Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wiem że jest dużo tematów na ten temat ale mój jest dość specyficzny. Kupiłem swoje BMW 318i silnik n46 jakieś dwa miesiące temu. Przed zalaniem nowego oleju, wolałem plukanka i zalałem go olejem 5w40 Volvoline bordowy. Silnik był dość ulany więc wymieniłem uszczeleke pokrywy zaworów, uszczelnienie pompy Vaku i nie widzę aby gdzieś się lalo u dołu silnika od zderzaka jest delikatnie przypocone. Zauważyłem że ubywa oleju ok. 1l na 2,5-3tys kilometrów. Nie widzę aby kopcil na niebiesko czy bardzo na biało. Czasem puści delikatnie swego dymu przy mocnej przygazowce na początku tylko raz później jest już bezbarwnie, nie śmierdzi z wydechu spalonym olejem, rura sucha. Wydaje mi się ze to normalne bo wiadomo to też para nie kopci intensywnie na ciepłym czy na zimnym po odpaleniu.. Pomóżcie co to może być dodam że na moje oko nie ma żadnych objaw brania oleju czy to przez uszczelniacze czy pierścienie.. Przebieg oryginalny 161 tys rok produkcji 2007

Opublikowano
Jakby były uszczelniacze to nie kopcil był na niebiesko po przegazowce jak chwilę postoi, wydobywalby się dymek a tu nie ma żadnych dymkow z wydechu tym bardziej niebieskich
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na kanał/podnośnik, trzeba zdjąć osłonę silnika i zdiagnozować wycieki.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Lało się z pompy Vaku uszczelniona, lało się z pokrywy zaworów również uszczelniona i lało się z podstawy filtra oleju też zrobione jest delikatny wyciek z uszczelki miski olejowej ale to się poci niemożliwe żeby przez nią tyle ubyło. Tak jak pisałem nie kopci na zimnym na ciepłym, para nie siwy tak żeby spał olej, obroty, moc w normie, świece kolor cappuccino każda taka sama.
Opublikowano
Przy odpaleniu i mocnej przegazowce jeżeli niebieski dym się pojawia to również świadczy o uszczelniaczach zawodowych?

Niestety przypadłość tego silnika.Poszukaj na forum temat rzeka

never again N46
Opublikowano
Jak uszczelniacze sa już całkiem zużyte spalanie oleju to około litr na 1000 km u Ciebie prawdopodobnie to początek ich końca stąd zużycie na poziomie 1l na 3000km ibrak jeszcze wyraźnych objawów. Proponuję znaleźć mechanika który potrafi wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy koszt około 1000 zł
Opublikowano
Jak uszczelniacze sa już całkiem zużyte spalanie oleju to około litr na 1000 km u Ciebie prawdopodobnie to początek ich końca stąd zużycie na poziomie 1l na 3000km ibrak jeszcze wyraźnych objawów. Proponuję znaleźć mechanika który potrafi wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy koszt około 1000 zł

No nie koniecznie bez zdejmowania glowicy,co prawda koszt niższy lecz nadal może spalać olej.Na forum jest kilku kolegów którzy wymienili same uszczslniacze bez zdejmowania głowicy,a i tak finalnie zdejmowali głowicę,bo wymagała regeneracji.

never again N46
Opublikowano
Wszystko zależy od przebiegu, przy 160 000 zaryzykowałbym wymianę uszczelniaczy wielu ludzi tak robi i są zadowoleni z efektów zdjęcie głowicy to już dużo droższa zabawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.