Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, mam problem z temperatura płynu chłodzącego, a mianowicie nie jest w stanie osiągnąć temperatury 90 stopni.Max jaki udało się osiągnąć to 79 stopni i to przy 200km/h sprawdzanie na inpie. W aucie wywalilem EGR i wiem że to jest powód tego, ale mam pytanie odnośnie obiegu płynu, tam gdzie była chłodniczka zastosowałem wężyk który łączy króćce które zostały po niej,myślicie że po zrobieniu zaślepki na ten wąż tak żeby zamknąć obieg pomoże coś ? Termostat wymieniany był tydzień temu także zostało ewentualnie to.

Proszę o sugestie i pozdrawiam serdecznie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie ma termostatu EGR to autko będzie się trochę dłużej nagrzewać, ale 90 powinno osiągać normalnie. Szczerze to nie mam pojęcia jak poprawnie powinno się to zrobić, bo widziałem i opcje z zaślepkami na wężach i tak jak ty zrobiłeś.

Na 99 procent problem z nue dogrzaniem jest przez termostat główny. Pewnie nie kupiłeś z ASO ori BMW ylko badziewie z netu, które działa jak u ciebie. Mam racje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z allegro? Jak tak to ten nie szedł na pierwszy montaż, bo to jakieś gówno. Mój z allegro podziałał chwilę, też BEHR, tylko że mój gotował auto, bez problemu osiągał ponad 100:) Potem kupiłem taki z ASO i działa bez problemu. Tylko kasa i czas w plecy:(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Behr, który jest obecnie w sprzedaży nie ma żadnego związku z tym co szło na pierwszy montaż, to badziew i nie działa prawidłowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Powiem ze swojego doświadczenia za 85% temperatury odpowiada termostat główny za resztę EGR choć on bardziej odpowiada za szybkość nagrzewania niż za docelowa temperaturę którą osiągnie silnik dlatego te 15% dla EGR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Po drugie przerobiłem już sprawę z termostatami w e39 e83 e87 e91 silniki M47 M57 M57N 2.0 2.5 3.0 (2.9 :8) ) :twisted: i tak jak kolega wspomniał to nawet ten BEHR i MAHLE z allegro ma wielko zero wspólnego z tym co szło kiedyś na pierwszy montaż...


A przerobiłem już FEBI Motorad BEHR Mahle GATES Colorstat Vernet chyba nie zapomniałem o żadnym :mad2: (max pracy 6 miesięcy nie wspominając już o dziurawych obudowach) chyba że ja mam takie szczęście do nich hehehehe :cry2: :cry2: :cry2:


I tylko ORI ASO działa w naszych BMW :8) co innego tyczy się EGR tam w sumie każdy ok bo tak jak wspomniałem on nie odpowiada za temperaturę końcową silnika tylko szybkość nagrzewania ale to moje spostrzeżenia :cool2:

Opublikowano
Termostat do garnka z wodą, termometr w rękę i sprawdź przy jakiej temp. się otwiera.
Opublikowano

Mój motorad z pudełka swag działa juz 2.5 roku a maxgear z torebki foliowej 1.5 roku :lol:

Oba zamontowane w M47TU2 :8)

Jedyna lipa jaka wystąpiła w bmw 1 to po montażu pompy wody contitech a la iveco metelli puściła uszczelka korka chlodnicy :roll:

Pompa ma większy wirnik i daje mocniejsze cisnienie na uszczelki.

Problem występuje tylko zima i kropelkuje spod korka jak sa mrozy.

MADE IN PRL
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zauważyłem ze w pasie przednim mam dziury po roletach ew jakimś plastiku zmniejszającym przepływ, zakrywając polowe nerek tekturką bez problemy została osiągnięta temperatura 90 stopni. Poza roletami występowało coś takiego? dodam ze podczas jazdy mam problem z dogrzaniem a na postoju ładnie temperaturka rośnie. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób foto tych dziur, ale nawet jak są to temperatura nie może spadać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak nie ma termostatu EGR to autko będzie się trochę dłużej nagrzewać, ale 90 powinno osiągać normalnie. Szczerze to nie mam pojęcia jak poprawnie powinno się to zrobić, bo widziałem i opcje z zaślepkami na wężach i tak jak ty zrobiłeś.

Na 99 procent problem z nue dogrzaniem jest przez termostat główny. Pewnie nie kupiłeś z ASO ori BMW ylko badziewie z netu, które działa jak u ciebie. Mam racje?

Panowie wszystko jasne, Wyrzuciłem chłodnicę egr na której był termostat wszystko ładnie połączyłem rurką przez którą cały czas obieg był otwarty. Na przyszłość kiedy wyrzucamy chłodnicę należy zaślepić przepływ wody między króćcami. Teraz temperatura po zabiegu zaślepienia po 15 minutach jazdy wynosi 85-89 stopni :) Wszystko chula jak należy.

Co do tych dziur chodziło mi o taki kanał , nie mam go a miejsce na montaż w pasie jest, niestety nie mogę znaleźć numeru części do przedlifta :(2131f28c36515.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.