Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W odpowiednim temacie się już witałem, ale witam wszystkich po raz drugi :wink:


Minęły już dwa miesiące od kupna, także czas najwyższy założyć temat. Nie będzie to Wasze ulubione miejsce, bo grubych modów tu nie będzie - bardziej forma "pamiętnika" i zapisania gdzieś historii auta. Do tej pory miałem same japońskie auta, jednak auta te trzymają chore ceny (wysokie) nie oferując więcej, niż inne marki. No może bezawaryjność i tyle. BMW nie brałem w ogóle pod uwagę, bo to drogie w utrzymaniu itd. gadanie kogoś kto nigdy samochodu tej marki nie miał... Nigdy też nie chciałem srebrnego auta i diesla :lol: Podczas poszukiwań nowego dupowozu, spotkałem się z kolegą który jeździ E87 i moje poszukiwania skierowałem w kierunku jednego auta. Jednak z racji ekonomii jedyną rozsądną opcją był diesel, bo gaz w E87 to IMO średni pomysł. Poczytałem trochę, jak to zwykle bywa - w sieci mnóstwo znawców i hejtu na N47. Trudno, ryzykujemy :8)


Tak oto pojawiła się w moim garażu poliftowa jedynka, sprowadzona w jednym kawałku z Niemiec, cała w oryginalnym lakierze. Przebieg 241kkm, po historii serwisowej sprawdzona jego realność i raczej tak jest. Jeśli chodzi o wyposażenie to dla maniaka BMW szału nie ma, dla mnie przy pierwszym aucie tej marki jest wystarczająco. Jeździ zaskakująco dobrze jak na 118d, najprawdopodobniej w DE ktoś wgrał jakiegoś chipa, stąd ten mały + w nazwie tematu :wink:

 

BMW 118D N47 2.0 143KM

TITANSILBER METALLIC (354)


L801A National version Germany / Wersja krajowa Niemcy

P7RPA Advantage package / Pakiet Advantage

P7RSA Package Comfort / Pakiet Comfort

S1CAA Selection of COP relevant vehicles / Dummy-SALAPA

S1CBA CO2 package / Zakres CO2

S1CCA Auto start/stop function / System START/STOP

S1CDA Brake Energy Regeneration / Brake Energy Regeneration

S249A Multifunction f steering wheel / Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A Sports leather steering wheel / Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2BTA BMW LA wheel/double spoke 222 / Felgi aluminiowe double spoke 222

S320A Deleted, model lettering / Brak napisu modelu

S321A Exterior parts in vehicle color / Zewnętrzne elementy w kolorze nadwozia

S411A Window lifts,electric,front/rear / Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S423A Floor mats, velours / Dywaniki podłogowe Velours

S428A Warning triangle and first aid kit / Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A Interior mirror with automatic-dip / Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A Smoker package / Pakiet dla palących

S473A Armrest front / Podłokietnik przedni

S493A Storage compartment package / Zespół schowków

S494A Seat heating driver/passenger / Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4BZA Interior trim finishers Titanium light / Listwy wewn. Tytanowe Jasne

S507A Park Distance Control (PDC), rear / Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A Fog lights / Lampy przeciwmgłowe

S521A Rain sensor / Czujnik deszczu

S530A Air conditioning / Klimatyzacja

S540A Cruise control / Tempomat

S548A Kilometer-calibrated speedometer / Licznik kilometrów

S563A Light package / Pakiet oświetlenia

S851A Language version German / Wersja językowa, niemiecki

S863A Retailer Directory Europe / Spis dealerów, Europa

S879A On-board vehicle literature German / Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S896A Daytime driving light switch / Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SPA Control unit COP / Sterowanie COP

S934A Dummy-SALAPA / Dummy-SALAPA

S9AAA Outer skin protection / Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

 

Plany?

- Jeździć, dbać i jeszcze raz jeździć - Cały czas w trakcie...

- Kupić złącze diagnostyczne bluetooth i zainstalować w telefonie btoola, do regularnej kontroli auta i wypalania DPF - Zrobione, polecam Cariste i aplikację btool forumowego kolegi

- Kupić zaślepkę haka do zderzaka przedniego (brak już przy zakupie)

- Wymienić wkłady lusterek zewnętrznych (rozlany fotochrom)

- Sprawdzić moc na hamowni - Zrobione, 174KM 392Nm

- Wymiana blendy kierownicy na nową/używaną w idealnym stanie

- Wymiana gałki zmiany biegów na nową/używaną w idealnym stanie

- Nakładka na końcówkę wydechu (ponoć w 120d coś takiego było seryjnie)

- Zmiana antenki na krótszą (będę wdzięczny za ewentualne namiary na sprawdzoną)

- Z czasem wymiana przedniej szyby (szkoda trochę bo jest oryginał, ale strasznie zmęczona życiem)

- Może kiedyś zmiana przednich lamp na oem soczewkę z xenonem

- Bije się z myślami co do felg 17, bo na seryjnej sprężynie będzie stała jak koza, a 17+springi to spore obniżenie komfortu i uniwersalności auta


Na wstęp trzy szybkie jesienne strzały

ANhgucQ.jpg


bJt1K8E.jpg


OK1IQkW.jpg

Edytowane przez Kuba.
Opublikowano

Ładna, zadbana seria, podoba mi się! Na dodatku w bliźniaczym kolorze!


Co do krótkiej anteny, ja mam z Citroena/Peugota.

Jak dla mnie wydawać koło 200pln za krótkiego bata BMW mija się z celem, lepiej wydać 40pln!

A wygląda identycznie, możesz sobie zobaczyć u mnie w wątku. Z odbiorem radia nie ma problemu, nawet w garażu.

Pasuje P&P. Numer katalogowy - 6561N3

Opublikowano
Biger, no Twoja jest ładna :oops: My się chyba spotkaliśmy pod narodowym, jak szukałem spota BMW Klub Warszawa, a jadąc za Tobą natknąłem się na trzy jedynki z 1er Warsaw :wink:
Opublikowano
Rozrząd już zrobiony. Kolektor ssący trzeba będzie sprawdzić, bo wcześniej coś mi się obiło o uszy że w N47 nie ma z tym problemu, ale teraz właśnie czytałem że jednak lepiej sprawdzić :wink:
Opublikowano

Kolektor w 143KM jest bez klapek, więc pozostaje tylko porządne mycie wraz z przepustnicą i EGR.

Wymiana rozrządu tak pomiędzy 150 a 200 tyś km.

DPF wytrzymuje ok 250 tyś km. Czasem dociągnie do 300 tys km , później już jest na tyle zapopielony że wypalanie jest na okrągło.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Fajne autko , jak rozrząd zrobiony to na 100% wersje 118d nie mają klapek w kolektorze , sam nieraz zakładam klientom kolektory ze 118d bez klapek , a dpf to nie taki wielki wydatek :cool2:

Jezdzić i cieszyć się autem bo prowadzenie e87 jest naprawdę OK , można zainwestować w sprężyny eibacha prokit i będzie duża poprawa :D rozmiar kół nie ma znaczenia , znajomy ma e87 na ori amorach i sprężynach pro kit i jest dobrze przy kołach 17 cali

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

W E81 mam ROF R18 i jest naprawdę ok (zawieszenie standard).

E81/87 prowadzi się super nawet na zawieszeniu standard i oponach ROF.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to 10 tys. :lol:
Rozrząd to 2-3k. Mycie DPF to poniżej 1k. Teraz kalkulator w rękę i liczymy ile wyjdzie jak to dodamy do siebie. :wink:


A samochodu gratuluję! Bardzo dobry wybór. Poza R6 to najlepsza możliwa jednostka do 1er. :cool2:

Opublikowano

@Kuba.

Ładna E87 :cool2:

Co do złącza OBD2 bluetooth polecam ci Carista, jest drogie bo ok 130zl, ale dostajesz miesiąc próbny aplikacji Carista to będziesz mógł sobie zaprogramować światła powitalne, cyfrowy prędkościomierz i inne bajery.

Szybę też będę musiał wymienić bo jest oryginalna i strasznie podrapana.

Blende polecam ci spróbować odnowić Bollem do zderzaków plastikowych, poszukaj na forum temat o odnawianiu plastików wnętrza.

Gałkę kupiłem z Ali m-pakietową i jest lepsza niż zamiennik kupiony w Polsce.

Opublikowano

Dzięki za powyższe komentarze i porady.

 

Co do złącza OBD2 bluetooth polecam ci Carista, jest drogie bo ok 130zl, ale dostajesz miesiąc próbny aplikacji Carista to będziesz mógł sobie zaprogramować światła powitalne, cyfrowy prędkościomierz i inne bajery.

Dzięki za info, właśnie o Cariście myślałem, ale nie wiedziałem o możliwości zaprogramowania ukrytych funkcji dzięki niej :D


Z życia samochodu, to kolejne kilometry lecą bez fuckupów. Wczoraj mały serwis, wymiana klocków, założenie zimówek (nowe Barum Polaris 5, część ludzi pewnie się oburzy :lol: ), sprawdzenie DPF i pewnie w najbliższym czasie trzeba będzie się udać na jego czyszczenie. Ale nie są to jakieś astronomiczne kwoty na szczęście :wink:


I przy okazji małego upa, szybkie foto idąc na zakupy

CTwrnFs.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam niemiłe wspomnienia z moim DPF.

Drugi raz bym się już nie bawił w jego leczenie, tylko od razu wyrzucił. :D


Coraz więcej przybywa nam tu na forum srebrnych jedyneczek! Fajna baza pod mody. :8)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mały, nudny up. :D


Kolejne bezawaryjne kilometry lecą. Pojechałem na czyszczenie DPF, a okazało się że filtr w środku cały zaspawany (czyt. spalony, gruz nie do czyszczenia). Straszą tymi kontrolami spalin, także wybrałem opcję kupna nowego, aftermarketowego DPFa. Wielkiej różnicy nie ma, zależnie od stylu jazdy i korków - wypalanie raz na półtora-dwa tygodnie :wink:


Akumulator od dłuższego czasu nadawał się jedynie do odpalenia auta, także wleciał nowy aku AGM Bosch 80Ah 800A. W końcu samochód wita mnie zapalonymi światłami, a na wyłączonym silniku można posłuchać radia :lol:


W najbliższym czasie chciałbym wymienić gałkę zmiany biegów. Kupić w dobrym stanie używaną, oryginalną "Sport" ciężko. Na aukcjach multum gałek "M" - pytanie czy te wszystkie po 150-200zł to fejki? Nawet jeśli fejki, to jak z ich jakością, da się przeżyć?


No i wisienka na torcie. Ten mały + w nazwie tematu, to chip który był wyczuwalny już przy kupnie auta, ale jego moc cały czas pozostawała zagadką. Trafiła się okazja, TomaRacing zorganizowało Dyno Day i można było za grosze sprawdzić samochód na hamowni. Dupohamowania wyczuwała że auto jeździ bardzo fajnie, liczyłem na jakieś 170-175KM i nie zawiodłem się. Wynik 174KM i 392Nm, kto ogarnia - niech da znać czy według niego wykres jest ok, czy są jakieś niedociągnięcia w programie :wink:


qIQOtWp.jpg

Opublikowano

Dojrzałem do decyzji o zmianie letniego kompletu na 17 cali :8)


24OSGAHr.jpg

Opublikowano
Wyglądem mocno kołpak przypomina :(

Haha, no zdania się podzielone :wink: Jesteś trzecią osobą, która mówi o kołpaku :lol: Póki co widzę to koło u siebie, zobaczymy jak założę. Generalnie 118D nie ma żadnych pokaźnych tarcz ani zacisków, także nie ma czego odsłaniać felgami z rzadszymi ramionami :wink:


Taka szybka wizualizacja

qY1Qp4f.jpg


A tu z innej perspektywy, taka sama felga na E81. W mój gust to trafia, fajny OEM Look :8)

bdKS2Hd.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

qIQOtWp.jpg

 

Taki wynik tylko po sofcie czy coś jeszcze wygląda na dłubnięte? Co do kresek to wstaje Ci to podobnie jak u mnie seria, lecz nie trzyma Ci go w całym zakresie. Ile masz przebiegu? Może przez świrusa turbo już nie wyrabia na wyższych obrotach. Ale i tak bardzo ładny wynik! Ile Ci to pali w mieście / w trasie?


Mój wykresik serii:

http://kudlatyworkshop.com/files/BMW/KW_BMW_21.jpg

Opublikowano
Taki wynik tylko po sofcie czy coś jeszcze wygląda na dłubnięte? Co do kresek to wstaje Ci to podobnie jak u mnie seria, lecz nie trzyma Ci go w całym zakresie. Ile masz przebiegu? Może przez świrusa turbo już nie wyrabia na wyższych obrotach. Ale i tak bardzo ładny wynik! Ile Ci to pali w mieście / trasie?

Raczej sam soft, niczego nie widać więcej zmodyfikowanego. EGR jest, DPF jak wspominałem w temacie - jest nowy. Przebieg 250tys


Spalanie w mieście (zakorkowana Warszawa) to 6,2-6,8l

Trasa najdłuższa jaką robiłem póki co to Warszawa-Łódź-Warszawa, około 340km po autostradzie, prędkości 140-150, kilka razy pogonione szybciej i raz za M4 200+ = spalanie podobne wyszło jak w mieście. Koło 6,3-6,5

Opublikowano

Trasa najdłuższa jaką robiłem póki co to Warszawa-Łódź-Warszawa, około 340km po autostradzie, prędkości 140-150, kilka razy pogonione szybciej i raz za M4 200+ = spalanie podobne wyszło jak w mieście. Koło 6,3-6,5

 

Wow, to u mnie we Wrocławskich korkach pokazuje 8-9l, w trasie przy podobnych prędkościach koło 7-7,5l. Raczej mam ciężką nogę i mało ekonomiczny styl jazdy ale wydaje mi się, że coś sporo mój pali...


Masz jakieś plany co do mocy?

Opublikowano

Raczej więcej w tym aucie nie będzie. Przy takim przelocie auta, chcąc iść w większe moce trzeba by wiele innych elementów silnika przygotować. To tylko daily, a z obecną mocą to całkiem sprawny dupowóz, z bardzo akceptowalnym spalaniem :wink:


Najbliższe plany to raczej wizualne, w tym tygodniu wlecą w końcu 17, zamówiłem krótką antenkę. Niedawno wleciała na próbę gałka fake M-Pakietowa, zobaczymy jak z jej trwałością.


Kolejne punkty to wymiana wkładów lusterek (rozlany fotochrom) i jak będzie wolna gotówka to może wymiana lamp na xenon :oops:

Opublikowano

Koła założone...


3JqAS3G.jpg


Zgodnie z obawami, stoi jak koza...


YrtTKSi.jpg


Auto jest zwykłym daily, ale zależy mi na estetyce - także chciałbym przód -3cm, tył -2cm. Gwint na dojazdy do pracy to bezsens. Myślę nad seryjnym amorem + eibach pro-kit (ew. w późniejszym czasie wymienić amory na sachsa albo bilsteina), kupić cały zestaw amorów i sprężyn z M-Pakietu... :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.