Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,


[uPDATE 31.10 - na dole krótki poradnik. Jeśli macie pytania to postaram się go zaktualiozwać o pominięte kwestie]


domyślnie w aucie miałem zwykłą kierownice bez łopatek :roll: . Chciałbym zamontować w niej wersje M-pakietową z łopatkami.


1. Czy konieczne będzie dołożenie czegokolowiek (kabli, modułow czy czegoś innego)?

2. Czy trzeba to jakoś zakodować? Jeśli tak, istnieje jakiś poradnik o tym?


Szukałem na forum, ale nie znalazłem tylko pytania bez konkretynch odpowiedzi. Myślę, że taka widza przyda się wielu posiadaczom BMW :)


W moim przypadku chodzi o BMW F30 328i sprowadzonego ze Stanów (wersja N26).


Z góry dzięki za pomoc zarówno w swoim jak i innych klubowiczów imieniu :)

Edytowane przez zaxang
Opublikowano

Postanowiłem zmienić ten temat na poradnik, ponieważ dowiedziałem się już wszystkiego o tej zmianie. Mam nadzieję, że komuś przyda się ta informacja.


Chciałbym zaznaczyć, że ten poradnik jest dedykowany dla gotowej kierownicy z łopatkami. Nie jest natomiast problemem dokupienie samych łopatek do kierownicy (7847610014501), tylnej osłony (32307848268) oraz wiązki, która to połączy. O takim zabiegu możecie dowiedzieć się więcej tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ZFqOCkXsiyc.


Krok 1:

Musimy upewnić się czy mamy połączenie między FEM a SZL. Jeśli auto nie miało wcześniej łopatek nie oznacza równocześnie, że tego połączenia nie będzie. Jeśli masz wystarczająco dużo szczęścia to połączenie to będzie. Aby to sprawdzić trzeba ściągnąć prawą osłone od strony pasażera (przy drzwiach). Położenie pinu to #A173*7B oznaczone kolorem zielonym na poniższym obrazku.

http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172718

Wyciągamy drugi panel patrząc od strony fotela (ten biały, ponieważ pierwszy slot jest pusty)

Zrzut-ekranu-2018-10-30-o-11-06-08.png"%20alt="Zrzut-ekranu-2018-10-30-o-11-06-08

Następnie ściągamy dodatkowe pokrycie i sprawdzamy czy 5 pin ma połączenie.

http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172719

Zrzut-ekranu-2018-10-30-o-11-07-18.png


Jeśli mamy połączenie: mamy szczęście. Jeśli nie mamy: będziemy musieli połączyć właśnie ten pin z panelem w kierownicy. Do tego będziesz potrzebował dwóch sztuk wtyków z przewodem (61 13 0 005 197).


Krok 2:

Przyszedł czas na połączenie tego z panelem w kierwonicy. Przewód musimy puścić pod schowkiem, następnie pod radiem oraz ponownie pod kierownicą. Następnie wypuszczamy przewód tak, aby połączyć go SZL - A83*2B.

http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172721

Wpinamy w trzeci pin.

http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172722

Zrzut-ekranu-2018-10-30-o-11-14-18.png"%20alt="Zrzut-ekranu-2018-10-30-o-11-14-18\


To wszystko jeśl chodzi połączenie. Następnym krokiem jest zakodowanie wszystkiego. Ja użyłem do tego aplikacji Bimmercode, która serdecznie polecam.


1. Włączenie łopatek

- Przejdź do Front Electronic Module (FEM)

- Wybierz Expert mode

- Wybierz 3190 PfSteeringWheelPaddles

- Wybierz PADDLES_VERBAUT

- Zmień z nicht_aktiv na aktiv


2. Włączenie trybu Sport+

- Przejdź do Integrated Chassis Management

- Wybierz Expert mode

- Wybierz 3000 Daten

- Wybierz IcmKod_B_Sportlenkun

- Zmień na verbaut


3. Aktywowanie sportowej skrzyni

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_1 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_1 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_2 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_2 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_3 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_3 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_4 -> menue_3

Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_4 -> menue_3

Transmission Control Unit -> Export mode -> 3000 Applikation -> Sportschalter_alt -> aktiv

Transmission Control Unit -> Export mode -> 3000 Applikation -> Sportschalter -> aktiv

Integrated Chassis Management -> Export mode -> IcmKod_B_S2TBA -> verbaut

Opublikowano
Świetny opis :cool2: i chwała Ci za to że miałeś chęci żeby zamieścić to na forum, konkretny gość z Ciebie, pewnie nie jeden skorzysta....
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Bardzo pomocny poradnik - skorzystałem.


Co do kabelka, to zakupiłem, polutowałem i okazało się że u mnie już jest fabrycznie puszczony :mrgreen:


Co do kodowania, to w moim Bimmercode nie ma opcji:

Integrated Chassis Management -> Export mode -> IcmKod_B_S2TBA -> verbaut (nie mam opcji Expert mode i nie znalazłem w programie:"IcmKod_B_S2TBA") ale Sport+ udało się zakodować bez tego ostatniego kroku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jestem zainteresowany zmianą kierownicy bo ta twarda skóra na mojej obecnej nie jest zbyt przyjemna. F30 2014r.

Pytanie czy jak mam komplet przycisków na kierownicy w tym przyciski do aktywnego tempomatu to musze szukać kierownicy z takim samym układem?


Mam identyczny układ jak na zdjęciu

2015-bmw-3-series-touring-images-39-750x500.jpg


Niestety nie ma zbyt dużego wyboru w kierownicach m-pakiet z tym układem na allegro + są droższe.

Manetki mogę zostawić ze starej kierownicy?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

1. Mam łopatki i ACC w obecnej kierownicy, pytanie czy będę potrzebował wiązki czy będę mógł skorzystać z tej w obecnej kierownicy?

2. Mam oferte kupna kierownicy która dodatkowo na podgrzewanie i wibracje. Czy mogę ją podłączyć bez wykorzystania tych funkcji? Czy jest jakaś różnica we wtyczkach i kablach?

  • 2 lata później...
Opublikowano
A jam mam pytanie czy do BMW F30 wersja przedliftowa kierownica M-Pakiet z łopatkami można założyć kierownicę poliftową M-pakiet z łopatkami ? Trzeba coś przerabiać programować ? Czy jest Plug and Play ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zasadzie dowiesz się jak dostaniesz się do wiązki z pająka :)

Ja zmieniałem sportową (nie M) bez łopatek na taką z łopatkami i dodatkowy przewód z FEM do łopatek miałem już przygotowany. Niektórzy muszą właśnie ten jeden dokładać.

Z tego co pamiętam z przewodem to nie ma reguły.

Łopatki trzeba zakodować ale to tylko jedna linijka.

spacer.png

Opublikowano
Ale ja mam przedliftową z łopatkami i chce założyć poliftową z łopatkami - czyli teoretycznie wszystko powinno bez problemu pasować i działać ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

Nie doczytałem że wymieniasz z kierę z łopatkami na taką z łopatkami :D

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.