Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miki - sam sobie odpowiedziałeś , w pewnej klasie aut nie ma to jak oryginał .

Większość pozycji z alledrogo to chińszczyzna i jak mawiał Forest Gump nigdy nie wiesz a co trafisz :wink:

 

A co myślisz że oryginał to jest jakiejś lepszej jakości niż aftermarket? Często gęsto felgi tkzw oryginalne produkują te same firmy które robią na aftermakret. Niczym nie odbiegają często jakością (porównując oczywiście produkty tego samego producenta).

Na tą chwilę nie jeszcze nikt homologacji do G05 bo to zwyczajnie za nowe auto i za mały rynek zbytu a za duża kasa aby zrobić papiery do felg. Ostatnio szukałem klientowi do nowego Cayenne i też znalazłem tylko całe jedne :)


Do rzeczy:

zostały nam jeszcze takie 19tki. Dla forumowicza cena 10400 PLN (hasło: forum BMW)


https://allegro.pl/oferta/bmw-x5-g05-g06-kola-19-wzor-v735-zima-8522403917

Napisalem wyraznie ze chodzi mi chinszczyzne z aledrogo a nie o aftermarketowe felgi renomowanych prducentow , wiec odpowiedz na Twoje pytanie brzmi : Tak , uwazam ze oryginal jest lepszej jakosci , nie wspominajac nawet o tym jak wyglada felga marki fiku miku na aucie premium.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, która opona lepsza?


1. Opona Pirelli Scorpion Winter r-f RSC* Runflat

275/45R20 110V XL z czujnikami RDC



2. Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP RSC* Runflat

275/45R20 110V XL



Pirelli jest proponowane z felgą Star Spoke 748M Black matt


Michelin jest z felgą M Star Spoke 740M Orbitgrey

Opublikowano
Witam, która opona lepsza?


1. Opona Pirelli Scorpion Winter r-f RSC* Runflat

275/45R20 110V XL z czujnikami RDC



2. Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP RSC* Runflat

275/45R20 110V XL



Pirelli jest proponowane z felgą Star Spoke 748M Black matt


Michelin jest z felgą M Star Spoke 740M Orbitgrey

 


Ja bym postawił na Michałki. Jest szansa, że dłużej na nich pojeździsz niż na Pirelli, są nowsze konstrukcyjnie od Pirelli, wg etykiety Michałki też cichsze. A felgi obie ładne. Czarna felga nie do każdego koloru auta pasuje. 740M bardziej uniwersalne - ja z takimi zamówiłem auto do produkcji 2020 ;-)


PS. Jakby ktoś kupował auto i szukał namiaru na dobrego, ogarniętego handlowca to polecam BMW Inchcape Poznań - szczególnie Panią Natalię - bezpośredni kontakt pisać do mnie na priv.

Ponad tydzień temu zamawiałem X5 30d do produkcji 2020 r. i dostałem ofertę z całkowitym kosztem leasingu porównywalną z ofertą od brokera, a po dorzuceniu gratisków od Pani Natalii oferta była lepsza niż brokera.

Jakby co można się na mnie powołać to negocjacje na pewno będą łatwiejsze od początku.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Witam, która opona lepsza?


1. Opona Pirelli Scorpion Winter r-f RSC* Runflat

275/45R20 110V XL z czujnikami RDC



2. Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP RSC* Runflat

275/45R20 110V XL



Pirelli jest proponowane z felgą Star Spoke 748M Black matt


Michelin jest z felgą M Star Spoke 740M Orbitgrey

 

Kupiłem w zimie opcję nr 2 - Opona zbiera bardzo dobre opinie, a z racji kształtu bieżnika dobrze odprowadza wodę, co ma duże znaczenie przy tak szerokiej oponie - koleiny, kałuże, etc.


Jechałem przez duży śnieg w Alpach i przejechałem - pytanie czy zasługa opon czy X5 ;).

Opublikowano

Super kiedy dwie opinie są zbieżne.

Dzięki @KrzychoM i @BigCactus


P.S. Auto już jest. Też polecam sprzedawcę Pana Bartosza z BMW Dobrzanski Kraków.

Opublikowano
Super kiedy dwie opinie są zbieżne.

Dzięki @KrzychoM i @BigCactus


.

Też kupiłem te Michelin na zimę.

Takich jeszcze nie miałem, ale miałem zwykle, nie SUV oraz generację wcześniejsze i byłem bardzo zadowolony. Na śniegu super! Do tego, jak piszą w wielu testach, bardzo powoli się zużywają.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano
Witam, która opona lepsza?


1. Opona Pirelli Scorpion Winter r-f RSC* Runflat

275/45R20 110V XL z czujnikami RDC



2. Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP RSC* Runflat

275/45R20 110V XL



Pirelli jest proponowane z felgą Star Spoke 748M Black matt


Michelin jest z felgą M Star Spoke 740M Orbitgrey

Michelin jest lepszy bez porownania we wszystkich kategoriach , jedynie na suchym asfalcie przy wyzszych temperaturach jest porownywalny

z Pirelli lub odrobinke gorszy.

Kola 748M w czarnym macie mozna tez zamowic z oponami Michelin , sa tylko ok 500 zl. drozsze na komplecie kol - taki komplet wlasnie z Michelinami mam u siebie :) Mega plusem Michelina jest tez konstrukcja opony dzieki ktorej wogole nie czujemy ze to RFT sa bardzo komfortowe , Pirelki sa znacznie twardsze.

Mam tez bezposrednie porownanie bo do Zony X3 mam na zime kola 20' z Pirelli Scorpion

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Michelin jest lepszy bez porownania we wszystkich kategoriach , jedynie na suchym asfalcie przy wyzszych temperaturach jest porownywalny

z Pirelli lub odrobinke gorszy.

 

Skąd takie twierdzenie? Gdzieś są wyniki testów?


Michelin Pilot Alpin 5 z mojego zeszlorocznego doswiadczenia, a zrobiłem sporo (około 15tys) kilometrów w warunkach zimowych, jest słabiutki zarówno na lodzie i na sniegu. W miarę daję radę na mokrej nawierzchni. Pomimo x-drive byłem rozczarowany.

Na lód i śnieg jeden z lepszych bieżników ma Dębica Frigo Directional, natomiast na mokrym słabiutko, no i nie ma ROF :)

Opublikowano

Michelin jest lepszy bez porownania we wszystkich kategoriach , jedynie na suchym asfalcie przy wyzszych temperaturach jest porownywalny

z Pirelli lub odrobinke gorszy.

 

Skąd takie twierdzenie? Gdzieś są wyniki testów?


Michelin Pilot Alpin 5 z mojego zeszlorocznego doswiadczenia, a zrobiłem sporo (około 15tys) kilometrów w warunkach zimowych, jest słabiutki zarówno na lodzie i na sniegu. W miarę daję radę na mokrej nawierzchni. Pomimo x-drive byłem rozczarowany.

Na lód i śnieg jeden z lepszych bieżników ma Dębica Frigo Directional, natomiast na mokrym słabiutko, no i nie ma ROF :)

W X5 mam Michelin a w X3 Pirelli - bezposrednie porownanie na tych samych drogach , w tych samych warunkach ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Ja po raz drugi wybralem Pirelli z racji tego, ze dobrze mi sie sprawowały w Land Roverze (nawet jak bylo +20 ;) ).

Pytanie mam: czy jako zimówki też braliście RunFlat?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wszystkich użytkowników, jako, że jest to mój pierwszy post na forum ;))


Drodzy użytkownicy G05 opiszę pokrótce sytuację w, której znalazłem się w związku z wymianą opon na zimówki. Do rzeczy:


na autku mam w tym momencie Pirelli Scorpion RFT R20 275/45 R20 przód i 305/40 R20 tył, jakież było moje zdziwienie, że na te felgi żaden producent nie homoluguję opon na zimę pod BMW, oczywiście, Dobrzański w Krakowie miał na to patent tj. kupić komplet nowych kół 4x R20 275/45... Ja zacząłem temat drążyć i uwaga w homologacji pojazdu mam tylko i wyłącznie jeden rozmiar możliwy do założenia tj. ten który mam teraz. Homologacja nie przewiduje rozmiaru zaproponowanego w Salonie. Znając literę prawa homologacja pojazdu rzecz święta, co radzicie w tej patowej sytuacji ?


Z góry dziękuję za wypowiedzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Homologowane są 275/45 20" przód i tył (jednakowej szerokości felgi)

oraz 19" 265/50. Skąd masz takie informacje odnośnie swojego auta?

Opublikowano
Witam, wszystkich użytkowników, jako, że jest to mój pierwszy post na forum ;))


Drodzy użytkownicy G05 opiszę pokrótce sytuację w, której znalazłem się w związku z wymianą opon na zimówki. Do rzeczy:


na autku mam w tym momencie Pirelli Scorpion RFT R20 275/45 R20 przód i 305/40 R20 tył, jakież było moje zdziwienie, że na te felgi żaden producent nie homoluguję opon na zimę pod BMW, oczywiście, Dobrzański w Krakowie miał na to patent tj. kupić komplet nowych kół 4x R20 275/45... Ja zacząłem temat drążyć i uwaga w homologacji pojazdu mam tylko i wyłącznie jeden rozmiar możliwy do założenia tj. ten który mam teraz. Homologacja nie przewiduje rozmiaru zaproponowanego w Salonie. Znając literę prawa homologacja pojazdu rzecz święta, co radzicie w tej patowej sytuacji ?


Z góry dziękuję za wypowiedzi.

 

Ja tak miałem w serii 7. Kupiłem 2 koła od dilera oraz 2 opony, na przekładkę. Jakieś nieporozumienie - zimowe przód i tył powinny mieć ten sam rozmiar, z tego co się orientuję.

Opublikowano
Witam, wszystkich użytkowników, jako, że jest to mój pierwszy post na forum ;))


Drodzy użytkownicy G05 opiszę pokrótce sytuację w, której znalazłem się w związku z wymianą opon na zimówki. Do rzeczy:


na autku mam w tym momencie Pirelli Scorpion RFT R20 275/45 R20 przód i 305/40 R20 tył, jakież było moje zdziwienie, że na te felgi żaden producent nie homoluguję opon na zimę pod BMW, oczywiście, Dobrzański w Krakowie miał na to patent tj. kupić komplet nowych kół 4x R20 275/45... Ja zacząłem temat drążyć i uwaga w homologacji pojazdu mam tylko i wyłącznie jeden rozmiar możliwy do założenia tj. ten który mam teraz. Homologacja nie przewiduje rozmiaru zaproponowanego w Salonie. Znając literę prawa homologacja pojazdu rzecz święta, co radzicie w tej patowej sytuacji ?


Z góry dziękuję za wypowiedzi.

 

Miałem identyczny zestaw jak Ty i dokupiłem po prostu na zimę dwie felgi 20’ o szerokości jak na przodzie. Do tego opony 275/45/20. Wszystko zgodnie z homologacją (homologacja na zimę to w 20’’ właśnie 4 x 275/45/20).

Opublikowano
Witam, wszystkich użytkowników, jako, że jest to mój pierwszy post na forum ;))


Drodzy użytkownicy G05 opiszę pokrótce sytuację w, której znalazłem się w związku z wymianą opon na zimówki. Do rzeczy:


na autku mam w tym momencie Pirelli Scorpion RFT R20 275/45 R20 przód i 305/40 R20 tył, jakież było moje zdziwienie, że na te felgi żaden producent nie homoluguję opon na zimę pod BMW, oczywiście, Dobrzański w Krakowie miał na to patent tj. kupić komplet nowych kół 4x R20 275/45... Ja zacząłem temat drążyć i uwaga w homologacji pojazdu mam tylko i wyłącznie jeden rozmiar możliwy do założenia tj. ten który mam teraz. Homologacja nie przewiduje rozmiaru zaproponowanego w Salonie. Znając literę prawa homologacja pojazdu rzecz święta, co radzicie w tej patowej sytuacji ?


Z góry dziękuję za wypowiedzi.

 

Miałem identyczny zestaw jak Ty i dokupiłem po prostu na zimę dwie felgi 20’ o szerokości jak na przodzie. Do tego opony 275/45/20. Wszystko zgodnie z homologacją (homologacja na zimę to w 20’’ właśnie 4 x 275/45/20).

 

Też teraz ogarniam ten temat,

ile zapłaciłeś za dwie felgi? i gdzie kupowałeś?


Co nam grozi jeśli założymy na zimę zimówki 275 przód i 305 tył?

Opublikowano


Miałem identyczny zestaw jak Ty i dokupiłem po prostu na zimę dwie felgi 20’ o szerokości jak na przodzie. Do tego opony 275/45/20. Wszystko zgodnie z homologacją (homologacja na zimę to w 20’’ właśnie 4 x 275/45/20).

 

Też teraz ogarniam ten temat,

ile zapłaciłeś za dwie felgi? i gdzie kupowałeś?


Co nam grozi jeśli założymy na zimę zimówki 275 przód i 305 tył?

 

Po pierwsze przy takim rozmiarze zimówki zgodnie z instrukcją/homologacją z tyłu nie założysz łańcuchów - pomijam to, czy kiedykolwiek je będziesz musiał założyć ;) (pisaliśmy już tutaj o wyjazdach w Alpy).


Co grozi - może nic, a może odmowa wypłaty odszkodowania. Nie wiem jak często zdarzają się sytuacje odmowy wypłaty z racji niehomologowanego ogumienia.


Dwie felgi około 3k PLN za sztukę. Kupowałem u dealera.

Opublikowano
Homologowane są 275/45 20" przód i tył (jednakowej szerokości felgi)

oraz 19" 265/50. Skąd masz takie informacje odnośnie swojego auta?

 

Informację z homologacji mojego wozu ;) dziś tą informację potwierdziło mi także BMW Polska ;) także ja skłaniam się ku zakupowi Scorpionów RFT

Opublikowano


Miałem identyczny zestaw jak Ty i dokupiłem po prostu na zimę dwie felgi 20’ o szerokości jak na przodzie. Do tego opony 275/45/20. Wszystko zgodnie z homologacją (homologacja na zimę to w 20’’ właśnie 4 x 275/45/20).

 

Też teraz ogarniam ten temat,

ile zapłaciłeś za dwie felgi? i gdzie kupowałeś?


Co nam grozi jeśli założymy na zimę zimówki 275 przód i 305 tył?

 

Po pierwsze przy takim rozmiarze zimówki zgodnie z instrukcją/homologacją z tyłu nie założysz łańcuchów - pomijam to, czy kiedykolwiek je będziesz musiał założyć ;) (pisaliśmy już tutaj o wyjazdach w Alpy).


Co grozi - może nic, a może odmowa wypłaty odszkodowania. Nie wiem jak często zdarzają się sytuacje odmowy wypłaty z racji niehomologowanego ogumienia.


Dwie felgi około 3k PLN za sztukę. Kupowałem u dealera.

 

to jaki sens się bawić z przekładkami opon, jak za 15k można mieć całe kompletne koła

Opublikowano
Witam, wszystkich użytkowników, jako, że jest to mój pierwszy post na forum ;))


Drodzy użytkownicy G05 opiszę pokrótce sytuację w, której znalazłem się w związku z wymianą opon na zimówki. Do rzeczy:


na autku mam w tym momencie Pirelli Scorpion RFT R20 275/45 R20 przód i 305/40 R20 tył, jakież było moje zdziwienie, że na te felgi żaden producent nie homoluguję opon na zimę pod BMW, oczywiście, Dobrzański w Krakowie miał na to patent tj. kupić komplet nowych kół 4x R20 275/45... Ja zacząłem temat drążyć i uwaga w homologacji pojazdu mam tylko i wyłącznie jeden rozmiar możliwy do założenia tj. ten który mam teraz. Homologacja nie przewiduje rozmiaru zaproponowanego w Salonie. Znając literę prawa homologacja pojazdu rzecz święta, co radzicie w tej patowej sytuacji ?


Z góry dziękuję za wypowiedzi.

 

Miałem identyczny zestaw jak Ty i dokupiłem po prostu na zimę dwie felgi 20’ o szerokości jak na przodzie. Do tego opony 275/45/20. Wszystko zgodnie z homologacją (homologacja na zimę to w 20’’ właśnie 4 x 275/45/20).

 

Też teraz ogarniam ten temat,

ile zapłaciłeś za dwie felgi? i gdzie kupowałeś?


Co nam grozi jeśli założymy na zimę zimówki 275 przód i 305 tył?

 

Co grozi ? temat zgłębiłem, w zależności od tego jakiego masz ubezpieczyciela, jak wiadomo, Ogólne Warunki Umowy OWU jest mocno zróżnicowane w zależności od s.nstwa firmy ubezpieczeniowej ;) W przypadku ERGO Hestia takich zapisków nie ma, potwierdzone u pożądnego brokera, nie z kiosku ;)

Opublikowano


to jaki sens się bawić z przekładkami opon, jak za 15k można mieć całe kompletne koła

 

Napisałem jak zrobiłem ja aby mieć homologowany zestaw - jeśli zostawiasz na lato 20’ to zakup drugiego zestawu ma jak najbardziej sens.


Mi zależało akurat na tym modelu felgi na zimę bo na lato mam 22’.

Opublikowano

Oczywiście jak to dealer zostawił sobie furtkę


„Kompatybilność kół z Twoim BMW może być różna.

Prosimy o kontakt z Twoim Dealerem BMW w celu potwierdzenia.„


Jest jakaś lipa w tym konfiguratorze bo jak zaznaczysz M pakiet to dobierze Ci nawet 18” co jest wprowadzeniem w błąd.

Miesiąc temu dostałem ofertę od BMW na koła zimowe w rozmiarze 19” ( ten model klasyczny grafitowy). Ja niestety sugerując się rozmiarem zamówiłem (dobrano mi) w Oponeo czarne 19 OZ Montecarlo. Jakiesz moje zdziwienie kiedy podczas montażu okazało się ze nie wchodzą na zaciski M pakietowe. Uff wzięli to na klatę i dostarcza mi 20”.

Konkluzja ......19 ka nie równa 19 tce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.