Skocz do zawartości

Opony zimowe X5 G05


BigCactus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam ofertę na koła zimowe 20 calowe:


Pirelli Scorpion Winter r-f RSC* 275/45R20 110V XL, na feldze czarnej 748M w cenie 13'500 zł brutto. Brać?

Cena suer :cool2: Ten zestaw z Michelinem bylby jeszcze lepszy ale przy tej cenie nie ma co wybrzydzac. Te Pirelki to tez super gumy.

W porownaniu z Michelin troche szybciej sie zuzyja , sa ciut gorsze na sniegu i blocie , troche lepsze na suchym i sa troche glosniejsze i mniej komfortowe ( odczuwalnie twardsze i sztywniejsze )

Ja za ten komplet z Michelinem wlasnie zaplacilem 16 tys. po max rabacie , wyjsciowo bylo 19.600zl. Z Pirelkami cena byla tylko o 500 zl. nizsza.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ofertę na koła zimowe 20 calowe:


Pirelli Scorpion Winter r-f RSC* 275/45R20 110V XL, na feldze czarnej 748M w cenie 13'500 zł brutto. Brać?

Cena suer :cool2: Ten zestaw z Michelinem bylby jeszcze lepszy ale przy tej cenie nie ma co wybrzydzac. Te Pirelki to tez super gumy.

W porownaniu z Michelin troche szybciej sie zuzyja , sa ciut gorsze na sniegu i blocie , troche lepsze na suchym i sa troche glosniejsze i mniej komfortowe ( odczuwalnie twardsze i sztywniejsze )

Ja za ten komplet z Michelinem wlasnie zaplacilem 16 tys. po max rabacie , wyjsciowo bylo 19.600zl. Z Pirelkami cena byla tylko o 500 zl. nizsza.

 

Jako alternatywę miałem Blizzaki LM001 na brzydkich dziewiętnastkach. Więc nie było się nad czym zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, trochę Was nie rozumiem.

Ja za pół ceny kupiłem te same Michelin plus nieoryginalne felgi, ale dedykowane do X5, ze wszystkimi certyfikatami. Moim zdaniem całkiem ładne. Aha i oryginalne czujniki ciśnienia.

8 tyś mi zostało w kieszeni.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurczę, trochę Was nie rozumiem.

Ja za pół ceny kupiłem te same Michelin plus nieoryginalne felgi, ale dedykowane do X5, ze wszystkimi certyfikatami. Moim zdaniem całkiem ładne. Aha i oryginalne czujniki ciśnienia.

8 tyś mi zostało w kieszeni.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

No i to juz tak jest kolego, przychodzi taki moment (albo i nie) w zyciu, ze nagle zaczyna sie rozumiec czemu wiekszosc tu obecnych woli byc o te 8k pln "lżejsza"...

Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja przebiję Arijazza !


Mianowicie nigdy nie zmieniałem kół na zimowe ! Tylko same opony.

Może to wynikać z faktu iż nie posiadałem kół większych niż 19’ :) W większości 18-tki, tzn same „niskie” auta. Stad brak potrzeby zmiany na mniejsze gumy. Ale fakt pozostaje faktem a teraz niech zaleje mnie fala krytyki :))) odciążymy Ari-ego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Już posprzątałem.

Zabawne jest to że w USA czy w Niemczech na forach ludzie sobie pomagają szukając np alternatywnych kół zimowych w przystępnej cenie a w Polsce kraju dobrobytu jak ktoś napisze że oszczędził 8k to wylewają się pomyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca fajnie , jak ktos krytykuje kupujacych ori zestawy kol to jest ok. ale jak ktos odpowie na to to juz jest zle :duh:

Przez takie podejscie zawsze bedziemy postrzegani jako czeresniaki z beemki ze znaczkami z alledrogo na super glue lub tasme 2 stronna do wykladzin dywanowych ... Smutek b :duh:

Nie uwazam zebym kogos obrazil swoim postem , nie widze powodu zeby ktos moderowal moje posty , wyrazilem swoje zdanie tak jak inni koledzy zrobili to wczesniej negujac tych ktorzy kupuja orginalne zestawy kol BMW.

Kazdy ma prawo na tym forum w sposob kulturalny wyrazic swoje zdanie , co tez uczynilem.

WOBEC POWYZSZEGO BARDZO PROSZE MODERATORA O PRZYWROCENIE MOJEGO POSTA !!!

CO TO ZA WYBIORCZE TRAKTOWANIE FORUMOWICZOW ??? !!!

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma prawo do własnego zdania, byleby w dyskusji nie obrażał i nie sprawiał przykrości swoim oponentom. Tylko tyle i aż tyle.


W temacie. Zważywszy na obecny klimat, tj śnieg i lód których praktycznie nie ma, cało rok jeździmy po suchym lub mokrym asfalcie. Dlatego nie widzę powodu kupowania opon zimowych w mniejszym rozmiarze, co pogarsza prowadzenie przez 5 miesięcy w roku. Dlatego też od zawsze miałem jeden komplet felg i przekładałem tylko opony. Były to rozmiary do 19" i nigdy nie miałem problemu z uszkodzeniem felgi czy opony przy przekładce. Było dla mnie OK.


Obecnie jesteśmy zmuszani przez producentów samochodów do zakupu całych kół, ze względu na różną szerokość opon i felg przód/tył. Nie będąc przyzwyczajonym do dodatkowego niemałego wydatku, zacząłem się rozglądać za felgami aftermarketowymi. I tu oczy otworzył mi Fino. Kupujemy samochody za kilkaset tysięcy złotych, kierując się m.in. bezpieczeństwem, wyglądem i prestiżem (tak tak), a potem rozważamy dołożenie do tego wypieszczonego obiektu pasji chińskich felg niewiadomego pochodzenia, których bezpieczeństwo, prestiż i skomponowanie ze stylistyką pojazdu są mocno wątpliwe. Nie wspomnę już o ryzyku problemów z gwarancją czy ubezpieczycielami - montujemy w końcu nieoryginalna część do samochodu.


Dlatego uważam ,że koła zimowe należy kupować oryginalne i przyzwyczaić się do tego wydatku. Zaboli tylko za pierwszym razem a potem się człowiek przyzwyczaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica w rożnej szerokości ? W c klasie tez miałem różną i tez miałem różną szerokość opon..zreszta opony dobrane w Mercedesie przy zakupie, opony a nie całe koła.

Po co kupować koła a dokładniej rzecz biorąc felgi zamiast opon ?

Nie chodzi mi nawet o sens ekonomiczny ale o calkowity .

Auta użytkuje maks 3 lata, jeśli mogę to nawet 2 lata. Felgi na końcu wyglądają tak samo jak na początku, jeśli są jakies rysy czy przetarcia to miałbym je i tak i tak. Ponadto takie coś zdarzalo mi się ew. i co najwyżej na letnich gumach bo wtedy jeżdżę znacznie więcej i po całym kraju.

Zresztą, gdybym uszkodził poważnie felgę to po prostu kupiłbym nową.


Poważnie, w autach w których nie ma potrzeby zmiany na sporo mniejsze gumy na zimę(jak np suv na letnich 21-22) nie widzę sensu dobierania całego kompletu kół. Może gdybym nagminnie miał wielokrotne uszkodzenia wynikające z zimowego użytkowania , tak bym postępował. Jednak od 20 lat tak się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście czytając posty wiem ze jestem zapewne odosobniony w tym przypadku. Pojawią się wiec posty wyłącznie osób o przeciwnych poglądach. Prosiłbym jednak o racjonalne uzasadnienia a nie takie w stylu „ tak trzeba „ bądź „ tak bo tak”
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica w rożnej szerokości ? W c klasie tez miałem różną i tez miałem różną szerokość opon..zreszta opony dobrane w Mercedesie przy zakupie, opony a nie całe koła.

Po co kupować koła a dokładniej rzecz biorąc felgi zamiast opon ?

Nie chodzi mi nawet o sens ekonomiczny ale o calkowity .

Auta użytkuje maks 3 lata, jeśli mogę to nawet 2 lata. Felgi na końcu wyglądają tak samo jak na początku, jeśli są jakies rysy czy przetarcia to miałbym je i tak i tak. Ponadto takie coś zdarzalo mi się ew. i co najwyżej na letnich gumach bo wtedy jeżdżę znacznie więcej i po całym kraju.

Zresztą, gdybym uszkodził poważnie felgę to po prostu kupiłbym nową.


Poważnie, w autach w których nie ma potrzeby zmiany na sporo mniejsze gumy na zimę(jak np suv na letnich 21-22) nie widzę sensu dobierania całego kompletu kół. Może gdybym nagminnie miał wielokrotne uszkodzenia wynikające z zimowego użytkowania , tak bym postępował. Jednak od 20 lat tak się nie dzieje.

 

BMW nie homologuje na zimę różnych szerokości opon, a przy większych rozmiarach felg, które dominują na tym forum, takowe zawsze występują. Nie homologuje też opon zimowych do felg większych niż 20" (X5) czy 21" (X7). Zużycie felg oczywiście nie jest kryterium.


Dla pasjonatów 2 komplety felg mają tą zaletę ,że auto tak szybko się nie nudzi - i może dzięki temu pojeździsz nim rok dłużej. Paradoksalnie - oszczędzisz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz jasna i czytelna. Mnie znów nie dotyczy(różne rozmiary opon) ale Twojego przypadku owszem.


Nie ma szans na to ze mi się nie znudzi :) tak po wpisie pomyślałem i wyszło mi na to ze ostatnio nawet koło roku jeżdżę autem i zmiana. Taka przypadłość związana właśnie z nudzeniem się pojazdem. Zreszta, przez to rozszerzyłem trochę podstawowa działalność żeby mieć gdzie „spychać” dotychczasowe auta bo kupując stale nowe i niewiele później je zmieniając generowałbym za duże straty z utraty wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca fajnie , jak ktos krytykuje kupujacych ori zestawy kol to jest ok. ale jak ktos odpowie na to to juz jest zle :duh:

 

Przepraszam bardzo, ale nie czuję żebym moim postem kogokolwiek obraził.

Chciałem być pomocny i jak się okazało dostałem już od jednej osoby zapytanie o felgi.

Więc może, nie wchodząc z Wami w ogóle w dyskusje czy OEM czy nie - każdy decyduje i wybiera to co lubi i na co go stać, podam co to za felgi i gdzie je znaleźć.

Są to felgi firmy Autec model Type U - Uteca Black.

Link do konfiguratora https://autec-wheels.de/en/configurator/wheels.html oraz do certyfikatów https://konfig.autec-wheels.de/gutachten/U90203550746xx.pdf

Felgi są dedykowane do samochodów klasy SUV (linia Havy Duty), mają wszystkie fabryczne wymiary oraz nośność 1000kg.


Acha - mogę też podać link do "popularnego serwisu aukcyjnego", w którym kupiłem pasujące znaczki BMW, które następnie przykleiłem na dwustronnej taśmie do dywanów ;P


Ode mnie tyle w temacie. Szerokości...

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A co za różnica w rożnej szerokości ? W c klasie tez miałem różną i tez miałem różną szerokość opon..zreszta opony dobrane w Mercedesie przy zakupie, opony a nie całe koła.

Po co kupować koła a dokładniej rzecz biorąc felgi zamiast opon ?

Nie chodzi mi nawet o sens ekonomiczny ale o calkowity .

Auta użytkuje maks 3 lata, jeśli mogę to nawet 2 lata. Felgi na końcu wyglądają tak samo jak na początku, jeśli są jakies rysy czy przetarcia to miałbym je i tak i tak. Ponadto takie coś zdarzalo mi się ew. i co najwyżej na letnich gumach bo wtedy jeżdżę znacznie więcej i po całym kraju.

Zresztą, gdybym uszkodził poważnie felgę to po prostu kupiłbym nową.


Poważnie, w autach w których nie ma potrzeby zmiany na sporo mniejsze gumy na zimę(jak np suv na letnich 21-22) nie widzę sensu dobierania całego kompletu kół. Może gdybym nagminnie miał wielokrotne uszkodzenia wynikające z zimowego użytkowania , tak bym postępował. Jednak od 20 lat tak się nie dzieje.

 

BMW nie homologuje na zimę różnych szerokości opon, a przy większych rozmiarach felg, które dominują na tym forum, takowe zawsze występują. Nie homologuje też opon zimowych do felg większych niż 20" (X5) czy 21" (X7). Zużycie felg oczywiście nie jest kryterium.


Dla pasjonatów 2 komplety felg mają tą zaletę ,że auto tak szybko się nie nudzi - i może dzięki temu pojeździsz nim rok dłużej. Paradoksalnie - oszczędzisz :mrgreen:

Jak najbardziej homologuje. Zobacz nową X3 oraz serię 5. Mieszane ogumienie rof z gwiazdką na zimę.

Dwa komplety kół to same zalety.

- felgi nie dostają po tyłku od przekłądania opon co pół roku

- opony letnie nie dostają po tyłku od przekładek

- opony zimowe nie dostają po tyłku od przekładek

- nie trzeba wyważać zestawu co pół roku, a co za tym idzie zrywać ciężarków łomem jak w niektórych zakładach rysując obręcz, tylko kontrolować ciśnienie w oponach

- zaoszczędza masę czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej homologuje. Zobacz nową X3 oraz serię 5. Mieszane ogumienie rof z gwiazdką na zimę.

Dwa komplety kół to same zalety.

- felgi nie dostają po tyłku od przekłądania opon co pół roku

- opony letnie nie dostają po tyłku od przekładek

- opony zimowe nie dostają po tyłku od przekładek

- nie trzeba wyważać zestawu co pół roku, a co za tym idzie zrywać ciężarków łomem jak w niektórych zakładach rysując obręcz, tylko kontrolować ciśnienie w oponach

- zaoszczędza masę czasu

 

Opieram się na https://www.wheel-size.com. Z tego wynika ,że nie homologuje. BMW poprawia sobie rentowność czy ma to techniczne uzasadnienie? Tego nie wiem.


Jeśli przekładasz opony w renomowanym warsztacie, to tak jak pisałem, nie zaobserwowałem uszkodzeń felg a przekładanie opon nie dało żadnych obserwowalnych negatywnych skutków. Oczywiście na wewnętrznej stronie felgi mogły jakieś ryski powstawać - ale skoro ich nie zauważyłem to czy to ma jakieś znaczenie? Ślady kleju po ciężarka też na upartego można usuwać. Wyższa cena przekładki, typu 200 zł/rok, nie rekompensuje ceny felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.