Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tą widocznością to się Pter nie do końca zgodzę. Na pewno bezpośrednie sąsiedztwo auta (słupki, krawężniki i inne nisko umieszczone) widać gorzej. "Burta" też idzie wysoko.

 

No nie wiem, przed 5er miałem X3 F25 i po mieście dużo lepiej mi się jeździło, ale to może dlatego, że jestem dość wysoki (190cm). Do tego stopnia dobrze wspominałem X3, że chciałem jeszcze przed zmianą przepisów przesiąść się na G01 M40i, niestety nic z tego nie wyszło. Z drugiej strony może to dobrze w 2019r. ma wyjść X3M :twisted:

 

Jeśli do tego za kierownicą siada drobna kobieta, to oczywiście fotel idzie w dół bo wtedy dopiero wygląda cool. Świat najlepiej wygląda między daszkiem deski a kierą.

 

Wypisz, wymaluj moja żona w F31 :D


Co do silnika 30i to testowałem go w G30 i muszę powiedzieć, że tragedii nie ma. Choć przesiadka z diesla wymaga przyzwyczajenia do innej charakterystyki.

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla osób aktywnych, X3 jest idealne. Ja moją przy parkowaniu dosłownie wszędzie wjadę, aby zaparkować (też jeżdżę na rowerze, dużo chodzimy po górach), korzystam z polnych dróg w drodze nad jezioro (nie do łowienia ryb). Prześwit jest największym atutem tych aut, nawet jeżdżąc po mieście. Mając F30 w pakiecie M performance, wkurzało mnie szukanie miejsca parkingowego i wybieranie równych dróg dojazdowych.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
. Tyle ma silnik Harleya Koledzy. No gadać można, ale to sporo.

Ma ale to nie za wiele wersji - se lub indywidualnie strojone powyżej 103 cali. No i waga znacznie niższa.

Opublikowano
. Tyle ma silnik Harleya Koledzy. No gadać można, ale to sporo.

Ma ale to nie za wiele wersji - se lub indywidualnie strojone powyżej 103 cali. No i waga znacznie niższa.

 

Niech będzie 107 i 114 dostępne obecnie. Różnica jest taka jakbyś do 30i dopiął Harleyowskie V2 czy innego KTMa, drugi silnik. 120 czy 150Nm to w cholerę różnicy.

Opublikowano
Dla osób aktywnych, X3 jest idealne. Ja moją przy parkowaniu dosłownie wszędzie wjadę, aby zaparkować (też jeżdżę na rowerze, dużo chodzimy po górach), korzystam z polnych dróg w drodze nad jezioro (nie do łowienia ryb). Prześwit jest największym atutem tych aut, nawet jeżdżąc po mieście. Mając F30 w pakiecie M performance, wkurzało mnie szukanie miejsca parkingowego i wybieranie równych dróg dojazdowych.

 

Rzeczywiście, zapomniałem powiedzieć o zwrotności. Fajnie się zawija. 508 ma skręt jak autobus.


Właśnie o te góry i rower mi chodziło, jadę tym i wszystko mi mówi, ze to jest auto do tego.

Opublikowano
Z tą widocznością to się Pter nie do końca zgodzę. Na pewno bezpośrednie sąsiedztwo auta (słupki, krawężniki i inne nisko umieszczone) widać gorzej. "Burta" też idzie wysoko.

 

No nie wiem, przed 5er miałem X3 F25 i po mieście dużo lepiej mi się jeździło, ale to może dlatego, że jestem dość wysoki (190cm). Do tego stopnia dobrze wspominałem X3, że chciałem jeszcze przed zmianą przepisów przesiąść się na G01 M40i, niestety nic z tego nie wyszło. Z drugiej strony może to dobrze w 2019r. ma wyjść X3M :twisted:

 

Jeśli do tego za kierownicą siada drobna kobieta, to oczywiście fotel idzie w dół bo wtedy dopiero wygląda cool. Świat najlepiej wygląda między daszkiem deski a kierą.

 

Wypisz, wymaluj moja żona w F31 :D


Co do silnika 30i to testowałem go w G30 i muszę powiedzieć, że tragedii nie ma. Choć przesiadka z diesla wymaga przyzwyczajenia do innej charakterystyki.

 

Czyichś żon się oczywiście nie czepiam. Po prostu szyderstwo mam we krwi, do tego wrażliwe na nieracjonalny lans.


Nie wiem, mam 180, podciągnięcie fotela na maksa trochę poprawia sytuację, ale nie do końca.


W zeszłym roku trąbili o wypadku kiedy kobieta na jakimś kampingu przejechała dzieciaka bo skręcała zdaje się w prawo i nie widziała co koło ćwiartki prawej się dzieje. Pomijam, że jechała jak kretynka i nawet nie poczuła że się coś stało.

No mnie w każdym razie te kamery bardzo cieszą, szczególnie, że moja druga połowa lubi na krawężniku uszkodzić felgę bo "spoko, przejdzie". Nie wiem tylko czemu za każdym razem jak jestem pewna, że przejdzie to mruży oczy :lol:


Kuźwa jak zacytować kilka postów w jednym?

Opublikowano

Obecnie mam diesla 2.0, 180KM, 400Nm. Jest żwawy, zawalidrogą na pewno nie. Generalnie wystarcza. Moje czepianie wzięło się też stąd, że przy wymienionej prędkości tutaj mogę wdepnąć i ciągnie do 210, potem ledwo, ale do 230 dochodzi. Benzyniak 30i jakoś nie bardzo chciał...Dodatkowo, różnica momentu między 25d a 30i wynosi 150Nm.

Ciekawe spostrzeżenia.Ja mam inne doswiadczenia. Żona ma 2.0D 190km 400Nm i ciągnie to do 120 pózniej to już za bardzo się nie chce i dochodzi max do 215. W 3.0i jak i wcześniejszej 28i miałem odczucie że zadyszka zaczyna się dopiero ok 160

Opublikowano

Obecnie mam diesla 2.0, 180KM, 400Nm. Jest żwawy, zawalidrogą na pewno nie. Generalnie wystarcza. Moje czepianie wzięło się też stąd, że przy wymienionej prędkości tutaj mogę wdepnąć i ciągnie do 210, potem ledwo, ale do 230 dochodzi. Benzyniak 30i jakoś nie bardzo chciał...Dodatkowo, różnica momentu między 25d a 30i wynosi 150Nm.

Ciekawe spostrzeżenia.Ja mam inne doswiadczenia. Żona ma 2.0D 190km 400Nm i ciągnie to do 120 pózniej to już za bardzo się nie chce i dochodzi max do 215. W 3.0i jak i wcześniejszej 28i miałem odczucie że zadyszka zaczyna się dopiero ok 160

 

Zastanawiam się na ile w naszych opisach wagę mają właśnie osobiste wrażenia. Na papierze 0-100 30i jest lepsza, z tym, że to jest 0,5 s., max.210. 25d dobija podobno do 230, power zatem musi mieć. Ale tak na poważnie, komu w suvie jest potrzebne 230?

Moje obecne auto jest żwawe do tego stopnia, że "masaż pleców" jest i to dobrze odczuwalny. Na papierze ma do setki 8.3 jak dobrze pamiętam, przy prędkościach autostradowych przyspiesza bez problemu. Trudno mi uwierzyć, że X3 25d, które ma +50KM i +100Nm, będzie słabsze. 30i zrobił na mnie wrażenie przyspieszeniem ze startu, ale podczas szybkiej jazdy tzn. "autostradowej" żal mi było jak się pocił. A może to przyzwyczajenie do diesla?

Zaznaczyć jednak muszę, że mazda 3 z silnikiem 165KM , wolnossącym (wiadomo inne auto, silnik inny i słabszy, ale też jakieś 500kilo lżejsze), po redukcji pięknie ciągnie aż do 5500-6000 obrotów w sposób zdecydowanie odczuwalny.

W życiu nie miałem okazji spróbować R6 BMW, ale moim zdaniem benzyniak 2l turbo na takie auto ma za małe rezerwy momentu.

Opublikowano
W 30i po prostu nie odczuwasz przyspieszenia... nie ma ciagniecia karku do tylu tylko robi to liniowo. To co ma zrobic robi. Nie wiem czym wczesniej jedziles, ale tutaj masz 8 biegow i nie muso szarpac sie z tym jak w mazdzie;)
Opublikowano
jeździełm wcześniej N20 i równocześnie B47. W moim odczuciu benzyna szybciej się zbiera. W dieslu do 60/70 jest odczucie mocniejszego ciągu niż benzynie później już nie
Opublikowano

40xi czy 30d się poci, a tu można przeczytać, że 30i się nie spoci ;) Wszystko zależy od tego czym się jezdzi ;)


Mamowóz zamówiliśmy z 25d, teraz jest 20i F25. Już i tym da się sprawnie przemieszczać, z klekotem pod maska powinno być oszczędniej i przyjemniej w codziennym użytkowaniu :) Z uwagi na produkcję poza USA, slot produkcyjny na luty udało się utrzymać, czekamy dalej :)

Opublikowano
Gratki, ja też czekam na x25D. Mam już status 150 i numer VIN. Szkoda że tak jak w USA nie możemy śledzić statusu produkcji i dostawy. Czuję się jak bym żył w kraju III świata :).
Opublikowano
Zobaczymy jak to RPA wpłynie na jakość :D My zamówiliśmy 20.12 auto, więc jakoś mocno jeszcze spiny nie ma, koniec marca/kwiecień ma być do odbioru ;)
Opublikowano
Gratki, ja też czekam na x25D. Mam już status 150 i numer VIN. Szkoda że tak jak w USA nie możemy śledzić statusu produkcji i dostawy. Czuję się jak bym żył w kraju III świata :).

No właśnie też miałem nadzieje na online podgląd produkcji ale nic z tego, jak wy sprawdzacie status produkcji ? u swojego dealera ?


A.

Opublikowano
dla pocieszenia : w Stanach też już nie ma takiego podglądu, a jeszcze niedawno udostępniali nawet film z montażu Twojego silnika...
Opublikowano
Moje G01 wyprodukowane :). Sprawdzałem kiedy wejdzie na linie wpisując VIN o mniejszych wartościach jak sugerował ktoś z forum https://www.mdecoder.com/ . Działa :) Ja jak zaczynałem sprawdzać to byłem siódmy do rozpoczęcia produkcji :). Ile czasu trwa dostawa od załadunku na statek, przez Bremerhaven, Kleszczów aż do dilera ?
Opublikowano
Moje G01 wyprodukowane :). Sprawdzałem kiedy wejdzie na linie wpisując VIN o mniejszych wartościach jak sugerował ktoś z forum https://www.mdecoder.com/ . Działa :) Ja jak zaczynałem sprawdzać to byłem siódmy do rozpoczęcia produkcji :). Ile czasu trwa dostawa od załadunku na statek, przez Bremerhaven, Kleszczów aż do dilera ?

No tak ale ja mam tylko Production Number..

Opublikowano
Moje G01 wyprodukowane :). Sprawdzałem kiedy wejdzie na linie wpisując VIN o mniejszych wartościach jak sugerował ktoś z forum https://www.mdecoder.com/ . Działa :) Ja jak zaczynałem sprawdzać to byłem siódmy do rozpoczęcia produkcji :). Ile czasu trwa dostawa od załadunku na statek, przez Bremerhaven, Kleszczów aż do dilera ?

6-10 tygodni

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po kilku jazdach 25d i 30i wybor bez zastanowienia padl na 30i , moja Zona absolutny laik motoryzacyjny tez bez wahania wybrala 30i.

Znacznie lepiej sprawdzi sie do jazdy wokol komina , krotkie odcinki , glownie miasto.

Jest mega cichutko , nic sie nie trzesie i nie wibruje , osiagi odczuwalnie duzo lepsze , spalanie akceptowalne , miasto ok, 2 litry wiecej od 25d.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@aro121 nm nie jada tylko moc. Wysoki moment lepiej sprawdza sie w samoachodach bardziej obciazonych i podczas ciagniecia przyczepy natomiast moc pozwala lepiej przyspieszac. Ciekawy artykul do przeczytania tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=203&t=349842&start=60


Ale to by by byla tylko teoria, natomiast ja tez mialem taki dylemat, ale przed zakupem zadzwoniem do salonu i poprosilem o przygotowanie jazy probnej g30 520d oraz 530i jednej po drugiej aby sie sam organoleptycznie przekonac co jezdzi lepiej. Po jezdzie juz wiedzialem co bedzie stalo w moim garazu i bylo to 530xi. Zdecydowanie lepiej przyspieszalo, szczegolnie powyzej 120 km/h. Oczywiscie 25d jest nieco mocniejszy od 20d ale nie jest to jakas mega duza roznica. Chociaz do suva chyba takze wybralbym diesla bo jakos tak lepiej mi pasuje to jednak przynajmniej w przypadku serii 5 benzyna jezdzi lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.