Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś analizowal juz moze temat zimowek do G05?


Ja waham sie czy zamowic komplet 19'' czy jednak pozostac przy 20''. Niestety przez zmiane rozstawu otworow nie pasuja felgi z F15.

  • Odpowiedzi 258
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tylko przy 22'' profil opony jest tak maly, ze traci sie duzo zalet SUVa.


Siedzialem dzisiaj I ogladalem G05 :8) . Wyglada na zywo nieziemsko - przepasc w stosunku do F15. Materialy w srodku praktycznie polka Audi Q7. Bardzo duzy krok do przodu :cool2: . Ekrany na zywo wygladaja znacznie lepiej niz na zdjeciach. Bardzo wygodne fotele.

Opublikowano
Autko, ktore ogladalem bylo wlasnie na 22''. Felgi piekne, ale ilosc opony jak w sportowym hatchbacku ;). Wydaje mi sie, ze na Polske idealny kompromis to tak jak napisales 20''.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko przy niskich oponach, jak w aucie sportowym, posiadanie suva traci sens, bo nie wykorzystasz prześwitu na tak potężnych kołach, a co za tym idzie nisko profilowych oponach. Nasze wspaniałe drogi, aczkolwiek coraz lepsze, też do tego nie zachęcają... Czasami wygląd nie jest najważniejszy :wink:

Ja dałbym na zimę 19", na lato zostawił 20". Wtedy zero stresu w czasie podróżowania po zaśnieżonych drogach, chlapie itp. A o to chyba chodzi, jeżdżąc suvem

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Orientuje się ktoś czy salony posiadają już koła zimowe do G05?

Czy do silnika 50d podejdzie coś ponizej 20 cali?


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Mozna juz zamawiac zimowe kola.


50d ma teoretycznie takie same tarcze jak wersja z M pakietem (czyli wieksze) a do niej oferowano mi w salonie 19" na zimę. Znowu gdzies na forum US widzialem wzmianke ze 50d i 50i to nie mniej niz 20". Tylko w US wersja M sport nie ma w standardzie hamulcow z M pakietu.

Opublikowano

W przypadku BMW G30 są 3 rozmiary tarcz :


20d/i

25d-40d/i

50d/i


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

W G05 występują jak rozumiem tylko zwykłe i M pakietowe (większe).


Zwykłe mogą być w 30d i 40i, a większe są standardowo w M50d i 50i. Być może wraz z kolejnymi silnikami ilość rodzai się zwiększy.


W Polsce wybierając pakiet M Sport w standardzie otrzymujemy większe hamulce i niebieskie zaciski. Niestety co kraj to M pakiet zawiera inne pozycje. W USA domawiając M Pakiet nie otrzymujemy większych hamulców i pewnie stąd zamieszanie u dealerów. Wczoraj czytałem kolejny post, że do M pakietowych hamulców tylko felga 20'', z racji większych zacisków 4 tłoczkowych. Ale jeśli dealer na podstawie VINu wysyła mi ofertę na 19'' felgi to chyba nie ma miejsca na wtopę...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

na lato :


o myślicie:


X5 G05 z pneumatyka

40i

22'' 742 M bicolour - to nie są wedle twierdzenia niektórych run-flay

ktoś się orientuje jakie opony do niego wsadzą ? - odbiór auta - koniec marca 19 r.


ewentualnie


21'' 741 M Bicolour - mixy i run flaty


??


na zimę w przyszłym roku kupię jakieś 20 '' felgi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeglądałem listę akcesoriów do G05 i moją uwagę przykuły łańcuchy śniegowe...

Snow chains – only for tire size 255/55 R18

Only compatible w/ style 618 winter complete wheel set listed below

Czy to oznacza, że do większych niż 18" kół nie będzie można założyć łańcuchów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem już jeden samochód, w którym producent przewidywał stosowanie łańcuchów wyłącznie do felg 16" (a miałem 19") bo wynikało to z odstępu opony od mcpersona. Wtedy znalazłem wprawdzie łańcuchy z maleńkimi ogniwami, które (wbrew zaleceniom producenta) się mieściły ale kosztowały chore pieniądze :(
Opublikowano

Tu jest informacja z instrukcji G05 w USA, która znalazłem na forum. Wedle niej można stosowac nawet na 20" ale w rozmiarze zimowych i na tylne koła. Cena tak jak napisałeś chora a i tak nigdy ich pewnie nie założymy. W Austrii przy 4x4 zawsze pozwalali mi jechać a na parking kierowali samochody z napędem na jedną os. Ale mieć trzeba :mad2:.


"Here is some language from the BMW Owners Manual for the G05 about snow chains:


Fine-link snow chains


The manufacturer of your vehicle recommends use of fine-link snow chains. Certain types of fine-link snow chains have been tested by the manufacturer of the vehicle and recommended as road-safe and suitable.


Information regarding suitable snow chains is available from a dealer’s service center or another qualified service center or repair shop.


Use


Use only in pairs on the rear wheels, equipped with the tires of the following size:


255/55 R18.


265/50 R19.


275/45 R20.


Follow the snow chain manufacturer's instructions.


Do not reset the Tire Pressure Monitor TPM after mounting snow chains, as doing so may result in incorrect readings.


When driving with snow chains, briefly activate Dynamic Traction Control DTC to optimize the forward momentum.


Maximum speed with snow chains


Do not exceed a speed of 30 mph/50 km/h when using snow chains."

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja wzialem org 20 czarne mat model 748 z oponami Michelin 275/45/20 , komfort ok. Moim zdaniem najladniejszy wzor a Micheliny sto razy lepsze od

Pirelli.

Kolega tez do M50d zalozyl org. grafitowe 19

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Ja się nie zgodzę się z małą różnicą cenową pomiędzy 30d a m50d, ponieważ wychodzi około 65tyś. Jeżeli uważasz że 40i jest za słabe (cena ta sama co 30d) to proponuję się przejechać w (X5 5,5s-100km/h) ale w tedy też odrazu trzeba wyeliminować o 60KM słabsze 30d, poza tym auto z benzyną jest o prawie 200kg lżejsze od 50d. Oczywiście zgodzę się pali 2-3l/100km więcej jak diesel ta benzyna, ale ile frajdy :). No i jeszcze pytanie gdzie za 3 lata jak się leasing skończy będzie można pojechać w Europie dieslem i czy nie będzie problemu ze sprzedażą bo np. nowa norma spalin weszła.
Opublikowano

Co do roznicy w cenie miedzy 30d a 50d to wszystko zalezy od konkretnej konfiguracji , u mnie to bylo jak pamietam na poziomie ok. 50 tys.

Wrazenia z jazdy 40i porywnywalwem do 50d a nie 30d. Poza tym odnosilo sie to do X7 o ktorym pisal Kolega VHNB a nie X5.

Dla mnie oprocz suchych danych katalogowych jak przyspieszenie 0-100 jest jeszcze pare istotnych rzeczy - to jak auto ciagnie z dolu , jaka ma elastycznosc , zasieg . Licza sie osobiste wrazenia ktore w moim przypadku byly o niebo lepsze w przypadku 50d niz 40i

Zeby byla jasnosc ,nie chce nikomu wciskac na sile i przekonywac ze cos jest lepsze a cos gorsze , kazdy ma inne preferencje i dobrze bo inaczej byloby smutno i szaro jak wszyscy jezdziliby takimi samymi autami :D

Reasumujac - z racja jest jak z pupa - kazdy ma swoja :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Wróciłem własnie z trasy prawie 3.000km X5 40i i poniżej kilka luźnych myśli:


- spalanie średnie z boxem z całej trasy: 10,9l. Tak jak pisałem wcześniej praktycznie cały czas autostrady + dojazd do miejscowości około 60-70km. Wynik jak na R6 benzynowe, masę auta o box uważam za bardzo dobry :cool2:

- kultura pracy silnika - bajka, żadnych wibracji, zero hałasu (jedynie box/belki), ogromny zapas mocy, w Sport super basowe brzmienie - słowem jeden wielki rogal na twarzy :mrgreen:

- auto jest tak wyciszone, że gdyby nie ograniczenia i box 160km/h to idealna prędkość podróżna

- auto bardzo stabilne z boxem - żadnych podmuchów, etc., ale też jakoś specjalnie mocno nie wiało

- elastyczność - auto wkręca się bez żadnych problemów z każdej prędkości a do tego w trasie utrzymuje dieslowe prędkości obrotowe (1.500-2.500 obr).

- przy dużych pochyleniach hamowanie silnikiem jest efektywne w zasadzie tylko w sport, w Eco Pro nie hamuje w zasadzie w ogóle (włącza żeglowanie), w comfort wystarcza to przy mniejszych górkach, przy długich i stromych sport a przy tych najbardziej hardcorowych sport + manetki. Nie zwróciłem też uwagi na gorsze hamowanie przy dużym/długim obciązeniu.

- zasięg na trasie to spokojnie +700km, czyli jak najbardziej sensowny :cool2:

- z jednego z tuneli wyjechałem jadąc około 120km/h na kompletne lodowisko - awaryjne hamowanie za pojazdami z przodu robiącymi to samo i totalnie bezpieczne zachowanie - tył nie uciekał, przód nie wyprzedzał ;)

- mam sportowe fotele z M pakietu i po trasie 23h non stop powiem jedno - są świetne i wygodne i zapewniają bardzo dobre trzymanie w zakrętach/serpentynach. Jeśli te komfortowe są jeszcze wygodniejsze to :cool2:

- 6.500 km przebiegu i jeszcze żadnego błędu tfu tfu ;)



Z innych:

- komunikaty radiowe - nie byłem w stanie wyłączyć ich w trasie (po lekturze instrukcji już wiem jak to zrobić :mad2: ) a dodatkowo po każdym ściszeniu kolejny komunikat znowu budził mi dzieciaki poprzednią głośnością. Do komunikatów z Navi jest skrót więc nie było problemu

- nie wiem ile pojemności ma zbiornik na płyn do spryskiwaczy, ale psikałem w zasadzie ciągle przez te 3.000km, psikam nadal i nic :mrgreen:

- światła święcą pięknie :cool2: , ale kolega z drugiego samochodu zgłaszał mi, że rażą go (jechał przede mną) - być może to kwestia wysokości auta

- Navi fabryczna działała lepiej niż google maps i podawała bardziej wiarygodne informacje o korkach - sam nie wiem jak to możliwe (może to kwestia dużej ilości BMW na tej trasie)

- nie byłem tego świadomy, ale widok Navi jako mapy satelitarnej w trakcie jazdy przełęczami, w górach, gdzie pokazuje ona trójwymiarowo trasę WYMIATA :cool2:

- muszę nauczyć się ogrzewania - zazwyczaj ustawiałem 22 w każdym samochodzie i było za gorąco, a tutaj żona wbijała na 23-24 bo przy 22 było zimno - kwestia pewnie kalibracji każdej marki lub... żony ;).


Generalnie - chyba się polubiliśmy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie opisane wrazenia z jazdy. Dzieki BigCactus.

Co do spalania to te wyniki u kazdego sa rozne.

Powiem tak: gdy zabralem w trase 2 razy Audi Q2 1.4TSI mojej Mamy zeby go troche przewietrzyc bo jezdzi tylko po miescie to okazało sie ze jadac w granicach 140-180 autostradami i ekspresowkami spala 9-10l /100km. Jesli zamowiony przeze mnie diesel w G05 bedzie palił mi wiec w trasie 11l/100km i to bez zadnych boxow to bede szczesliwy.

Kiedys mialem X5 E70 z benzyna 4.8i 355KM i na autostradzie zwykle konczyło sie spalaniem 18-20l, rekord to nawet 25l na 100km a moim obecnym 640i po ekspresowych trasach zawsze wracam z wynikiem 14-17l /100km. Na co dzien uzytkuje jeszcze Volvo XC60 2.4 D5. Autostrada 160km/h, tempomat, wynik 11-12l /100km. Porownania spalania sa dobre pod noga tego samego kierowcy.

Nie neguje oczywiscie ze kolega BigCactus osiagnał wynik 11l z boxem ale mysle ze dla wielu uzytkownikow mocnych samochodow taki wynik to tylko efekt ekodrivingu.

Opublikowano

Oczywiscie to racja - różnica w spalaniu +50% nie będzie żadnym problemem.


Cała moja trasa to typowy ekodriving - dwa samochody, dzieciaki, boxy, śnieg - słowem 100% klimatu dla ekodrivingu i prędkości bardzo rzadko powyzej 145km/h (w zasadzie tylko chwilowo przy wyprzedzaniu, doganianiu drugiego samochodu). Do tego w Austrii często ograniczenia do 100km/h. Także warto to wziąć pod uwagę. Drugi samochód (Mondeo, 4 cylindrowa benzyna 1.5 spałiło około 8l/100km).


Przy dynamicznej jeździe autostradą i prędkościach w okolicach 160km/h (bez boxu) z krótkich 20-30km odcinków mam około 12-14l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.