Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem w niedzielę oglądać powyższe auto - BMW F11 530d - WBAMX51040C764177 oferowane w Tychach. Generalnie właściciel handluje autami bo stało ich tam około 8 w okolicy domu.

Link do ostatniego ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530d-245km-skora-xenon-navi-bezwypadek-pdc-serwis-bmw-rej-pl-2011-ID6AWApe.html#8ae84b297b


Pojechałem na miejsce z Bimmer Checkiem.

Generalnie ta oferta to jakiś żart lub całkowita naiwność ze strony sprzedającego lub nadzieja, że kupujący będzie całkowitym idiotą, najpewniej jeszcze ślepym.


Po kolei:

- opony na aucie łyse (3mm) z czego jedna (prawy przód) dość przyzwoita i ta poszła do zdjęcia w ogłoszeniu :duh:

- co ciekawe - lewa przednia opona też łysa i jeszcze zdarta na rancie zewnętrznym prawie do zera ale wszystkie 4 opony z tego samego tygodnia i roku produkcji :?:

- lakierniczo auto nie było najgorsze choć przy narożniku przedniego lewego zderzaka było trochę szpachli i widać, że jednym miejscu to siadło i generalnie zrobiono to bardzo na "odwal się"

- tylny prawy błotnik powtórnie lakierowany ale zrobione to przyzwoicie

- na aucie ze 2-3 wgniotki jak od małego gradu i jedna trochę większa na tylnym lewym słupku C ale generalnie to w sumie pierdoły

- w środku połamana tylna kratka nadmuchu powietrza (niby od nogi dziecka wożonego ale to w sumie też pierdoła


Najgorsze:

- silnik z lewej strony zawalony olejem (wyglądało to na puszczająca uszczelkę między podstawą filtra oleju a silnikiem)

- silnik z prawej strony (konkretnie prawy tylny jego narożnik, od strony kabiny pasażera) masakrycznie zaświniony olejem (lało się aż na skrzynię biegów i dalej w dół) - bimmer check obstawiał pokrywę zaworów (właściciel oczywiście twierdził, że od wymiany do wymiany nic nie dolewał oleju)

- podczas ruszania słychać dość mocny głuchy stuk (jakby jakiś spory element nie był zamontowany/luźny)

- auto dość mocno ściąga w prawo (choć nie widać było, że jest po dzwonie)


Wisienka na torcie:

- tuż przed naszą wizytą były pokasowane jakieś błędy w aucie (oprogramowanie pokazało, że od ostatniego kasowania błędów auto przejechało 0.0km a jedynie wyjechało z garażu przed dom)


Co do silnika (poza wyciekami oleju) i skrzyni to generalnie nie ma zastrzeżeń do ich działania (skrzynia chodziła ładnie, gładko i nie było z nią najmnejszych problemów - mimo, że olej jest w niej chyba jeszcze fabryczny).


Ogólnie rzecz biorąc - jeśli te usterki nie zostaną usunięte to zdecydowanie strata czasu.

Gadka właściciela odnośnie tych usterek standardowa - nic nie słyszał, nic nie czuł i zdziwiony usterkami (choć codziennie jeździ tym autem).


Edit: właściciel auta napisał smsa, że był u mechanika i wyciek oleju jest niby spod pokrywy zaworów (do drugiego wycieku przy podstawie filtra oleju się nie odniósł), to stukanie to ponoć luz na wahaczu (coś za mocny ten stuk jak na wahacz ale być może) no i "przypomniał sobie dziś, że oponę wymienił (kupił używaną) bo żona przecięła na krawężniku. Muszę przyznać, że ma niesamowite szczęście, że udało mu się zakupić używaną oponę tego samego producenta, z tego samego tygodnia i roku produkcji. :mrgreen: Odpisałem tylko, że dziękuję za informację ale ja już tego auta nie chcę widzieć na oczy i polecam jednak nie bawić się w kasowanie błędów przed wizytą potencjalnego kupca (zwłaszcza, że uprzedzałem, że przyjadę z bimmer chceckiem) bo to wszystko widać w programie diagnostycznym.


Mam nadzieję, że przynajmniej komuś zaoszczędzę trochę czasu.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Produkcja jednak 2010, w vin Włochy i ciekawa informacja jest w ogłoszeniu:

3.0 diesel bi-turbo

VIN: WBAMX51040C764177

Type code: MX51

Model: 530D (EUR)

E-F-R series: F11

Series: 5

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: N57

Displacement: 3.00

Power: 180 (245 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: LCCX - LEDER DAKOTA/OYS

Prod.date: 2010-12-15

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CD Brake Energy Regeneration

S2K2 BMW LA wheel, V spoke 328

S2PA Lockable wheel bolt

S3AT Roof rail, aluminium, satinised

S4B9 Interieurleisten Alu Feinschliff

S4UR Ambient interior light

S6AA BMW TeleServices

S6AB Control, Teleservices

S6UH Traffic Information

S6VC STEUERUNG COMBOX

S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8TF Active pedestrian protection

S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV

S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST

S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL

S205 Automatic transmission

S230 Extra package, EU-speciifc

S255 Sports leather steering wheel

S258 Tyres with runflat properties

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S488 Lumbar support, driver and passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S615 Extended BMW Online Information

S616 BMW Online

S633 Preparation, mobile phone, Business

S698 Area-Code 2 for DVD

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S855 Language version, Italian

S863 Dealer List Europe

S884 Operating instructions, Italian

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie żebym się czepiał, ale w tej cenie można idealnego e60 szukać a nie choćby znośnego f10/11, nie mówiąc już o tym, żeby znaleźć dobrą w tej cenie

Oczywiście mowa o 530d w górę

Opublikowano

Tak wiem - VIN miałem rozkodowany i widziałem, że to grudzień 2010 i wersja włoska. Choć Bimmer Check stwierdził, że tymi Włochami też nie ma się co sugerować bo często pomimo jezyka dla konkretnego kraju są jeszcze jakieś nieduże migracje aut na sąsiednie rynki sprzedażowe i często tak bywa. Auto było kupione i serwisowane we Francji na co sa spore ilości faktur z francuskiego serwisu.

Przy 93 tys km ktoś chyba zalał nieodpowiednie paliwo bo w serwisie wymieniono cały układ paliwowy; zbiornik, węże, pompki i wszystkie wtryski.

Z tym bi-turbo to żadna rewelacja - masę jest ogłoszeń gdzie o 6 cylindrowym 3.0d piszą "bi-turbo". albo, że przy automatycznej skrzyni "sprzęgło jest w bardzo dobrym stanie". No ale taka już fantazja lub niedouczenie ludzi".

Szukam dalej.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie rozumiem oburzenia tym bardziej że nic strasznego nie wyszło. Ludzie wystawiają za taką kasę e60 LCI a tutaj nie dość że 30d to wielkie halo o uszczelkę pokrywy zaworów i opony :lol:
Opublikowano
Tak wiem - VIN miałem rozkodowany i widziałem, że to grudzień 2010 i wersja włoska. Choć Bimmer Check stwierdził, że tymi Włochami też nie ma się co sugerować bo często pomimo jezyka dla konkretnego kraju są jeszcze jakieś nieduże migracje aut na sąsiednie rynki sprzedażowe i często tak bywa. Auto było kupione i serwisowane we Francji na co sa spore ilości faktur z francuskiego serwisu.

Przy 93 tys km ktoś chyba zalał nieodpowiednie paliwo bo w serwisie wymieniono cały układ paliwowy; zbiornik, węże, pompki i wszystkie wtryski.

Z tym bi-turbo to żadna rewelacja - masę jest ogłoszeń gdzie o 6 cylindrowym 3.0d piszą "bi-turbo". albo, że przy automatycznej skrzyni "sprzęgło jest w bardzo dobrym stanie". No ale taka już fantazja lub niedouczenie ludzi".

Szukam dalej.

 

Ja tam na zdjęciach widzę serwisy wykonywane we Włoszech w mieście Vigevano 450 km od Lyonu.

Opublikowano
Nie rozumiem oburzenia tym bardziej że nic strasznego nie wyszło. Ludzie wystawiają za taką kasę e60 LCI a tutaj nie dość że 30d to wielkie halo o uszczelkę pokrywy zaworów i opony :lol:

Tu nie chodzi o "wielkie halo o uszczelkę pokrywy zaworów" (opony także nie byłyby problemem gdyby nie to, że widać po jednej, że coś jest nie tak z geometrią zawieszenia/zawieszeniem w tym aucie). Chodzi o to, że jak zadzwonić do typa i zapytać czy jest coś w aucie do zrobienia to oczywiście odpowiedź jest, że nie. A po przyjeździe pitolenie, że nie widział tych wycieków, nie słyszał walenia podczas ruszania i nie czuł ściągania auta w prawo. Nawet mimo tego, że uprzedzałem, że przyjadę na oględziny ze specem od BMW.

Przebieg wedle różnych dokumentów jest ok. W sierpniu był jakiś ostatni odczyt i było tam zdaje się 232 tys km. Wcześniej był jakiś serwis w maju tego roku przy przelocie coś koło (czy trochę ponad) 220 tys km. Zresztą nawet chyba na jednym ze zdjęć było to widać.

Pzdr.

Opublikowano
Kolega zakładający ten temat bardzo się rozczaruje życiem. Znalazł egzemplarz w bardzo okazyjnej cenie i jest zbulwersowany że trzeba byłoby do niego dodać parę tysi po zakupie. Chyba oczekuje auta za pół darmo w które absolutnie nic nie będzie trzeba włożyć i tutaj pojawia się rozczarowanie, bo takiego raczej nie znajdzie.
Opublikowano

I zaraz ktoś "mądry" napisze - a ile ma kosztować 8 letni samochód, albo lepiej - prawie 10 letni etc

Co do tysi to może być naście albo więcej bo tam ma się co zużyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.