Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Pojawił mi się problem, przekręcam kluczyk i patrze swieci sie kontrolka płynu chłodniczego jak jakby ubył. Otwieram mache a tu ani kropli żadnego wycieku, otwieram zbiorniczek a tam olej zamiast płynu. Sądząc po gęstości tej mieszaniny i koloru sądzę ze dosyć dużo tego oleju weszło tam, sprawdzałem olej silnikowy i stan się nie zmniejszył więc założyłem od razu chłodnice skrzyni automatycznej (taką skrzynie posiadam). Pytanie moje jest takie, czy płyn chłodniczy mógł się dostać do skrzyni? Działa prawidłowo i sądzę ze tak się nie stało ale czy ktoś wie czy istnieje taka możliwosć? i gdyby nie ta kontrolka to nie zorientowałbym się że coś jest nie tak, a olej dopiero co zmieniałem i trochę nie na ręke znowu spuszczać mi i płukać skrzynie. Jeszcze pytanie dot. chłodnicy, jaką kupić? Bo nie mogę znaleźć nic dobrej firmy, jest tylko NRF za 140 zł ew. używany ori. Nówka ori odpada bo 600 zł na takie coś nie wydam :duh:
Opublikowano

Kolego do wymiany uszczelka pod głowicą....lub uszkodzona glowica...trza rozebrać...najprawdopodobniej poszedł kanał i dostaje się olej do układu, tak od razu nie zauważysz ubytku...ale wymaga to natychmiast naprawy


Zrób test szczelnosci głowicy to wykluczy ewentualna usterkę, to potem zajmiesz się skrzynią biegów

Opublikowano
nie no chyba zartujesz zeby najpierw zająć się głowicą i wydać 3 tyś a później chłodniczką skrzyni za 40 zł :duh: Chłodnica oleju to dosyć częsty problem w tych autach a uszczelka pod głowicą w 3,0d to chyba nie możliwe :) Najpierw wymienię chłodnicę oleju bo koszt mały a wymiana 30 min, zrobię to tylko aby się upewnić i później chciałbym kupić nową tylko nie wiem jaką stąd moje pytanie czy ktoś coś wie na ten temat co kupić
Opublikowano

Pisałem Ci że masz sprawdzić, a nie robić od razu remont ,umiesz czytać ze zrozumieniem czy tylko się wymadrzac jak jesteś taki spec i wszystko wiesz to po co się pytasz na forum :duh:


Rób co chcesz i wymieniaj....ja chciałem tylko pomóc...

Opublikowano (edytowane)
Nie wymądrzam się i umiem czytać ze zrozumieniem, jak mam niby sprawdzić szczelność głowicy bez jej zdejmowania? Jezeli chodzi Ci o test na spaliny w ukl chlodzenia to nie ma to sensu w tym wypadku, bo uszkodzona uszczelka nie koniecznie wiąże się z obecnoscia spalin. Poprostu mówie ze od dupy strony sprawdzać coś co jest ostatecznością i najdroższym wyjściem to troche bez sensu ;) Edytowane przez KubsoNN
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też obstawiam chłodnicę asb, to dość częsta przypadłość w e39 z tym silnikiem. Rzuć okiem tutaj:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146766&start=360

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki :cool2: tylko tutaj jest opisane odnośnie chłodniczki oleju silnikowego, ale no nic będe musiał sprawdzić obie te rzeczy, wiesz czy w takiej sytuacji płyn chłodzący może przedostać się do oleju przy awarii chłodnicy? Czy tylko olej idzie do ukł chłodzenia?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Hej, odświeżam troche temat żeby ktoś wiedział co było powodem. Ogólnie kupiłem ori używaną chłodnicę oleju silnika, uszczelkę miedzy podstawę filtra a blok i uszczelkę miedzy podstawę a chłodnicę. Chłodnica asb okazała się wtedy ok, a zdiagnozowałem to po włożeniu do zbiorniczka wyrównawczego kawałka papieru w którym był olej (olej od asb jest lekko czerwonawy tym bardziej że był świezo po wymianie) a olej okazał się być ciemnobrązowy - więc diagnoza że olej z silnika. Wymieniłem wszystko uszczelki i chłodniczkę, prawdopodobnie była strzelona chłodniczka ale nie jestem pewien bo obie uszczelki były w tragicznym stanie więc możliwe że przez nie mieszał się płyn z olejem.


Także jakby ktoś miał ten sam problem proponuję kupić odrazu obie uszczelki i je wymienić wraz z chłodnicą. Syf w ukł chłodzenia zbierał się przez jeszcze dobre 1000 km, płukałem dwa razy układ i co jakiś czas wysysałem część brudnego płynu strzykawką i dolewałem nowego. Na koniec wymieniłem zbiorniczek na nowy bo był już nie do domycia i teraz płyn chłodzący doszedł do pierwotnego stanu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.