Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: BMW E60 530d silnik M57 rok: 2008/9


Witam, problem pojawił się z dnia na dzień w samochodzie taty. Nie chce go pakować w kolejne koszty, więc szukam pomocy na forum. Auto nie reaguję na gaz tak jak powinno, muli dodatkowo na wyższych obrotach zaczyna rzucać budą. Jeździć się nie da bo gaśnie (np. przy jeździe pod górkę, nie da rady bo brakuje mocy).Wymieniony został już EGR i przepustnica, obie części oryginalne Pierburg'a. Wymiana EGR i przepustnicy nic nie poprawiła, Ista nadal wywala błąd:


4501 (regulacja recylkulacji spalin, uchyb regulacji) który po kasowaniu wraca, pojawiają się jeszcze:

4507 (regulacja recylkulacji spalin, uchyb regulacji)

483D (nastawnik klapy zamykającej), pojawił się także błąd przepływomierza

3FF0 przepływomierz masowy (stosunek obliczonej do zmierzonej masy powietrza za duży)


Zmierzyłem masy powietrza na biegu jałowym, tutaj dane z pomiaru:

 

Prędkość obrotowa silnika: 697 obr./min
Dawka wtrysku: 6,5 mg
Masa powietrza wartość rzeczywista: 192,3 mg
Masa powietrza wartość zadana: 362,8 mg
Uruchamianie zaworu AGR: 14%
Ciśnienie doładowania wartość rzeczywista: 1004 mbar
Ciśnienie doładowania wartość zadana: 1009 mbar
Uruchamianie nastawnika ciśnienia doładowania: 95%
Temperatura powietrza dolotowego: 17,7 °C
Temperatura powietrza doładowującego: 17,2 °C

 

Jak widać jest duża różnica między zadaną a rzeczywistą wartością masy powietrza. Sprawdzałem tak pobieżnie węże podciśnienia, bez demontażu kolektora. Na tyle ile zdołałem zobaczyć, to wydają się być w porządku. Dodam jeszcze, że DPF jest parę miesięcy po regeneracji. Co mam jeszcze zrobić by auto znowu hulało jak trzeba? Z góry dziękuje za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym zaczal od wyczyszczenia przeplywomierza oraz pruby szczelnosci od filtra powietrza do przeplywomierza.

Zakladam ze filtr jest czysty...

Opublikowano

Filtr czysty, przepływomierz wymieniony i dalej sypie błędami

4507 masa powietrza za niska

483D nastawnik klapy zamykającej


jak taka próbę wykonać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A adaptacje przepustnicy robiłeś?

Jesli tego nie wykonales to wykonaj...

jak taka próbę wykonać?

Sciagnij rure z filra powietrza , odpal auto , zatkaj rure reka i ma momentalnie zgasnac

Opublikowano

Dajcie te adaptacje przepustnicy bo jestem zaintrygowany :D


Przepustnica bierze udział w wypalaniu DPFa jakże i przy gaszeniu silnika ale nie ma nic wspólnego z brakiem mocy :mrgreen:


 

pruby szczelnosci od filtra powietrza do przeplywomierza

 


odcinek 4 cm ma sprawdzać ? :shock:

 

Sciagnij rure z filra powietrza , odpal auto , zatkaj rure reka

 

Jak ściągnie rure z filtra powietrza to rękę musi w turbo wsadzić :duh:

Te podpowiedzi bez znajomości budowy silnika/osprzętu są bez sensu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdarza się ale przepustnice z przepływomierz pomylić to tylko ja potrafię :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepustnica bierze udział w wypalaniu DPFa jakże i przy gaszeniu silnika ale nie ma nic wspólnego z brakiem mocy

Ja widze ze silnik dostaje polowe tego powietrza ktorego potrzebuje i wiem ze jesli nie dostanie odpowiedniej dawki to mocy nie osiagnie.Jest blad przepustnicy i przeplywomierza i na moje oko przepustnica nie otwiera sie do konca i blokuje swobodny doplyw powietrza ,albo jest nieszczelnosc w dolocie i przeplywomierz widzi tylko polowe tego co powinno byc.

Nie chodzilo mi o badanie szczelnosci miedzy filtrem a przeplywka ( to by nie mialo sensu ), mialem na mysli zatkanie rury na dcinku filter - przeplywomierz a za zle wyslowienie sorki.Uwazam ze w tym przypadku nie wazne jest jak kolega przeprowadzi taka probe ( sa inne sposoby ) ale wazne jest aby potwierdzic szczelnosc dolotu a nastepnie mozna szukac przyczyny co ogranicza przeplyw powietrza, bo na samym paliwie mocy sie nie wycignie.Jesli masz jakies propozycje co do problemu z ktorym kolega sobie nie moze poradzic to mu podpowiedz bo w twoim poscie widze tylko hejtowanie a to nie pomoze usunac usterki - jesli wiesz cos lepiej a wiem ze wiesz duzo to racz sie tym podzielic , bo po to jest forum zeby wymienic sie wiedza , dyskutowac o danym problemie i pomagac kolegom w potrzebie - jesli sie myle to mnie wyprowadz z bledu ...

Opublikowano

Kotin... nie znam powodu dlaczego auto straciło moc. Jakbym wiedzial to bym odrazu napisał bo jak sam zaznaczyleś to jest forum a z tego co widze to oboje nie boimy sie pomagać :) gramy w tym samym zespole :cool2:



Bmwfan... ściągnij wężyk od egr i zaślep go śrubką, kostkę zasilającą od przepustnicy tez odczep i sie przejdź. Błedy bedą na kompie ale zobaczysz czy sie coś zmieniło. Logi pod obciążeniem bylyby wskazane ;)



Adaptacje przeplywomierza mozesz sobie odpuścić jesli zalozyles o tych samych numerach. To jest urzadzenie do pomiaru a wiec w żaden sposób sie go nie kalibruje. Pozatym cyrki z adaptacja byly w silnikach M47 a nie tu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki...

Teraz jest wszystko jasne , a przeciez atmosfera na forum tez jest wazna...

Z tym osprzetem to masz racje - ja wiem w co jest silnik wyposarzony jak podniose maske ale na rynku jest zbyt duzo silnikow zeby to wszystko spamietec.Znam tylko kilka silnikow ze wszystkimi detalami ale to sa silniki ktore porzadnie mi daly popalic.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Może założyciel postu się wypowie co było przyczyną ? Mam identyczne błędy i identyczne objawy

 


Panowie odpowiem co było przyczyną żeby było dla potomnych.

Samochód wręcz nie wchodził na obroty na postoju, silnik pracował po dodaniu gazu jak by chodził na 4 cylindry a nie na 6, palił się kontrolka checkengine. DPF kontrolka nic nie sygnalizowała,

Po podłączeniu pod kompa pokazywał błędy AGR oraz Masy przepływu, żadnych błędów związanych z DPF !!!!


W aucie został usunięty DPF mechanicznie i programowo oraz wykonano AGR OFF który generował bład check engine.

DPF totalnie zawalony. AGR również kaput. Z tego co mechanik mówił od AGR zapchał się DPF.


Auto chodzi teraz idealnie, nie kopci, przyspiesza itd, żadnych błędów.


POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.