Skocz do zawartości

wiazka klapy e91


matipro22

Rekomendowane odpowiedzi

Po odkreceniu spojlera masz kable ale tylko od strony klapy. Zazwyczaj kable przecieraja sie od strony wnętrza, gdzie trzeba zdjąć chyba podsufitke. Też musze sie za to zabrać, bo nie działa mi antena od radia, ale właśnie nie wiem jak dobrać sie do tych przewodów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata później...
kupiony zestaw naprawczy wiązki był spoko, naprawa zajęła mi 2h, ale musiałem przeciąć wiązkę nad podsufitka i z drugiej strony miej więcej na środku klapy i łączyć wszystkie kabelki, w zestawie naprawczym była guma łącząca i złączki do kabli zagniatane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiony zestaw naprawczy wiązki był spoko, naprawa zajęła mi 2h, ale musiałem przeciąć wiązkę nad podsufitka i z drugiej strony miej więcej na środku klapy i łączyć wszystkie kabelki, w zestawie naprawczym była guma łącząca i złączki do kabli zagniatane

 


Możesz dać namiary na zestaw naprawczy do wiązki, czeka mnie naprawa bo przestają działać kolejne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzisiaj też to robiłem , chociaż muszę poprawić bo deszcz i zimno było na sztukę zrobiłem i działa. U mnie nie działało otwierania zamykanie i klapa, stało się to po długim trzymaniu otwartego bagażnika. Może komuś się przyda taki opis: najpierw odkręciłem lotkę,spoiler na YouTube są filmiki jak to się odkręca i sprawdziłem wtyczkę do diversity miernikiem z prawej strony licząc od rekina na 1 przewodzie czy 1pinie powinno być 12 V ( proponuję się zaopatrzeć w igłę !!) jest inna kostka niż w E60. Na 4pinie 3 przewód jakies  chyba 5V i na 6pinie 4 przewodzie bo tu jest tylko 4 przewody 12V. U mnie na 1 nic nie było i na ostatnim nic. Wyciągnąłem gumy (peszle gumowe z otworów z szyby klapy i z karoserii żeby można było widzieć je i nimi delikatnie ruszać, odizolowałem i na dole peszla przy karoserii gdzie wchodzi w dach rozdzieliłem na pół bo tam ten peszel jest podzielony na 2 nasze przewody leca wraz z wężykiem do spryskiwacza szyby tylnej 4 przewody i ta rurka z prawej w tym pędzlu, i delikatnie przeciągałem w dół a między czasie patrzyłem czy ten sam kolor rusza się na górze przed kostka  tylko tam jest taka jeszcze jedna guma uszczelniająca diversity i w środku ma klej wcześniej poruszaj tam żeby to się ruszało. Oczywiście jeden przewód pęknięty i go wyciągnąłem z peszla a i jeszcze wcześniej zdejmujemy uszczelkę klapy tu koło podsufitki uwaga na ręce żeby brudne nie były. Podsufitka trzyma się na środku na spinkę w kształcie litery T odwróconej moja pękła z zimna 16zl na allegro ale są. Podsufitkę odgiąłem w duł wcisnolem między podsufitkę a dach gombke żeby nie sprężynowała w górę można też latarkę położyć, i odpinamy taki plastik co trzyma osłania wiązkę pomiędzy podsufitką a dachem za tym plastikiem jest wiązka nasza leci dalej w prawo w stronę akumulatora obok świateł i dalej za siedzenie i do przodu auta. Przewody zapewne w peszlu ci pękną tak jak i mi a na dodatek już to ktoś robił wcześniej, i wtedy gdy tylko jeden jest do roboty to ja zrobiłem tak: potrzebujesz twardy drut ale nie ostry żeby wężyka od spryskiwacza nie przedziurawić przy przeciąganiu przewodow bo nasze przewody lecą wzdłuż tego węża od spryskiwacza. Przestrzeliłem tym o to drutem cały peszel i na końcu od strony kostki diversity dokleiłem jeden przewód ( zrób to dokładnie bo ciężko idzie ciasno ) i przeciągnąłem w dół w stronę bagażnika podłogi następnie przed kostka diversity i przed tą gumą co uszczelnia diversity to oczym pisałem taka mała guma odcinamy nasz przewód lutujemy nowy ten wiadomo termokurczki itp później izolacja bo to też odizolujecie pisałem. Następnie przed peszlem pod dachem między dachem a podsufitką łączymy nasz przewod lutownica i tak samo jak na górze wiadomo. I teraz ważne jak podłączycie na próbę tą kostkę i antenę i stop do diversity nie zamykaj szyby podczas całej operacji bo u mnie się zamknęła wszystko złożyłem na próbę i nie działało trzeba włożyć kluczyk do stacyjki i włączyć zapłon i wyłączyć wtedy sprawdzamy czy działa bo tak było u mnie złożyłem i nie chodziło odpaliłem auto i działało. I jeszcze u mnie było tak że na 1 pinie i 4 nie było napięcia 12V myślałem że 2 są przerwane dlatego tak daleko grzebałem aż do świateł i za siedzenie a to poprostu chyba trzeba podłączyć 1 przewod i sprawdzić w kostce czy jest napięcie na 1 będzie napewno 12v na ostatnim nie było i nie działało, ale jak odpaliłem i zgasiłem to dziala.  jak będę poprawiał to sprawdzę czy jest na 4 napięcie12v  i napiszę może trzeba było włączyć zapłon na chwilę dam znac.  Ogólnie jak ogarnięty jesteś 3 2 godz roboty nic strasznego pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kkx5 napisał(a):

To dlatego ze na jednym masz stale 12v a na drugim dopiero jak radio odpalisz sie pojawia. 

Możliwe jeszcze nie poprawiałem tego ale pewnie tak będzie. Mnie zmylił ten przewód i grzebałem w wiązce dalej. Tak jak pisalem, może go nie być radia narazie nie ma a może jest bo wszystko chodzi. Tylko też tak jak pisałem niech ktoś na początku się nie zrazi że nie działa jak zrobi to trzeba auto odpalić albo zapłon dać i powinno chodzić bo chyba pamięta że nie działa nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.