Skocz do zawartości

Przerobka oryginalnego pilota w lusterku 315MHz na 433MHz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam x5 wersje USA. Home Link zastosowany w oryginalnym lusterku jest oparty na czestotliwosci 315 MHz. Dlatego nie sposob go wykozystac w Polskich warunkach. Postanowilem zachowac funkcjonalnosc tego lusterka i ich trzech przycisków.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/lusterko.th.jpg dodalem do niego pilota do bramy http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/pilot-faac-fix-2-kanalowy.th.jpg

Od tej pory nie paleta mi sie pilot po samochodzie no i jest dodatkowy gadzat w aucie.;)


Jak zdemontowac w/w lusterko mozna zobaczyc na youtube --->



Po demontazu przystepujemy do rozbierania lusterka

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0214.jpg

Trzeba zaczac od tego miejsca gdzie mam przylozony srubokret. Tam jest takie male wciecie, gdzie wchodzi plaski srubokret i podwazamy. Oczywiscie lepiej jak ktos ma takie plastikowe narzedzia do podwazanie tapicerki. Ale ja ich nie mialem i delikatnie to na lusterku widac, ale obciachu nie ma.

Ramka po zdjeciu wyglada tak

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0215.jpg

mozna tez tu zobaczyc gdzie wypadaja zaczepy do podwazenia.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0217.jpg


Dobieramy sie do tej plytki po lewej stronie rozebranego lusterka. To jest tzw. HomeLink

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0216.md.jpg

Zaznaczona na czerwono wtyczke odpinamy na stale, gdyz nie bedzie juz nam potrzebna do komunikacji z autem.

Wyjmujemy caly uklad z lusterka

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0218.md.jpg

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0219.md.jpg

Rozbieramy go, w szczegolnosci dolna czesc, tam gdzie sa te trzy przyciski. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0223.jpg

Mnie akurat interesowaly 2 przyciski i dioda, poniewaz moj pilot Faac Fix-2 ma wlasnie 2 przyciski. Jesli uzywacie 3 kanalow wystarczy dolozyc jeszcze jedna pare przewodu.


Musimy przylutowac przewody w miejsca pokazane ponizej.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0222.jpg

W ten sposob przewodami polaczymy sie z pilotem Faac lub innym.

Male zaznaczone czerwone koleczka to miejsca gdzie musimy wytrawione sciezki na plytce przerwac. Bo inaczej nam to nie zadziala.


Moj pilot do bramy garazowej i wjazdowej wyglada po rozebraniu tak.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0220.md.jpg http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0228.md.jpg


Przewody przylutowane we wskazanych miejscach i wyprowadzone z lusterka podlaczamy do pilota.

W miejscach ktore wskazalem. I tak naciskajac w lusterku przycisk "1" odpowiada on przyciskowi "1" w pilocie, 2 odpowiaqda 2 itd. Sygnal z diody pilota tez przenioslem by mi pokazywalo sygnal ze naciskam.

Calosc polaczylem i upakowalem w plastikowej obudowie lusterka (tej czarnej na zdjeciu)

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0237.md.jpg


Moglem zostawic baterie w pilocie, ale postanowilem doprowadzic zasilanie na stale do pilota.

+ pociaglem z tego miejsca w podsufitce, tam jest taki cienki czerwony kabelek do zasilania swiatla w podsufidce. Prad w nim jest po zgaszeniu auta.

- z brazowego kabla przy wtyczce lusterka.

http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0226.md.jpg


Calosc chodzi pieknie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak ktoś się nie chce bawić w demontaż lusterka i przerabianie. To tu link z odbiornikiem pod 315 MHz.

https://www.aliexpress.com/item/DC12V-10A-315MHz-Wireless-Remote-Control-Switch-Transmitter-with-Receiver-NI5L/32658122549.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d50IVet


Sam mam to wstawione. Działa rewelacyjnie.

Tylko ze w Twoim przypadku jesli bys chcial uzywac tego pilota do bramy wjazdowej + dodatkowo do bramy garazowej = musial bys miec dwa odbiorniki no i zamontowac je trzeba w skrzynkach przy bramach.

Moj sposob to "przeszczepienie" pilota ktorego akurat uzywasz do samochodu, nie musisz go nawet programowac, bo ustawienia zostaja.

Jak masz pilota 3-przyciskowego to mozesz wykorzystac wszystkie trzy przyciski w lusterku.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Tytuł posta jest nieco mylący, instrukcja dotyczy zamiany modułu HomeLunk USA na pilota producenta bramy/drzwi garażowych.


Instrukcja bardzo przydatna, szczególnie przy otwieraniu lusterka.

Dwie uwagi:

1. Płytkę z modułem odpinamy od lusterka, przecinamy taśmę łączącą płytkę homelinka z płytką przycisków,płytkę wyjmujemy, mamy więcej miejsca na elektronikę od naszego pilota i nie ma ryzyka, że przypadkiem zrobi tam nam jakieś zwarcie.

http://i65.tinypic.com/332xwmw.jpg

2. System homelink jest połączony z elektroniką lusterka za pomocą dwóch kabelków, czerwonego i czarnego. Możemy zasilić tym naszego pilota (o ile jest zasilany 12V), nie trzeba wyciągać oświetlenia i szukać tam napięcia. Minus tego rozwiązania: pilot działa tylko po włączeniu zapłonu.


Kabelki przylutowane do pilota warto zabezpieczyć klejem na gorąco.

http://i64.tinypic.com/2w3z7t5.jpg


Jeżeli pilot ma przyciski montowane powierzchniowo (SMD) o wiele wygodniej jest odlutować przycisk i przylutować kabelek do płytki, a nie do przycisku.


Kabelki muszą być jak najcieńsze, miękkie, najlepiej miedziane.


U mnie zdjęcia z e93, usa.


Moduł mirrorlink nie komunikuje się z systemami w aucie, więc jeżeli bmw wprowadzi taki moduł w nowszych modelach w wersji europejskiej to pewnie będzie można go przełożyć zamiast amerykańskiego.

Musimy jeszcze mieć oczywiście napęd do bramy działający w tym systemie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Pojawiły się na allegro moduły działające z systemem homelink USA oraz z dowolnym napędem bramowym, garażowym.

Przykładowa aukcja https://allegro.pl/oferta/sterowanie-brama-homelink-usa-homecar-zestaw-3-11193855998

Sprzedający to "akcesoriabramowe".


Systemu nie testowałem, nie wiem czy działa i jak.


Homelink to zazwyczaj trzy przyciski, fizycznie są to tak jakby trzy niezależne piloty. Można tym wysterować trzy niezależne odbiorniki, np brama wjazdowa, brama garażowa, oraz jakieś trzecie urządzenie (oświetlenie garażu/Oswietlenie dojazdu/wyłączenie alarmu domowego). Oczywiście trzeba mieć trzy odbiorniki, każdy przycisk będzie współpracował z jednym odbiornikiem.


Moduły można dołożyć do w zasadzie każdego systemu , który ma gdzieś na płytce styki do podłączenia tzw otwierania ręcznego. Działa to w ten sposób, że możemy otwierać bramę oryginalnym pilotem, np came, wiśniowecki, normstahl ORAZ przyciskiem homelink z auta ściągniętego z USA.


Teoretycznie można zastosować jeden z modułów do wyłączenia alarmu domowego, ale nie polecam tego rozwiązania, bo homelink usa, o ile wiem jest na KOD STAŁY i jest to minus całego tego rozwiązania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.