Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z układem chłodzenia, tj raz przed jazdą zauważyłem, że płynu chłodniczego było bardzo mało, dolalem trochę (moze setkę) i przejechałem kilometr-dwa i sprawdziłem - poziom był na minimum, więc pojechałem dalej w trasę. Po sprawdzeniu na drugi dzień na kompletnie zimnym silniku poziom był wciąż na minimum, obejrzalem zbiorniczek z dwóch stron tam gdzie widziałem czy nie pękniety albo coś nie cieknie lub nie ma jakiś mokrych śladów i wszystko jest OK. Poziom oleju nie zmienil się od tego czasu, na korku oleju nie ma żadnego masła czy innych niepokojących śladów. Dziś postanowilem odpowietrzyć układ i przy otworzonym zbiorniczku wyrównawczym co jakiś czas odkręcałem odpowietrznik i czasem poleciało trochę bąbli, czasem nie, robiłem to tak długo aż płyn nie podszedł w zbiorniczku wyrównawczym prawie pod krawędź, bo balem się że się wyleje i tak kilkukrotnie, do momentu aż przestały leciec bąble powietrza z odpowietrznika, jednak nie otworzył się termostat i ten wąż niższy był cały czas zimny. Pytanie jak to dalej zrobić, bo wydaje mi się, że jeszcze trochę powietrza w układzie może być, ale robiłem to sam i bałem się, że się przeleje ze zbiorniczka, jutro rano zobacze jaki jest stan. Pytanie co dalej mogę z tym zrobić? Dodam też, że cały czas obserowałem wskazówke na desce od temperatury cieczy i po nagrzaniu stała w pionie tak jak powinna bez wychyleń, ciepłe powietrze leci z nawiewów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zrób to na zakręconym korku, możesz podkręcać obroty aby przyspieszyć proces, włącz sobie test 7.0, ponieważ pion jest od 75 do 115 stopni a u Ciebie termostat ma się otworzyć przy 97 stopniach, możesz również podnieś przód aby było łatwiej odpowietrzyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki za pomoc, zrobiłem tak jak mówiłeś i na początku słyszałem takie pykanie z kratek nawiewu, zakładam że to bąble powietrza z nagrzewnicy, z odpowietrznika uszło kilka bąbli i później była już cisza w kratkach. Po osiągnięciu temperatury 97 stopni otworzył się termostat, bo drugi wąż zrobił się ciepły, po ostygnięciu przez noc płynu mam na minimum, więc doleję trochę z odkręconym odpowietrznikiem - mimo że trochę płynu się ulało tu i ówdzie to wcześniej dolałem trochę jak był zapowietrzony i myśle, że dlatego teraz nie mam dużo poniżej min, ale poprawcie jeżeli się mylę. Jest jeszcze sprawa, która troche mnie ciekawi, bo albo nie widziałem tego w poprzednim samochodzie albo nie zwracałem na to uwagi - para wodna z wydechu. Odpowietrzałem około 40 minut i praktycznie cały czas leciała para (mam nadzieję, że to para) z wydechu, a później poleciało z niego kilka kropel wody. Bylo to rzadkie i dość ulotne (szybko znikało w powietrzu), troche się nasilało przy przygazówkach. Wciąż stan oleju w normie, organoleptycznie nie zauważyłem oleju w płynie, pod korkiem nie ma masła, oleju ani płynu nie przybywa ani nie ubywa (z płynem to zakładam, że był zapowietrzony, bo skoro był raz dużo poniżej stanu, a później na minimum bez żadnych dolewek to winię za to zapowietrzenie). Jak jadę autem to przez pierwsze X kilometrów widzę parę w lusterkach później nie, chyba że auto postoi dłużej na wolnych obrotach np. na światłach, ale inne auta też wtedy zaczynają kopcić/parowac. Myslałem tylko, że po nagrzaniu silnika woda która się mogła zebrac z wydechu (była bardzo duża mgła przez prawie cały dzień i noc zanim odpowietrzylem samochód). Czy to normalne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Para z wydechu to norma w takiej formie jak piszesz, tak samo normalne jest to, że na drugi dzień po odpowietrzaniu z zakręconym korkiem trzeba dolać trochę płynu, wszystko ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pozwolę sobie odświeżyc, żeby dopytać, bo kusi mnie żeby dać to mechanikowi ;/ dziś rano chciałem uzupełnić stan, bo poprzednio tego nie zrobiłem jeździłem na minimum i chciałem dolać do maksa jak będzie zimny co by nic nie pękło. Sprawdzam stan, no nie ubyło, nie przybyło, odkreciłem korek zbiorniczka i odpowietrznik - z odpowietrznika zasyczało jakby tam było powietrze i zeszło, natomiast stan w zbiorniczku się podniósł - czy ja miałem szczęście i sobie odpowietrzyłem jakiś bąbel czy zaprzepaściłem cała pracę i wpuściłem powietrze na nowo do układu?
Opublikowano
Odkręć odpowietrznik, i dolewaj płynu chłodzącego ile wejdzie. Zakręć odpowietrznik i korek chłodnicy. Jeździj i kontroluj temp silnika. Następnego dnia przed uruchomieniem silnika odkręć korek chłodnicy i skontroluj poziom płynu. Jak potrzeba to dolej do maxa. Jeśli musiałeś dolać to postepuj jak wyżej. Jeśli był stan max, to zakręć korek i zapomnij o problemie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.