Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Spis treści ;)

Strona 1 - Początek


Strona 3 - Wzmacniacz AUX


Strona 3 - Regeneracja lamp


Strona 4 - 20k km update


f3b5384b1449892266ec9f654718c555_orig.jpg



Foty z pokazywarki zaraz zginą więc wrzucam backup tutaj. Nie chce mi się kleić linków po kolei:


https://imgur.com/a/ypvKPmt




hqd5PmA.jpg


mVZBvxb.jpg


2EGKhYG.jpg


QSoony8.jpg


GFG8XaB.jpg


koVHXCh.jpg


RYP0Co8.jpg


pTvRnJK.jpg


vJ74zhB.jpg


SaNwYf9.jpg


sw9WYvL.jpg


eUYcsf3.jpg


v2zL28K.jpg


qzozA0y.jpg


3j9o4qd.jpg


ycA2yOm.jpg

Edytowane przez madseason
  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prod. Date 2006-03-28

Type 530XD (EUR)

Series E61 (5 Series)

Body Type TOUR

Steering LHD

Engine M57T2

Displacement 3.00

Power 170kw / 231hp

Drive ALLR

Transmission Automatic

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW)


Options

S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles

S203A 4wheel Drive

S205A Automatic Transmission

S255A Sports Leather Steering Wheel

S261A Side Airbags For Rear Passengers

S302A Alarm System

S316A Automatic Trunk Lid Mechanism

S319A Integrated Universal Remote Control

S320A Deleted Model Lettering

S386A Roof Railing

S423A Floor Mats Velours

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip

S431A Interior Mirror With Automaticdip

S439A Interior Trim Finishers

S442A Cup Holder

S456A Comfort Seat With Memory

S464A Ski Bag

S470A IsofixSystem

S493A Storage Compartment Package

S494A Seat Heating Driverpassenger

S496A Seat Heating Rear

S502A Headlight Cleaning System

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S524A Adaptive Headlights

S534A Automatic Air Conditioning

S536A Auxiliary Heating

S540A Cruise Control

S563A Light Package

S590A BMW LA Wheel Star Spoke 123

S609A Navigation System Professional

S620A Voice Control

S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth

S672A CD Changer For 6 CDs

S676A HiFi Speaker System

S698A AreaCode 2 For DVD

S760A High Gloss Shadow Line

S863A Retailer Directory Europe

S869A Language Version Switzerland

S879A Onboard Vehicle Literature German

S896A Daytime Driving Light Switch

S8SAA Navigation Access Requestcountryspec

S8SPA Control Unit COP

S216A Hydro Steeringservotronic

S548A Kilometercalibrated Speedometer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przyszedł czas na kolejne BMW :8)

Z uwagi na zmianę klimatu trzeba było wybrać coś z napędem na 4 koła i mocnym silnikiem, tak oto wyszło e61.


Przeznaczenie samochodu - rodzinno-turystyczne. Na dojazdy do pracy mam rower na baterie :twisted:


Całe wyposażenie które było minimum jest w samochodzie, czyli:

- 4x4

- webasto

- komfortsitze


Tak - to były wszystkie wymagania, oczywiście poza bezkolizyjnością i oryginalnym przebiegiem, co też załatwione - raport + czujnik lakieru, który nie wykazał żadnego malowania, nie znaleziono również żadnych oznak rdzy. :cool2:


Z planów - niedługo leci na porządny przegląd do mautoczęści.

Osiemnastki wylatują i zakładam siedemnastki (dostałem w zestawie felgi z zajechanymi zimówkami) z oponami całorocznymi - Michelin CrossClimat+ - sprawdzone w innym samochodzie i po zasięgnięciu opinii wygląda na dobre rozwiązanie na moje potrzeby, jak będzie w rzeczywistości czas pokaże.


Co dalej - się zobaczy :8)


83e4cea3412689592ff8065a5b276b01_orig.jpg


4e24e4d299de6bce4912962dcf954b89_orig.jpg



90472d6f4af791fee228532266c77557_orig.jpg


5bf9f691e8347f30339e6ae6c7c9da37_orig.jpg


a7182fb42ec60f7fbe4313c2cf626a56_orig.jpg


b38bc2706ca942e3c26c96da29858158_orig.jpg

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przesiadce z e39 uczucia mieszane mam. Bo fajnie się prowadzi, wyposażenie niezłe, ale jakość wykończenia i specyfika pracy dizla na minus jak dla mnie.

Ale, jak się go depnie i turbina zaskoczy minusy na chwilę odchodzą w niepamięć ;)


Za to webasto, zaraz po ASB - najlepszy wynalazek w dziejach spalinowej motoryzacji.


A przebieg? Kilka dni temu silnik mi się dotarł :norty:


f09bf7a8f15c45f45e1e0aedc75deebc_orig.jpg

Opublikowano
Rzeczywiście do miliona daleko :). Pamiętaj że rozrzad to już nie ten co w m57, m57tu. Wymieniaj czym prędzej. Kultura pracy napewno gorsza od benzyny ale nie ma tragedii, przyzwyczaisz się. Za to elastyczność przyspieszenie i spalanie zrekompensuje wrażenia akustyczne :wink:. Moim zdaniem e39 było lepiej wyciszone. Chodź tu mam runflaty, większe koła, sportowe zawias i może być to mylące.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W trasie nie poczułem różnicy w głośności, po e61 jechałem e39 tą samą autostradą kilkadziesiąt km, więc wrażenia były mierzone na bierząco, w sumie trochę się rozczarowałem, bo miałem nadzieję, że będzie lepiej. Ale jeszcze test w prędkościach powyżej 120km/h przedemną.


A rozrząd będzie sprawdzony przy okazji wizyty serwisowej w Legionowie, trafił na listę obowiązkową jak tylko poczytałem o tym silniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj pierwsze zdzwiko - kupiłem D1S, wyciągam starą - no nie ta żarówa :duh:


Aż do domu przyniosłem lampę, odpaliłem YT i odkryłem magiczy klips. Wyobraźnia inżynierów BMW nie zna granic :lol:


Oryginalny zenon chyba jeszcze fabryczny patrząc na DOT 06


d919ae203effc61c7c1aa522ed640ea2_orig.jpg



027468707c90592519308127df1888e1_orig.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Trochę się podziało, bo i przybyło sporo na liczniku i pakiet startowy wpadł do fury. :cool2:


Adam z ekipą mautoczęści stanął na wyokości zadania i doprowadzał śmierdziela do stanu używalności do późnych godzin wieczornych, żebym mógł terminowo dalej ruszyć w trasę mimo, że lista rzeczy do zrobienia trochę urosła od wstępnych ustaleń. Dziękuję i polecam!


Udało się między innymi:

- wymienić termostaty dzięki czemu temperatura wróciła w okolicę 90 stopni

- wymienić przepustnicę

- wypalić DPF-a - co bez powyższych byłoby niewykonalne (wyniki przed i po - poniżej)

- wywalić klapki

- uruchomić świece żarowe

- wymienić olej


No i cała masa pomniejszych pierdół. Finalnie fura odzyskałą kopa i zyskała moje zaufanie, ale nadal jest śmierdzielem :P


Poza tym - nowe opony całoroczne i felgi z seta zimowgo.



87cd65d506d9d39691991d33ff0831be_orig.jpg


09cec6866afc21dd2bfa60437a8f7b99_orig.jpg


f3fbc612776acd9cd66bd72c51849882_orig.jpg


02186fa5d39aa8fa0a509c5ce7dc4f76_orig.jpg


6268e06674a2bac1a2982c65fda4414b_orig.jpg

Edytowane przez madseason
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu wymienili przepustnice?

 

Wywalało stały błąd, silnik gasł bardzo gwałtownie, nie dało się programowo uruchomić wypalania DPF-a, bardzo słabo reagowała na gaz. Ogólnie dokonała już żywota, mimo, że jeszcze fura jeździła.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze mycie i woskowanie (aż wstyd się przyznać, bo fura w moich rękach już trochę czasu) :oops: . Trochę brakło sprzętu i odpowiedniej chemii, więc niestety felgi nadal uświnione, w środku też nic nie ruszone, więc pochwalę sie tylko efektem po nałożeniu Fuso99 na ten niewdzięczny kolor lakieru - gotowy na zimę. :cool2:


Przy okazji udało się wymacać kilka kosmetycznych niedoskonałości:

- Malowany zderzak przód - dolna część dość partacko, zderzak tylny ma jakiś nalot przy klapie, ale ciężko wyczuć co to, na pierwszy rzut oka jakiś brud, ale nie da się doczyśćić, możliwe, że słabo położony lakier.

- Odpryski po kamieniach na masce - zabezpieczone potrójną warstwą wosku

- Tylne prawe nadkole delikatnie przytarte (po nałożeniu wosku praktycznie niewidoczne)

- Tylny prawy próg - troszkę podgięty plastik, jakby po źle podłożonym lewarku.

- Klosze lamp przednich w górnej części trochę spękane - starość nie radość :)



d973b3371d1851c0fe6114021dac12e4_orig.jpg


3207fad6271082a8a0c58da0283f1ceb_orig.jpg


9936d4cdcd6c2a7fc0940bf84c0d0c31_orig.jpg


0c1fb3863e02475a2d6f13cc9dbab713_orig.jpg


9c7a15866711ee6cc52f31e66a77da8d_orig.jpg


9ee8119c47df2d1958ba02fcf247843f_orig.jpg


170864edd13df2fd87e7c11660586775_orig.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może się uda w końcu skorzystać z tego xDrive, trochę śniegu zaczeło padać, ale jeszcze za mało i od razu topnieje. A jak już coś popada to po chwili odśnieżone. Zima nie zaskoczyła jeszcze drogowców, nawet w górach :mrgreen:



b8275d8f3b76253c5bfd6a925ee07df5_orig.jpg

Opublikowano
To jak na Alpy to słabizna. Ja jestem z południa Polski to bandy na 1,5m jest się od czego odbijać rwd :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiosna przyszła, przyszedł i czas odgruzowania śmierdziela po zimie, lekko nie było, dzieciaki pod nadzorem żony przez kilka miesięcy ostro pracowały na to żebym miał dużo roboty :)


Narazie tak tylko na tróję z plusem, ale w końcu będzie trzeba się zabrać za jakiś porządny detaling, na początek musze zamówić chemię i narzędzia, bo wszystko dostało nóg podczas przeprowadzki.


5d0503d0e3bcad262deab3248f913409_orig.jpg



df4b522aaa6449731419fb5db8d94e33_orig.jpg



96ee6d8c6f50a6e5f192500937f5a6fe_orig.jpg


866360224cad7f89436971a686855e4c_orig.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i sam nie wiem, czy ok, czy jak z berlińskiego komisu ;) Na pewno lepiej niż oryginały - które strasznie poniszczały.

Ledy w lampach zostawiam, nawet homologację mają nabitą :shock:


Jeszcze bym kierunki przód i tył w ledach zrobił, ktoś ma namiary na coś sprawdzonego?


79e2a32d5c80f3457da712ef492279dc_orig.jpg


494f1dfb6eee7fcadfeebf51d0e2156c_orig.jpg


7ca1d3a9b3f406e0bbb19c1248041cfb_orig.jpg


1f36d38e939fc89e2ef9422b643f8144_orig.jpg


c3532f8b628ded57123ef3781cc52c90_orig.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę off-topic, ale do Genewy pojechałem e61, więc się liczy. :cool2:


Może kiedyś będzie mi dane założyć taką o galerię - samochód idealny, bo moja kochana żona nawet spytała po ile takie cudo - kolor mojej pierwszej piątki i najlepsze co może być z wyposażenia (chociaż ciekawe czy ma webasto ;) ) - cudowna maszyna, nie mogłem się napatrzyć. :8)




b3d6d5bafd5987d3e723d53b5a2db554_orig.jpg


e5eb625bd9ec84724d99e0d96626c91f_orig.jpg


b2d2ca36843b595290a127aba60e8a45_big.jpg


A to ta pierwsza AD 2013 - chyba nieźle jak na 520i :P :


12579595.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to po pół roku w końcu znalazłem zmieniarkę :mrgreen:


A poza tym czas poprawić skopane wyjście AUX i wyprowadzić je tam gdzie powinno być od początku - w schowku.


bc9617d41d09b49ea5850b753c1af80a_orig.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czas podjąć decyzję "co z rozrządem" więc zamówiłem pełny raport. Chyba trzeba będzie zrobić, 3 serwisy olejowe każdy po około 30k km, później brak danych.

 

24.07.06 - 4602 km - amortzatory tył

25.10.06 - 11 072 km - zmiana kół, wyważenie kół

14.12.06 - 11 280 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, prace przy filtrze cząstek stałych

18.04.07 - 22 008 km - zestaw naprawczy centrum sterowania kierownicy, diagnostyka komputerowa pojazdu

17.10.07 - 32 299 km - zmiana kół, wyważenie kół, płyn hamulcowy, serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu

23.11.07 - 35 635 km - jednostka sterująca nawigacji satelitarnej, diagnostyka i programowanie pojazdu

10.04.08 - 44 839 km - adapter snap in do telefonu komórkowego

29.04.08 - 47 997 km - zmiana kół, wyważenie kół

05.05.08 - 48 000 km - sterownik silnika, diagnostyka i programowanie pojazdu

12.09.08 - 58 070 km - wycieraczki przód i tył

22.10.08 - 59 624 km - zmiana kół, wyważenie kół

18.12.08 - 63 341 km - urządzenie ogrzewania postojowego, diagnostyka komputerowa pojazdu

29.01.09 - 67 099 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, wycieraczki przód i tył

24.09.09 - 81 672 km - płyn hamulcowy

15.03.10 - 93 975 km - mikrofiltr

02.06.10 - 99 903 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa

14.07.10 - 103 753 km - moduł dostępu komfortowego, diagnostyka komputerowa pojazdu

13.05.11 - 133 462 km - drążek kierowniczy, geometria kół pojazdu

16.05.11 - 133 594 km - zmiana kół, wyważenie kół

24.05.11 - 135 138 km - felga aluminiowa x 2

13.02.12 - 151 304 km - ładowanie akumulatora

17.06.13 - 155 244 km - poprawnie mocowanie klemy plus akumulatora akcja serwisowa

25.06.18 - 246 060 km - wizyta serwisowa bez opisu (tu akurat mam FV na tarcze i klocki w ASO)


Ostatni odczyt z kluczyka - 246 060 km


Brak akcji serwisowych aktywnych dla danego pojazdu.


======================


Brak odnotowanych szkód - zwracam kwotę 30 PLN

Edytowane przez madseason

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.