Skocz do zawartości

E46 przerobienie tylnych szyb elektrycznych na mechaniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moje problemy z elektrycznymi tylnymi szybami chce zakończyć po prostu montazem korbek. Chcialbym zapytac co dokladnie bedzie mi do tego potrzebne. Czy po odkręceniu silniczka elektrycznego po prostu zamontuje tam mechanizm czy bede musial wymienic caly ślizg i jak to wogole wygląda bo chcąc kupić części nie jestem pewien co do konca mi bedzie potrzebne pozdrawiam :D
Opublikowano
Ludzie z reguły wymieniają korbotronik na elektryczne :norty: nie lepiej rozwiązać problem i cieszyć się z elektrycznych?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano (edytowane)

Wiec mam pytanie ktory z kabli prowadzacych do elektrycznego silnika prawej szyby tył odpowiada za jej otwarcie (napięcie dodatnie +). Biało-żółty Czarno-żółty szaro-niebieski czarno-zielony. Czarno-zielony przechodzi w czarno-żółty a szaro-niebieski w biało-żółty. Tak przerobiona jest kostka. Jeżeli to ten czarno-żółty bądź zielono czarny ( prawdopodobne zwarcie do masy)

Chcialbym po naprawie wiązki zamowić moduł komfortu i nie wiem czym sie sugerowac mam elektryczne szyby szyberdach elektryczne fotele. Numery z modułu to

Shurlock#249771AB FT1100-03

ZB GM5 HIGH12V

BMW61 35-6 914364.9

689 667 31 01 01

HW11 SW20 AL01


To ostania i już ostateczna próba naprawy. W innym wypadku zamawiam korbotronik set i po sprawie.

Edytowane przez Jakub M
Opublikowano
Moduł komfortu zamowiony. Pozostaje kwestia tych kabli. Jesli to nie pomoze zamiawiam cale mechanizmy na korbke robie dziure w boczku montuje i sprawa zamknieta.
Opublikowano

Tutaj masz link ze schematem instalacji tylnej elektrycznej szyby, strona kierowcy.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/power-windows-rear/power-window-mechanism-driver-s-side-rear/pnOuwBo

Tutaj masz schemat złącza drzwi.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/components-connectors/plug-in-comb-type-solder-connectors/connectors-from-x2/x273-plug-door-rear-left/nyhDydd

Ze schematu wynika, że kostka silnika ma 2 zaciski (podajesz kolory 4 przewodów).

Nie ma czegoś takiego, że któryś przewód odpowiada za otwarcie. Oba odpowiadają za otwarcie i zamknięcie.

W zależności jak podasz napięcie na silnik to on zamyka lub otwiera szybę (kręci się w lewo bądź prawo).

Moduł kupuj po numerach producenta. Z tego co podałeś, to masz moduł o numerze 61 35 6 914 364. Prawdopodobnie będziesz musiał go zakodować.

Czemu chcesz kupować moduł komfortu?

Opublikowano

Zamówiłeś taki sam moduł jaki masz obecnie.

Nawet o 8 tygodni młodszy, ale to bez znaczenia.

Opublikowano (edytowane)
Więc jeszcze raz. Kable zostaly odciete przez kogos i podlączone jeszcze raz pod inne kolory kabli do wtyczki pod silniczek. Przyjmijmy ze zielono czarny i biało niebieski istneją tylko. W momencie próby otwarcia tylnej palil sie bezpiecznik wymieniłem 3 bezpieczniki i przy próbie otwarcia szyby pociagajac ją w dol za ktoryms razem spalilo cos w module. Byl juz naprawiany i stwierdzilem ze nie ma sensu bardziej w nim grzebac i zamowilem nowy. Po rozkreceniu boczku zauwazylem ze ktos tak ponaprawial kable i skrecil boczek przykrecil sie śrubką w kabel (zielono czarny) pozniej przy otwieraniu i zamykaniu drzwi przetarł się i zwarł sie do karoserii. Wiec jezeli bialo niebieski odpowiada za + podczas zamykania szyby a czarno zielony zwiera do masy szyba sie zamyka. A przy próbie otwarcia pali bezpiecznik wina będzie po stronie niewinnie wyglądającego czarno zielonego. . Edytowane przez Jakub M
Opublikowano
Wczesniej problem byl w module 2× lutowalem ścieżki raz dzialalo tydzien raz 3 dni w końcu przepaliło nie wiadomo co. Teraz chce sie upewnic nim wepnę nowy modul ze rzeczywiście to bylo problemem. Jeśli zamowiłem ten sam moduł będe musial go kodować? Chodzi jedynie o otwieranie drzwi z pilota jeśli dobrze myślę
Opublikowano

Na pewno będzie trzeba zrobić kodowanie kluczyków, ale do tego nie trzeba komputera. Więc proste.

Prawdopodobnie będzie trzeba przekodować moduł pod Twoje auto. Nie wiadomo w jakim aucie jeździł i w co było wyposażone. Wsadzisz go to zobaczysz czy wszystko działa.


Nie ma sensu wkładać nowego modułu dopóki nie zlikwidujesz zwarcia.

Masz schematy, miernik w łapę i do roboty.

Obstawiam czarno zielony na stałe zwarty do masy.

Rozważ zakup wiązki tylnych drzwi.

Elektryczne tylne szyby miałeś dokładane, czy tak wyjechało z fabryki?

Opublikowano

Myślę ze oryginalnie posiadało elektryczne tylne szyby jest też szyberdach. Możliwie ze przy wymianie silniczka (mechanizmu ) nieudolnie zmontowal kable. Dzis wezmę miernik i usunę zwarcia moduł podejrzewam ze po weekendzie będę testował.

Dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli to fabryczne 330i to oczywiście elektryka z tyłu to standard :wink: szokujące, że coś poza kierownicą jest standardem w e46, wiem, ale to fakt :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
Mam już moduł komfortu dzis po odłączeniu starego sprawdze miernikiem czy nie dotykaja przewody. Z vinu w tej sytuacji akurat niczego sie nie dowiem Edytowane przez Jakub M
Opublikowano

Szyby naprawione zwarcie usunięte moduł komfortu super działa wszystko :D

Jeśli chodzi o klakson to pękła taśma kierownicy zrapałem zalutowalem pozaklejałem i super śmiga najłatwiejsza opcja to wymiana całego platiku z taśmą ale wolałem spróbować sam i się udało :cool2:

Dzięki wielkie wszystkim :clap:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.