Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Posiadam od kilku miesięcy BMW E91 330d 245KM z 2011 roku. W aucie na wstępie wyjąłem DPF i zamontowałem downpipe RM oraz filtr powietrza K&N. Czyszczony był oczywiście kolektor ssący, który był mocno zasyfiony. Robiony był również program w TC na 300KM. W ostatnim czasie padł mi czujnik ABS i po podpięciu sprzętu diagnostycznego okazało się, że dodatkowo mam problem z błędem 00497D (sporadyczny). Jako że z braku czasu jeździłem przez kilka tygodni z obydwoma problemami, to po pewnym czasie skrzynia automatyczna zaczęła się dziwnie zachowywać. Niekiedy przeciąga zmianę biegów, która powinna nastąpić wcześniej. Czujnik ABS'u wymieniłem i niestety problem pozostał. Sądzę, że ma to związek z błędem ciśnienia spalin przed turbiną. Jaka może być przyczyna tego błędu? Niestety nigdzie nie znalazłem podobnego problemu przy silniku 3.0d N57. Czy w pierwszej kolejności zacząć od wymiany czujnika ciśnienia w kolektorze? Czy najpierw zwalać kolektor oraz wyjmować EGR do wyczyszczenia? Przebieg auta to zaledwie 130 tys km. Jest to przebieg oryginalny. Skrzynia jest w idealnym stanie. Oczywiście przy manualnej zmianie biegów jest wszystko w porządku. Zmienia bieg płynne w tym momencie w której ja jej wskaże dźwignią zmiany biegów.Ten problem nie występuje cały czas tylko raz na kilka przyspieszeń. Nie ma znaczenia czy auto zimne, czy ciepłe itd. Może ktoś by napisał dla potomnych skąd skrzynia automatyczna dostaje sygnał o zmianie biegów w danym momencie? Aha w aucie występuje jeszcze jeden błąd (ciągły) 0049A5 - LIN bus: communication fault. Być może on ma jeszcze jakieś znaczenie. Z góry dziękuje wszystkim za okazaną pomoc.

http://i.nfhost.me/images/2018/11/06/BMW-00497D.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Siema, rozwiazales problem?? Mam ten sam błąd. Po podlaczeniu kompa wyskakuje je 49A5 jako błąd ciagly. W dodatku w skrzyni na jednej sekcji poziom oleju jest niski gdzie na pozostalych 3 jest 'HIGH'. Dodatkowo wystepuja falowania silnika zaraz po rozruchu szczególnie na wstecznym biegu. Sprawdze czy zmiana oleju na świeży pomoże. Obecny pewnie nie byl zmieniany od 8 lat, czyli od nowosci.
  • 5 lat później...
Opublikowano
W dniu 22.02.2019 o 06:55, KorK napisał(a):

Siema, rozwiazales problem?? Mam ten sam błąd. Po podlaczeniu kompa wyskakuje je 49A5 jako błąd ciagly. W dodatku w skrzyni na jednej sekcji poziom oleju jest niski gdzie na pozostalych 3 jest 'HIGH'. Dodatkowo wystepuja falowania silnika zaraz po rozruchu szczególnie na wstecznym biegu. Sprawdze czy zmiana oleju na świeży pomoże. Obecny pewnie nie byl zmieniany od 8 lat, czyli od nowosci.

Hej, a ty... 🙂 ?

również mam ten błąd, również falowanie silnika na zimnym zaraz po odpaleniu - ustaje po ok. 2 minutach - lekko się rozgrzeje i po temacie, ale jest za każdym razem rano i każdy pasażer z rana robi wielkie oczy, bo telepie budą. Muszę na obroty wchodzić, aby było znośnie.

Jest może ktoś jescze z podobnymi problemami.
Wtryski mają wtedy pomiary na 3 cylindrze -1,5 to nie jest dużo, ale jednak, możę dlatego ... ?
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie objawy daja rozwalone klapki wirowe w kolekorze dolotowym. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.