Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Z uwagi na to że w przyszłym tygodniu sprzedaje swoje BMW 530D, a jest to juz moje 5 e60 w dieslu chcę przesiąść się na benzyne.

Na pierwszym miejscu stawiam E60 z silnikiem 545i . jednak po przeczytaniu kilku postów gdzie wszyscy odradzaja tego silnika biorę też pod uwagę 530i.

Prosiłbym o opinie osoby użytkujące 545i. Jak wyglada sprawa z uszczelniaczami, słynną rurką..? duzo ludzi twierdzi za sa to mity i nigdy tego nie robili.

Mam na oku jedną sztuke z 2004r z przebiegiem 230 tys i sprzedawca twierdzi ze nie robil ani uszczelniaczy ani rurki i ten problem nie dotyczy jego egzemplarza. (ponoc dotyczy to modeli z duzo wiekszymi przebiegami) nteresuje mnie roznież kwestia spalania, gdyż jeżdżę naprawdę dużo i w tej chwili wydaje ok 800zł miesięcznie na paliwo. 530d pali mi w geanicach 9l przy mojej jezdzie najmiej udało mi sie zejsc do 8l max 10 jest to srednia liczona na wyjezdzonym całym baku nie z komputera. Wiec nie wierze w spalanie 7l w 530d :)

Chciałbym dowiedziec sie jak to wyglada w 545i realnie, jazda głownie odcinki 20km.

Z góry dziękuje za każdą odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano
M54b30 w e39 palił mi w miescie kolo 14 l w trasie mozna bylo zejsc do 7,5.Majac disle i benzyniaki moge CI tylko powiedziec ze bedziesz zawiedziony przesiadajac sie z 530d do 530i jezeli chodzi o fun z jazdy.
Opublikowano
problem uszczelniaczy i slynnej rurki dotyczy kazdego mialem n62b44 teraz mam m57 i powiem ci tez ma wady ale w porownaniu do 4.4 jest pancerny eksploatacja jest duzo tansza spalanie prawie o polowe mniejsze jesli diesel palil ci 10 to nie masz lekkiej nogi w n62 dolicz nastepne 10 :wink: jesli chcesz koniecznie benzyne mysle ze napewno lepszym rozwiazaniem bedzie wspomniane przez ciebie 3l nie bedzie to pewnie m54(wczesne roczniki) ale n52 tez taki mialem 258 koni pozwala na sprawne poruszanie i spalanie na poziomie 9-10 :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
Witam. Z uwagi na to że w przyszłym tygodniu sprzedaje swoje BMW 530D, a jest to juz moje 5 e60 w dieslu chcę przesiąść się na benzyne.

Na pierwszym miejscu stawiam E60 z silnikiem 545i . jednak po przeczytaniu kilku postów gdzie wszyscy odradzaja tego silnika biorę też pod uwagę 530i.

Prosiłbym o opinie osoby użytkujące 545i. Jak wyglada sprawa z uszczelniaczami, słynną rurką..? duzo ludzi twierdzi za sa to mity i nigdy tego nie robili.

Mam na oku jedną sztuke z 2004r z przebiegiem 230 tys i sprzedawca twierdzi ze nie robil ani uszczelniaczy ani rurki i ten problem nie dotyczy jego egzemplarza. (ponoc dotyczy to modeli z duzo wiekszymi przebiegami) nteresuje mnie roznież kwestia spalania, gdyż jeżdżę naprawdę dużo i w tej chwili wydaje ok 800zł miesięcznie na paliwo. 530d pali mi w geanicach 9l przy mojej jezdzie najmiej udało mi sie zejsc do 8l max 10 jest to srednia liczona na wyjezdzonym całym baku nie z komputera. Wiec nie wierze w spalanie 7l w 530d :)

Chciałbym dowiedziec sie jak to wyglada w 545i realnie, jazda głownie odcinki 20km.

Z góry dziękuje za każdą odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Uszczelniacze zaworowe i rurka to nie mit. Ludzie tego nie robią bo zaślepiają taką dziurkę z przodu silnika kołkiem drewnianym lub czymś innym powodując układ zamknięty wtedy nic nigdzie nie wycieka i niby problem z głowy + auta dymią im na niebiesko... no ale to "normalne".

Zapomnij, że prawie 15 letnie auto ma przebieg 230 tys. km i nie ma czegoś takiego, że "jego modelu to nie dotyczy", przecież to typowe kłamstwo! Mam nadzieję, że nie jesteś aż tak naiwny.

Realne spalanie motoru 4.4 to okolice 18-20 litrów i wierz mi, nie zejdziesz poniżej tej wartości. Pisanie, że pali 12-14-16 litrów to mrzonki i nie wiem po co ludzie tak kłamią.

Użytkowałem 4.4 333KM przez prawie 200 tys. km. Kupiłem z przebiegiem około 400 tys. km a sprzedałem z przebiegiem prawie 600 tys. km.

Sam silnik oprócz rurki i uszczelniaczy nie ma żadnych WAD. Oczywiście są inne kosztowne elementy utrzymania.


i jeszcze jedna rzecz... jeździsz naprawdę dużo a miesięcznie wydajesz 800 PLN na paliwo ? Jeszcze przy obecnych kosztach na stacjach paliw. To jak Ty TO robisz?

800 PLN to są ledwo dwa zbiorniki czy to ropy czy benzyny w E60.


Osobiście brałbym 530i ze wzgl. na sam silnik. Przeznaczysz dużo mniejsze kwoty utrzymanie, serwis no i spalanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pytasz o spalanie to załóż LPG i będziesz w 545i tyle samo wydawał na paliwo co w 530d. Te benzyny to ostatnie silniki BMW które doskonale znoszą gaz.
Opublikowano
Jak pytasz o spalanie to załóż LPG i będziesz w 545i tyle samo wydawał na paliwo co w 530d. Te benzyny to ostatnie silniki BMW które doskonale znoszą gaz.

 


Zgodzę się z powyższym.

4.4 jest bardzo gazo-lubnym silnikiem.

:cool2:

Opublikowano

dzieki bardzo za wszystkie odpowiedzi:) chyba jednak bede rozgladal sie za 530i nie jestem gotowy na spalanie rzędu 20l 100km :) a do gazu niestety nie jestem przekonany...

Wolalem sie zapytac bo rozne sa opinie... A co do mojego spalania :) to 800zl = 160l co daje jakies 1700km przy spalaniu ok 9l :) przy 545i chyba bym poszedl z torbami jak by wciagnela 20l ... także puki co odpuszczam... chyba ze przekonam sie do gazu:)

Pozdrawiam

Opublikowano
dzieki bardzo za wszystkie odpowiedzi:) chyba jednak bede rozgladal sie za 530i nie jestem gotowy na spalanie rzędu 20l 100km :) a do gazu niestety nie jestem przekonany...

Wolalem sie zapytac bo rozne sa opinie... A co do mojego spalania :) to 800zl = 160l co daje jakies 1700km przy spalaniu ok 9l :) przy 545i chyba bym poszedl z torbami jak by wciagnela 20l ... także puki co odpuszczam... chyba ze przekonam sie do gazu:)

Pozdrawiam

 

Jak kupisz porządną instalację i zostanie ona profesjonalnie zamontowana oraz zestrojona to będziesz dziękował osobie, która namówiła Cię na LPG. Moim zdaniem nie ma sensu mieć sentymentów i obaw a tym bardziej przepłacać za paliwo. Montaż LPG w autach pokroju M3, M5, RS itp. nie ma sensu bo są to auta limitowane i warto je zachowywać w oryginale ale w stosunku do aut, które są masówką nie ma co się zastanawiać. Uwierz mi LPG to nie jest zło, tym bardziej jak dużo jeździsz.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.