Skocz do zawartości

Luzy na maglownicy [530d]


bmwe399

Rekomendowane odpowiedzi

A jak sprawdzales ze luzy nagle zniknely?

 

Zrzuciłem z obu stron końcówki i szarpałem z całej siły nic, zero luzu na drążkach jak i również maglu, widocznie przenosi się z czegoś ten luz. Wyraźnie czuć luz na zgaszonym aucie, a sprawdza się chyba na odpalonym a więc na odpalonym jest, ale sporo mniej wyczuwalny. Zobaczymy jak z tym krzyżakiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak auto stoji na kolach to zobacz pod jakim katem sa drazki i pytanie czy pod takim samym katem je sprawdzales gdy podniosles auto?Drazek sie wybija tylko w pozycji roboczej.Luknij na oslony magla jesli masz opaski zaciskowe to znak ze nikt nigdy tych drazkow nie wymienial...

Krzyzak sobie odpusc bo jak Ci tyrpie kierownica to krzyzak nie ma nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto stoji na kolach to zobacz pod jakim katem sa drazki i pytanie czy pod takim samym katem je sprawdzales gdy podniosles auto?Drazek sie wybija tylko w pozycji roboczej.Luknij na oslony magla jesli masz opaski zaciskowe to znak ze nikt nigdy tych drazkow nie wymienial...

Krzyzak sobie odpusc bo jak Ci tyrpie kierownica to krzyzak nie ma nic do tego.

 

Lewy był na pewno wymieniany, bo nawet widać, po końcówce i jeden opaski nie było, a druga trytytka, a na prawym kole są tak jakby ori opaski, ale jak miałem sprawdzić na opuszcoznym aucie, jak miałem odkrecone obie końcówki od zwrotnicy? na jabłkach drążków zero luzu sztywniutko,jak nowe. Obejrzyj filmik, który podesłałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak miałem sprawdzić na opuszcoznym aucie, jak miałem odkrecone obie końcówki od zwrotnicy

Twoje pierwsze posty sa odnosnikiem sprawdzenia drazkow...

Jak podniesiesz drazek do gory , puscisz go i luzno opadnie to jest do wymiany.

Zobacz na nowe ktore kupiles jak ciezko pracuja i jesli je wymienisz to przy nastepnej wymianie koncowek zobaczysz ze w jakiej pozycji zostawisz drazek to tak zostanie.

Na podstawie filmiku mozna tylko powiedziec -uklad kierowniczy i mozna tez sie czepic tego krzyzaka ale tylko jesli chodzi o dzwiek a masz przeciez jeszcze tyrpanie kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem sprawdzić na opuszcoznym aucie, jak miałem odkrecone obie końcówki od zwrotnicy

Twoje pierwsze posty sa odnosnikiem sprawdzenia drazkow...

Jak podniesiesz drazek do gory , puscisz go i luzno opadnie to jest do wymiany.

Zobacz na nowe ktore kupiles jak ciezko pracuja i jesli je wymienisz to przy nastepnej wymianie koncowek zobaczysz ze w jakiej pozycji zostawisz drazek to tak zostanie.

Na podstawie filmiku mozna tylko powiedziec -uklad kierowniczy i mozna tez sie czepic tego krzyzaka ale tylko jesli chodzi o dzwiek a masz przeciez jeszcze tyrpanie kierownicy...

 


Odnosząc się do poprzedniej Twojej odpowiedzi, to nie, nie sprawdziłem go w pozycji roboczej, bo przeszkadzał wahacz. Czyli on sie tylko wybija w pozycji roboczej jak auto jedzie i stoi obciążone? gdy zmienie pozycję, to luzu nie będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie tak...

Koncowka wybija sie w pionie i w poziomie dlatego jej luz sprawdzisz podnoszac auto, natomiast drazek wybija sie tylko w tej pozycji w jakiej sie znajduje gdy auto jest na kolach ( prawie poziom), wiec gdy drazek opadl kilkanascie cm to juz tego luzu nie wyczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak...

Koncowka wybija sie w pionie i w poziomie dlatego jej luz sprawdzisz podnoszac auto, natomiast drazek wybija sie tylko w tej pozycji w jakiej sie znajduje gdy auto jest na kolach ( prawie poziom), wiec gdy drazek opadl kilkanascie cm to juz tego luzu nie wyczujesz.

 

A tego nie wiedziałem. Okej, jutro biorę się do roboty :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przy okazji czy maglownica jest dobrze przykrecona

 

Maglownica dobrze przykręcona, drążki i końcówki wymienione, na samym maglu minimalny luz ale nie od i do siebie (prawo lewo)tylko jak złapałem kluczem i tak jakby chciałem go przekręcić to jest wyczuwalny minimalny luz bardziej pod małą regulacje, na osłonie od pasażera w środku śladowe ilości płynu do wspomagania, dałem trochę smaru łożysk na magiel. Jutro zbieżność :) nie jeździłem jeszcze bo zmęczony jestem, męczyłem się z wybiciem tulei z sworzni.. a poza tym pada u mnie mocno i nie chce mi sie :D ps prawy drążek i końcówka jeszcze oryginalna BMW o dziwo w lepszym stanie o wiele niż lewa, która kiedyś tam była wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba często grzać, ściągacze też nie zawsze dają radę. Chwila grzania i wychodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja już dawno się nauczyłem, że jak coś nie chce wyjść to trzeba grzać, ale oczywiście można się pomęczyć inaczej :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update

A więc jestem po zbieżności i póki co bardzo dobre wrażenia, do setki idzie jak po sznurku ,100+ w około 80-85 % zniknęły drgania na kierownicy, a te minimalne są przez w/w mały luz magla międzyzębny przy skrętach nie ma, tylko przy jeździe na wprost ale to logiczne bo wiekszosc czasu jedzie sie na wprost i przez nasze piekne drogi tam sie wyrabia luz. Na dniach wykasuje na regulacji i powinno byc super :) także niby koncowki i same drazki byky sztywne, ale jednak do wymiany. Gość od zbieznosci mowil jeszcze ze mam minimalny luz na prawym dolnym wahaczu ale jest na tyle maly, ze mowi nie ma sensu ruszac poki co :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zostaw magiel w spokoju a zwlaszcza ta srube- luz miedzy zebami musi byc pozostawiony i nic sie tam nie wyrabia...

Drgania na kierownicy moga powodowac tylko uklad zawieszenia , kierowniczy ( bez magla i kolumny ),kola...

Skoro przy skrecie jest OK to ten wachacz jest tego sprawca ale to juz sam musisz podjac decyzje czy go wymieniac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw magiel w spokoju a zwlaszcza ta srube- luz miedzy zebami musi byc pozostawiony i nic sie tam nie wyrabia...

Drgania na kierownicy moga powodowac tylko uklad zawieszenia , kierowniczy ( bez magla i kolumny ),kola...

Skoro przy skrecie jest OK to ten wachacz jest tego sprawca ale to juz sam musisz podjac decyzje czy go wymieniac ...

 


Nie rozumiem, to według Ciebie magiel nie łapie w ogóle luzu? w takim razie ta śruba na przekładni pełni inną rolę? no i nie da się ukryć, że w e39 magiel to slaby punkt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie rozumiem, to według Ciebie magiel nie łapie w ogóle luzu?

No nie tak do konca-oczywiscie ze lapie , lecz zanim zlapie taki luz ze Ci zacznie przeszkadzac ( ile masz luzu na obwodzie kola kierownicy? ) , to predzej nastapi rozszczelnienie maglownicy i to bedzie powodem jej regeneracji

w takim razie ta śruba na przekładni pełni inną rolę?

Nie.To jest dokladnie sruba regulacyjna ale nie dla mnie ,Ciebie czy jakiegos Czesia tylko dla producenta i zakladow naprawczych ,zeby sobie nia krecic to trzeba wiedziec ile ma byc tego luzu miedzy zebami ( tu chodzi o rozszezalnosc materialu a zakres pracy temperatur jest dosc spory ), i robi sie to tylko raz i wiecej sie jej nie dotyka,az do nastepnej regeneracji.

Teraz dam Ci przyklad zebys wiedzial czemu sie tej sruby nie dotyka.

Zeby na listwie maja np 50 cm wiec 25 cm to sa kola do jazdy na wprost , wiec najwieksze zuzycie ( luz ) bedzie wlasnie w okolicach tych 25 centymetrow ( mniej wykonujesz pelnych skretow niz takich obrut kierownica, czy pol obrotu )

Zakladamy ze magiel wyjechal z fabryki z luzem miedzyzebowym 0,2mm a na dzien dzisiejszy masz np 0,25 na koncach listwy zebatej ,a 08 na srodku - kasujesz luz do fabrycznego wymiaru na srodku i zaczynasz uginac listwe przy pelnym skreie, na koncu bedzie nacisk tylko na jeden punkt uszczelniacza oraz tloczek bedzie wycieral jedna scianke obudowy ktora pelni role cylindra , jesli wyregulujesz luz na koncu listwy to i tak nic nie zmieni bo zbyt duzy luz pozostanie na srodku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, to według Ciebie magiel nie łapie w ogóle luzu?

No nie tak do konca-oczywiscie ze lapie , lecz zanim zlapie taki luz ze Ci zacznie przeszkadzac ( ile masz luzu na obwodzie kola kierownicy? ) , to predzej nastapi rozszczelnienie maglownicy i to bedzie powodem jej regeneracji

w takim razie ta śruba na przekładni pełni inną rolę?

Nie.To jest dokladnie sruba regulacyjna ale nie dla mnie ,Ciebie czy jakiegos Czesia tylko dla producenta i zakladow naprawczych ,zeby sobie nia krecic to trzeba wiedziec ile ma byc tego luzu miedzy zebami ( tu chodzi o rozszezalnosc materialu a zakres pracy temperatur jest dosc spory ), i robi sie to tylko raz i wiecej sie jej nie dotyka,az do nastepnej regeneracji.

Teraz dam Ci przyklad zebys wiedzial czemu sie tej sruby nie dotyka.

Zeby na listwie maja np 50 cm wiec 25 cm to sa kola do jazdy na wprost , wiec najwieksze zuzycie ( luz ) bedzie wlasnie w okolicach tych 25 centymetrow ( mniej wykonujesz pelnych skretow niz takich obrut kierownica, czy pol obrotu )

Zakladamy ze magiel wyjechal z fabryki z luzem miedzyzebowym 0,2mm a na dzien dzisiejszy masz np 0,25 na koncach listwy zebatej ,a 08 na srodku - kasujesz luz do fabrycznego wymiaru na srodku i zaczynasz uginac listwe przy pelnym skreie, na koncu bedzie nacisk tylko na jeden punkt uszczelniacza oraz tloczek bedzie wycieral jedna scianke obudowy ktora pelni role cylindra , jesli wyregulujesz luz na koncu listwy to i tak nic nie zmieni bo zbyt duzy luz pozostanie na srodku

 


Rozumiem, też właśnie myślałem, żeby wyregulować chociaż jakoś minimalnie ale na skręconych kołach mianowicie tam gdzie są najzdrowsze zęby, bo tak jak piszesz gdy wyreguluje na środku, to później nacisk będzie przy skrętach, ale dzięki za radę i wyczerpującą wypowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.