Skocz do zawartości

520D multifunkcja radio ibus problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam e39 polift 2001 rok 520d. Założyłem kierownice z multifunkcją 4 ramienną. Pociągnąłem kable z pinów pod kierownicą 10 na pin 16 radia i 9 na pin 9 radia. Multifunkcja świeci, ale radio nie reaguje. Nie podłączyłem jeszcze kabla z pinu 7 do tempomatu bo zabrakło konektorów. Czy brak podpięcia tempomatu może mieć wpływ na to że MFL nie działa. Drugie pytanie, pin 9 przy radio to ibus/kbus czy na nim powinno być napięcie? Jak sprawdzałem to nie było w ogóle napięcia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawowa sprawa to radio masz na okrągłe czy płaskie piny? Kabel I-Bus jest na pinie 7 dla okrągłych pinów i na pinie 9 dla płaskich pinów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
płaskie piny przewód sterowania wpiąłem w pin 9, Na którym spodziewałem się napięcia ale go nie było. Może to jest przyczyną? Jeśli tak to jak sprawdzić czemu ibus nie podaje napięcia? Dokąd idzie ten kabel czy do zegarów, modułu świateł?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz tam mida czy zwykłe radio?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To musisz pociągnąć kabel I-bus z zegarów, problem tylko żeby go zlokalizować . W dziale zrób to sam masz temat o dołożeniu multifunkcji i musisz go dokładnie przeczytać.

Swoją drogą trochę to dziwne że nie chce działać po połączeniu radia z kierownicą. Ja dołożyłem multifunkcję do e34 gdzie nie ma kabla I-bus i działa.

Dla sprawdzenia możesz zrobić mostek między pinem 15 radia (12V) a 9 (I-bus) przez opornik 2Kohm i ma działać.

Dochodzi jeszcze kwestia samej multifunkcji. Jeżeli masz do tempomatu przycisk 0/I to nie potrzeba dodatkowego modułu.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ok sprobuje. Czyli na sterowaniu powinno być dodatkowo napięcie trochę mniejsze od 12v? Jeśli to nie podziała to w jaki sposób mogę sprawdzić czy idzie sygnał z multifunkcji? Miernik powinien pokazać napięcie na kablu ibus idącym z MFL?
Opublikowano
to jeszcze mam inny pomysł, chciałbym zrobić tak żeby wszystko działało jak powinno, teraz nie można usatwić godziny(prawdopodobnie przez to że nie ma komunikacji z radiem przez ibus). Skąd najwygodniej pociągnąć sygnał? Słyszałem że można wziąć to z LCM czy może lepiej będzie z zegarów, gdzie będzie lepszy dostęp?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z zegarów będzie najprościej.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
dzięki jakbyś mógł podpowiedzieć z której kostki i który pin? Próbuje wyczytać to z WDS ale nie jestem pewien. Biała kostka pin 12?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z jakiej strony ze schematami korzystasz i jaki rocznik auta?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.