Skocz do zawartości

320D czujnik płynu chłodniczego kontrolka przy odpowietrzan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wymieniłem zbiorniczek na behra był on razem z czujnikiem.Po zalaniu płynu do układu odpowietrzałem samochód.Gdy osiągnął 88stp otworzył się termostat wąż dolny zrobił się gorący i w zasadzie koniec odpowietrzania,przegazowałem 2,3 razy do 2.5tys obrotów i nagle kontrolka płynu chłodniczego :shock: myślałem,że wyrwało coś znów ale nie.Druga myśl podczas dodawania gazu autko wciągnęło sobie płynu jeszcze i pewnie mało.Po 1h otworzyłem korek zbiorniczka a tam płynu full bo wskaznik wyszedł do samej góry..dlaczego tak zachował się czujnik podczas dodawania gazu?


dodam,że wtedy gdy zapaliła się kontrolka to dawałem gazu 3x do 2.5tys obrotów i w środku było słychać jakieś bulgotanie pod deską rozdzielczą..jak by w nagrzewnicy i wtedy kontrolka że płynu nie ma..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powietrze w układzie, jak upewnisz się, że już jest odpowietrzony do końca i dalej będzie kontrolka to niestety czujnik do bani.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja stosuje metodę z " Sam naprawiam BMWE46" lub ze strony Tis. To jest to samo. I zawsze prawidłowo mi się odpowietrza. Nigdy nie musiałem poprawiać, chyba że miałem coś skopane:) obstawiam czujnik do bani.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie nie wiem co jest grane proszę pomóżcie bo ręce opadają


NIE WIEM CO SIĘ DZIEJE :cry2: :cry2: Panowie przypomnę,wystrzelił mi korek spustowy chłodnicy bo dokręcając złamałem zabezpieczenia nie wiedząc o tym :mad2: zmieniłem korek na nowy oe bmw,kupiłem nowy zbiorniczek wyrównawczy behr+korek zbiorniczka behr 1.4bar


Sprawa ma się tak :mad2: przed wystrzałem na starym zbiorniczku,starym korku było ok


CHODZI MI O STAN PŁYNU.ZAWSZE był pomiędzy min a max.CO 2 mc musiałem te 100ml dolać by wyrównać.A teraz? a teraz jest tak.. WSKAŹNIK JEST NA MAXIMUM.Jak odciągnie się płynu np 200ml lekko opadnie.. po czym sam znów uniesie się do góry.To znów odciągam 200ml to samo wskaznik opada między min a max.. po czym po 2,3 sekundach znów sobie sam rośnie do góry... to odciągam jeszcze i to samo... więc odpalam auto a tu KONTROLKA BRAK PŁYNU


FTW?? :mad2: :mad2: czego rośnie ciągle wskaznik do góry mimo odciągania płynu :mad2: a potem po odpaleniu kontrolka,że płynu mało :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma innej opcji jak..

Upg lub resztki sarniej sierści w układzie chłodzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

jutro spuszczę płyn chłodniczy.Ze zbiorniczka i z chłodnicy.


Zaleje na nowo.Teraz to ja nie wiem co mam robić :roll: wskaznik na max.. a płynu ze mało.. i dolać.. nie dolać... nie wiadomo :cry2:

Opublikowano

Nie rozumie po co Ty ten plyn odciagasz?

Sprawdza się plyn najlepiej po nocy na nieodpalonym silniku, przy różnych temperaturach plynu może być trochę mniej lub trochę więcej.

Uzupełnij plyn odpowietrz układ i kontroluj temperaturę i poziom plynu, jeżeli się nic nie dzieje to jeździj i nie grzeb nic.

Nie sprawdzaj stanu plynu co godzinę i dolewasz lub odciagasz plyn.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

kolego Góral zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie obecnie temperatura 75stp i na ori czujniku po kilku ruszeniach do przodu i tyłu/przegazowaniu zapala się kontrolka o niskim stanie płynu.Postanowiłem w tym momencie wyjąć czujnik ten ori a założyć nowy czujnik,który był razem ze zbiorniczkiem behra i zonk temperatura dobiła nawet do 85stp i nic się nie pali mimo gazowania ruszania do tyłu/przodu to co to jest grane w końcu


aha i przy 75stp jak mi paliła kontrolka,że PŁYNU MAŁO postanowiłem zgasić auto i delikatnie odkręcić korek czekając aż to psss zejdzie całkowicie no i odkręcam korek.. a wskaznik wybił na max a płynu też podniósł się do góry no bo się rozgrzał.. to przecież jeśli zapaliła się kontrolka o niskim stanie płynu to jak ten czujnik to wychwycił skoro płynu było dużo??

Opublikowano

Przejechałem się teraz.Rozgrzałem auto do 87stp.Jechałem do 3.5/ 4tys obrotów i kontrolka znów na tym nowym czujniku..więc stary jest ok bo podmieniłem jeszcze na ten od spryskiwaczy bo taki sam jest..


po prostu płakać się chce ze złości :( wcześniej tak nie było.Jak odkręciłem korek było między min a max.. I NIGDY MI PŁYWAK SAM DO GÓRY NIE RÓSŁ... a teraz co.Kontrolka mruga,że płynu mało.Rano sprawdzę stan i pływak na 100% będzie na full.. i skąd teraz mam wiedzieć czy dolać płynu czy nie?? po prostu nie wiem co się dzieje,że jak np auto po nocy nie uruchamiane.Temperatura płynu 0stp wskaznik na full..to strzykawka (100ml) i wężyk odciągam 100ml nic się nie dzieje.. odciągam 200ml ok już pływak się obniżył,ale co z tego skoro za 2 sekundy on sam do góry urośnie do pozycji max... im więcej odciągania płynu to skutkuje to tylko kontrolką o niskim stanie płynu..

Opublikowano

Kup test na upg koszt 20-30zl.

Tylko ja bym najpierw porządnie ale to porządnie odpowietrzyl układ bo wygląda na zapowietrzony.

Jak odpowietrzysz układ, na zimnym silniku dolej plynu tak jak powinno być i już. Jak sprawdzisz po jeździe to zawsze plynu będzie ponad stan. Sprawdź kolejnego dnia na zimnym silniku i powinno być ok.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
resztki sarniej sierści w układzie chłodzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie zrobiłem dzisiaj zgodnie z instrukcją z ISTA+ tam są fajne ilustracje,według mnie o wiele lepsze niż w książce sam naprawiam


ISTA mówi tak.

1.Spuścić płyn z chłodnicy wody,korkiem spustowym.Spuścić płyn ze zbiorniczka korkiem spustowym i spuścić płyn z bloku silnika(tego nie robiłem bo nie mam tam dostępu) ale w wakacje też tam spuszczałem.


Kolejno odkręcić wlew i odpowietrznik przy wlewie,na egr,na sztywnym przewodzie powrotnym i od nagrzewnicy przy grodzi.Wlewać płyn aż przeleje się odpowietrznikiem powrotnym+przy wlewie płynu następnie zakręcić.Tak też uczyniłem bo póki co wszystko przebiega tak jak ista pisze.Kolejno ista pisze dolać płynu do ''krawędzi'' i zakręcić odpowietrznik egr i od nagrzewnicy bo tam płyn przy wlewaniu nie wyleje się.


Ustawić temperaturę na 32stp nawiew na min i uruchomić auto jeśli poziom płynu opadanie to pisze w ISTA ''Dolać do Max''czyli wskaznik ma być na max.Odpaliłem auto wskaznik z max nie opadł jedynie ten płyn co był do krawędzi to opadł no i sporo piany leciało.Kolejno zakręciłem korek wlewu i poluzowałem odpowietrznik przy wlewie..wyleciał płyn z pianą.Potem na egr,czysty płyn,przewód powrotny czysty płyn,i nagrzewnica czysty płyn.Kolejno jak w ISTA pisze dodać gazu kilkakrotnie do 2.5tys obrotów też tak uczyniłem.Podczas dodawania gazu było słychać w nagrzewnicy jak coś się przelewa.Kolejno odkręcić korek wlewu i zostawić na 5minut aż bąbelki powietrza przestaną lecieć


i tutaj polegam.. bo otwarty zbiornik to można mieć nawet do 88aż puści termostat a bąbelki i tak sobie lecą.


No to cóż te książkowe 5minut otwarty korek miałem.Przelew był już dobry strumień nie przerywał ale bąbelki na dnie zbiorniczka dalej były.I teraz czekam aż silnik osiągnie 88stp puści termostat i wtedy zgaszę auto.Jutro powtórzę odpowietrzanie.


I widać trzeba jeździć ze wskaźnikiem na max.Jak strzeli rozerwie coś to zostawię na drodze i pójdę do domu ze złości.BO tu kur..magik by rady nie dał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałem płyn już sporo razy w moim M47N i nigdy nie miałem z tym problemu. Korzystałem z Sam Naprawiam. Robiłem wszystko według instrukcji i nic więcej niż napisali i nigdy nie musiałem tego poprawiać. System nie jest jakiś wygodny, ale to co ty masz jest jakieś dziwne.
Opublikowano
Jesteś przewrazliwiony sprawdź rano stan jak będzie ok to nic nie kombinuj jak będzie troszkę ponad stan też nic nie ruszaj pojeździj trochę tylko kontroluj temperaturę jak masz sprawny korek to nic nie rozerwie korek upusci ciśnienie...

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

KOLEGO Góral stan nie będzie ok :( bo będzie na FULLL.... z temperaturą jest wszystko ok 86-88stp


nie rozumiem tego.Odpowietrznikami leci czysty płyn.A w zbiorniczku na dole widać bąbelki ciągle.. tak jakby wziąć wodę gazowaną potrząsnąć i postawić..


i popatrz stan płynu ostatnio miałem full...odciągnąłem 200ml wskaznik lekko opadł po czym ''COŚ GO AUTOMATYCZNIE WYPYCHA DO GÓRY'' i znów jest max.. to znów odciągnąłem i to samo ok.. odpalam auto a wskaźnik na DNIE :mad2: i kontrolka ze mało płynu..

co sie dzieje? o to mi chodzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie proszę was o pomoc naprawdę :cry:


Może mnie ktoś chociaż nakierować co to według niego może być?


Tak jak wspomniałem,zmieniałem płyn chłodniczy,zlewałem z chłodnicy korkiem spustowym.Jest tam korek spustowy+śruba kontrująca.Ja nie wiedziałem,że to trzeba kontrować :oops: i urwałem/coś pstrykło ale nie wiedziałem co więc spuściłem,zakręciłem,zalałem płyn nowy i w drogę.2km od domu wystrzał,wywaliło dolny korek od chłodnicy bo były już zerwane zabezpieczenia przeze mnie :oops:

To tyle co się stało.Przed tym wystrzałem miałem,ori korek spustowy denso,oe termostat główny bmw 4letni.Termostat egr 1.5r behra,zbiorniczek oe bmw 2004r.


Jako,że zacząłem szukać korka,którego nie szło dostać a ori korek od chłodnic bmw nie pasuje ponoć do innych chłodnic.Chodz do chłodnicy nissens ludzie montowali.Udało mi się kupić korek od bmw e87 taki sam tylko różni się tym,że oryginalny był krótki o taki


https://zapodaj.net/9046db1b42ea8.jpg.html


a jak od e87 dostałem taki


https://zapodaj.net/f5b7e8d9134ab.jpg.html


to są tylko wkłady.Podejrzewam,że ten niebieski,krótki czy długi nie robi różnicy ponieważ z chłodnicy nic nie kapie nie poci się itp.To tylko służy do spustu płynu.


Kupiłem też zbiorniczek behra +korek zbiorniczka behr 1.4bara.Do tego zmieniłem termostat ponownie na oe bmw+termostat egr na behra.Zmienione też wszystkie oringi w wężach.Wszystko wszędzie szczelne nic nie kapie nic nie poci się.Spuszczony był też płyn z bloku.Generalnie 7l z hakiem wlazło.

Układ odpowietrzany wielokrotnie.Gdy odkręcę odpowietrznik pierwszy przy wlewie wylatuje płyn bez powietrza.Jak był układ rozpięty to przy pierwszym odpowietrzaniu było powietrze bo aż sie pienił.Przelew w zbiorniczku jest taki jak trzeba.


A teraz co się dzieje po tych wymianach.Pisałem to już ale niepokoi mnie jedna rzecz.W książce sam naprawiam pisze,że stan płynu jest prawidłowy gdy na zimnym silniku jest między min a max.I tak zawsze było.Sprawdzałem raz na 2tyg był zawsze między min a max.Raz na 2mc musiałem dolać niecałe 100ml. Pamiętam tez,że było raz przelane aż wskaźnik był na max to wystarczyło strzykawką niecałe 200ml odciągnąć by wskaźnik opadł do odpowiedniego poziomu.Teraz nie wiem czemu ale tak się nie da. Wskaźnik jest na full cały czas.Odciągniecie np 200ml płynu powoduje,że wskaznik opadnie po CZYM SAM PO SEKUNDZIE ZNÓW WYJDZIE DO MAXIMUM.Nie wiem co mam zrobić bo teraz wychodzi tak,że gdy faktycznie stan płynu będzie niski i zapali się kontrolka płynu to gdy rano człowiek będzie chciał dolać to nie wiadomo ile ponieważ rano wskaźnik i tak wyjdzie na FULL... nie mam pojęcia co wypycha ten wskaźnik.A wiem,że tak będzie ponieważ gdy dla testu odciągnąłem 700ml płynu wskaznik ustabilizował się między min a max,ale co z tego skoro po odpaleniu poszedł na samo dno.I kontrolka na zegarach,że niski stan płynu.Czujnik dobry bo podmieniałem ten od spryskiwaczy+nowy oe nawet zakładałem.I wtedy gdy zgasi się samochód i odkręci korek chłodnicy to widać jak powoli ten wskaźnik z samego dna wynurza się do góry i wyjdzie sobie do MAXIMUM... i w tym momencie nie wiadomo ile płynu dolac. Bo odpalenie spowoduje,że wskaźnik pójdzie na samo dno i kontrolka,że nie ma płynu.A zgaszenie szybko silnika i odkręcenie korka powoduje,że wskaznik z dna wynurza się powoli znów do max.Jedyna opcja to kolejne spuszczenie płynu z chłodnicy i zalanie układu na nowo.Dlaczego tak się dzieje??? pompa wody ma 3 lata hepu założona przebieg około 50tys.Auto nie przegrzewa się.Płynu nie wywala.

Opublikowano

Układ był odpowietrzany wielokrotnie.Robiłem to tak jak w tis jest

Spuścić płyn ze zbiorniczka,chłodnicy i korkiem spustowym z bloku.Odkręcić korek wlewu + odkręcić odpowietrznik przy wlewie,odpowietrznik na termostacie egr,odpowietrznik przy sztywnym przewodzie powrotnym cieczy.odpowietrznik na ścianie grodziowej od nagrzewnicy.Uzupełniać powoli płyn aż wypłynie on odpowietrznikiem przy wlewie+odpowietrznikiem na sztywnym przewodzie powrotnym.Tak też się stało.Zakręcić oba odpowietrzniki(z egru i z nagrzewnicy płyn nie poleci) i dolać płynu równo z brzegiem(tutaj nie szalałem dałem ciut niżej) zakręcić odpowietrznik egr i nagrzewnicy.Kluczyk na zapłon temperatura na 32stp nawiew na min,odkręcić korek wlewu i odpalić auto jeżeli wskaznik płynu się obniży uzupełnić ciecz do ''maksymalnego wskazania'' zakręcić korek wlewu zwiększyć stopniowo prędkość do 2500/rpm po czym odkręcić korek wlewu i zostawić otwarty wlew na 5minut aż przestaną lecieć pęcherze powietrza i dotąd robię poprawnie.Pęcherze powietrza nie ustępują.Tzn na dnie zbiorniczka widać jak wylatują i w zasadzie tis mówi tylko tyle.Ale widziałem jak to mechanik robił wiec ja robię dalej sposobem takim.Zakręcam korek wlewu i luzuje pierwszy odpowietrznik przy wlewie wylatuje trochę piany z płynem a za kilka sekund czysty płyn.Zakręcam odkręcam odpowietrznik egr to samo leci płyn zakręcam.Odkręcam na sztywnym przewodzie powrotnym ta sama sytuacja i na końcu nagrzewnica.Po tych czynnościach zostawiam silnik pracujący na około teraz w zimę 1h30minut aż silnik osiagnie 87stp i dolny wąż chłodnicy zacznie robić się gorący po tym wyłączam silnik i później rundka.

Był robiony jak wspomniałem test na co2 testerem na reakcję płynu.Nie zmienił koloru.Masła pod korkiem oleju nie ma.Oleju nie przybywa.Płyn w zbiorniczku jest zieleniutki bez żadnych plam oleju itp.


A teraz co zauważyłem dzisiaj.Nie sprawdzałem stanu płynu około 5 dni.Dzisiaj na zimnym silniku odkręciłem korek wlewu i wskaźnik był w okolicach między min a max ALE.. Po około 2,3sekundach od odkręcenia korka zaczął powoli stopniowo podnosić się do góry.Czyli z przedziału około między min a max podniósł się znów do max.Przysłuchałem się co się tam dzieje w zbiorniczku jak ten pływak się podnosi no i efekt taki jak by hmm wziąć słomkę,włożyć do napoju i wtłaczać powietrze ustami.. taki efekt.


Odpowietrzałem układ nieraz w bmw moim i zawsze było ok.Np 3lata temu układ stał rozpięty około 5,6mc.Jak pozbierałem graty,nowa chłodnica,nowa pompa wody,nowe termostaty itp sam wszystko montowałem sobie i z odpowietrzeniem nie było najmniejszego problemu.Już podczas nalewania płynu do zbiorniczka powoli układ aż sobie ''beknął''.Po prostu wlewajac płyn powietrze samo z układu wlewem zbiorniczka wypychało.Po tym nie było nigdy problemu z odpowietrzeniem.Teraz po tym wystrzale i wymianie tego co napisałem nie ma opcji by odpowietrzyć jak kiedyś..


Jedyne co mi przychodzi do głowy to to,że 3 lata temu nie zlewałem płynu z bloku silnika a teraz zlewałem+dałem nową oe śrubę z podkładką.Może tam jest powietrze i to nie może ciągle się odpowietrzyć.Druga podejrzana sprawa to chłodnica wody.Po tym wystrzale dolnego korka mogła gdzieś na żebrach czy jak się uszkodzić.Jest może minimalne pęknięcie,które trudno dostrzeż tak,że płyn jeszcze nie wycieka ale powietrze sobie złapie.Termostat nowy oe wykluczam,egr też.Zbiorniczek hmm tam nie ma nic innego jak pływak i przyłącza.Przewody też wykluczam.Pompa wody niski przebieg i dobrej marki raczej też odpada


ta chłodnica zostaje..

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc to jest tak jak odkręcam korek na zimnym silniku po nocy jest pss po czym słychać,że coś przypływa do zbiorniczka i wskaznik mi się podnosi do max....


help :(

Opublikowano

Nie lałeś żadnego świństwa w w stylu uszczelniaczy wycieków z chłodnicy?

Możliwe że zakamieniona jest nagrzewnica i w niej pozostaje trochę powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.