Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może jednak nie warto kupować M140i. Piszę to z perspektywy użytkownika. Właśnie pokazały się zdjęcia szpiegowskiego wnętrza nowej jedynki. Wnętrze jak w G20. I tutaj obecny model to jednak chyba 7 lat produkcji. Nowy Merc A45 też kusi, tylko te ceny mocno w górę od poprzednika pewnie.

Na szczęście o gustach się nie dyskutuje :wink: Dla mnie wnętrze A35 jest kiepskie. Mercedes jakoś nie ma pomysłu na montowanie ekranów w swoich samochodach i zawsze robi to tandetnie. Pod tym względem wole 7 letnie wnętrze F20. G20 jest zdecydowanie ładniejsze. Merca ratują za to fotele performance. Myślę, że w nowej m135, możemy się spodziewać czegoś podobnego, bo X2 m35 posiada takie w opcji.

Natomiast A45 to będzie inna półka cenowa - gdzieś na poziomie Audi RS3, czyli +300k PLN, a to dla mnie już zbyt wiele. Dobrze skonfigurowany A35 kosztuje tyle co dobrze skonfigurowane S3, czyli ~250k PLN. I teraz dylemat czy wolisz R4 FWD 2.0T, czy jednak starszy technologicznie, ale jednak R6 3.0T RWD.

 

Popieram w 99%. Jedynie wnętrze G20 mnie nie podchodzi. Ja po prezentacji G20 jak zobaczyłem wnetrze od razu zakupiłem F31.

Jakies takie Japońskie to wnętrze w G20. Dla mnie w F20 poza brakiem temp oleju jest wszystko jak powinno być.

Jedynie bym troche F20 obnizył, aby obniżyć srodek ciężkosci. Lepiej by sie prowadziła, ale znajac tendencje rynku (wszystko w górę) mam obawy co do tego.

raczej pójdą w górę :( . Dla mnie tylko RWD - mam teraz xdrive w 1 aucie i to jest porażka po całości w naszym klimacie - chyba że ktos w górach mieszka.

Choc od 10 lat jezdzę po 2-3 razy w roku w alpy RWD i nigdy w życiu łańcuchów nie zakładałem.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie ma już wydechu m-performance do M140i, od Lipca 2018, kiedy to ten model dostał filtr cząstek stałych. (I jednocześnie przestał totalnie brzmieć ;/) Moim zdaniem od tego momentu ten samochód troche stracił sens..
Opublikowano
Nie ma już wydechu m-performance do M140i, od Lipca 2018, kiedy to ten model dostał filtr cząstek stałych. (I jednocześnie przestał totalnie brzmieć ;/) Moim zdaniem od tego momentu ten samochód troche stracił sens..

Wydech jest wciąż dostępny. Wczoraj u dealera usłyszałem cenę 5k pln + montaż.

https://sklep-bmw.pl/przeglad-czesci/?site-produkt/18302425908-system-tlumika-m-performance

Opublikowano
Nie ma już wydechu m-performance do M140i, od Lipca 2018, kiedy to ten model dostał filtr cząstek stałych. (I jednocześnie przestał totalnie brzmieć ;/) Moim zdaniem od tego momentu ten samochód troche stracił sens..

Wydech jest wciąż dostępny. Wczoraj u dealera usłyszałem cenę 5k pln + montaż.

https://sklep-bmw.pl/przeglad-czesci/?site-produkt/18302425908-system-tlumika-m-performance

 

Uwierz mi, przerabiałem ten temat na wielu zagranicznych forach. Wydech jest dostępny dla modeli z przed Lipca 2018. Przy zakupie będzie trzeba podać VIN który wykluczy model z DPF. Aby DPF mógł się poprawnie wypalić, wymagane jest zwiększenie ciśnienia w ukłądzie wydechowym, co w tym modelu odbywa się przez zamknięcie klap wydechu. Wydech m-performance nie ma klap w wydechu, dlatego nie będzie to działać i wyskakuje błąd na desce. (Bywały przypadki, że nawet dealerzy o tym nie wiedzieli, potem przyjeżdżasz na serwis z błędem na desce i wtedy dowiadują się o co chodzi i przywracają fabryczny wydech).


Radze posłuchać sobie na youtube filmiki z porównaniem dzwięku m140i bez i z DPF, bo różnica jest niestety kolosalna.

Opublikowano

Radze posłuchać sobie na youtube filmiki z porównaniem dzwięku m140i bez i z DPF, bo różnica jest niestety kolosalna.

Poproszę takie filmy, ponieważ na tych, które ja znalazłem nie wypada tak źle.

https://www.youtube.com/watch?v=C_5bL1cXGi8

Jeśli jednak jest tak jak mówisz, to trzeba będzie się rozejrzeć za jakimś akcesoryjnym wydechem.


Ja natomiast miałem dziś spotkanie z dealerem i potwierdzam to co napisał fastlifevlog:

Pakiet Last Edition zawiera totalnie wszystko oprócz szklanego dachu za ~5k PLN. To co można dołożyć jeszcze po wybraniu pakietu to chyba tylko pasek przeciwsłoneczny i siatka bagażnika.

Mój Konfig na F21 X-drive Mineral Grey, Felgi 436M, Pakiet Last Edition, Pakiet Service Inclusive 5 lat, Pakiet Repair Inclusive 5 lat wyszedł równe 250k PLN. W konfiguratorze internetowym takie wyposażenie to koszt ~276k PLN z pakietami.

Opublikowano

Radze posłuchać sobie na youtube filmiki z porównaniem dzwięku m140i bez i z DPF, bo różnica jest niestety kolosalna.

Poproszę takie filmy, ponieważ na tych, które ja znalazłem nie wypada tak źle.

https://www.youtube.com/watch?v=C_5bL1cXGi8

Jeśli jednak jest tak jak mówisz, to trzeba będzie się rozejrzeć za jakimś akcesoryjnym wydechem.

 

Moim zdaniem jest dużo gorzej nie w wersji bez DPF. Nie twierdzę, że jest 'aż tak źle', ale było lepiej.

Akcesoryjny wydech, to też przy DPF nie taka prosta sprawa, z tego co wiem na chwile obecną tylko sam tłumik końcowy można wymienić, jest dostępny np. z Remusa.

Opublikowano

Radze posłuchać sobie na youtube filmiki z porównaniem dzwięku m140i bez i z DPF, bo różnica jest niestety kolosalna.

Poproszę takie filmy, ponieważ na tych, które ja znalazłem nie wypada tak źle.

https://www.youtube.com/watch?v=C_5bL1cXGi8

Jeśli jednak jest tak jak mówisz, to trzeba będzie się rozejrzeć za jakimś akcesoryjnym wydechem.

 

Moim zdaniem jest dużo gorzej nie w wersji bez DPF. Nie twierdzę, że jest 'aż tak źle', ale było lepiej.

Akcesoryjny wydech, to też przy DPF nie taka prosta sprawa, z tego co wiem na chwile obecną tylko sam tłumik końcowy można wymienić, jest dostępny np. z Remusa.

No ale MPE to też był tylko tłumik końcowy...

Opublikowano

W przyszłym tygodniu może uda mi się ustawić na jazdę testową m140i - niestety wersją bez filtra.

Obejrzałem chyba wszystkie filmy, które pokazują dźwięk wersji z filtrem i wydaje mi się, że nie jest tak źle - w trybie COMFORT jest rzeczywiście cicho, ale w trybie TRACTION zaczyna mocno strzelać.

Jeśli chodzi o akcesoryjne wydechy, to:

Motech Performance niby posiada REMUS Back Box do wersji z filtrem (koszt to ~5k PLN z końcówkami carbon), ale Remus Polska nic o nim nie wie i nie mogą go nawet wycenić, więc nie wiem jak go zdobyć.

Akrapovic ma dostępny cały Sound Kit (Down Pipe + Slip On + Link Pipe Set) - Napisałem do Pachury z prośbą o wycenę, ale wydaje mi się, że sam SlipOn będzie kosztował ok ~10k PLN.

W ASO otrzymałem informację, że wydech MPE jest cały czas dostępny dla nowych modeli, ale może się okazać, że zamówienie zostanie odrzucone po weryfikacji numeru VIN - koszt to ~7k PLN.

Niby jest jeszcze dAhler, ale chyba nie jestem zainteresowany.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Drodzy, ponieważ intensywnie rozważam zamówienie m140i (w końcu to ostatni moment na zakup 1er z klasycznym napędem), interesuje mnie, czy egzemplarze z pakietem last edition rzeczywiście nie ulegają rabatowaniu? Czy może był to tylko blef ze strony dealera? Będę również wdzięczny za ewentualne namiary na dealera skłonnego do konkretnego rabatowania modelu do produkcji (póki co najlepsza oferta jaką udało mi się uzyskać to -18%).


Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mam pytanie do posiadaczy 135i/140i. Na jakich oponach wychodziły te auta z salonu? Nie chodzi mi o rozmiar, ale o markę. Ja mam na lato Bridgestone S001 i to jest tragedia :duh: , a auto ma raptem ~225KM. Jak jest sucho i dobrze rozgrzeję opony, to jeszcze jakoś się skręca, ale jak robi się mokro... ESP ma co robić. Na przyszły rok zakładam Michelin PS4.
Opublikowano
Mam pytanie do posiadaczy 135i/140i. Na jakich oponach wychodziły te auta z salonu? Nie chodzi mi o rozmiar, ale o markę. Ja mam na lato Bridgestone S001 i to jest tragedia :duh: , a auto ma raptem ~225KM. Jak jest sucho i dobrze rozgrzeję opony, to jeszcze jakoś się skręca, ale jak robi się mokro... ESP ma co robić. Na przyszły rok zakładam Michelin PS4.

 


Michelin PS4. Jeśli chciałeś runflaty to wtedy Bridgestone.

Ja mam obecnie PS4 od paru miesięcy i jestem bardzo zadowolony niebo a ziemia a porównaniu do Goodyear, a moc mamy ta samo z tym ze u mnie większy moment.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta, ma ktoś tutaj m140i ?

Moją kupiłem kilka msc temu i jestem zachwycony tym niepozornym autem :)

Mineral Grey 2018 Shadow Edition wersja bez opf

Dałem jej kilka smaczków wizualnych + za 5tys zł podniosłem moc na 500KM 670Nm. Z napędem xdrive jest kosa a i w trasie przyjemnie się tym jeździ, ostatnio 900km do Zakopanego spalanie małe i nie chciało się z auta wysiadać. Spalanie średnie z 5tys km to 11,0l :)

Pokażcie tu te swoje potworki :)

Opublikowano
Odgrzeje kotleta, ma ktoś tutaj m140i ?

Moją kupiłem kilka msc temu i jestem zachwycony tym niepozornym autem :)

Mineral Grey 2018 Shadow Edition wersja bez opf

Dałem jej kilka smaczków wizualnych + za 5tys zł podniosłem moc na 500KM 670Nm. Z napędem xdrive jest kosa a i w trasie przyjemnie się tym jeździ, ostatnio 900km do Zakopanego spalanie małe i nie chciało się z auta wysiadać. Spalanie średnie z 5tys km to 11,0l :)

Pokażcie tu te swoje potworki :)

 

Myślę o kolejnym aucie właśnie o 140/240/435i. Mówisz, że aż tak fajnie się jeździ tym małym gokartem ? Za mną przemawia linia 4er i 435i, natomiast druga strona medalu ciągnie mnie do B58 zmodzonego do prawie 500, czy jak w Twoim przypadku 500km. Opinie o silniku póki co pozytywne. Jak spalanie przy spokojnej jeździe, da się osiągnąć 8l ? (bo czytałem, że tak) Prowadzenie pewnie świetne, zawieszenie też ?

Opublikowano

Trochę już miałem bmw w ciągu ostatnich 10lat to jakieś tam porównanie mam ;)

Miałem te same silniki w f30 340i rwd i teraz m140i xdrive.

Kwestie wizualne czy seria 1,3 czy 4 - co kto woli

Moja m140 prezentuje się póki co tak na zdj, dorzuciłem teraz jeszcze spoiler

Wbrew pozorom w środku 340/m140i to jest to samo. Jedynka jest krótsza od 3 o 30cm ze względu na bagażnik, za to dużo łatwiej coś przewieźć w 1 z racji że to hatchback a w f30 masz paskudną półkę która sporo psuje praktyczność.

Jeździć jeździ mi się fajniej m140i może z racji że to ostatni 3l hatchback, jest bardziej zwarty jak 340 no i jest xdrive, w końcu to jedzie jak trzeba a nie zamiata ciągle tyłkiem jak rwd . W życiu nie chciałbym znów rwd na daily do auta z taką mocą a na torze nie jeżdżę to na co mi rwd ?


Spalanie średnie z kilku tys km mam 11litrów, w trasie rekord przy 90kmh tempomat to 5,7l. Spalanie zależy w dużej mierze od tego jak dynamicznie jeździsz. Taka normalna jazda bez katowania częstego ale też zamulania to trzeba liczyć w mieszanym te 10-11l, w trasie mniej a jak samo miasto krótkie odcinki to z 15 wciągnie :)


http://i.epvpimg.com/V6wWeab.jpg

http://i.epvpimg.com/P5WVeab.jpg

http://i.epvpimg.com/i6BEdab.jpg

http://i.epvpimg.com/RCioaab.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.