Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakbyś posłuchał tych, którzy mówili Ci o valvetronicu to miałbyś kasę w kieszeni jeden problem mniej. Kierowałem Cię na forum 7er gdzie na 101% dostałbyś potwierdzenie. Kupuj katy, sondy, montuj to do kupy i ogarnij ten valve bo co to za radość z jazdy.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Auto oddałem do nowego warsztatu (tylko BMW). Chłopaki wymienili uszczelkę dolotu powietrza (profilaktycznie) i przekładali sterownik z innego do mojego i z mojego do innego. Po takiej zamiance i powrocie starego sterownika do mojego auta nagle równo pracował i było ok. Zadowolony odebrałem auto. Niestety po 70km usterki wróciły... Pojechalem więc znowu do warsztatu wgrać nowe mapy + (jak się domyślam) maskowanie błędów. Niestety podczas przerzucania mapy coś się stało i auto za każdym razem po odpaleniu po minucie gaśnie. Cztery miesiące auto stoi u mechanika i rozkładają ręce. Kilka sterowników podmienionych (4 komputery). Wymieniony czujnik położenia wału. Sprawdzonych wiele podzespołów i kolejny mechanik rozkłada ręce. Może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze moznaby sprawdzić? Przedwczoraj mechanik wynalazł nieszczelność w instalacji gazowej, więc nieszczelność usunął, a całą instalację gazową zaślepił i odłączył. Ucieszyłem się że to koniec problemów, aż tu nagle znowu (tym razem czasami dłużej niż minuta, czasami nie) gaśnie. Co to może być? Proszę o pomysły co można sprawdzić. Napiszcie proszę jakieś pomysły
Opublikowano
VA-LVE-TRO-NIC!!! Stary, zacząłeś od dupy strony i "chciałaś babo placek". Napisz co było sprawdzane, co wymieniłeś po drodze. Czy szpec od tylko bmw sprawdził działanie valvetronic'a? Valve to nie tylko silniki, które widzisz, to także wałki z dźwigienkami, które się zużywają i powstaje efekt wypadania zapłonów, który ludzie często wiążą z uszkodzonymi cewkami czy świecami. Jeśli masz wypadanie zapłonów na losowych bankach to masz odpowiedź. Zaciągnij auto do kogoś, kto na prawdę ma jakieś pojęcie bo zaraz wysypiesz 10k zł na drugi silnik.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

Jak mówię temu gościowi o valvetronicu to mówi, że to nie jest valvetronic, bo był odpinany, a poza tym silnik nierówno by pracował. Jeżeli byłyby wytarte dźwigienki to silnik nie pracowałby raz minutę a raz godzinę. Sprawa z wypadającymi zapłonami jest zakończona - gdzieś wcześniej pisałem, że winowajcą była pompa powietrza wtórnego. Obecnie nie sypie żadnymi błędami, nie wypadają zapłony tylko gaśnie - raz po minucie a raz po godzinie :mad2:

Jak gaśnie to auto się nie dławi, nic nie przerywa tak jakby nie dostawał paliwa tylko zwyczajnie auto gaśnie tak jak po przekręceniu kluczyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozdzielacz pradu, mala czarna skrzyneczka w obudowie tam gdzie ecu silnika.
Opublikowano
Rozdzielacz prądu sprawdzony. Do tego jakis główny przekaźnik był podmieniony, który niby w E39 notorycznie padał i dalej auto gaśnie. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Ewentualnie jakiś warsztat, który może mi to ogarnie? Najlepiej pomorskie
Opublikowano
Ten gość też obstawiał sterownik, więc w czasie ostatnich czterech miesięcy były do auta montowane 3 inne sterowniki z cas-em (oczywiście z klonowaniem map itd.), niestety bez pozytywnego skutku. Teraz podałem propozycję sprawdzenia pompy paliwa, ale ona podobno wyłącza się w momencie gaśnięcia auta. Czy to nie jest dziwne, że auto nie wywala żadnego błędu przed gaśnięciem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz calkowity zanik pradu w aucie czy tylko silnik gasnie?
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy trzymasz auto na gazie to również po prostu gaśnie? Nie dławi chociaż się?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

:!: Sprawa z gaśnięciem silnika rozwiązana :!:

Uszkodzone były dwie rzeczy -> sterownik silnika i moduł zasilający ( ten z bezpiecznikami za 15zł ).


Odnośnie pracy silnika wypowiem się później, bo jeszcze za mało kilometrów nakręciłem

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Update.


Po zmianie sterownika auto dalej nierówno pracowało i ostro kopciło. Postanowiłem, że oddaję auto na wymianę uszczelniaczy zaworowych a przy okazji zrobiłem kilka innych rzeczy:

- sprawdzenie miski olejowej - brak elementów sypiącego się rozrządu, którego ustawienie było również sprawdzone i jest prawidłowe

- nowy olej z filtrem

- wymiana uszczelniaczy zaworowych

- wymiana uszczelek pokryw zaworów

- czyszczenie kanałów powietrza wtórnego (możliwe, że moja stara pompa była ok, a jedynie były zapchane kanały i dlatego wywalał błąd i wypadały zapłony)

- wymiana świec

- wymiana cewek zapłonowych (4 z nich były jeszcze z 2003 roku, a w pozostałych lekko uszkodziłem izolację zew. podczas montażu)


Ogólnie po tych zabiegach auto pracuje równo, ale po przejechaniu 50km wyskoczył błąd czujnika temperatury cieczy, czujnika położenia wałka rozrządu 5-8, no i oczywiście mieszanka...


Przed uszczelniaczami zdarzało się, że auto sypało dziwnymi błędami. Czasami odłączało mi kontrolę trakcji, problem z domykaniem szyby, czasem zapalała się kontrolka od aku, itd. Na szczęście znalazłem fajny filmik (

) i po obejrzeniu zdecydowałem, że jeszcze kupię nowy aku. Polecam ten film - mam nadzieję, że komuś się przyda :)


Akumulator był fabryczny z 2003 roku.. Po wymianie pojechałem na zarejestrowanie i adaptację aku, i tutaj ważna rzecz - :!: po skasowaniu błędów autem chwilę telepało :!: . Teraz odpala jak z procy i jeszcze żaden dziwny błąd mi nie wywalił, ale to dopiero 200 kilometrów na nowym aku.


Byłem przed chwilą sprawdzić błędy i nie pokazało czujnika temperatury ani czujnik wałka, ale mam tylko darmową aplikację (Car Scanner), więc pewnie nie wyświetla wszystkich błędów.

Mam wrażenie, że te błędy (czujnik temp. i czujnik wałka) mogły być spowodowany spadkami napięć. Pewnie niedługo wymienię te 2 czujniki dla świętego spokoju. Może zna ktoś lepszą darmową apkę, ale za jakieś rozsądne pieniądze bez abonamentów rocznych?


Auto po 50km jak wyświetli check engine to trochę gorzej pracuje. Gorzej tzn. już nie trzęsie budą, obroty jak falują to bardzo spokojnie i powoli, więc może jest to w granicach normy, ale czuję, że trochę gorzej pracuje. Obecne błędy to 272C, 272D, P2187 i P2189.

Jakieś pomysły co jeszcze można zrobić / sprawdzić? Wątpię czy jakiś mechanik mi to ogarnie, bo jak skasuje błędy to przez 50km auto chodzi idealnie i gość, który robił mi uszczelniacze powiedział, że się czepiam :P

Ponadto wciąż mam skok obrotów po minucie od odpalenia. Może to wariować przez w/w czujnik temp?

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.