Skocz do zawartości

Silnik B48 opinie, awarie, problemy


wehyr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Na szarpanie przy ruszaniu polecam regenerację tarczy sprzęgła materiałem z dodatkiem kevlaru. Miałem 330d M57 610NM manual i o ile regenerowana dwumasa żyła około 60 tys to tarcza sprzęgła regenerowana materiałem z dodatkiem kevlaru po takim przebiegu nie nosiła najmniejszych śladów zużycia. Dodatkowa opłata ze "kevlar" wynosiła chyba 50 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
To i ja dorzucę swoje 3 grosze. F34 B48M 184KM, prod. 2018, do przebiegu 34k km na stocku, do dzisiaj prawie 80k (z wirusem). Żadnych problemów.

 

Ładnie idzie. Możesz coś więcej powiedzieć, ile kunia i niuta , jak spalanie się zmieniło :D . Od jesieni chcę zrobić moda, mimo że słupek silnika wymieniony przy niespełna 30 kkm. Jak gadam z tunerami, to mówią że bez znaczenia, byle silnik był zdrowy - wyjdzie na hamowni. Niestety covid położył mnie na miesiąc, a potem zaległości w pracy i nie było czasu. Ale luty-marzec chcę robić. Skromnie na ok. 245 hp. Możesz podesłać jakieś szczegóły na priv, będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
To ja dorzucę 3 grosze. Auto F30 320i z końca 2018, kupiony w styczniu z przebiegiem 34k, zaraz za chipowany i to był mój błąd bo nie dopytałem że auto jeszcze na gwarancji. Parę dni temu błąd silnika na autostradzie i holowanie do serwisu. Diagnoza wtrysk nr 4 i naprawa. 2 dni później telefon że wtrysk wymienili ale to nie to i szukają dalej. Znaleźli za małe ciśnienie na cylindrze nr 4, później szukanie przeczy y. Po 3 dniach dzwonią że jest problem bo centrala się doszukała że oprogramować ie zmodyfikowane i po gwarancji. Wycena BMW to wymiana głowicy i pierdol czyli 6,5k EUR (sprawa w Holandii) nie licząc kosztów auta zastępczego, następne kilkaset EUR. Jutro rozmowa z serwisem ale skoro wypieli się na gwarancję to zabieram auto od nich do niezależnego mechanika i będziemy ratowali głowicę. Dodam że przebieg 46k i silnik się poszedł pierdoli, będziesz miał wydatki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę 3 grosze. Auto F30 320i z końca 2018, kupiony w styczniu z przebiegiem 34k, zaraz za chipowany i to był mój błąd bo nie dopytałem że auto jeszcze na gwarancji. Parę dni temu błąd silnika na autostradzie i holowanie do serwisu. Diagnoza wtrysk nr 4 i naprawa. 2 dni później telefon że wtrysk wymienili ale to nie to i szukają dalej. Znaleźli za małe ciśnienie na cylindrze nr 4, później szukanie przeczy y. Po 3 dniach dzwonią że jest problem bo centrala się doszukała że oprogramować ie zmodyfikowane i po gwarancji. Wycena BMW to wymiana głowicy i [bAD] czyli 6,5k EUR (sprawa w Holandii) nie licząc kosztów auta zastępczego, następne kilkaset EUR. Jutro rozmowa z serwisem ale skoro wypieli się na gwarancję to zabieram auto od nich do niezależnego mechanika i będziemy ratowali głowicę. Dodam że przebieg 46k i silnik się poszedł [bAD], będziesz miał wydatki...

Program był robiony u profesjonalnego tunera, który ogrania BMW ?

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, gość który zna się narzeczy, żaden certyfikowany ale obeznany. Swoją drogą byłem dzisiaj w serwisie, nieszczelnosc na jednym zaworze, i to na wylocie a oni pół silnika chcą wymieniać. Auto zostaje dzisiaj zabrane i leci do znajomego mechanika, rozbierze i zadecyduje czy głowica do regeneracji czy tylko ten jeden zawór do oczyszczenia. A i jeszcze postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda głowica po przebiegu 46k i dwóch wymianach oleju, syf niemilosierny a i jakość i luzy niemiłosierne stwierdzil mechanik...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A i jeszcze postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda głowica po przebiegu 46k i dwóch wymianach oleju, syf niemilosierny.

Przy tym przebiegu 46tys. jakby były dokonane cztery wymiany a nie dwie to może problem by nie wystąpił a prawdopodobieństwo bardzo brudnej głowicy i zapewne bloku ( kanały olejowe ) jak i pozostałych elementów silnika znikome. Olej jakościowo pewnie też był raczej z dolnej półki. Ale to już musztarda po obiedzie. Po naprawie silnika zastosować skuteczne jego płukanie, dobry olej i przede wszystkim częstsze interwały. Skrócenie interwałów olejowych do max. 12-15tys.to podstawa- lepiej i taniej zapobiegać niż leczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda głowica po przebiegu 46k i dwóch wymianach oleju, syf niemilosierny.

Przy tym przebiegu 46tys. jakby były dokonane cztery wymiany a nie dwie to może problem by nie wystąpił a prawdopodobieństwo bardzo brudnej głowicy i zapewne bloku ( kanały olejowe ) jak i pozostałych elementów silnika znikome. Olej jakościowo pewnie też był raczej z dolnej półki. Ale to już musztarda po obiedzie. Po naprawie silnika zastosować skuteczne jego płukanie, dobry olej i przede wszystkim częstsze interwały. Skrócenie interwałów olejowych do max. 12-15tys.to podstawa- lepiej i taniej zapobiegać niż leczyć.

 

Na interwał oleju nie miałem wpływu, auto kupione rok temu przy 34k km, olej zmieniony, czyli to była druga bo pierwsza po 24k była wykonana, teraz przymierzałem się do następnej kiedy padł. Olej z serwisu więc co do jakości nie mogę nic powiedzieć. Teraz auto ląduje u znajomego mechanika co płakał jak auto z serwisu odbierał widząc jak to wygląda i w jaki sposób oni zapakowali części do mojego auta.

Silnik będzie wymyty plus jak już wszystko na wierzchu będzie sprawdzane czy coś warto wymienić, zregenerować czy nie.

Mam nadzieję że później obędzie się bez takich przypałów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Na interwał oleju nie miałem wpływu, auto kupione rok temu przy 34k km

Wiem. Teraz już będziesz miał wpływ na interwały. Dlatego to pisałem.

Mechanik podczas czyszczenie całego mocno zaszlamionego silnika nawet jak będzie się starał może nie dojść do ciężko dostępnych istotnych miejsc np. wąskich kanałów olejowych. Ja po naprawie i skręceniu całego silnika zalałbym najtańszym olejem z normą LL-04 z dobrą płukanką np. Liqui Moly 2662 i po

spuścić ten olej po umyciu i zalać dopiero dobrym olejem z normą LL-04 :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A i jeszcze postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda głowica po przebiegu 46k i dwóch wymianach oleju, syf niemilosierny.

Przy tym przebiegu 46tys. jakby były dokonane cztery wymiany a nie dwie to może problem by nie wystąpił a prawdopodobieństwo bardzo brudnej głowicy i zapewne bloku ( kanały olejowe ) jak i pozostałych elementów silnika znikome. Olej jakościowo pewnie też był raczej z dolnej półki. Ale to już musztarda po obiedzie. Po naprawie silnika zastosować skuteczne jego płukanie, dobry olej i przede wszystkim częstsze interwały. Skrócenie interwałów olejowych do max. 12-15tys.to podstawa- lepiej i taniej zapobiegać niż leczyć.

 

Na interwał oleju nie miałem wpływu, auto kupione rok temu przy 34k km, olej zmieniony, czyli to była druga bo pierwsza po 24k była wykonana, teraz przymierzałem się do następnej kiedy padł. Olej z serwisu więc co do jakości nie mogę nic powiedzieć. Teraz auto ląduje u znajomego mechanika co płakał jak auto z serwisu odbierał widząc jak to wygląda i w jaki sposób oni zapakowali części do mojego auta.

Silnik będzie wymyty plus jak już wszystko na wierzchu będzie sprawdzane czy coś warto wymienić, zregenerować czy nie.

Mam nadzieję że później obędzie się bez takich przypałów..

 


Wszystko wina interwału, moje poprzednie 330i 17r od nowości do przebiegu 42 tysiące zmieniamy 5razy 322ps485nm i zero problemów

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega ma w podpisie "184KM na 277", więc faktycznie dużo dowalone.

Przy mocnym programie musi to robić ktoś mądry kto sprawdzi temperatury, afr i wydajność układu paliwowego tu już nie ma żartów. Jak wgrywa się gotowca to potem jest dziura w tłoku lub wypalone zawory. Po programie też obowiązkowo skracamy interwał olejowy najlepiej max. 8-10tyś zależy od stylu jazdy. Jak robimy program na max u gościa który po prostu wgra gotowca bo jest tanio i wymieniamy olej co 25tyś to potem mamy skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zostanie sprawdzony zmieniony olej i jak kolega mówi faktycznie płukanka i znów olej. Program nie był robiony po to żeby upalać auto, na pewno był nie raz przegoniony ale w głównej mierze było po to zrobione żeby się dobrze z dołu zbierał, nie żeby świrować przed małolatami. Żaden gotowiec nie był, chłopak wie co ogarnia i siedzi kilka godzin nad każdym autem, w szczegóły się nie będę wdawał bo to nie moja broszka.

Wstawił bym parę zdjęć jak wygląda głowica ale faktycznie, zmieniajcie te oleje co 10k km bo tragedia :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zawirusowane auta prędzej czy później padną.

"Oszukiwanie" fabryki ma swoje skutki, tym bardziej , że 184KM na 277 to zabójstwo w NOWOCZESNYCH, pełnych elektroniki i czułych silnikach. Oczywiscie to moje i mechanika zdanie, ktory niejedne zaczipowane auta naprawiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawirusowane auta prędzej czy później padną.

"Oszukiwanie" fabryki ma swoje skutki, tym bardziej , że 184KM na 277 to zabójstwo w NOWOCZESNYCH, pełnych elektroniki i czułych silnikach. Oczywiscie to moje i mechanika zdanie, ktory niejedne zaczipowane auta naprawiał...

Bzdura kompletna. Auto po dobrym programie może być bezpieczniejsze niż fabryczne kwestia kto to robi i czy w ogóle sprawdza co zrobił i jak auto na to zareagowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zastanawiam się czy nie kupie trojki lub czworki GC wlasnie z silnikiem b48 wersje 252km. Rocznik min 2016. Troche juz w związku z tym maja lat te auta i dalej sa takie dobre te jednostki? Bo na poczatku tez bylo podniecanie sie n20 a po czasie wszyscy wiemy jak to z nimi wyszlo :mrgreen: jak to teraz wyglada z niezawodnoscia tego silnika. Zyje to wiecej jak 100 tys km czy nie bardzo. Czy np jednostki z poczatku produkcji maja wady ktore zostały wyeliminowane z czasem jak tak to jakie i kiedy. Powiedźcie cos bo niestety ale o 4 garach nie mam za wiele wiedzy.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Mam X1 z tym silnikiem grudzień 2016.

Dopóki nie robiłem trasy tylko ganiałem wokół komina nie było problemu.

Pierwsza usterka z winy serwisu przy dużym serwisie ASO po wymianie oleju i filtra urwali śrubkę w filtrze i w 3 dni zgubiłem cały olej.

Standard po 3 dniach od wymiany dolej litr oleju więc serwis, przyznała sie do błędu i wymienili olej.

miesiąc później brak płynu chłodzącego - laweta serwis. Wyszło że jest pęknięta podstawa filtra oleju przez co płyn uciekał i przy okazji usunęli wyciek uszczelniacza wału (wymiana uszczelniacza).

Po miesiącu dolej litr oleju (ok 3 tyś km) pojechałem ASO dolali. Kolejny miesiąc dolej litr oleju ok 4 tyś km. przy czym po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie zapłonu i sprawdzenie stanu oleju było w normie już nie chciał litra ;)

tym razem nie odpuściłem ASO zlali olej , zważyli i kazali przyjechać za ok. 1000 km.

po 1300 km trafiłem na warsztat, zważyli dolali i stwierdzili , że 1300 km zużyłem 0,44 l oleju i to jest norma dla tego silnika i martwic się by mogli przy 0,7. Po tej wizycie przejechałem 5400 km i dolej litr oleju.

Mam jeszcze 2 tygodnie gwarancji ubezpieczeniowej i brak pomysłów.

Jak wspomniałem na początku wyszło to dopiero jak zacząłem robić trasy 140/180 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.