Skocz do zawartości

F30 316i szarpanie w ostatniej fazie ruszania - manual


damian_1623

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio pojawił się u mnie problem z ruszaniem bmw z pierwszego biegu.

Objawia się on tym, że w końcowej fazie puszczania sprzęgła autem szarpie. Gdy przytrzymam sprzęgło w momencie, gdy zauważę, że autem zaczyna szarpać i dodam więcej gazu to szarpie jest mocniejsze.


Najgorsze jest to, że problem nie występuje ciągle. Najczęściej zdarza się to po przejechaniu odcinka kilkunastu kilometrów gdy silnik się już mocno rozgrzeje, a czasami zdarza się to, również na zimnym silniku, ale po przejechaniu dwóch trzech kilometrów objawy szarpania zanikają.

Czasami przez tydzień wszystko jest okej.


Sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą normalnie. Objaw występuje jedynie podczas ruszania.

Auto ma przejechane 68 tyś km. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem?


W grudniu mam wymianę oleju w BMW, może oni coś doradzą..


Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez obstawialbym sprzeglo, ale mysle ze zaczalbym od prostszych rzeczy - np.: sprobowal odpowietrzyc sterownie hydrauliczne.

Skoro czesciej sie to dzieje po rozgrzaniu auta, to albo sie plyn nagrzewa (sterowanie sprzeglem), albo sama tarcza sprzegla sie zeszklila.


I ile sie nie myle, to w F30 jest juz montowana dwumasa - zastanowilbym sie czy to czasem nie jej robota.

Jesli auto jest na gwarancji - zglos to - nawet gdy nie zawsze jest to szarpanie. Jesli gwarancja minie, zawsze bedziesz mial sie na co powolac - ze problem zaczal sie jeszcze w trakcie trwania gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mogą być to paradoksalnie objawy gdy kierowca umiejętnie obchodzi się z sprzęgłem nie obciąża go zbytnio.Tak jak kolego deen napisał zeszkliła się powierzchnia cierna tarczy sprzęgłowej co nie oznacza że tarcz sprzęgłowa jest zużyta, do wymiany.Osobiście miałem takie objawy w kilku samochodach nie tylko w poprzednim E 61.

Trzeba pozbyć się tej cienkiej zeszklonej warstwy z tarczy.

Zaciągnij mocno ręczny hamulec włącz pierwszy bieg gdy sprzęgło zacznie brać przed końcem nie puszczaj całkowicie dodaj śmiało gazu by nie zadusić silnika na ok.3 sek.Masz uzyskać taką sytuacją jakbyś chciał ruszyć pod górkę którą nie jesteś w stanie podjechać.

Po takim zabiegu zawsze sprzęgło zaczęło działać płynnie bez szarpania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretne odpowiedzi.


deen - auto jest już po gwarancji. Został mi jedynie pakiet serwisowy. Płyn hamulcowy był wymieniany w styczniu bieżącego roku w serwisie BMW. Wydaje mi się, że pierwszy raz zauważyłem te objawy w sierpniu po przejechaniu około 80 km.

Teraz pojawiają się już częściej, ale może po prostu dlatego, że od jakiegoś czasu dojeżdżam dużo dalej do pracy.


Andrzej62 - wygląda na to, że za delikatnie jeżdżę.. :) jutro wypróbuje twoją metodę, jeśli dobrze rozumiem to chodzi mniej więcej oto, aby przypalić trochę sprzęgło.

I dodatkowe pytanie: lepiej zrobić to jak zauważę, że autem szarpie czy lepszym momentem na tą operację będzie normalna praca sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I dodatkowe pytanie: lepiej zrobić to jak zauważę, że autem szarpie czy lepszym momentem na tą operację będzie normalna praca sprzęgła?

Przy pierwszej okazji jak wyjedziesz z garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deen - auto jest już po gwarancji. Został mi jedynie pakiet serwisowy. Płyn hamulcowy był wymieniany w styczniu bieżącego roku w serwisie BMW. Wydaje mi się, że pierwszy raz zauważyłem te objawy w sierpniu po przejechaniu około 80 km.

Teraz pojawiają się już częściej, ale może po prostu dlatego, że od jakiegoś czasu dojeżdżam dużo dalej do pracy.

 

Jesli byl zmieniany plyn hamulcowy, to sprawdzilbym jeszcze odpowietrzenie sprzegla, na prawde.

Roznie to jest z tymi ASO - ja mialem taka sytuacje, ze podczas wymiany filtra paliwa, ktos nieumiejetnie ulozyl przewody paliwowe, skutkiem czego jeden z nich wypial sie z zapinki, a wibracje podczas jazdy spowodowaly przetarcie przewodu o ta wlasnie zapinke.

I przez taka mala pier.... z Bialki Tatrzanskiej wracalem do Wroclawia na lawecie (rurka plastikowa, pokryta guma i w oplocie, konia z rzedem osobie, co to uszczelni 02 stycznia).


Tak wiec, nie bylbym taki pewny jakosci uslugi wykonanej w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem, w E61 te objawy pierwszy raz miałem przy ok. 90 tys. sprzedałem auto przy 230tys i sprzęgło nie było wymieniane, działało bez problemowo. Nie każdemu psu burek :wink: Jeżeli docisk byłby uszkodzony to owszem ale te objawy szarpania występowałyby w większym czy mniejszym stopniu zawsze w każdych warunkach a nie jak u damian_1623.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wam pisze jak sytuacja wygląda.

Po odpowiedzi od Andrzej62, następnego dnia pomeczylem trochę to sprzęgło, trochę na tym ręcznym - "ruszanie ala pod górkę", trochę mocniejsze ruszanie z pod świateł itd. I sprzęgło do dzisiejszego dnia działa płynnie, a dziś dosyć dużo jeździłem po mieście i w korkach. Póki co wszystko wygląda dobrze,oby tak dalej.


Gdyby objawy znowu powróciły to dam znać i wtedy będę myślał co dalej.


Dzięki jeszcze raz za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam , po czasie ten sam problem. Postąpiłem jak napisaliście, przytrzymałem 3-4 sek na sprzęgle i ręcznym. Poszedł dym ze sprzęgła. Ale dziwna sprawa się wydarzyła - jak miałem zaciągnięty ręczny, to puściłem całkowicie sprzęgło a samochód nie zgasł. Czy jest to możliwe ??? Czy może ESP czy inny system nie spowodował że samochód nie zgasł ?? Przebieg auta 110 tys km.

Po tym zabiegu ruszyłem i sprawdziłem czy sprzęgło się ślizga i nic nie odczuwam, żeby miało to miejsce. Wydaje mi się że szarpanie przy ruszaniu trochę ustało. Co sadzicie, czy to normalny objaw, że podczas trzymania na jedynce przy puszczonym sprzęgle i zaciągniętym ręcznym - że auto nie zadławiło się i nie zgasło ??

Czy może macie jakieś wnioski odnoście tego szarpania ? Pytanie do damian_1623 czy szarpanie całkowicie ustało ???


A może to że nie zgasł samochód ma związek z tym, że 318 ma jakieś blokady - np na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle daje gaz na max a samochód nie przekracza 2000 - 2200 obrotów. Jak puszczę sprzęgło to bez problemu go wprowadzę na wysokie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.