Skocz do zawartości

Niwelowanie luzu na maglownicy.


Bobi74343

Rekomendowane odpowiedzi

Ja sobie poradziłem w następujący sposób. Trzeba dostać się pod auto w dowolny sposób, kobyłki, lewarki czy podnośnik. Im więcej miejsca tym lepiej. Zdjąć osłonę silnika. Namierzyć śrubę kasowania luzu, znajduje się na górze maglownicy, jest ona dość widoczna lecz raczej średnio dostępna. Ja użyłem takich długich zagiętych kombinerek do ściągania segerów bo żadnym kluczem nie mogłem tam dojść. Nie dokręcać za mocno i na bieżąco kontrolować czy możemy jeszcze kręcić kierownicą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszedzie tam gdzie wspolpracuja kola zebate , miedzy zebami musi byc zachowany odpowiedni luz i do tego wlasnie sluzy ta sruba.

Luz na kole kierownicy to suma luzow wszystkich elementow ukladu kierowniczego oraz wachaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej dać do regeneracji i jak mi mowili ze skasują ok 60% luzów.a zrobić coś muszę bo już mnie to wkurzanprzy wysokich prędkościach nosi auto na boki jak są wiatry mocniejsze przy kręceniu jest trzeszczenie i toczenie auta po nierównościach sa do tego stuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez auta nie jestem Ci w stanie powiedziec co masz do wymiany wiec podjedz sobie do mechanika.

Mozesz sobie podniesc jedna strone auta, zlapac za kolo na godz 3 i 9 tej i poruszac kolem.Jesli poczujesz luz to jest to luz drazka kierowniczego i jego koncowki i to bedzie te 60% ktore zniknie po tzw.regeneracji bo dostaniesz nowe drazki.

Nastepnie trzeba oblukac luzy na koncowkach wachaczy i sprawdzic stan elementow gumowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy, złe prowadzenie a dziwne dźwięki to mogą być dwie różne sprawy. Ktoś kiedyś opisywał dźwięk postukiwania, szczgólnie przy kręceniu podczas parkowania - dochodzi z miejsca pracy uszczelniacza i wałka idącego do kierownicy od przekładni. Było tam szczegółowo podane jak się dostać, co jest proste generalnie, tylko plastiki od dołu przekładni zdjąć i mamy dostęp. Posmarować uszczelniacz aby nie chodził na "sucho" po wałku. U mnie ucichło... Osoba opisująca ten problem podawała wtedy informację, że jest to znana procedura w serwisach, za którą kasują pare ładnych pln... Odnośnie prowadzenia jak tylne zawieszenie, skoro przód ok?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez Ok z autem jeżdżę na przeglądy do znajomego diagnosty wtedy kiedy nie ma ruchu i sprawdza mi szczegółowo auto zawieszenie jest w jak najlepszym porządku na plus tego działa to tez ze jeżdżę po autostradach a mało kiedy po naszych lokalnych drogach to co potrafię to sam sobie naprawiam i jest tak właśnie jak piszesz przy parkowaniu i kręceniu kierownica są stuki na kierownice i trzaski i już mnie to wkurza i chce się z tym uporać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.