Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

W najbliższym tygodniu prawdopodobnie odbieram auto X5m50d, będzie na kołach 21" więc pasują opony 275/40/R21 (przód) i 315/35/R21 (tył), niestety tylko jeden model opon - Pirelli Scorpion Winter r-f.

Gdzie polecacie kupić opony? Dealer, oponeo - czy jest coś jeszcze wartego sprawdzenia?

  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Cześć,

W tym tygodniu prawdopodobnie odbieram auto X5m50d, będzie na kołach 21" więc pasują opony 275/40/R21 (przód) i 315/35/R21 (tył), niestety tylko jeden model opon - Pirelli Scorpion Winter r-f.

Gdzie polecacie kupić opony? Dealer, oponeo - czy jest coś jeszcze wartego sprawdzenia?

 

Witam. Planujesz kupić zimowe opony 21" i przekładać je co sezon na te same felgi na zmiane z letnimi?

Moim zdaniem dosyć upierdliwy pomysł.

Minusy : strata czasu na przekładanie, nie każdy zakład bez stękania przekłada dobrze takie duże opony szczególnie runflaty, będziesz miał pecha to źle wyważą itd. Szkoda nerw.


Pomyśl o zakupie całego zestawu kół z oponami. Wydasz trochę więcej a oszczędzisz sobie czasu na przekładkach.

Ja mam te oryginały czarne 20" z oponami michelin pilot alpin. Przetestowane teraz na tych śniegach. Super trzymają, dobrze wyglądają.

Opublikowano
W związku z tym, że auto kupiłem z placu i koła które są fabrycznie mi się mniej podobają to zdecydowałem się zostawić je na zimowe. Letnie kupię takie jak mi się podobają 22".
Opublikowano

Moim zdaniem dosyć upierdliwy pomysł.

Minusy : strata czasu na przekładanie......

Upierdliwy dla kogo? to robią "ludzie", a nie on osobiście.

ASO tak celebruje wymianę kół, że przekładka opon w wulkanizacji trwa krócej lub tyle samo.

Gdzie polecacie kupić opony? Dealer, oponeo - czy jest coś jeszcze wartego sprawdzenia?

Dealer nie ma targetu na sprzedaż samych opon tylko całych kompletów.

Ja kupuję na OPONEO, ale z uwagi na trwający sezon okazji może nie być :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim nie znam felg ktore by przetrwały w dobrym stanie 4-5lat uzytkowane latem i zimą. Poza tym przekładki opon bywają dla nich niebezpieczne i kosztują przy runflat w dużym rozmiarze 3xdrożej niż zmiana kompletnych kół. Poza tym wymiana 2x w roku na inna felge zmienia jednak wygląd samochodu i mnie ten efekt nowości sprawia przyjemność.

Na miejscu kolegi pozbylbym się fabrycznie nowych, kompletnych kół letnich 21' i dokupił teraz komplet zimowych (sam uważam ze rozmiar 20' jest optymalny na zimę). Moze da sie teraz wylapać jakąś promocje na letnie 22' a może na 2 komplety letnie + zimowe też zrobią jakąś super ofertę.

Opublikowano
Zdecydowałem się na zimówki w rozmiarze 21" na felgach, na których auto wyjechało z salonu. Opony 21" z homologację BMW jednak są trudno dostępne, a rozbieżność cenowa sięga prawie 500zł/szt zależnie od sprzedawcy.
Opublikowano
Jeżeli mogę doradzić. Kup od razu komplet 20” zimowych u dealera (zima się kończy wiec ceny spadają). Zamów od razu 22” lato (jest jeszcze przed sezonem). 21” fabryczne zdejmij od razu i wystaw na aukcje - ludzie kupią taki rarytas. Co do opon, to imo Pirelli są akurat najlepsze. Mam zarówno z G05 jak i w MB, a jeszcze wcześniej z własnej woli jeździły w Discovery 4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli mogę doradzić. Kup od razu komplet 20” zimowych u dealera (zima się kończy wiec ceny spadają). Zamów od razu 22” lato (jest jeszcze przed sezonem). 21” fabryczne zdejmij od razu i wystaw na aukcje - ludzie kupią taki rarytas. Co do opon, to imo Pirelli są akurat najlepsze. Mam zarówno z G05 jak i w MB, a jeszcze wcześniej z własnej woli jeździły w Discovery 4.

 

Dokładnie to samo doradzalem 2 posty wyżej. Po co kombinowac z ciezko dostepnymi oponami 21' na felgach ktore sie nie podobaja? Tez uważam ze to idealny czas by sprzedać te nieużywane kola i kupić w zamian kola zimowe + letnie takie jakie się lubi.

Zgadzam się również ze opony Pirelli sprawują się bardzo dobrze. Mam i na lato i na zimę.

Opublikowano

Racja @Michael1916 - zobaczylem Twoj post juz po napisaniu swojego.

@barteku - to musi byc dobra opcja, skoro obcy ludzie pisza dokladnie to samo.

Opublikowano
Hej. Jestem Robert, to mój pierwszy post. Witam wszystkich. Za kilka dni odbieram X5 e45 na 19. Przebrnąłem cały wątek i kilka innych i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Od razu proszę nie piszcie, że mam zmienić na 21 czy 24 oraz kupić na felgach w ASO. Szukam samych opon zimowych. Zmieniam tak we wszystkich autach, mam świetny serwis 500 metrów od domu i umawiam się na za 15 minut mnie wcisną. Oczywiście dostałem informacje od dealera o homologacji opon. Sprawdziłem naturalnie jakie opony producent sprzedaje w ASO z felgami w tym rozmiarze. Dostałem również potwierdzenie od mojego dealera ze na obu osiach są te same opony 265/50/R19. Opony do wyboru ze strony BMW(akcesoria) Bridgestone Blizzak LM-001 lub Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP. W przypadku pierwszy są na wyszukiwarkach opon wersje LM-005 które nie są Run Flat. Rozumiem, że nie nogę wybrać tych „5”? No i na końcu. Z tego co widziałem letnie mam Pirelli P zero ale nie widziałem oznaczenia RunFlat. Będę wdzięcznym za informacje czy oba modele są kompatybilne i z homologacja na 100% oraz czy te z 5 na końcu są dopuszczalne. Dziękuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie czy chcesz mieć RF czy nie? X5 nie ma zapasówki. Ja mam na wyposażeniu kompresor i "gluta" do opon. Fabrycznie miałem "zwykłe" opony a nie RF i takie też mam zimówki.

Opony "nie RF" dają subiektywnie większy komfort ale w przypadku przebicia może być problem.

Opublikowano
Pytanie czy chcesz mieć RF czy nie? X5 nie ma zapasówki. Ja mam na wyposażeniu kompresor i "gluta" do opon. Fabrycznie miałem "zwykłe" opony a nie RF i takie też mam zimówki.

Opony "nie RF" dają subiektywnie większy komfort ale w przypadku przebicia może być problem.

Dzięki za odpowiedz. Nie miałem nigdy RF i jakoś nie specjalnie bym chciał. Zależy mi na komforcie. Nie można ogólniak, ale w swojej 20 letniej przygodzie za kierownica nie miałem jeszcze nigdy kapcia. I niech tak zostanie. Z tego co widziałem to te z końcówka 5 są właśnie bez RF tylko czy takie mogę założyć skoro w akcesoriach do X5 45e jako zimowy zestaw są te podstawowe felgi 19 i model z końcówka 1. One są RF. ;) dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie za chwilę pojawią się głosy, że stracisz gwarancję ale z mojego kilkunastoletniego doświadczenia z serwisem BMW wynika, że można założyć dowolne opony i nikogo to nie obchodzi.

Musi się oczywiście zgadzać rozmiar i nośność. Warto też zwracać uwagę na indeks prędkości.

Opublikowano
Pewnie za chwilę pojawią się głosy, że stracisz gwarancję ale z mojego kilkunastoletniego doświadczenia z serwisem BMW wynika, że można założyć dowolne opony i nikogo to nie obchodzi.

Musi się oczywiście zgadzać rozmiar i nośność. Warto też zwracać uwagę na indeks prędkości.

Dlatego otwarcie mówię. Nie wiem, nie znam się. Pytam. Jeśli powinny być jak w specyfikacji RF to takie kupię. Czyli ogólnie dla bezpieczeństwa lepiej wybrać te jakie są dokładnie w specyfikacji. https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/kompletne-kola-bmw.html#

Opublikowano

z oponami niehomologowanymi jest ok do momentu jak się coś nie spierdzieli i jak trzeba skorzystać z gwarancji na naprawę xdrive...


Odpowiedź mailowa z BMW Polska:

"w odpowiedzi na zgłoszenie informuję, że producent BMW AG z siedzibą w Monachium zaleca korzystanie z opon oraz kół przez niego homologowanych. Jeśli chce Pan zastosować koła niehomologowane przez producenta, proszę o kontakt z Autoryzowanym Serwisem BMW. Pracownik będzie miał możliwość udzielenia informacji w zakresie bezpieczeństwa innego wariantu.

Zastosowanie kół bądź opon niehomologowanych nie wiąże się z automatyczną utratą gwarancji. Jednak w przypadku reklamacji wartości jezdnych bądź uszkodzenia któregokolwiek elementu powiązanego z powyższą sytuacją może wiązać się z odmową naprawy w ramach gwarancji. Decyzja jest podejmowana przez specjalistów BMW Polska indywidualnie po zgłoszeniu takiej reklamacji u pracownika Serwisu."


Konsultowałem się w tej sprawie ze specjalistą z O...neo i mówi, że opony niehomologowane mogę mieć różnice w rozmiarze nawet 4 mm, a homologowane mają dopuszczalną odchyłkę 1 mm, a elektronika w BMW, Mercedesach i Porsche jest tak czuła, że może mieć z tym problem.

Audi też wprowadza podobno homologowane ogumienie.


Pewnie to są zwykłe sztuczki producentów do wymuszania kupna ogumienia 2x droższego niż normalnie...

Wszystko jest ok jak jest ok, ale jak się coś spierdzieli w napędzie to producent ma furtkę, żeby nie uznać reklamacji na napęd jak ktoś stosuje ogumienie niehomologowane.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie to są zwykłe sztuczki producentów do wymuszania kupna ogumienia 2x droższego niż normalnie...

Tu pełna zgoda :D

Wszystko jest ok jak jest ok, ale jak się coś spierdzieli w napędzie to producent ma furtkę, żeby nie uznać reklamacji na napęd jak ktoś stosuje ogumienie niehomologowane.

Ja by się coś takiego zdarzyło akurat zimą to zakładasz oryginalne letnie opony dostarczone z samochodem i oddajesz samochód do ASO. Na razie nie ma zakazu używania letnich opon zimą (w PL).

Opublikowano
Dzięki ;) Ja takie warunki całkowicie rozumiem. W sensie nawet jeśli to marketingowy bełkot to robią sobie furtkę w razie czego. Nie będę wymyślał i dopasuje się do tych wytycznych tylko chce je jednoznacznie poznać. Jakie modele są z homologacja. Czy wystarczy jeśli producent na swojej stronie da * lub napisze BMW?
Opublikowano
Poproś z działu części i akcesoriów tabelę homologowanego ogumienia do Twojego auta, tam będziesz miał wszystkie rozmiary i rodzaje. Generalnie raczej ta tabelka pokrywa się z konfiguratorem kół na stronie BMW.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Poproś z działu części i akcesoriów tabelę homologowanego ogumienia do Twojego auta, tam będziesz miał wszystkie rozmiary i rodzaje. Generalnie raczej ta tabelka pokrywa się z konfiguratorem kół na stronie BMW.

Tak zrobię. Dzięki. Dobrze mieć w sumie podkładkę na mailu ;) dzięki.

Opublikowano (edytowane)

Wchodzisz na stronę: https://www.realoem.com/bmw/pl/

Wklepujesz 7 ostatnich znaków VIN. Znajduje Twoje auto.

Następnie klikasz "Przeglądaj części"

Wyszukujesz ikonę opon, wybierasz i wchodzisz w opony zimowe.

Szukasz co jest w "Twoim" rozmiarze i widzisz, które modele są homologowane (te wymienione).


Przykład: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=TA61-EUR-12-2019-G05-BMW-X5_45eX&diagId=85_0099


Następnie na oponeo.pl i u dilera sprawdzasz cenę. Polecam brać te homologowane, ponieważ jak zaczną się problemy z 4x4 to może gwarancja nie zostać uznana. Po drugie jak przy wypadku/awarii unieruchomione będzie auto to ostatnią rzeczą jaką byś chciał robić to zmiana na opony letnie i homologowane.


Znam przypadek, gdzie serwis odrzucił naprawę gwarancyjną "skrzynki rozdzielczej" napędu xDrive ze względu na brak homologowanych opon. Były założone z homologacją Mercedesa.

Edytowane przez barteku
Opublikowano
Jeżeli mogę doradzić. Kup od razu komplet 20” zimowych u dealera (zima się kończy wiec ceny spadają). Zamów od razu 22” lato (jest jeszcze przed sezonem). 21” fabryczne zdejmij od razu i wystaw na aukcje - ludzie kupią taki rarytas. Co do opon, to imo Pirelli są akurat najlepsze. Mam zarówno z G05 jak i w MB, a jeszcze wcześniej z własnej woli jeździły w Discovery 4.

 

hej,

oferta na te 20" to 17k pln. Za 7k pln kupiłem 4 opony zimowe w rozmiarze 21". Zostaną mi letnie opony 21", które sprzedam, na pewno mniej na tym stracę niż na sprzedaży całych kół 21", których z resztą nie chciałbym sprzedawać, ponieważ dla mnie zawsze auto musi być tak jak wyjechało z fabryki. Sprzedaż nowych kół 21" to by trwała chyba z 2 lata i by poszły za 30% ceny. Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma klienta na takie koła. Dzięki temu zachowam fabryczny zestaw kół 21" jako koła zimowe.

Koła letnie 22" są dostępne u dilera, ale z oponami z 2019 roku. Rozmawiałem ze sprzedawcą i rabat mam stały więc wezmę na początku wiosny, może chociaż będą nowsze opony.

Opublikowano
Wchodzisz na stronę: https://www.realoem.com/bmw/pl/

Wklepujesz 7 ostatnich znaków VIN. Znajduje Twoje auto.

Następnie klikasz "Przeglądaj części"

Wyszukujesz ikonę opon, wybierasz i wchodzisz w opony zimowe.

Szukasz co jest w "Twoim" rozmiarze i widzisz, które modele są homologowane (te wymienione).


Przykład: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=TA61-EUR-12-2019-G05-BMW-X5_45eX&diagId=85_0099


Następnie na oponeo.pl i u dilera sprawdzasz cenę. Polecam brać te homologowane, ponieważ jak zaczną się problemy z 4x4 to może gwarancja nie zostać uznana. Po drugie jak przy wypadku/awarii unieruchomione będzie auto to ostatnią rzeczą jaką byś chciał robić to zmiana na opony letnie i homologowane.


Znam przypadek, gdzie serwis odrzucił naprawę gwarancyjną "skrzynki rozdzielczej" napędu xDrive ze względu na brak homologowanych opon. Były założone z homologacją Mercedesa.

Dzięki za cynk. Super stronka ;) Oczywiście chce iść w homologowane. Nie mam zamiaru kombinować, tylko chce wiedzieć z jakich wybierać. Nie rozumiem tylko tego dopisku "nie pasuje do" :) Dzięki.

Opublikowano

Dopisek "nie pasuje do zestawu doposażeniowego w hamulce sportowe czerwone". Pewnie dlatego, że do tych zacisków muszą być większe felgi. Masz czerwone hamulce? Żeby to potwierdzić najlepiej w konfiguratorze wybrać te czerwone hamulce i sprawdzić czy można wybrać 19" felgi.

Z tych 4 modeli opon tam wymienionych w rozmiarze 19" pewnie wszystkie są bardzo dobre. W sedanach bardzo dobrze mi się sprawowały Continentale i mam jakieś takie zaufanie do jakości opon Michelin, ale to głównie ze względu na letnie opony, na których jeździłem.

Opublikowano
Dopisek "nie pasuje do zestawu doposażeniowego w hamulce sportowe czerwone". Pewnie dlatego, że do tych zacisków muszą być większe felgi. Masz czerwone hamulce? Żeby to potwierdzić najlepiej w konfiguratorze wybrać te czerwone hamulce i sprawdzić czy można wybrać 19" felgi.

Z tych 4 modeli opon tam wymienionych w rozmiarze 19" pewnie wszystkie są bardzo dobre. W sedanach bardzo dobrze mi się sprawowały Continentale i mam jakieś takie zaufanie do jakości opon Michelin, ale to głównie ze względu na letnie opony, na których jeździłem.

Napisałem do dealera i dostałem info jakie dokładnie opony kupić. Poszedłem jednak w Bridgestone Blizzak LM001. W obecnej Skodzie Kodiaq mam dużo gorsze i radzą sobie nieźle. Dzięki za wszystkie informacje ;)

Opublikowano

WItam,

CHciałbym Was zapytać o jedną rzecz, w swoim X5 posiadam letnie koła 20'' przód 275 tył 305, szerokość felg to 9'' oraz 10,5'' chciałem kupić opony Michelin na zimę te które posiadają homologacje, czy ktoś z Was zakładał na oryginalne felgi opony o szerokości 275 na przód i tył?

Wg wszystkich kalkulatorów rozmiarów opony do szerokości felgi Opony 275/45 r20 pasują na felgi o szerokości 9''-11'' (zalecana szerokość to 10'')

przeczytałem wątek i uprzedzam hejterów ;) stać mnie na zakup kół ale nie lubię takich zagrywek ze strony producentów ograniczających mój wybór - tu i tak ze względów gwarancji jestem skazany na opony homologowane...


Z ciekawości napisałem również maila z takim zapytaniem do Michelin :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.