Skocz do zawartości

Opony zimowe X5 G05


BigCactus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Jeśli letnie kola mam:

Przód 275/40/21

Tył 315/35/21

To nie ma mam możliwości kupić samych opon homologowanych na te felgi?

Nigdzie nie ma takich opon homologowanych przez BMW.

Wydaje mi się, że pozostaje 275/45/R20

 

Chyba jednak się myliłem - przepraszam.

Właśnie dostałem mail od BMW z ofertą na koła zimowe i jest w nich 21 cali dla X5

Zerknij sobie na konfigurator akcesoriów https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/original-bmw-accessories/BMW-accessories-online-showroom.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly93d3cuYm13LWFjY2Vzc29yaWVzLWNvbmZpZ3VyYXRvci5jb20vSXBwcy9ibXdvYWM/cGFnZXF1ZXJ5PW9hYyZicmFuZD1ibXcmbWFya2V0PTI0NzU1LVBMJmxhbmc9UEwjdG9w

Są w nim koła 21 cali z felgą 741M oraz oponami Pirelli Scorpion Winter za jedyna 22tys cennikowo.

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tych felgach? O ich producencie? Czy nie powinno być napisane ,że mają rant dostosowujące je do Run Flat?

https://allegro.pl/oferta/21-felgi-mercedes-cla-e-gla-glc-infiniti-q30-audi-8439048237

 

Sprawdź też czy mają TUV dla BMW.

Jeśli chcesz je na zimę to polerowanie nie są najlepszym wyborem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłem trochę inna drogą.

Kupiłem felgi i opon sam.

Opony to Michelin Alpin 5 SUV Runflat z homologacja BMW

Felgi to Autec Uteca (typ U) z TUV dla BMW X5

Wyszło w sumie około 8,5 tyś.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Czy masz dokładnie te same parametry felgi, które podaje producent? ET, szerokość, środkowy otwór, rant do RF etc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłem trochę inna drogą.

Kupiłem felgi i opon sam.

Opony to Michelin Alpin 5 SUV Runflat z homologacja BMW

Felgi to Autec Uteca (typ U) z TUV dla BMW X5

Wyszło w sumie około 8,5 tyś.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Czy masz dokładnie te same parametry felgi, które podaje producent? ET, szerokość, środkowy otwór, rant do RF etc ?

 

Dokładnie, szukałem felg które będą mi się podobać i będą miały TUV pół dnia.

Wszystkie parametry są takie jak felg OEM.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też czy mają TUV dla BMW.

Jeśli chcesz je na zimę to polerowanie nie są najlepszym wyborem

 

dlaczego ?

 

Sól je szybko zniszczy. Miałem kiedyś w Lancii, były piękne ale po kilku zimach wyglądały nie za ładnie.

Teraz nawet na stronach produktów felg są znaczki czy nadają się na zimę.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dokładnie, szukałem felg które będą mi się podobać i będą miały TUV pół dnia.

Wszystkie parametry są takie jak felg OEM.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Z tego co widzę na oponeo ET się nie zgadza - powinno być 35 a masz 38 mm.

https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/autec-uteca-black-9-00x20-5x112-00-et38-00#30861336


jest też coś dziwnego. Jak wybieram felgi wg modelu samochodu najczęściej parametry felg są inne niż wynika z danych producenta (max średnica, otwór centralny, ET).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dokładnie, szukałem felg które będą mi się podobać i będą miały TUV pół dnia.

Wszystkie parametry są takie jak felg OEM.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Z tego co widzę na oponeo ET się nie zgadza - powinno być 35 a masz 38 mm.

https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/autec-uteca-black-9-00x20-5x112-00-et38-00#30861336


jest też coś dziwnego. Jak wybieram felgi wg modelu samochodu najczęściej parametry felg są inne niż wynika z danych producenta (max średnica, otwór centralny, ET).

 

Na stronie oponeo piszą głupoty.

Na stronie producenta są faktyczne dane oraz TUV do wglądu.

https://autec-wheels.de/en/configurator/wheels.html

Trzeba tylko wybrać markę/model/silnik.


Jak szukałem dla siebie, miałem wybrane i prawie zamówione inne, które pozornie były OK - miały parametry identyczne jak OEM.

Po wglądzie w TUV okazało się, że nie pasują do X5 z M-pakietowymi hamulcami. Także na prawdę trzeba uważać.

Mi w wyborze pomógł Pan Tomasz z felgi-niemieckie.pl U niego też zamówiłem felgi.

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak szukałem dla siebie, miałem wybrane i prawie zamówione inne, które pozornie były OK - miały parametry identyczne jak OEM.

Po wglądzie w TUV okazało się, że nie pasują do X5 z M-pakietowymi hamulcami. Także na prawdę trzeba uważać.

Mi w wyborze pomógł Pan Tomasz z felgi-niemieckie.pl U niego też zamówiłem felgi.

 


Rozmawiałem z felgi niemieckie. Twierdzą ,że pasują 3 modele. Mi podoba się


https://www.felgenshop.de/msw-48-gloss-black-full-polished-21-zoll-w1930900156/bmw-x7-g07-g7x-alufelgen/3-0l-xdrive-40i-250kw-340-ps/


jak sprawdzić czy ma TUV, czy pasuje do M hamulców i czy ma rant do RF ? ET wynosi 31, a OEMy maja 36. Czy to ma znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do RFT beda napewno ok , roznica w ET pomiedzy 36 a31 to bedzie tylko 5mm - felga bedzie bardziej odsadzona na zewnatrz - tak mala roznica nie znaczenia ( im nizsza wartosc ET tym bardziej felga jest odsadzona na zewnatrz ) . Co do hamulcow M trudno powiedziec ale raczej powinny podejsc.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do RFT beda napewno ok , roznica w ET pomiedzy 36 a31 to bedzie tylko 5mm - felga bedzie bardziej odsadzona na zewnatrz - tak mala roznica nie znaczenia ( im nizsza wartosc ET tym bardziej felga jest odsadzona na zewnatrz ) . Co do hamulcow M trudno powiedziec ale raczej powinny podejsc.

 

Czy te felgi mają homologację? Są legalne na wypadek kontroli, gwarancji, kolizji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do RFT beda napewno ok , roznica w ET pomiedzy 36 a31 to bedzie tylko 5mm - felga bedzie bardziej odsadzona na zewnatrz - tak mala roznica nie znaczenia ( im nizsza wartosc ET tym bardziej felga jest odsadzona na zewnatrz ) . Co do hamulcow M trudno powiedziec ale raczej powinny podejsc.

 

Czy te felgi mają homologację? Są legalne na wypadek kontroli, gwarancji, kolizji ?

To juz pytania do producenta/sprzedawcy felg , czlowieka z BMW od gwarancji a w sprawie kolizji do ubezpieczyciela.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do RFT beda napewno ok , roznica w ET pomiedzy 36 a31 to bedzie tylko 5mm - felga bedzie bardziej odsadzona na zewnatrz - tak mala roznica nie znaczenia ( im nizsza wartosc ET tym bardziej felga jest odsadzona na zewnatrz ) . Co do hamulcow M trudno powiedziec ale raczej powinny podejsc.

 

Czy te felgi mają homologację? Są legalne na wypadek kontroli, gwarancji, kolizji ?

To juz pytania do producenta/sprzedawcy felg , czlowieka z BMW od gwarancji a w sprawie kolizji do ubezpieczyciela.

 

Żadne felgi aftermarketowe na tą chwilę nie mają homologacji (to oczywiste) ani TUV (bo nowy model) - są tylko 3 wzory do wyboru w stosownym rozmiarze, lekko lansiarskie i bez powyższego.


Kupię felgi OEM 753 (bo takie mi się najbardziej podobają) oraz osobno opony Pirelli Scorpion Winter 285/45 R21 ROF *, bo są najlepsze w testach w tym rozmiarze z ROF. Cena łącznie 16 kPLN. Niestety producent nie oferuje takich kompletów. Gotowe komplety 21" są z badziewnymi oponami Bridgestone oraz niepodobającymi się felgami 754M lub 752 lub 20" z niezłą oponą Continental, ale balonową 255/55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki - sam sobie odpowiedziałeś , w pewnej klasie aut nie ma to jak oryginał .

Większość pozycji z alledrogo to chińszczyzna i jak mawiał Forest Gump nigdy nie wiesz a co trafisz :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego BMW postawiło na tą oponę dla X7?


Oba dostępne komplety kół zimowych OEM z felgą 21" (754M oraz 752) mają opony Blizzak (285/45R21), które są we wszystkich testach opon źle oceniane. Z kolei do podstawowych felg 20" (750) BMW proponuje wysoko ocenianą oponę Continental TS860 (255/55R20). Taka marka a wciska klientom kiepskie opony, a może te opony nie są kiepskie? A może z oszczędności - dostępne w tym rozmiarze są jeszcze Pirelli Winter Scorpion droższe o 500 zł/szt, oceniane wysoko.


Etykieta mówi o przyczepności na mokrym "B" - czyli bardzo dobrze - czy te etykiety i ich oceny są coś warte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki - sam sobie odpowiedziałeś , w pewnej klasie aut nie ma to jak oryginał .

Większość pozycji z alledrogo to chińszczyzna i jak mawiał Forest Gump nigdy nie wiesz a co trafisz :wink:

 

A co myślisz że oryginał to jest jakiejś lepszej jakości niż aftermarket? Często gęsto felgi tkzw oryginalne produkują te same firmy które robią na aftermakret. Niczym nie odbiegają często jakością (porównując oczywiście produkty tego samego producenta).

Na tą chwilę nie jeszcze nikt homologacji do G05 bo to zwyczajnie za nowe auto i za mały rynek zbytu a za duża kasa aby zrobić papiery do felg. Ostatnio szukałem klientowi do nowego Cayenne i też znalazłem tylko całe jedne :)


Do rzeczy:

zostały nam jeszcze takie 19tki. Dla forumowicza cena 10400 PLN (hasło: forum BMW)


https://allegro.pl/oferta/bmw-x5-g05-g06-kola-19-wzor-v735-zima-8522403917

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam wrażenie, że przy pewnej klasie (czołowe marki) różnice między nimi nie są właściwie znaczące dla klienta.

Oczywiście w testach wychodzą jakieś tam wyniki jednak pytanie na ile te testy są rzetelne? Na ile warunki np. przy porównywaniu drogi hamowania są identyczne? Wystarczy powiew wiatru, trochę piasku na asfalcie, trochę więcej wody, itp.

Wyniki dla danej opony mogą też mocno różnić się w zależności od rozmiaru w tym samym modelu a trudno znaleźć test takich kolosów jakie są w X5.


Ja mam Blizzaki ale LM-80 EVO i poprzedniej zimy byłem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.