI MOLY 5156 PRO-LINE DIESEL SYSTEM i sprawdź korekty po wyjeżdżeniu całego zbiornika. Potem profilaktycznie olej 2T i powinny się korekty poprawić. U mnie wyraźnie zmniejszyło się dymienie choć więcej nie palił.


Świece wykręca się na gorącym silniku jak kolega napisał wcześniej. Nie powinno być wtedy problemów, tyle, że przy obecnych temperaturach zanim ściągniesz dolot to silnik zdąży przestygnąć. Podobno można świece sprawdzić miernikiem po kablach od sterownika świec pod prawym filtrem kabinowym, ja tego nie robiłem.


Swoją drogą bardzo mała ilość godzin pracy silnika w stosunku do przebiegu.

Opublikowano
od razu przygotuj się na wymianę 6 szt.

To oczywiste. Cena świec rozsądna, bardziej się boję urwania ...

 

Podciśnienie masz podpięte do zaworu egr? Jak nie zacina się sam zawór to prawdopodobnie przyczyną jest przetwornik ciśnienia.

PRzyznam, że nie patrzyłem jeszcze na egr. Może w weekend będę miał czas to sprawdzę.

 

Nie dymi Ci auto jak stary Jelcz ?

Tutaj jest ok. Dymi tylko jak mu dam po garach. Przy normalnej jeździe nic nie widać.

 

Zalej LIQUI MOLY 5156 PRO-LINE DIESEL SYSTEM i sprawdź korekty po wyjeżdżeniu całego zbiornika. Potem profilaktycznie olej 2T i powinny się korekty poprawić.

Tego nie próbowałem. Zalałem w tym roku dwa razy splunga.

Olej 2T też dodawałem przez kilka zbiorników, ale jakoś nie widziałem zmian w korektach :)

 

Swoją drogą bardzo mała ilość godzin pracy silnika w stosunku do przebiegu.

Przebieg jest oryginalny więc nie wiem skąd to może wynikać. Zresztą auto od początku w polsce (kupione od dealera w poznaniu) i jestem jego 3 właścicielem (chociaż pierwszy co chcilę zmieniał wpisy w książce ;) )


Dziękuję Wam na razie za porady. Jak tylko uda mi się coś z nich zrealizować, dam znać. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak używałeś Spulunga to ten drugi sobie daruj. Spulung jest mocniejszy tylko aplikacja utrudniona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.