Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam od jakiegoś czasu problem z tempomatem.

Tempomat włącza się (przez moment widzę zadaną prędkość i ikonkę tempomatu) i prawie natychmiast wyłącza się, pokazując komunikat o awarii ACC , następna próba włączenia owocuje już tylko komunikatem o awarii ACC.

Po restarcie silnika sytuacja powtarza się. Zauważyłem, że jest to uzależnione od wilgoci. Tempomat prawie dobrze działający (już nawet kilkadziesiąt km) praktycznie wyłączył się po umyciu auta.

Z INPY odczytałem takie błędy:


Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 257128 km

Betriebsstundenzaehler 4428.50 hours

Outside temperature 18.00 degrees C

SCU-inside temperature 29.00 degrees C

operating voltage 14.21 Volt

misalignment of sensors less 0-n

lens-heater not active 0-n

pollution of Lens not dirty 0-n

NAVI Data were considered 0-n

CAN-Id.: 168 (0x00A8) - Drehmoment_1 (DDE,DME) 0-n

Error object: 2512 Hex

Error number: 10 Hex

No matching error symptom

Test conditions fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: D1 7C 60 01 28 7D 8D 8A 64 12 1D 6F 11 00 A8 25

12 10

=============================================================


Czy ktoś może mi przybliżyć temat object 2512hex i error number 10hex ?

a może ktoś miał do czynienie z błędem 00D17C .

Przewody do ACC w rejonie zderzaka i prawego błotnika sprawdzone i "przedzwonione" - wydają się być dobre.

Ostatnio udało mi się wychwycić następujący błąd:

CAS:

Signalerkennung_Geschwindigkeit_Fehler,

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert 256624 km

Czy może on blokować tempomat?


pozdrawiam

Andrzej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy da radę włączyć zwykły tempomat bez użycia radaru .

Opisywałem jak to zrobić w temacie

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=293983&hilit=Tempomat&start=60

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam !

Niestety moje próby skończyły się niezbyt pomyślnie, wyjęcie bezpiecznika f84 skończyło się choinką na zegarach i całkowitą blokadą auta. Niestety nie mogłem sprawdzić, co ten bezpiecznik zabezpiecza, ponieważ w necie poginęła większość WDS-ów online. Udało mi się teraz znaleźć wds i okazuje się , że f84 to przede wszystkim bezpiecznik od skrzyni biegów! Po całym zamieszaniu nadal brak tempomatu ale auto zaczęło poszarpywać na 5 i 6 biegu i nie wiem czyt to zbieżność wypadków, czy coś się zchrzaniło. Adaptacja skrzyni nie pomogła.

Co do tempomatu, to w wds znalazłem, że wersja między 2005r. ale przed liftem ma ACC2, zabezpieczony przez bezpiecznik f70 .

Dalej nie eksperymentowałem.

Czy ewentualne zdjęcie zasilania z ACC spowoduje "zapomnienie" wcześniej przeprowadzanej w ASO kalibracji ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zapomni kalibracji po odpięcie zasilania , ale trzeba poszukać usterki - warto mić działający .

WDS narazie w odstawce ,teraz jest TIS

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e61-530d-tou/search?q=ACC


jeśli chcesz zrezygnować z tempomatu aktywnego to należy go Wykodować z FA .

Jaki masz tempomat $541 czy $5DF ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Witam !

Tutaj znalazłem póki co działający WDS :

https://www.pss-autosoft.net/diagrams.php

trzeba go sobie tylko rozwinąć z odpowiedniej ikony.

Co do tempomatu to miałem wersję $541.

Ciekawe, że teraz po machinacjach znajomego mam komunikat z inpy z ACC:


ECU: ACC2

JobStatus: OKAY

Variant: ACC2

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

CD38 ACC not known by partner CPU

Error counter: 1 Logistic counter: 32

Mileage 260856 km

Betriebsstundenzaehler 4500.13 hours

Outside temperature 3.00 degrees C

SCU-inside temperature 22.00 degrees C

operating voltage 13.95 Volt

misalignment of sensors less 0-n

lens-heater active 0-n

pollution of Lens not dirty 0-n

NAVI Data were considered 0-n

CAN-Id.: 436 (0x01B4) - Status_Kombi (Kombi) 0-n

Error object: 2515 Hex

Error number: 44 Hex

No matching error symptom

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: CD 38 20 01 20 7F 5F 8C A1 03 16 6D 15 01 B4 25 15 44


Wygląda jakby był wykodowany z kombi ??

Opublikowano

U mnie w wyposażeniu mam S541A, niestety nie działa

na diagnostyce wyszedł błąd 5D0F ACC Lens heating.

Na początku lutego jestem umówiony z dobrym mechanikiem i spróbujemy to przywrócić do sprawności.

Dam znać jakie kroki były podjęte.

e61 530dA >> spacer.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety Twój błąd jest problematyczny chodzi o grzanie kuli , z tym błędem radar nie ruszy .

Nieraz winą jest brak kontaktu w wtyczce .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

Udało mi się zlokalizować problem


Po wgraniu FA, w module KOMBI było:


ACC_AUSSTATTUNG

fgr_aktiv


zmieniłem wpis na :


ACC_AUSSTATTUNG

acc_aktiv


korzystająć z informacji na stronie: https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=806662&highlight=ncs&page=4 .

Pomimo, że dotyczyło to 7-ki , tempomat ruszył i jak na razie działa.

Dziękuję za wskazówki i pozdrawiam

Andy_M

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.