Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Skoro producent twierdzi, że zakres szerokości felgi to 9-11", oznacza to, że oponę założysz, będziesz miał co najwyżej słabszą ochronę rantów felgi ze względu na jej szerokość.
  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
WItam,

CHciałbym Was zapytać o jedną rzecz, w swoim X5 posiadam letnie koła 20'' przód 275 tył 305, szerokość felg to 9'' oraz 10,5'' chciałem kupić opony Michelin na zimę te które posiadają homologacje, czy ktoś z Was zakładał na oryginalne felgi opony o szerokości 275 na przód i tył?

Wg wszystkich kalkulatorów rozmiarów opony do szerokości felgi Opony 275/45 r20 pasują na felgi o szerokości 9''-11'' (zalecana szerokość to 10'')

przeczytałem wątek i uprzedzam hejterów ;) stać mnie na zakup kół ale nie lubię takich zagrywek ze strony producentów ograniczających mój wybór - tu i tak ze względów gwarancji jestem skazany na opony homologowane...


Z ciekawości napisałem również maila z takim zapytaniem do Michelin :)

 

To nie jest pytanie do Michelin, ale raczej do Serwisu BMW. :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak masz różnej szerokości felgi to nie zakładasz różnych opon.

Jednakowe felgi jednakowe opony. Nie ma tu nad czym myśleć.

A założyć możesz i opony homologowane na skodę, ale nie o to chyba chodzi :cool2:

Opublikowano
WItam,

CHciałbym Was zapytać o jedną rzecz, w swoim X5 posiadam letnie koła 20'' przód 275 tył 305, szerokość felg to 9'' oraz 10,5'' chciałem kupić opony Michelin na zimę te które posiadają homologacje, czy ktoś z Was zakładał na oryginalne felgi opony o szerokości 275 na przód i tył?

Wg wszystkich kalkulatorów rozmiarów opony do szerokości felgi Opony 275/45 r20 pasują na felgi o szerokości 9''-11'' (zalecana szerokość to 10'')

przeczytałem wątek i uprzedzam hejterów ;) stać mnie na zakup kół ale nie lubię takich zagrywek ze strony producentów ograniczających mój wybór - tu i tak ze względów gwarancji jestem skazany na opony homologowane...


Z ciekawości napisałem również maila z takim zapytaniem do Michelin :)

 

Miałem podobne rozterki i w moim przypadku skończyło się to zakupem 2 dodatkowych felg 9'' na zimę w ASO z myślą o przekładaniu opon tylko na przednim zestawie felg (ostatecznie na lato mam 22'').


W ASO mówiono mi to co Tobie, że powinna być o tej samej szerokości. I tutaj jest tradycyjny problem, czy może to być podstawą jakiś komplikacji przy wypadku/szkodzie.


Na pewno opona na szerszej feldze będzie się inaczej układać - nie wiem czy będzie to na tyle istotne, żeby miało wpływ na napęd 4x4.

Opublikowano
Jak spojrzysz w ETK to widać, że letnie opony w rozmiarze 20" są różnej szerokości na przód 275 i tył 305 tak jak piszesz. Natomiast zimowe opony są w jednym rozmiarze (4 szt.) - 275.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Wracając do łańcuchów śniegowych to polecam tekstylne firmy AutoSock. Nie trzeba taszczyć ze sobą cieżkich i dużych stalowych bo można te leciutkie tekstylne, które do tego łatwo założyć. Policja w Austrii je uznaje - sprawdzone. Co prawda nie jeździłem na nich jeszcze ale spełniają wszystkie wymogi prawne posiadania łańcuchów w europie. Nie reklamuje produktu, piszę jako ciekawostkę bo może nie wiecie o jego istnieniu ;]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
O extra, nie wiedziałem o istnieniu tekstylnych. Sprawdzę czy są w jakiejś wypożyczalni i sprawdzę jak za tydzień do Livigno będę jechać to dam potem znać :cool2:
Opublikowano
O extra, nie wiedziałem o istnieniu tekstylnych. Sprawdzę czy są w jakiejś wypożyczalni i sprawdzę jak za tydzień do Livigno będę jechać to dam potem znać :cool2:

 

A po co ci łańcuchy do Livigno. Byłem z 10 razy i nigdy nie sprawdzali. Raz faktycznie założyłem jak w nocy przed wyjazdem napadało 50cm śniegu ale to było w Pasku z napędem na przód. Faktycznie w zakrętach w Szwajcarii byłem szybszy ale na prostych dochodzi mnie ludzie bez łańcuchów. No i straciłem trochę czas na demontowanie na granicy z Austria. Od kiedy mam auta z napędem na 4 koła nie miałem żadnych problemów z jada tam niezależnie od warunków.

Opublikowano
O extra, nie wiedziałem o istnieniu tekstylnych. Sprawdzę czy są w jakiejś wypożyczalni i sprawdzę jak za tydzień do Livigno będę jechać to dam potem znać :cool2:

 

A po co ci łańcuchy do Livigno. Byłem z 10 razy i nigdy nie sprawdzali. Raz faktycznie założyłem jak w nocy przed wyjazdem napadało 50cm śniegu ale to było w Pasku z napędem na przód. Faktycznie w zakrętach w Szwajcarii byłem szybszy ale na prostych dochodzi mnie ludzie bez łańcuchów. No i straciłem trochę czas na demontowanie na granicy z Austria. Od kiedy mam auta z napędem na 4 koła nie miałem żadnych problemów z jada tam niezależnie od warunków.

 

Raz mi się zdarzyło, że weryfikowali i kazali nałożyć łańcuchy inaczej nie wypuszczą z Livigno. Warunki były wtedy rzeczywiście ciężkie. Sypało kilka dni z rzędu po 50-70 cm. Tunel zamknięty a w stronę przełęczy wypuszczali partiami po przejechaniu spychaczy:-)

Pozdrawiam


Maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.