Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, chyba jeszcze nie było w tym roku, wiadomo z roku na rok są inne opony lepsze, gorsze są nowe opinie o zeszłorocznych oponach, dlatego wiec jakie zimówki polecacie do 330 xdrive r 17? Czy opony do 4x4 muszą mieć jakieś specjalne oznaczenie?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie muszą, ale muszą być w homologowanym rozmiarze, przewidzianym przez producenta. Jaki masz budżet?
Opublikowano
Hehe no wlasnie tez tak myslalem, ale slyszalem ze jest to bardzo dobra opona i dobra cena jest, do xdrive nie potrzebuje zajebistych zimowek byle hamowaly, nie mieszkam tez w gorach
Opublikowano
Japie*dole... tak się walnąłem w czoło jak przeczytałem Dębica frigo do 30d... Sprzedaj to auto i kup seicento... dramat..... :mad2:
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Masz mocne auto z napędem na 4 koła. musisz mieć markowe opony. Opony to podstawa jak sprawne hamulce.

Obecnie masz Dunlop Winter Sport 4D za 422 zł z 998 zł przecenione oraz Pirelli SottoZero 2 za 426 zł z 785 zł przecenione. Jedne i drugie będą na medal.

Edytowane przez Ponta
Opublikowano

To jakie proponujecie?

Japie*dole... tak się walnąłem w czoło jak przeczytałem Dębica frigo do 30d... Sprzedaj to auto i kup seicento... dramat..... :mad2:

 

Kolego, zalozylem ten temat po to aby sie dowiedziec jakiej marki opony sa dobre, uslyszalem od paru osob ktorzy jezdza bmkami i audi ze debica zajebiscie sie sprawuje, dlatego napisalem tutaj moze ktos je ma i sie wypowie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Może do auta, które ma 70 KM i jeździ w mieście. Do 3 litrowego diesla z xdrive nie można zakładać takich opon...
  • Moderatorzy
Opublikowano

No faktycznie zimy w Polsce różnią się od tych w UK diametralnie...

W każdym teście na błocie i mokrym wypadają fatalnie, a chyba taka jest Polska zima.

Opublikowano
Ciekawe czy któryś z was jeździł na Dębicy Ale mniejsza wracając do tematu jakie w takim razie polecacie Ale nie z opowieści tylko własnych doświadczeń
Opublikowano

Tak, jeździłem na Dębicy frigo w moim pierwszym aucie jakim był suzuki swift mk2 z 94r. Z silnikiem 1.0. Aktualnie siostra ma na yaris 2 gen silnik 1.0. Oba potwory miały napęd na przod i 50km


A jakie polecam to continental Ts850 i michelin PA4. Dwie topowe zimowe opony z ukierunkowaniem na Conti które poleciłem trzem kolegom z Bmw i są zachwyceni. W tym roku PA4 kupuje na GT i zobaczymy jak się sprawdzą. Jeżeli mieszkasz w górach to ewentualnie niektóre Bridgestone blizzak z agresywnym bierznikiem - na głęboki śnieg bajka ale na wodę już słabo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Michelin Pilot Alpin, Nokiany. Nokian ma różne zimówki w zależności od prędkości jazdy i spodziewanych warunków. Uwaga na modele produkowane w Rosji, podobno są gorszej jakości (to najczęściej też ich tańsze produkty).
3A0jS9b.png
Opublikowano

Kolego szkoda pieniędzy na opony premium.

Z tego co piszesz jakaś średnia półka w zupełności wystarczy... Prawda jest taka,że nikt normalnie nie jeździ na granicy przyczepności tylko dużo spokojniej więc wszelkie testy trzeba brać z poprawką.

A w Twoim przypadku przepłacanie za 40cm różnicy przy hamowaniu czy 0,6 km lepszą przyczepność na mokrym w zakręcie nie ma moim zdaniem sensu.

Zwróć uwagę na średnią półkę. Ja osobiście polecam Fuldę lub Semperit..., oststnio hankook. Jeżdżę na wszytkich, wiem co mówię.

Na koniec powiem, że np. Dla mnie jednym z najważniejszych parametrów na który zwracam uwagę to hałas. To coś co masz zawsze, co wpływa na komfort niezależnie od prędkości... A skrajne parametry, których różnice są nieduże.......

Opublikowano
Michelin Pilot Alpin, Nokiany. Nokian ma różne zimówki w zależności od prędkości jazdy i spodziewanych warunków. Uwaga na modele produkowane w Rosji, podobno są gorszej jakości (to najczęściej też ich tańsze produkty).

 

Panowie proszę nie powielać tych mitów o słabej jakości opon bo są produkowane w Rosji... Czy ktoś z Was osobiście doświadczył, poczuł różnice na oponie made in Russia w porównaniu do tej ze skandynawii? Pracuje w branży oponiarsko/ felgowej i wg mnie i nie tylko ta teoria wzięła się z tego, że mamy raczej napięte relacje z rosyjskimi sąsiadami.

Nokian ma na terenie ROsji swoją najnowocześniejszą fabrykę i uważam, że żaden szanujący się producent nie dopuści do sytuacji kiedy produkty są "kategoryzowane" ze względu na miejsce produkcji - wszędzie jest wyśrubowana kontrola jakości oraz procedury, technologia.

W gamie Nokiana najpopularniejsze są dwa modele zimówek pod klasyczne osobówki, Nokian WR D4 (opona kierunkowa - bardzo dobrze radzi sobie na śniegu) oraz WR A4 (bieżnik asymetryczny - lepiej sprawdza się przy szybkich przelotach i na zakrętach w terenie gdzie są niskie opady śniegu lub sprawnie odśnieżają :wink: )


Wracając do tematu to faktycznie lepiej odpuścić Dębice Frigo (są dobre na śniegu, ale jazda i przyczepność na mokrym asfalcie jest słaba). Polecam skupić się na średniej półce opon jak nie chcesz (lub nie możesz) inwestować w Michelina lub Conti. Są opony tańsze, co nie oznacza że mniej bezpieczne - bardzo ciekawe opony ma japoński Falken(mają też ROFa), Hankook czy Firestone

Opublikowano
Na tych Falkenach jezdzi mój Tata od zeszłego sezonu i sprawują się bardzo dobrze - etykieta wg mnie też przemawia na korzyść Japończyka.
Opublikowano

Witam,

Co myślicie o 225/45R17 KLEBER KRISALP HP3 94H XL (koncern Michelin) do 330xd. Z tego co czytałem to zbierają dobre oceny i poważnie się nad nimi zastanawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.