Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

- felgi nie dostają po tyłku od przekłądania opon co pół roku

- opony letnie nie dostają po tyłku od przekładek

- opony zimowe nie dostają po tyłku od przekładek

- nie trzeba wyważać zestawu co pół roku, a co za tym idzie zrywać ciężarków łomem jak w niektórych zakładach rysując obręcz, tylko kontrolować ciśnienie w oponach

- zaoszczędza masę czasu

 

Nie widziałem opony uszkodzonej od przekładania, natomiast od użytkowania niejedną, obciążenia podczas użytkowania nieporównywalne, to samo tyczy się felg.

Przekładka opon w "specjalistycznej" wulkanizacji 25-30 min, w ASO przekładka kompletnych kół z ich całymi procedurami lekko 1h, cena x2.

Producenci (w tym BMW) coraz bardziej "uszczelniają" możliwość zakupu opon poza ASO.

Homologowanie jednego rodzaju/producenta opon w danym rozmiarze powoduje, że kupując taką oponę z jakiegokolwiek źródła i tak cześć pieniędzy wpłacamy "homologodawcy" - brak wyboru, brak konkurencji, za wszystko płaci klient.

  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
No ale czemu nie napiszesz o przekładce kół w tej wulkanizacji? TO 5 min a nie 25, no chwila zaraz kolego.
Opublikowano
No ale czemu nie napiszesz o przekładce kół w tej wulkanizacji? TO 5 min a nie 25, no chwila zaraz kolego.

Jestem zażenowany :cool2:

Opublikowano
Zastanawia mnie takze jak ludzie co kupują oemy liczą te oszczędności. Wiadomo, ze w cenniku koła są drogie ale kupując nowe auto te ceny wyglądają już inaczej. Moje Np cennikowo 11k a zapłaciłem 7k przy 18 calach do g30. Koledzy pisali, ze płacili za nowe po rabacie 13k, drugi napisał, ze zaoszczędził 8 kilo kupując oemy. Tylko jak on to liczy skoro same opony to koszt ze 4k minimum a gdzie tu czujniki, felgi, znaczki na felgi,także realny zysk spada do kilku kilo a mamy gwarancje u dealera oraz ubezpieczenie i w razie problemów jeden na drugiego zwalał nie będzie..

Ja przy zakupie dostałem propozycje na koła w cenie 17tys po rabacie (20 cali z oponami Michelin). To mnie skłoniło do szukania czegoś innego. W tamtym czasie nie było jeszcze za wiele ofert. Teraz widzę, że można kupić w okolicach 15tys.

Co do moich kosztów: Opony - 4800, Felgi - 3700, Czujniki - 450, Znaczki - 12, Taśma dwustronna - miałem w domu :) W sumie około 9 tys.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano

Odetnijmy temat gruba kreska i przejdzmy do porzadku dziennego.

P.s.

Wrzuc koniecznie foty auta i felg juz z przyklejonymi znaczkami BMW i ewentualnie jakas relacje z roboty , wskazowki - moze sie komus przydac a patrzac po zainteresowaniu i pozytywnym odbiorze pomyslu przez wiekszosc kolegow z dzialu G05 a nawet moderatora spodobalo sie im to bardziej niz mi.

Pozdrawiam

Niezła próba, ale....nie dam się sprowokować.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Dwa razy więcej płaci się nie za to samo. Pogadamy po pierwszym twoim wyważaniu kół, oby nie po wypadnięciu z drogi wskutek rozszczelnienia opony po zaliczenia dziury w drodze i oby nie po próbie prostowania/spawania felgi. Po prostu wytrzymałość felgi BMW jest dużo większa niż No Name.

Felgi już są na aucie (jak widać było na zdjęciach), zostały bez problemu wyważone. Przejechałem też już ładną trasę (1tys km) po autostradach z prędkościami nawet 180km/h, bez wibracji czy problemów.

Tak jak pisałem felgi mają certyfikaty TBA i TUV dla BMW X5 oraz nośność 1000kg. Wyglądają mega solidnie i na bardziej pancerne niż 748M.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano

Jeśli chcemy być pewni jakości to w sumie wystarczy kupić felgi ATS lub uniwheels(podmiot zależny ats). Będziemy mieli oczywiście inny design niż te projektowane tylko dla Bmw ale za to producent felg jest ten sam, zakład produkcyjny ten sam. Materiał tez zapewne ten sam bo to producent poprzez lata badań decyduje o składzie stopów. Ceny zapewne sporo niższe. Taka alternatywa identuczna jakościowo dla tych z oznaczeniem Bmw. To nie jest np.panel oled gdzie materiał jest identyczny ale oprogramowanie zmienia cały odbior. W przypadku kół różnicą w odbiorze bedzie wyłącznie design. I jeśli ktos chce mieć taki który do danej sztuki auta jest wg. projektantów z Bmw najlepszy , weźmie oryginalne. Jeśli podoba mu się inny wzor tez ma wybór. Bez straty jakości.

Co ja bym wybrał ? Jako ze kupuje jedynie te„razem z autem” to wyboru nie mam dużego :) a gdybym jednak dobierał np. na zimę - nie mam pojęcia..Możliwe ze ori bo są ładne i mi się podobają. Ale któż to wie :)

Opublikowano
Czy ktos, kto zdecydowal sie na 'M Star Spoke 748 M + Michelin Pilot Alpin' dokupil moze lancuchy? Jaki model polecacie / czy istnieje mozliwosc montazu lancucha przy tych kolach?
Opublikowano
Dwa razy więcej płaci się nie za to samo. Pogadamy po pierwszym twoim wyważaniu kół, oby nie po wypadnięciu z drogi wskutek rozszczelnienia opony po zaliczenia dziury w drodze i oby nie po próbie prostowania/spawania felgi. Po prostu wytrzymałość felgi BMW jest dużo większa niż No Name.

Felgi już są na aucie (jak widać było na zdjęciach), zostały bez problemu wyważone. Przejechałem też już ładną trasę (1tys km) po autostradach z prędkościami nawet 180km/h, bez wibracji czy problemów.

Tak jak pisałem felgi mają certyfikaty TBA i TUV dla BMW X5 oraz nośność 1000kg. Wyglądają mega solidnie i na bardziej pancerne niż 748M.

 

Miałem na myśli wyważanie po pierwszym cyklu używania tj. przed kolejnym sezonem. Nie zakładałem ,że nie wyważą się jako nowe, choć oczywiście i to jest możliwe. "Wyglądają solidnie"? Oceniasz na oko parametry mechaniczne zastosowanego stopu oraz ew. defekty struktury?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie to się ciągnie jak flaki z olejem, jak chce to niech zakłada HRE a jak chce to janusze aljekspres. Temat o czym innym a tu mi powiadomienia przychodzą :D
Opublikowano
Czy ktos, kto zdecydowal sie na 'M Star Spoke 748 M + Michelin Pilot Alpin' dokupil moze lancuchy? Jaki model polecacie / czy istnieje mozliwosc montazu lancucha przy tych kolach?

 

Mam 740M 20'' na zime z tymi Pilotami i kupilem lancuchy Konig XG-12 Pro z atestem na ten rozmiar kol.


Jak najbardziej mozesz montowac - w X5 montuje sie na tyl.

Opublikowano
Czy ktos, kto zdecydowal sie na 'M Star Spoke 748 M + Michelin Pilot Alpin' dokupil moze lancuchy? Jaki model polecacie / czy istnieje mozliwosc montazu lancucha przy tych kolach?

 

Mam 740M 20'' na zime z tymi Pilotami i kupilem lancuchy Konig XG-12 Pro z atestem na ten rozmiar kol.


Jak najbardziej mozesz montowac - w X5 montuje sie na tyl.

 

Pamiętajcie, że w wielu krajach np Austria obowiązkiem jest montaż łańcuchów na osie napędowe przy xdrixe to zawsze oznacz obie :mrgreen:

Opublikowano
Czy ktos, kto zdecydowal sie na 'M Star Spoke 748 M + Michelin Pilot Alpin' dokupil moze lancuchy? Jaki model polecacie / czy istnieje mozliwosc montazu lancucha przy tych kolach?

 

Mam 740M 20'' na zime z tymi Pilotami i kupilem lancuchy Konig XG-12 Pro z atestem na ten rozmiar kol.


Jak najbardziej mozesz montowac - w X5 montuje sie na tyl.

 

Pamiętajcie, że w wielu krajach np Austria obowiązkiem jest montaż łańcuchów na osie napędowe przy xdrixe to zawsze oznacz obie :mrgreen:

 

Na stronie 380 instrukcji jest napisane wyraźnie:

"Dozwolone jest wyłącznie zakładanie łańcuchów w parze na tylne koła..."

Oczywiście należy pamiętać też po założeniu o zaznaczeniu w opcjach ustawień "łańcuchy śniegowe założone "

Opublikowano

Pamiętajcie, że w wielu krajach np Austria obowiązkiem jest montaż łańcuchów na osie napędowe przy xdrixe to zawsze oznacz obie :mrgreen:

 

Zakładasz tylko na 1 oś zgodnie z homologacją/instrukcją. Sprawdzałem to w Austrii z Audi z Quattro i tam też tylko na 1 oś.

Opublikowano
Przebrnąłem przez temat i ostatecznie zdecydowaliśmy że bierzemy LM740M-20'', czy te same na jakich są letnie ale z tego co zauważyłem to tylne felgi w komplecie zimowym są węższe, tj. tej samej szerokości co przednie.
Opublikowano
Czy ktos, kto zdecydowal sie na 'M Star Spoke 748 M + Michelin Pilot Alpin' dokupil moze lancuchy? Jaki model polecacie / czy istnieje mozliwosc montazu lancucha przy tych kolach?

 

Mam 740M 20'' na zime z tymi Pilotami i kupilem lancuchy Konig XG-12 Pro z atestem na ten rozmiar kol.


Jak najbardziej mozesz montowac - w X5 montuje sie na tyl.

dzieki - sprawdze ten model!

Opublikowano
Czy ktos, kto zdecydowal sie na 'M Star Spoke 748 M + Michelin Pilot Alpin' dokupil moze lancuchy? Jaki model polecacie / czy istnieje mozliwosc montazu lancucha przy tych kolach?

 

Mam 740M 20'' na zime z tymi Pilotami i kupilem lancuchy Konig XG-12 Pro z atestem na ten rozmiar kol.


Jak najbardziej mozesz montowac - w X5 montuje sie na tyl.

Sprawdzilem strone producenta i wg zalecen powinno sie w GO5 stosowac K-SUMMIT XXL K67 ze wzgledu na mala przestrzen za kolem. Probowales w praktyce korzystac z XG-12 Pro, o ktorym wspomniales?

Opublikowano

Sprawdzilem strone producenta i wg zalecen powinno sie w GO5 stosowac K-SUMMIT XXL K67 ze wzgledu na mala przestrzen za kolem. Probowales w praktyce korzystac z XG-12 Pro, o ktorym wspomniales?

 

Nie próbowałem i znając życie pewnie nie będę musiał ;). Przecież łańcuchy wozimy dla austriackiej/włoskiej Policji ;). Te łańcuchy są dobrej firmy i jest to wysoki model z ochroną felgi - mi zależało również na łatwości montażu.


Mała przestrzeń za kołem? Przecież w lecie wchodzą tam opony 315 - czyli 4 cm szersze (czyli 2cm na stronę). A ten łańcuch ma 0,3mm z tego co pamiętam.

Opublikowano

Sprawdzilem strone producenta i wg zalecen powinno sie w GO5 stosowac K-SUMMIT XXL K67 ze wzgledu na mala przestrzen za kolem. Probowales w praktyce korzystac z XG-12 Pro, o ktorym wspomniales?

 

Nie próbowałem i znając życie pewnie nie będę musiał ;). Przecież łańcuchy wozimy dla austriackiej/włoskiej Policji ;). Te łańcuchy są dobrej firmy i jest to wysoki model z ochroną felgi - mi zależało również na łatwości montażu.


Mała przestrzeń za kołem? Przecież w lecie wchodzą tam opony 315 - czyli 4 cm szersze (czyli 2cm na stronę). A ten łańcuch ma 0,3mm z tego co pamiętam.

ok, czyli pewnie sciema producenta, zeby kupowac drozszy model - dzieki za odpowiedz

Opublikowano

ok, czyli pewnie sciema producenta, zeby kupowac drozszy model - dzieki za odpowiedz

 

Wolalbym nie wprowadzic Cie w blad - wyslij moze maila do producenta/etc.

Opublikowano

ok, czyli pewnie sciema producenta, zeby kupowac drozszy model - dzieki za odpowiedz

 

Wolalbym nie wprowadzic Cie w blad - wyslij moze maila do producenta/etc.

W wolnej chwili napisze do producenta. Po wybraniu na stronie internetowej Konig w dziale 'fit guide' BMW GO5 wyswietla jedynie wspomniany przeze mnie model. Na jednym z filmow instruktazowych ktos zadal podobne pytanie (co prawda odnosnie innego modelu SUV-a, ale rowniez dla ktorego na oficjalnej stronie tez wyskoczyl model z serii K-SUMMIT KXX) i otrzymal odpowiedz: unfortunately for your model vehicle/tyre size we can suggest only K-Summit K45 because there is no more space behind the wheel to mount a cable chain. Pytanie, czy wola dmuchac na zimne, czy moze rzeczywiscie jest problem. Jesli czegos sie dowiem - dam znac!

Opublikowano
W kwestii różnych szerokości opon przód/tył zimowych. Porsche Cayenne ma we wszystkich wersjach silnikowych oraz rozmiarach opon różne szerokości opon przód/tył, również na zimę. Czy ma to związek ze stałym napędem na 4 koła czy po prostu BMW zrobiło sobie niszę na dodatkowa marżę, w postaci zmuszania klientów do zakupu całych kół zimowych z tą samą szerokością opon. Może w starszych modelach tego nie robiło ale od G05/G07 zaczęło - tak ja to widzę.
Opublikowano

W tym sezonie do G05 sa juz dostepne w ASO homologowane zestawy kol zimowych 21' z ogumieniem mieszanym w takim samym

rozmiarze jak letnie 275/45 przod i 315/35 tyl. Opony Pirelli Scorpion , felgi takie same jak standartowe 21' z G05.

Zdziwilem sie bo w zeszlym roku nie bylo i dostalem info ze beda tylko do 20' i z ta sama szerokoscia opon przod /tyl.

Widzialem ten zestaw kol 21' na wlasne oczy w ASO.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
W tym sezonie do G05 sa juz dostepne w ASO homologowane zestawy kol zimowych 21' z ogumieniem mieszanym w takim samym

rozmiarze jak letnie 275/45 przod i 315/35 tyl. Opony Pirelli Scorpion , felgi takie same jak standartowe 21' z G05.

Zdziwilem sie bo w zeszlym roku nie bylo i dostalem info ze beda tylko do 20' i z ta sama szerokoscia opon przod /tyl.

Widzialem ten zestaw kol 21' na wlasne oczy w ASO.

 

Może ta "promocja" (konieczność zakupu 2 kompletu kół) miała objąć tylko napaleńców kupujących auto w pierwszym roku produkcji, albo po prostu nie zgrali się z producentem opon, aby odpowiednie rozmiary były na czas. Tak czy inaczej - słabo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.