Skocz do zawartości

BMW E87 2006 rok - problemy po zakupie


damsob

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie z uwagi na to iż jestem tu nowy, na wstępie chciałbym się przywitać - cześć.


W ostatnim czasie dokładnie miesiąc temu sprzedałem moje BMW E46, a w jej miejsce zakupiłem BMW E87 2006 rok silnik 120d m47, skrzynia automatyczna 6 biegowa :P . Jako że przy zakupie kierowałem się głównie wyposażeniem i w miarę sensownym motorem, moja opcja ma dość bogate wnętrze :P a jak wiadomo z wiekiem wszystko traci na jakości, także chciałbym poniżej opisać kilka problemów, które na dzień dzisiejszy napotkałem, mam nadzieje że wasze doświadczenie okaże się pomocne i uda się chociaż z częścią kwestii uporać.


1. Błąd w odczytach navi - cornering lights failrue - wiem że oznacza on błąd ze skrętem xenonu, ale pytanie co dalej? oraz czy to normalne, że mój xenon jeżdżąc w mieście, zjechał na dół? w zasadzie do góry prawie wcale nie świeci - takie przemglone światło. Lampy oryginalne, szczelne, poziomowanie działa przy starcie.


2. Żarówki świateł postojowych - przeglądałem wszystko z każdej strony i nie mam bladego pojęcia, gdzie znajdę te nieszczęsne żarówki... Przepalone obie, ringi nie świecą w związku z tym i nie działają światła to jazdy dziennej - 24h światła mijania... Oczywiście miga kontrolka przy włączniku świateł.Przy kostce przewodów (poza obudową lampy) wisi jedna dodatkowa kostka niepodłączona - nie wiem od czego ona jest.


3. Moduł bluetooth. Moja opcja zgodnie z kodem z VIN posiada preperation f mobile phone w bluetooth. Co to właściwie oznacza? Oczywiście nie mogę zaznaczyć "ptaszka" w ustawieniach bluetooth w navi. W bagażniku pod "podłogą" mam srebrne urządzenie prawdopodobnie MULF, które jak dziś zauważyłem miało odłączoną czarną kostkę. Po podłączeniu okazało się, że w kwestii bluetooth nic się nie zmieniło - ptaszka dalej nie zaznacza, ale niestety radio zaczęło przerywać ze stałą częstotliwości zrywa sygnał - raz jeden, później drugi głośnik.


4. Kierownica - wszystko ładnie sztywno, ale mam delikatne wrażenie, że celem jazdy prosto jest delikatnie skierowana w prawo, konieczna geometria?


5. Koła - nie wiem jak to jest w tym modelu, ale mam wrażenie, że koła tylnej osi są delikatnie skierowane górą do wewnątrz (taki delikatny negatyw). W przedniej osi tego nie widać - czy jest to prawidłowe?


6. Ostatnia rzecz to skrzynia biegów automatyczna. Mam nieodzowne wrażenie, że automatyczna skrzynia biegów na wyższych obrotach +3500 jak redukuje przy pomocy kick-down, traci moc. Znacznie lepiej auto rozpędza się w granicy 2500 obrotów. Ale jak wcisnę pedał w podłogę to ciągnie te obroty a tak jakby nie chciała się rozpędzać. Mimo tego że zdaję sobię sprawę że jest to diesel, to odczuwam delikatny stres, żeby przy wyprzedzaniu ciężarówki, albo kilku :twisted: na trasie coś się nie wydarzyło i nie zabrakło mocy - może przekażecie swoje spostrzeżenia.


Mam wielką nadzieje, że znajdzie się ktoś kto ma chwilę czasu i albo przechodził te problemy u siebie, albo są mu znane i będzie chętny podzielić się swoją wiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.uszkodzony


2. H8 zarowka




To tylko jeśli masz oryginał lampy z tego roku.

Jeśli przeróbka to nie mam pojęcia gdzie szukać żarówek.


3.?


4. Pełna geometria przód i tył.


5.patrz punkt 4


6.Skrzynia do remontu a głownie sprzęgło hydrokinetyczne zwane tez konwerterem.

Można na początek spróbować wymienić sam olej i zastosować olej do skrzyn ravenol który czasem pomaga.


Kolego kupiłes auto z roku 2006 a problemy o których piszesz rownież występują w egzemplarzach z roku 2012 :mrgreen:

Jak by nie patrzeć będziesz musiał trochę kasy zainwestować w naprawę tego starego bmw.

Nie jest to wprawdzie e46 ale przez tyle lat nazbieralo sie juz napraw które trzeba przeprowadzić.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na początek dzięki za odpowiedź.


W drugiej kolejności zapytam co mi próbujesz udowodnić? Że auto stare? Że rok nie ten? Kolego doskonale sobie zdaję sprawę jakie auto kupiłem i z jakiego roku :) forum jest od tego, żeby swoje wątpliwości rozwiać i wszcząć sensowną dyskusję :P


1. uszkodzone co? Po czym to stwierdzasz?


2. No właśnie nie H8 żarówka, to o czym piszesz występuje w LCI, nawet filmik, który dodałeś dotyczy wymiany w LCI - ja tak jak pisałem posiadam 2006 r. co świadczy o tym że jest to pre LCI - jeżeli to pomoże to lampy są oryginalne.


3. Problem z połączeniem telefonu z navi business - nie mogę włączyć bluetooth w opcjach samochodu w idrive.


4. Ok, podjadę sprawdzić w czym rzecz :)


5. up


6. Najpierw spróbuję wymienić sam olej tak jak napisałeś :P oglądałem kilka filmików z objawami uszkodzonego konwertera i tu zonk - strzelasz chyba z kosmosu... może nie precyzyjnie opisałem problem - rzecz w tym, że na niskich biegach wszystko idzie pięknie, kręci się i wbija w fotel, problem zaczyna się na wyższych biegach w okolicach 70km/h tak jakby może turbo nie kręciło czy coś bo brakuje tego wyraźnego momentu w tym zakresie na wyższych biegach, a kręci się do 4-4,5 k obrotów. Ja rozumiem, że najlepiej żebym wymienił wszystko na nowe - ale właśnie po to piszę tutaj może nie będzie takiej konieczności kolego... a znajdzie się mądra głowa, która coś podpowie.


Kolego tak jak pisałem na wstępie - wiem z którego roku kupiłem auto. Jakbym kupił nowe - nie musiałbym szukać rozwiązania problemów na forach - pojechałbym do ASO na gwarancję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W roku 2011 miałem bmw serii 1 z roku 2006 z xenon gdzie była zarowka H8.

To była oryginalna konfiguracja z fabryki.

Tanim kosztem bmw serii 1 nie naprawisz bo sa to zużyte czesci a nie jakieś głupoty.

Doprowadzenie bmw serii 1 do stanu sprawności kosztuje 5-7 tys złotych i tyle trzeba wsadzić by mieć w miarę sprawne auto.

Chcesz to naprawiaj nie chcesz to szukaj rozwiązania na forum.

120d 163km ma zbyt duży moment i pada konwerter co nie jest żadnym kosmosem :mrgreen:

Diagnozy skrzyni nie można dokonać na odległość ale jeśli nie ciągnie w pełnym zakresie to trzeba taka przeprowadzić u kogoś kto sie na tym zna w warsztacie.

W 120d 163km do wymiany sa swiece,termostaty,tuleje przedniego stabilizatora,tuleje tylnego wahacza ,amortyzatory,poduszki amortyzatorow przód,poduszki silnika,hamulce,tłumik drgan,rolki i napinacz ,pompa wody oraz skrzynia automatyczna modele bez ASB maja do wymiany komplet sprzęgła z kołem dwumasowym :D

Elektryka tez sie sypie i zazwyczaj jest to tasma w kierownicy ,przekaznik świec zarowych etc.

Elementy które tu opisałem zna każdy użytkownik bmw serii 1 :wink:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem kolego, nie interesuje mnie jaką Ty miałeś lampę/żarówkę.

Napisałem jakie żarówki posiadam w mojej i zapytałem gdzie znajdę pozycyjne... nie ma w tym nic szczególnego.


Oczywiście myślę że można wydać nawet 20 tysięcy na naprawy - tylko po co skoro część przypadłości można naprawić we własnym zakresie.


Kolego gdybym chciał jechać do serwisu/ASO naprawiać auto to wcale nie pisał bym tutaj, chyba oczywistym jest, że jeżeli piszę tutaj to raczej po to żeby dowiedzieć się/potwierdzić jakie przypadłości dopadły moją bunię. Na prawdę nie interesują mnie twoje spostrzeżenia w zakresie części, które znam nie tylko z 120d...


Piszesz, że diagnozy skrzyni nie można dokonać na odległość a zdanie wcześniej ją diagnozujesz, na prawdę mało to pomocne a jednocześnie wieje hipokryzją :)


Jedna rada z mojej strony - nie chcesz pomóc, bądź nie masz bladego pojęcia o czym rozmawiamy - nie pisz :P Liczę na odpowiedzi osób, które bądź to same miały wskazane problemy, bądź znają ich przyczyny i ewentualne drogi rozwiązania - a nie wysyłają mnie do serwisu nie wiedząc o aucie w zasadzie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisałem jakie żarówki posiadam w mojej i zapytałem gdzie znajdę pozycyjne...

W jednym lustrze masz zerowke jednowluknowa i po lustrze leci swiatlo do swiatlowodu a nastepnie na ringi - to jest wlasnie swiatlo pozycyjne

W drugim lustrze masz zarowke dwuwluknowa do swiatel krutkich i dlugich ( ewentualnie biksenon )

nie chcesz pomóc, bądź nie masz bladego pojęcia o czym rozmawiamy - nie pisz

Nie sadze zeby to do niego dotarlo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taką odpowiedź to ja szanuje kotin44 :) jest rzeczowo, jest na temat :D


Rozumiem w czym rzecz z tymi żarówkami - ale problem mi się pojawia przy konieczności wymiany

to jest zdjęcie obrazujące lampę bez zewnętrznej czarnej oprawki z opisem

eac10866ac3d.jpg


Prawa u góry jest h7 od świateł drogowych za ryflowaną oprawką (mruganie, drogowe) działa bez problemu.

Lewa u góry jest żarnik od xenonu (chyba bixenonu bo na długich też się przesuwa :D)

Na środku srebrny mam silniczek od skrętu.


Pytanie czy dobrze myślę, że zupełnie pod oprawą lampy jest dostęp do postojówki?


Tutaj przesłonka z napisem h10w, rozumiem, że prowadzi ona do żarówki?

64bff79f605d.jpg



Co do kolegi KumatyWujek to nawet nie będę komentował, bo chyba wyczerpałeś temat :D


i na koniec zdjęcie obrazujące dekielek od h10w? Pod nią skrywa się żarówka z oprawką? bo dostęp przerąbany :P

8dfddadb60c1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawa u góry jest h7 od świateł drogowych za ryflowaną oprawką (mruganie, drogowe) działa bez problemu.

Po lewej jest biksenon- BMW nie stosowalo ksenona i tu jest swiatlo krotkie i dlugie

Po prawej jest mrugniecie dlugimi lub swiatla dzienne ( ringi )

Postojowki ( ringi )sa pod tym dekielkiem w niedogodnym miejscu, lub wyprowadzona oprawka zerowki ( przedlift )

Sciagnij ten dekielek powinienes tam zobaczyc zarowke od ringow jesli wyciagniesz ja z plastikowa obudowa i lusterkiem to kup nowa w ASO - trwalosc jest zupelnie inna ( cena tez :) ).

Ja wymienialem taka zarowke w 5 er i padala co miesiac a jak kupilem w ASO to zapomnialem o temacie ,a musialem zdemontowac reflektor zeby ja wymienic - Ty moze nie bedziesz musial ale widze ze tez tam jest ciasno...

Edytowane przez kotin44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze Ci odpowiem na punk 4 ktory moze wplywac na punkt 1

Mozliwe ze ktos tak to ustawil ale ze cos takiego to powinien dostac w leb...

Jedz sobie najpierw na szarpaki i sprawdz zawieszenie ( przod i tyl , szczegolnie zwruc uwage na drazki kierownicze ) a nastepnie do mechaniora i zrob to samo - to co sprawdzisz na szarpakach nie zobaczysz naprezajac breszką...

Jesli nie bedzie zastrzezen jedz zrobic pelną geometrie i kąty ( przod i tyl )

Teraz dlaczego to moze wplywac na punkt 1...

W samochodzie masz czujnik skretu i jesli kierownica nie jest prosto to elektronika mogla zablokowac doswietlanie zakretu...

Jeszcze punkt 5

Kola tylne maja byc pochylone 1,50 stopnia ,plus,minus 0,25 stopnia wiec nie powinno byc tego tak na pierwszy rzut oka widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam więc na post w którym będziesz naprawial sam skrzynię bo chyba nie było tu jeszcze takiego forumowicza :mrgreen:

Czy wrzuciłes fotkę lampy zanim zapytałes?

Opisałem moja z pamięci więc nie interesuje mnie jaka ty masz bo nie jestem jasnowidzem.

Teraz jasno widac ze masz inna.

Te kilka tysięcy PLN to jest właśnie naprawa starego BMW we własnym zakresie bez kosztów mechanika.

Ex Użytkownika E36/E46 poznasz zawsze po jego stylu w jakim sie wypowiada na forum bo wydaje mu sie ze jest mądry inaczej :lol:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ex Użytkownika E36/E46 poznasz zawsze po jego stylu w jakim sie wypowiada na forum bo wydaje mu sie ze jest mądry inaczej :lol:

 

Zabawne stygmatyzowanie :P nikt nie powiedział, gdzie w mojej wypowiedzi wyczytałeś mądrość, po prostu staram się uzyskać odpowiedź na nurtujące mnie pytania - chyba to nic złego? :)


Nikt nie powiedział że skrzynię będę naprawiał sam - choć gdybym umiał chętnie bym to opisał :) po prostu kolego objaw ten nie musi oznaczać skrzyni, tak bym to raczej czytał :D sporo tu takich tematów i zagłębiając się diagnoza może być różna.


Co do lampy - skoro nie interesuje Cię jaką mam lampę to po co wypowiadasz się pod MOIM postem? ja nie pytałem o Twoją, tylko o swoją hehe.


Zaskakujące jest to że nie znając stanu mojego auta piszesz o kosztach i częściach do wymiany. Generalnie mam wrażenie że nie wypowiadasz się na temat, tylko rzucasz w eter puste frazesy. A szufladkowanie posiadaczy e36, e46? to już po prostu żenujące...


Gdybym uważał się za mądrzejszego, nie pytałbym o opinię - wydałbym ją sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ex Użytkownika E36/E46 poznasz zawsze po jego stylu w jakim sie wypowiada na forum bo wydaje mu sie ze jest mądry inaczej

Kazdy kto przeczyta ten temat , sam zauwazy i oceni poziom oraz styl kolegi.Nie uzyl zadnego obrazajacego slowa i dlatego nie zrozumiales co do Ciebie pisal , wiec przetlumacze kilka zwrotow na Twoja gware

Co mi prubujesz udowodnic?ze auto stare ?- co ty mi tu bredzisz

Strzelasz chyba z kosmosu-gadasz jak bys sie z cebula na glowe zamienil

Piszesz ze nie mozna zdiagnozowac skrzyni na odleglosc a wczesniej to uczyniles-przyrabales jak dzik w sosne

Gdzie w mojej wypowiedzi wyczytales madrosc - naucz sie czytac ze zrozumieniem

A szufladkowanie posiadaczy e36 e46 to zenujace - jakim trzeba byc tepakiem zeby jednym zdanie ublizyc tylu wlascicielom na tym forum

Jestes jedyna osoba na tym forum ktorej sie wydaje ze jest madra to jestes Ty

Koltin reflektor sie naprawi po ustawieniu geometrii?Możesz opisać dokładniej w jaki sposób ?

Przeczytaj jeszcze raz co kolega napisal w 1szym i 4 tym punkcie pierwszego postu oraz moja odpowiedz i powiedz gdzie ja stawiam taka konkretna diagnoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po czasie,


Czas na podsumowanie tematu i wskazanie co było przyczyną poniższych problemów:


1. i 2. Problemy ze światłami powodował moduł FRM umieszczony obok kolumny kierowniczej - zwarcie wywołane spaleniem jednej żarówki i nie skasowanie błędu po wymianie spowodowało, że moduł odłączył zupełnie światła postojowe, zwariował i wyłączył skręt świateł. Wskrzeszenie modułu kosztowało około 300 zł - teraz bez problemów.


3. Moduł bluetooth - moduł padł - najzwyczajniej w świecie elektronika zawiodła - wiem że nie każdy moduł da radę zregenerować, wtedy w grę wchodzi tylko zakup nowego. Mój się udało - koszt około 300 zł w tej samej firmie co naprawa FRM.


4. Problem wyimaginowany - brak oznak na geometrii laserowej.


5. Również brak problemu podobnie jak w pkt. 4


6. Skrzynia biegów - no i tutaj było ciekawie - od początkowych diagnoz skrzyni, do skierowania problemu na sterownik od łopatek turbo. Koniec końców winnym okazał się zapchany filtr DPF - a czym spowodowane było przypchanie zapytacie, a no tym że nie mógł się wypalić.

Od początku tłumacząc - zawieszony termostat w pozycji otwartej (pięta achillesowa M47 i N47) spowodował niedogrzewanie silnika na trasie w okresie niższych temperatur. Filtr zapchany nie mógł się wypalić i dusił silnik, stąd poczucie szarpania przy zmianie biegów - przeskakiwanie obrotów powodowało szarpnięcie (na niższych obrotach mniej zdławiony, na wyższych - bardziej). Dlatego pamiętajcie, przy ocenie stanu filtra DPF zawsze dbajcie o sprawny termostat - szczególnie w zimie.


*Filtr wypala się tylko przy zachowaniu odpowiednich parametrów - konieczne dogrzanie silnika.


Tak jak wyżej wskazuje - nie wszystko należy demonizować i wiązać z najgorszym. Czasem najprostsze rozwiązania prowadzą do rozwiązania skomplikowanego problemu - pozdrawiam i mam nadzieje, że komuś pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kasowanie zwarcia świateł jest w opcji programu kolegi z forum BTOOL EXPERT. Mając kabel zrobił byś to kupując go razem z programem za 100-150 zł i miałbyś sprzęt do diagnozy auta na zawsze. Szczytał też byś błędy dotyczące DPF i sprawdził nim stan DPF. Ale grafki że udało się wszystko ogarnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze jedna istotna informacja dla posiadaczy E87 preLCI - okazuje się, że do tego modelu wychodziły nawet w jednym roku 3 różne modele lamp:

1. zwykła lampa na żarówki halogenowe - tutaj brak problemów z lokalizacją odpowiednich żarówek;

2. xenon zwykły (bez skrętu) - tutaj żarówka od ringów spoczywa właśnie w miejscu tego czarnego dekla, które zastosowania nie mogłem zrozumieć :oops:

3. xenon skrętny - żarówka od ringów znajduje się wewnątrz oprawy (żarówka halogenowa obok żarnika), pod dekielkiem nie ma zupełnie nic - nawet nie podejmujcie próby wyjmowania go (jest wklejony). żarówka od doświetlania zakrętu znajduje się pod dekielkiem patrząc od góry lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.