Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Na wstępie - wiem, że temat dekodowania maty zajętości pasażera był w kilku wątkach na tym forum już poruszany, jednak doszedłem do wniosku, że założę nowy wątek ponieważ mój problem nie dotyczy samej procedury w NCS expert, a problemów podczas jej stosowania.


Szybki opis problemu: w moim E90 posłuszeństwa odmówiła mata zajętości fotela, co sprawia że świeci mi się kontrolka Airbag i niezapiętych pasów. Nie będę wchodził tutaj w szczegóły, bo to dość znany temat. Matę próbowałem już regenerować, znaną metodą, czyli rozgrzanym żelazkiem, jednak sprawy to nie załatwiło na długo, a problem powrócił. :mad2: Z tego powodu zdecydowałem się na opcję alternatywną, tj. wymianę maty, jednak na szybko (aby przejść przegląd) chciałbym pozbyć się świecącej kontrolki, a dopiero potem zająć się wymianą.


Wczoraj podszedłem do próby dekodowania maty za pomocą NCS expert. Szybki opis procedury, którą zastosowałem:

1. Ładowanie profilu Expert MAN

2. F1 > F3 (wybór e89), potem wybór modułu FRM do kodowania. W tym momencie pojawiły się pierwsze problemy tj. musiałem usunąć 3 wpisy z FA, tak aby moduł się zapisał, ale finalnie FA zostało zaczytane.

Wpisy które usunąłem to: $1CC, $1CD, $2BW. Log poniżej.


================================================================================(2)

[19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1

[19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CC


[19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3

[19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig


================================================================================

[19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1

[19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CD


[19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3

[19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig


================================================================================

[19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1

[19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $2BW


[19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3

[19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig


================================================================================



3. Po usunięciu tych wpisów w FA, mogłem przejść do odpalania zadania "Codierdaten lesen". W tym momencie kolejny błąd:


================================================================================

[19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3

[19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05


[19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] 2062 PABD/CABD A_PL2MRS.IPS CodLesen 56

[19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen MRS5, C_C_LESEN: ERROR_BIN_BUFFER


[19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] 2062 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

[19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen CODIERDATEN_LESEN


================================================================================


jednak dane zostają zaczytane do pliku TRC.


4. Po mimo błędu który wystąpił w poprzednim punkcie, zmieniłem 2 wpisy odpowiedzialne za matę: SBE1_1 oraz SBE1_STATUS_VERZ_1 z wartości aktiv na nicht_aktiv, podmieniłem plik MAN oraz odpaliłem kodowanie. Przy kodowaniu kolejne błędy:


================================================================================

[19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3

[19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05


[19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

[19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex SG_CODIEREN


================================================================================


Konkluzja końcowa jest następująca - czytanie oraz zapis danych do kodowania wywala błędy, jednak przy kolejnym odczycie danych (CODIERDATEN_LESEN) okazało się że w pliku TRC widoczne są wartości zmienione, tj. nicht_aktiv. Gdy to zobaczyłem lekko zgłupiałem, zakładając że zapis nie może się dokonać, gdy lecą błędy. Po całości spróbowałem usunąć błędy pamięci w INPA i RHEINGOLD, jednak bezskutecznie, co skutkuje cały czas zapaloną kontrolką AIRBAG.



Moje pytania:

- Czy błędy wymienione powyżej mogą mieć kluczowy wpływ na to, że cała procedura nie działa?

- Jeśli tak, to w jaki sposób mogę usunąć błędy przy odczycie danych kodowania / kodowaniu?



Będę mega wdzięczny za każdą pomoc.

P.S. jeśli piszę głupoty, to wybaczcie, to moja pierwsza próba kodowania auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wpisy które usunąłem to: $1CC, $1CD, $2BW

W 1CC CO2_MSA //MSA (to system start/stop )

W 1CD CO2_IGR //IGR (to regeneracja energi s hamowania )

W 2BW //LM RAEDER DOPPELSPEICHE 268 (tu nie ma znaczenia to tylko alufelgi )

Wszystkie trzy wpisy są prawidłowe , masz stare sp-daten w NCS zaktualizuj i dopiero koduj


a te trzy kody radze wpisać przy kodowaniu silnika DDE/DME , CAS , JBE , Klima będą błędy i nawet nie będziesz wiedział dlaczego

do maty należy zakodować , równie zapinanie pasów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.